Diane-35

cyproteron / ethinylestradiol

02-03-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Ik gebruikte diane 35 en ben door de mazen van het net geglipt. Ook ik kreeg een longembolie. Na mijn eerste zwangerschap is gebeken dat ik een ( veel voorkomende) bloedstollingsafwijking heb: factor V Leiden. Helemaal niet ernstig maar wel tijdens zwangerschappen. Een verhoogde kans op tromboses met alle gevolgen vandien: miskraam, diepveneuze tromboses, longembolies, [lees meer...]... Ook dus bij het gebruik van de zware diane 35 pil. Deze afwijking in het bloed zou veel voorkomen... Ook mijn zussen en een aantal nichten hebben zich laten testen na mijn verhaal en hebben dezelfde afwijking. Niemand van ons neemt nog de pil. Tijdens zwangerschappen nemen we dagelijks bloedverdunners. Omdat het zo vaak voorkomt vond ik het belangrijk mijn verhaal te doen!
01-03-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Ik ben op aanraden van de gynaecoloog gestart met de pil, als middel tegen endometriose. Ik heb de Diane in het verleden ook wel geslikt, maar dat ging toen goed. Ben vandaag bij huisarts geweest na aanhoudende, steeds ernstiger wordende klachten. Last van hartkloppingen, duizeligheid, zweten, trillen, benauwdheid, gevoelloosheid in voeten, flauwvallen. Boosdoener blij[lees meer...]kt de Diane, moet per direct stoppen en laten onderzoeken hoe het met de rest van mijn lichaam(sfuncties) gesteld is. Bloeddruk en hartslag in rust in elk geval behoorlijk verhoogd ten opzichte van de laatste meting (ongeveer 5 maanden geleden). Volgens huisarts ben in er net op tijd bij, langer doorslikken zou waarschijnlijk ernstige gevolgen hebben gehad.
28-02-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Mijn dochter heeft ongeveer 6 maanden de diane pil geslikt totdat ze 2e kerstdag uitval verschijnselen kreeg, eerst haar spraak(doofstomme praat) wat na 3 weken herstelde, daarna kon ze niet lopen(motorische aansteuring ontbrak). na neurologische onderzoek is diagnose conversiestoornis. Daar wij al het gevoel hadden dat het misschien ook met de diane pil te maken had is ze[lees meer...] meteen gestopt, nu langzaam aan herstelt ze weer en loopt ze weer redelijk rond. Wel is ze nog onder behandeling bij psycholoog, maar als ik andere verhalen van conversiestoornis lees zijn die veel langduriger met minder herstel dan mijn dochter, krijg steeds meer idee dat de diane pil onderliggende oorzaak is, gaarne reactie als iemand bovenstaande herkend.
11-02-2013

Herseninfarct

Ben al een tijdje verbaast over de macht van de zorgverzekeraars en de mafia praktijken van de farmaceutische industrie. Het boek wat u niet mag weten over u gezondheidheid is daar erg helder in. Heb met grote verbazing het nieuws gevolgd en hoorde net op het het nieuws dat er 4 vrouwen zijn overleden aan de diane-35. Heb zelf de diane-35 vanaf mijn 15de tot aan mi[lees meer...]jn 39ste geslikt omdat ik vreselijke ontstekingen in mijn liezen had (hydradinietes) Schrijf het verkeerd maar ben dan ook geen arts. Zelf kreeg ik in 2006 op 39 jarige leeftijd binnen 1 maand 2 herseninfarcten met grote gevolgen. Woonde op dat moment in Belgie moest direct stoppen met de pil. Ben nog steeds aan het revalideren en onder begeleiding neuroloog, thuishulp, ergotherapie, revalidatie therapie de hele jan mik mak. Ben hier zo boos over. Deze pil veroorzaakt bloedpropjes. Kans op embolieen, herseninfarcten enz. Hoe kan dit gebeuren? Hoe kan dit medicijn ooit goedgekeurd zijn? Ben er van overtuigd net als mijn neuroloog dat lang niet alle bijwerkingen in de bijsluiter staat, terwijl dit wat wel wettelijk bepaald is. Levensgevaarlijk en strafbaar als aantoonbaar is dat men dit opzettelijk uit winstbelang pas jaren later kenbaar maakt. Belachelijk dat alleen Frankrijk deze pil uit de handel haalt. Naar mijn mening behoort deze pil verboden te worden. Ken de wegen niet en doe bij deze een oproep aan diegene die deze wegen wel weten te bewandelen. Mocht iemand weten hoe we dit kunnen aanpaken en er een gezamelijke rechtzaak van maken zal ik hier zeker aan mee werken. Niet om geld en schade vergoedingen. Wel om als gewone burger die trouw de medicijnen slikt die een arts voorschrijft een signaal af te geven. Dat we de mafia praktijken van de farmaceutische industrie NIET langer pikken/slikken. Het moet potverdrie eens afgelopen zijn met het gif wat men in medicijnen stopt waar wij en artsen vaak geen weet van hebben. Laten we onze krachten bundelen en de wanpraktijken van de farmaceutische industrie een duidelijk signaal afgeven, dat wij dit niet langer pikken/slikken. Zie mijn verhaal venlafaxine! MVDS
11-02-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Ik was altijd regelmatig ongesteld tot ik met deze pil begon. Gebruikte hem ongeveer een jaar/ander half jaar. Nu een paar jaar verder ben ik niet meer normaal ongesteld, het duurt vaak een week voordat ik normaal ongesteld ben, eerste week heb ik heel donkerbruin bloed/stolsels en wil het maar niet doorkomen..daarna krijg ik hele erge buikpijn en komt er rood bloed. Ben e[lees meer...]r nu al een hele tijd mee gestopt maar er is nog steeds niks veranderd!

