Ervaringen met Diane-35

28-11-2013 | Vrouw | 37
Acne/puistjes
Ik had geen last tijdens het gebruik van de dianepil, alleen maar positieve effecten ivm acne. Maar nu ben ik 3/4 maanden gestopt en heb ik hartkloppingen en veel haaruitval. Weet iemand of dit over gaat?

24-10-2013 | Vrouw | 44
Acne/puistjes
In mijn pubertijd kreeg ik hevige last van acné; ik zat er helemaal onder. Toen tijdens een bloedonderzoek bij toeval werd ontdekt dat mijn lichaam teveel testosteron produceerde, werd ik doorverwezen naar een vrouwenarts. Hij heeft mij toen de diane-pil voorgeschreven en deze werkte erg goed. Mijn huid was in een mum van tijd weer helemaal gaaf. Wel had ik last van bijwer[lees meer...]kingen: vaak migraine-achtige hoofdpijn tijdens/rond de menstruatie en tussentijdse bloedingen. Uiteindelijk heb ik de diane-pil ruim 20 jaar geslikt maar op een gegeven moment was ik het zat. Ik wilde niet de rest van mijn leven kunstmatige hormonen slikken. Daarom ging ik op zoek naar natuurlijke alternatieven. En die heb ik gevonden. Sinds bijna twee jaar slik ik Monnikspeper, een kruid dat de hormoonproductie stabiliseert. Als extra 'boost' slik ik daarnaast ook 'Grote Klis' ,een kruid dat heel zuiverend is voor de huid. Mijn huid is, sinds ik ben gestopt met de diane-pil, nog steeds gaaf en ik voel mij een stuk beter: geen hoofdpijn meer en geen tussentijdse bloedingen. Ik kan deze alternatieven echt van harte aanbevelen, zeker nu de diane-pil zo omstreden is. Stop alsjeblieft met die rommel, je doet je lichaam er een groot plezier mee!

24-10-2013 | Vrouw | 37
cyproteron / ethinylestradiol (2/3535ug)
Acne/puistjes
Vanaf mijn 13de t/m mijn 35ste heb ik deze pil geslikt. Ik ben ooit begonnen vanwege de acne. De huisarts heeft me deze pil voorgeschreven. De acne was in een mum van tijd helemaal verdwenen. Op mijn 19de kreeg ik in de stopweek hevige hoofdpijn. Ik slikte veel pijnstillers , maar niets hielp. Iom de huisarts stopte ik en ging over op een andere pil. Maar binnen een mum v[lees meer...]an tijd had ik alle acne weer terug. Dus toch besloten om weer over te gaan op de Diane-35. De Diane-35 heb ik nog 10 jaar geslikt en alle hoofdpijn maar voor lief genomen. Ivm kinderwens op mijn 30ste gestopt en om de hoofdpijn onder controle te krijgen, slikte ik de pil een aantal maanden door, zodat ik maar 3 à 4 keer per jaar een stopweek had.. Vrij snel zwanger geraakt en toen ging het lampje branden, die hoofdpijn, had met de Diane-35 te maken. Tijdens de zwangerschap nooit meer hoofdpijn gehad en ook na de bevalling niet. Toch ivm terugkerende acne weer begonnen met de Diane-35. Na een jaar gestopt en meteen weer zwanger van nr 2. Na de geboorte bleef huid onrustig en toch weer begonnen. Na 2 jaar kwam ik bij stom toeval erachter dat mijn bloeddruk wel veel te hoog was, onderdruk 111. Ik moest accuut met deze pil stoppen van de arts en kreeg medicijnen voor de bloeddruk. Nu heb ik de Mirenaspiraal en krijg afentoe een kuur voor de acne. Kort nadat ik moest stoppen, kwamen alle negatieve verhalen over de Diane pil in de media. Helemaal zal ik het nooit weten of mijn hoge bloeddruk te danken is aan de diane 35, maar ik ben blij dat ik gestopt ben en zal nooit maar dan ook nooit meer een pil slikken. troep is het. Soms denk ik wat zou er gebeurd zijn als ik er niet achter de hoge bloeddruk zou zijn gekomen? .....

24-05-2013 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Ik gebruik deze pil nu al meer dan 11 jaar en heb zelden klachten gehad. Ook geen last van de bijwerkingen en ik ben 5 kilo in totaal aangekomen, waar ik tot nu toe alleen maar blij mee was omdat ik eerst leed aan ondergewicht. Ondanks alle slechte berichtgeving in het nieuws omtrent de dood van gebruikers van de Diane-35 pil ben ik niet gealarmeerd. Van alle andere antico[lees meer...]nceptiemiddelen die verkrijgbaar zijn is immers het risico op trombose ook aanzienlijk aanwezig. Er wordt mijns inziens van een mug een olifant gemaakt - iets waar we in Nederland sowieso ster in zijn. Ik kreeg deze pil ook voorgeschreven omtrent klachten van acne, en deze zijn nu compleet verdwenen. Last van kramp, stemmingswisselingen en hevige gewichtstoename heb ik niet gehad.

17-05-2013 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Ik ben begonnen met Diane 35 toen ik 16 was en slik het inmiddels al 10,5. Ik ben een aantal jaar geleden al 2x keer gestopt, omdat ik toen al vaak hoorde dat het zo een zware pil was. Ik kreeg echter direct weer acne in gezicht, op mijn borst en rug, verschikkelijk! Daarom ook weer snel begonnen. De Diane 35 werkt fantastisch tegen acne. Ik durf nu simpelweg niet te stopp[lees meer...]en, omdat ik bang ben dat het direct weer terug komt. Ik heb echter wel al jaren vage klachten (misselijk, flauwvallen, moe, rare zenuwpijntjes). Misschien dus toch weer een stop-poging wagen!

19-04-2013 | Vrouw | 55
Haaruitval
Ik slik de diane-35 pil alleen nog maar tegen haaruitval. Ik ben inmiddels 55 jaar en durf niet te stoppen, omdat ik weet dat mijn haar dan weer uit valt. De huisarts heeft me aangeraden om te stoppen en als na 2 maanden mijn haar begint uit te vallen om dan weer te beginnen. Ik weet dat ik zeer ongezond bezig ben, maar mijn dunne haar is mijn complex. Wie heeft ervaring o[lees meer...]f raad?

29-03-2013 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Wat een nare verhalen lees ik hier toch. Gelukkig kan ik daar niet over meepraten. Toen ik 14 was kreeg ik deze pil voorgeschreven vanwege jeugdpuistjes. Lang gebruikt en was er erg tevreden over. Toen ik 21 ben ik een paar maanden gestopt, maar toen kreeg ik weer puistjes. Was toen vrijwel direct weer begonnen. Nu ben ik sinds een paar maanden weer gestopt. Nog geen [lees meer...]puistjes terug (hier en daar een pukkel, maar dat valt nauwelijks op). Mijn hoofdpijn/migraine is niet verminderd. Dit had ik eigenlijk wel gehoopt. Voel me wel minder futloos, heb meer energie. Ik wil geen hormonen meer in mijn lijf. Helemaal niet na al die commotie over deze pil. Het zou uit de handel gehaald moeten worden!

28-03-2013 | Vrouw | 25
cyproteron / ethinylestradiol
ik had niet erg veel last van acne , ik had het vooral ook in me nek hier en daar en rug en gezicht maar dat was hier en daar een puistje mijn dokter gaf ook diane pil. geweldige pil ik slikte hem een halfjaar daarna stoppen want kreeg hem maar een halfjaar toen ik 2weken weer microgon slikte hoorde ik die berichten op het nieuws.. nu wil ik die pil niet meer ma na 2weken [lees meer...]stoppen van die pil begon het weer...je kunt beter helemaal niet aan deze pil beginnen

13-03-2013 | Vrouw | 16
Hoofdpijn
Bij mij is de diane 35 best goed bevallen, niet aangekomen. Borsten maar 1 cup maat groter, mooie huid. Alleen door de media aandacht heb ik besloten om over te gaan op een andere pil, dit bezorgt me echter wel zorgen. Welke pil? Zal ik aankomen? Zijn er veel bijwerkingen? Kortom ik word helemaal gek. Ik ben niet bekend met de bijwerkingen van de diane 35, had wel regel[lees meer...]matig hoofdpijn maar dat is door mijn magnesium tabletten bijna over! Het is moeilijk om de schuld te leggen bij de pil. Maar we zullen het zien, als ik een ander ga gebruiken

06-03-2013 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Ik ben de diane pil gaan slikken toen ik 14 was tegen acne op mijn rug waar ik heel onzeker van werd. de acne is nooit helemaal weg gegaan maar wel in die mate dat ik me er niet tot nauwelijks onzeker over voelde. Ik ben nu 22 en best geschrokken van alle berichten over deze pil. Ik heb nooit last gehad van bijwerkingen waarvan ik dacht dat het met deze pil te maken had. H[lees meer...]eb wel af en toe last van migraine maar dat zit bij ons in de familie en het is zo sporadisch. Verder nergens last van gehad eigenlijk. Toch is het niet goed om zoveel hormonen te gebruiken en is het beter als ik over stap op een lichtere pil maar ben zo ongelooflijk bang dat alle acne weer volledig terug komt dat ik dit gewoon niet durf.

06-03-2013 | Vrouw | 33
cyproteron / ethinylestradiol
Ik gebruik deze pil al vele jaren voor zeer ernstige vorm van hydradenitus. Dit zijn grote knobbels in lies, oksels, bilstreek en onder de borsten. Ik had hier echt vreselijk veel last van, en met de pil is het wel wat verbeterd. Al blijft het een probleem en zal de aandoening nooit helemaal verdwijnen. Voor mij persoonlijk vind ik het probleem met dit medicijn best moei[lees meer...]lijk. Stoppen gaat ook niet zomaar, ik had totaal geen leven meer door de knobbels voordat ik aan deze pil begon. Nu heb ik nog regelmatig knobbels maar niet in de mate van voor de pil. Zijn er hier anderen die de pil ook voor deze aandoening gebruikt hebben en wel gestopt zijn? Zo ja hoe ging dat dan?

06-04-2023 | Vrouw | 28
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
Ik raad deze pil zeker niet aan. Ja, hij helpt je zeer goed indien je niet zwanger wilt worden en puistjes verdwijnen als sneeuw voor de zon maar dat is het ook. Hier komen alle negatieve bijwerkingen: 1) Gewichtstoename 5 kg verdikt in zelfs geen 1 jaar tijd 2) Breder geworden aan heupen, borsten ook cup groter (heel raar hoe een pil je hele lichaam kan veranderen) 3)[lees meer...] Depressief gedachten - minder gelukkig (zelfs familieleden hebben dit door) 4) Stemmingswisselingen 5) Verlaagd libido 6) Geen energie, minder actief (constant willen slapen) Ik heb net beslist om ermee te stoppen, hopelijk niet al te veel bijwerkingen.

17-08-2020 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik ben net begonnen met Daphne pil (lijkt sterk op Diane), ik vroeg me af na hoeveel weken/maanden ik mijn acne zal zien verminderen.

01-03-2017 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Jarenlang heb ik de Diane-35 geslikt. Ik heb weinig bijwerkingen gehad, behalve dat er een paar kilo's bij zijn gekomen. Hiernaast heb ik dit vooral voor mijn acne voorgeschreven gekregen toen ik 14 was ofzo. Nu 8 jaar later heb ik af en toe een terugval van acne en dit werkt niet meer met de Diane 35 voor mij. Ik heb een ontzettend droge huid gekregen, misschien omdat het[lees meer...] het aanpak van talg tegengaat, wat bij mij nu averechts werkt. Hiernaast kon ik eerst deze pil lang doorslikken, maar ben ik gevoelig hier voor geworden. Ik moet nu altijd een stopweek inlassen. Ook heb ik de laatste tijd bloedingen gehad tijdens het pilstrip gebruik. Na jarenlang heb ik toch besloten over te stappen op een andere pil, wegens gezondheidsredenen. Ik heb angst weer acne terug te krijgen, maar als ik niet de keuze maak om ooit de stoppen , stop ik nooit. Het is nooit het juiste moment. Ik vind het ook een eng idee om de Diane nog heel mijn leven te gebruiken, vooral omdat het algemeen bekend is dat deze eigenlijk erg slecht voor je is. Ik begin binnenkort met de Marvelon, hiernaast een antibiotica kuurtje voor de vervelende pukkels, dus ik hoop dat dit gaat werken!

28-11-2014 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Ik begon met de Diane toen ik 15 was. Toen ik naar het buitenland ging werd het niet vergoed en ben ik gestopt. Een paar maanden later kreeg ik ontzettende buikpijn en de dokter daar dacht eerst dat het misschien een ontstoken dikke darm zou zijn. Ik kon niet lopen van de pijn. Uiteindelijk trok het weg en hebben ze me geadviseerd naar de gynocoloog te gaan. Heb ik niet ge[lees meer...]daan. Een maand later kreeg ik het weer en daarna weer, alleen elke keer wat minder. Toen ik 2 jaar later in Nederland ging wonen hoorde ik dat de Diane gevaarlijk was en mensen eraan waren doodgegaan. Het is ook niet slim of zelfs dom medicijnen te nemen waarbij de bijwerkingen niet zeker zijn (geld voor zo wat alle medicijnen) omdat je sommige bijwerkingen pas na 40 jaar kan zien.)