Trombose

6 jaar lang geslikt ..veel moe en veel hoofdpijn ...uiteindelijk kreeg ik er een long embolie van ...door de diane 35 pil.nu met dit nieuws van de diane pil ben ik heel blij dat ik er nog levend vanaf ben gekomen ...maar het hsd ook anders kunnen zijn ...was 21 jaar toen het gebeurde.slik nu helemaal niks meer en het gaat goed.

Trombose

Mijn vrouw heeft toen zij deze pil slikte een hersenembolie gehad. Daaroverheen een trombose in het been en een bijna long embolie. Effect is dat zij twee weken in coma heeft gelegen en dat haar linker zijde volledig verlamd is geweest. Vanaf dat moment zijn er veel veranderingen waar zij mee te maken heeft. Al deze symptomen zijn voor haar elke dag weer nadrukkelijk[lees meer...] aanwezig. Zij is zeer snel moe, last van prikkels, concentratie problemen, enz. Het is nooit helemaal bewezen dat het door genoemde pil is ontstaan maar de toen behandelende artsen hebben haar dit wel aangegeven. Hoop dat dit medicijn grondig wordt onderzocht en dat ook andere mensen die een vergelijkbare situatie hebben meegemaakt reageren. Dit voor duidelijkheid wat deze pil misschien kan veroorzaken.

Depressief

Ik zie nu pas achteraf hoe slecht deze pil voor mij is geweest, ik werd er een heel ander persoon van, in negatieve zin, erg depressief en zag daardoor t leven soms gewoon niet meer zitten ( niks mee gedaan gelukkig) ik dacht dat ik gewoon zo was maar nu ik er vanaf ben zie ik gewoon dat ik zo NIET was! Werd ook erg onzeker en jaloers, wat voor mijn vriend ook moeilijk was[lees meer...] maar gelukkig is ie bij me gebleven :) en nu ben ik gelukkig en voel me heel goed weg met die pil !!! Zou verboden moeten worden!
16-10-2019

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Ik heb een maand geleden de Diane-35 gekregen. Dit was omdat mijn oude pil niet meer leverbaar was en ik graag een spiraal wilde. Ik heb dus de Diane pil gekregen om de tijd te overbruggen tot mijn spiraal. Ik ben met het gebruik van de Diane pil een maand lang ongesteld geweest. Ook staat deze pil erom bekend dat hij een verhoogd risico heeft op trombose.
22-11-2017

Acne/puistjes

Ik heb de Diane-35 ( het originele merk) ongeveer 10 jaar gebruikt vanwege acne. Ik kreeg deze pil voorgeschreven door een plastische chirurg. Ongeveer 6 maanden na gebruik had ik minder last van acne en de productie van talg op mijn gezicht was ook verminderd. Maar het is vooral de combinatie van huidtherapie (acnebehandelingen), kwalitatieve huidverzorgingsproducten en d[lees meer...]eze pil welke mijn acneproblemen onder controle heeft gehouden. Mijn menstruatie is ook minder hevig en ik menstrueer 4 dagen ipv 7 dagen. Door deze pil ben ik wel direct aangekomen, omdat mijn eetlust enorm is toegenomen. Tevens houd ik veel vocht was. In de loop der jaren kreeg ik ook andere bijwerkingen, zoals pijnlijke tepels, cysten in de borsten, prikkelbaarheid, vermoeidheid, zeer droge huid, migraine en misselijkheid. Toen mijn gewicht abnormaal bleef stijgen (ik sport regelmatig en ik let op mijn eten), nam ik de beslissing om met de Diane te stoppen. Ik ben nu in overleg met mijn huisarts overgestapt op Yasmin. Het is te vroeg om mijn mening over Yasmin te geven. Houd dus rekening mee dat de Diane een zware pil is die een enorm impact op je gezondheid kan hebben. Wanneer je deze pil gebruikt, houd je lichaam goed in de gaten en bij enige verandering trek dan aan de bel. Ik had namelijk veel eerder op de symptomen moeten letten.
30-04-2017

Acne/puistjes

Ik kreeg deze pil tegen acne, omdat niets anders leek te werken. Deze pil werkte enorm goed: nooit puisten (huid kon letterlijk alles aan), nooit vet haar en omdat ik de pil door slikte ook nooit ongesteld. Helaas veel last van hoofdpijn, depressiviteit en stemmingswisselingen. Ik voel me een stuk beter zonder de pil en zou er ook nooit meer aan willen beginnen, hoewel de [lees meer...]puisten net zo erg terug kwamen waardoor de diane wel verleidelijk blijft.
07-02-2016