28-06-2014 | Vrouw | 36
cyproteron / ethinylestradiol (2/3535ug)
Acne/puistjes
Graag deel ik hier mijn positieve verhaal over het stoppen met de Diane-35 pil. Ik vond op dit forum een paar goeie tips die me geholpen hebben, dus ik hoop dat anderen nu ook iets aan mijn ervaring hebben. Ik ben op mijn 15e begonnen met de pil en twee jaar later, vanwege ernstige acne, overgestapt op de Diane-35 pil. Het hielp onmiddellijk en de acne verdween. Op mijn 26[lees meer...]e (tien jaar geleden) ben ik voor de eerste keer gestopt met de pil, omdat ik geen kunstmatige hormonen meer wilde slikken en verlangde naar een natuurlijke cyclus. Na twee maanden zat ik weer onder de acne en het leek zelfs nog heviger dan in mijn pubertijd: het zat niet alleen in mijn gezicht, maar ook op mijn kaaklijn, decolleté en rug. Ook was mijn haar ineens heel vet bij de hoofdhuid en zag het er dof en armoedig uit. Ik vond het vreselijk, ben meteen weer begonnen met de Diane-35 en dacht er de rest van mijn leven aan vast te zitten. Toch kwam dit jaar (10 maart om precies te zijn :-)) het onverwachte moment dat ik niet anders kon dan stoppen (ik heb de strip zelfs niet afgemaakt). Ik begon te voelen dat er iets in de weg zat; een blokkade, waar ik niet onder of uit kwam en die me belemmerde om het leven ten volle te ervaren. En er ontstond steeds meer weerstand op de momenten dat ik weer zo'n pilletje uit de strip drukte. Ik leefde heel gezond (vijf jaar geleden heb ik alle suikers, E-nummers en gisthoudende producten uit mijn voedingspatroon verwijderd en anderhalf jaar geleden ben ik veganist geworden), maar ondertussen slikte ik wel dit medicijn. Ik zocht op internet naar verhalen van andere vrouwen en tips om het ontpillen te ondersteunen en acne te voorkomen. Daardoor ontdekte ik monnikspeper en grote klis, die in mijn beleving de grootste bijdrage hebben geleverd aan het herstel van mijn natuurlijke hormoonbalans (en gave huid). Daarnaast gebruik ik teunisbloemolie, biergisttabletten en aloë vera sap (van De Tuinen, dus zonder suiker/kunstmatige toevoegingen) en is vanzelf de behoefte ontstaan om veel meer water te drinken; minstens twee liter per dag. Na het stoppen met de pil en mijn laatste doorbraakbloeding, begon ik me in de weken daarna al anders te voelen. Ik heb zo nu en dan een pukkeltje in mijn gezicht, maar de ernstige acne en ontstekingen van toen zijn uitgebleven. Mijn huid ziet er verrassend genoeg juist beter en stralender uit en hetzelfde geldt voor mijn haar. Ik heb inmiddels - drie maanden na de laatste pil - mijn eerste echte ongesteldheid (sinds twintig jaar) gehad en ben zo ontzettend blij dat ik deze stap heb durven zetten. Het voelt letterlijk alsof mijn buik open/van het slot is en er een nieuwe fase in mijn leven is aangebroken. Omdat ik tien jaar geleden onder de acne zat toen ik stopte en nu - na een aanpassing in mijn eet- en leefstijl - niet meer, ben ik ervan overtuigd dat stoppen met de Diane-35 pil voor iedere vrouw mogelijk is, zonder acne te krijgen. Als je nog geen aandacht aan een gezond eetpatroon besteedt, is mijn advies om eerst daar de nodige veranderingen in aan te brengen. Voeding - in alle opzichten/letterlijk en figuurlijk - heeft zoveel invloed op je lijf, hormoonbalans en energie... Daarna is het een kwestie van het nodige vertrouwen en goede ondersteunende (en vooral: natuurlijke) supplementen. Aangezien ik niet veel te besteden heb en de belangrijkste overgang achter de rug is, neem ik nu een lagere dosering supplementen (1x per dag) en dat werkt nog steeds prima. En wat betreft anticonceptie: op het moment dat ik een regelmatige cyclus heb, ga ik Persona gebruiken. Voor mij geen kunstmatige hormonen (en onderdrukking) meer! Dhyana (Red; URL verwijderd ivm werkwijze van dit platform. mvg, MijnMedicijn)