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Ik heb jarenlang de Diane geslikt voor mijn ongesteldheid en onrustige huid. In het begin ging dit prima, de laatste tijd werd mijn huid alleen steeds onrustiger, ondanks mijn zeer gezonde, pure voeding. Dit is voor mij de reden geweest om te stoppen. Ik heb zo'n vermoeden dat mijn huid veel beter gaat worden als ik de Diane niet meer slik. Daarnaast haalde de Diane mijn[lees meer...] Libido en lichamelijke gevoeligheid enorm omlaag. Ook een reden voor mij om te stoppen!
09-11-2015

Acne/puistjes

Slik nu 1,5 jaar de Diane-35 en in die periode is mijn acne alleen maar erger geworden. Het heeft helemaal niks geholpen. Ik slik het nu nog als anticonceptie maar zelfs in combinatie met Treclinac gel heb ik nog een vette huid en behoorlijke puisten.
21-05-2015

Acne/puistjes

Ikzelf ben permanent verdikt door Diane 35. Die gewichtstoename is/was in principe beperkt (ongeveer 1 kg), maar ik heb nu vooral meer buikvet/vet rond de middel dat beetje bij beetje steeds erger lijkt te worden en ik vind het verschrikkelijk. Ik heb deze pil zo’n 3,5 jaar geleden genomen, ongeveer 2 jaar lang. Na een ongeveer een jaar begon ik opmerkingen te krijgen dat [lees meer...]ik ‘vrouwelijke vormen’ was beginnen ontwikkelen. Voordien was ik namelijk altijd hyperslank geweest. Een jaar later ben ik dan gestopt. De acné kwam in alle hevigheid terug. Na lang zoeken heb ik een geheel natuurlijk wondermiddel gevonden tegen de acné: het 100% stoppen met álle melkproducten (boter, kaas, melk) en verder vermijden van cafeïne/theïne en chocolade, waardoor ik nu al geruime tijd geheel acné-vrij ben, na bijna 15 jaar ellende. De gewichtstoename door Diane-35 is echter nooit weggegaan (de grotere boezem wel...), integendeel, het vet rond de middel wordt beetje bij beetje steeds erger, ondanks het feit dat ik nog maar 30 jaar ben, hypergezond eet, veel beweeg en mijn moeder ook nog steeds heel slank is (het zit dus niet in de familie). Ik denk dat het effect vergelijkbaar is met het anti-kaalheidsmedicijn finasteride voor mannen, dat net als Diane-35 een anti-androgene werking heeft. Heel veel mannen merken dat finasteride hen vetter maakt, vooral ook rond de middel, en dat deze gewichtstoename niet wegging wanneer ze stopten met het medicijn… Er was permanent iets veranderd in hun biologische mechanismen (zie http://www.pfsfoundation.org/). Ik vind het verschrikkelijk om te weten dat dit medicijn mijn van nature slanke lijn heeft vergald en dat ik nu voor de rest van mijn leven met een vette buik en middel zal moeten leven en dat dit misschien steeds erger zal worden. Dat terwijl er 100% effectieve natuurlijke remedies zijn voor acné… Het gebrek aan kennis bij artsen op bepaalde punten is werkelijk schrijnend. Een horrorverhaal.
01-04-2015

Acne/puistjes

Ik ben de Diane gaan slikken tegen acne, dit heeft super goed geholpen! Maar ik ben daarnaast vaak heel erg moe, lusteloos, down, hoofdpijn. Echt niet fijn. Ik heb geprobeerd te stoppen, maar toen kreeg ik super veel puistjes terug en mijn haar viel uit, daarom weer begonnen en meteen weer de vermoeidheidsklachten terug... Ik ben opzoek naar een alternatief
12-01-2014

Acne/puistjes

Ik heb deze pil van mijn 18 tot 23 jaar genomen. Ik had geen ernstige vorm van acne, maar wel af en toe wat puistjes, dus de huisarts schreef diane35 voor. Dit hielp enorm! In die 5 jaar een heel gave huid gehad. Maar op mijn 21 kreeg ik plots last van een chronische vorm van een ernstige vaginale schimmelinfectie. Met geen enkel medicijn of zalfje werd dit beter en ik heb[lees meer...] hier 2 jaar last van gehad. Toen ik zag dat een van de bijwerkingen van diane35 vaginale infecties was, ben ik direct gestopt met de pil. Na een maand werd de infectie al een stuk minder (maar is nooit volledig verdwenen)! Maar jammer genoeg heb ik nu terug acne en veel erger dan toen ik 18 was. Mijn kaaklijn en voorhoofd staan vol. Nu ben ik begonnen met de yasmin pil. Ik neem ze nu 3 maanden, maar het helpt niet echt tegen de acne en m'n vaginale infectie is terug erger geworden. Ik ben echt ten einde raad... Ik ben al naar zoveel dokters, gynaecologen, dermatologen geweest en ik weet niet meer wat ik moet doen. Iemand advies?

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum