Diane-35

cyproteron / ethinylestradiol

09-03-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Hallo, mijn dochter is nu 16 jaar en gebruikt de Diana 35 nu zo'n 2 1/2 jaar , Toen mijn dochter 14 jaar was hebben we op advies van de huisarts Diana 35 voorgeschreven gekregen omdat ze last had van veel puistjes. Maar ze kreeg heel veel lichamelijke klachten; veel buikpijn , hoofdpijn, ze begon op een gegeven moment heel erg te hyperventileren tot opnames in het ziekenhu[lees meer...]is. Na heel veel onderzoeken bij de kinderarts en gynaecologen werd er elke keer weer gezegd spastische darmen en het zit tussen haar oren ,maar er is eigenlijk nooit een verband gezien met de Diana 35. Maar toen we dit hoorde is ze ook gelijk gestopt eens kijken hoe het de komende tijd met haar gaat dan weten we of het misschien toch bijwerkingen zijn.
07-03-2013

Acne/puistjes

Ik heb de pil 13j lang gebruikt (van 14j tot 27 j), maar ben nu sinds 2 weken gestopt. Ik ben gestopt omdat ik al lang wist dat het ongezond was, maar ik durfde nooit, omdat ik bang was dat de acne en ook hirsutisme zouden terugkeren. Mede door de negatieve berichtgevingen in Frankrijk en Nederland ben ik gestopt. Ik hoop dat de symptomen van toen niet terugkeren. Maar toe[lees meer...]n was ik 14j dus volop in de puberteit, ik veronderstel dat je lichaam op 27j al anders is ontwikkeld. Heeft er iemand ervaring met het stoppen van de Diane 35 en de gevolgen? Hoelang duurt het vooraleer je iets merkt van acne of extra beharing? Dank.
07-03-2013

Hersenbloeding

Ik heb vanaf mijn 17e de diane pil geslikt. Op mijn 48e kreeg ik een hersenbloeding en infarct. Ik ben toen ook gestopt met de pil. Achteraf weet ik niet of de diane pil de oorzaak is. Ging vol energie naar mijn werk en van het ene op het andere moment was ik weg en heb 3 dagen in coma gelegen. Ook ben ik geholpen aan mijn spataderen en heb nu na het stoppen last van haar[lees meer...]uitval.
06-03-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Ik ben 47 en gebruikte de diane35 al vanaf me 17de. dus kennelijk is deze pil al veel langer in gebruik in NL dan word aangegeven via info op het net. In 2007 vroeg de apotheeker of ik de alternative pil wou daar deze goedkoper was maar precies dezelfde werking had (Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol Mylan 2/0,035mg)..dus ben ik met deze pil verder gegaan. Ik heb de diane3[lees meer...]5 in 1982 gekregen ivm met agne waar ik heel veel last van had...nu ik alle verhalen zo lees vallen wel heel veel dingen op z`n plaats. Vooral na de overstap naar de alternative ben ik steeds meer klachten gaan krijgen. gewichtstoename haaruitval luchtwegen en hartkloppingen....mijn dochter van 17 heeft ook de alternative sinds 1 1/2 jaar. Nu maak ik me toch wel heel erg zorgen vooral wat mijn dochter betreft....
05-03-2013

TIA

Ik heb helaas jaren lang Diane 35 gebruik, tot het jaar 2007.. Hierdoor heb ik TIA gekregen ook omdat ik dit jaren lang na mijn 35e leeftijd heb gebruik. Dus lieve mensen niet langer gebruik maken van Diane 35.
04-03-2013

Acne/puistjes

Ook ik kreeg de diane voorgeschreven als middel tegen acne. Echter op mijn 42e kreeg ik een herseninfart zonder aanwijsbare reden. Zeker naar de verhalen over embolies die je nu hoort, stel ik hier toch mijn vragen bij. Dus wees voorzichtig!
13-02-2013

Acne/puistjes

Al vanaf mijn 13e ongeveer aan de diane 35 dit inverband met ernstige acne, dus raadde de internist dit aan. Alleen te horen gekregen dat ik moest oppassen met roken maar daar doe ik niet aan. Werkt voor de acne super! Paar jaar geleden begon mijn huisarts er moeilijk over te doen dat het toch wel een zware pil was, en moest ik overstappen op een lichtere pil en zat ik du[lees meer...]s binnen enkele weken weer helemaal onder de acne! Dus terug naar de huisarts en weer aan de diane 35, wel een iets wat boze huisarts want hij ziet wel degelijk de nadelen van deze pil. Vroeg of laat moet je toch stoppen met deze pil maar voor mij werkt hij op dit moment goed! Wel last van flinke hoofdpijnen in de stopweek, en soms snel down/teleurgesteld en lichtelijk ongelukkig... maar of dat met de hoge dosis hormonen te maken heeft? Verder gebruik ik regelmatig bloedverdunners voor migraine, wat ook gelijk tegen trombose zou kunnen werken..
09-02-2013

Acne/puistjes

Ik slik nu vanaf mijn 15e de Diane pil. Ik ben hem gaan gebruiken omdat ik last had van puistjes. Ik word over 2 weken 19 en wil graag stoppen met de pil. Ik gebruik hem alleen voor de puistjes die ik heb gehad. Ik stop mijn lichaam vol hormonen zonder dat het echt nodig is geweest (nu ik foto's zie van een 2/3 jaar geleden zie ik dat het om jeugdpuistjes ging, van acne is[lees meer...] geen sprake) Ik wil dus graag stoppen met deze pil. Ik heb al gelezen wat de gevolgen zijn van het stoppen met deze pil, maar wat zijn jullie ervaringen? Ik ben erg benieuwd of mijn huid meer puistjes zal gaan ontwikkelen dan voorheen, of dat dit uitblijft.
16-10-2019

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Ik heb een maand geleden de Diane-35 gekregen. Dit was omdat mijn oude pil niet meer leverbaar was en ik graag een spiraal wilde. Ik heb dus de Diane pil gekregen om de tijd te overbruggen tot mijn spiraal. Ik ben met het gebruik van de Diane pil een maand lang ongesteld geweest. Ook staat deze pil erom bekend dat hij een verhoogd risico heeft op trombose.
22-11-2017

Acne/puistjes

Ik heb de Diane-35 ( het originele merk) ongeveer 10 jaar gebruikt vanwege acne. Ik kreeg deze pil voorgeschreven door een plastische chirurg. Ongeveer 6 maanden na gebruik had ik minder last van acne en de productie van talg op mijn gezicht was ook verminderd. Maar het is vooral de combinatie van huidtherapie (acnebehandelingen), kwalitatieve huidverzorgingsproducten en d[lees meer...]eze pil welke mijn acneproblemen onder controle heeft gehouden. Mijn menstruatie is ook minder hevig en ik menstrueer 4 dagen ipv 7 dagen. Door deze pil ben ik wel direct aangekomen, omdat mijn eetlust enorm is toegenomen. Tevens houd ik veel vocht was. In de loop der jaren kreeg ik ook andere bijwerkingen, zoals pijnlijke tepels, cysten in de borsten, prikkelbaarheid, vermoeidheid, zeer droge huid, migraine en misselijkheid. Toen mijn gewicht abnormaal bleef stijgen (ik sport regelmatig en ik let op mijn eten), nam ik de beslissing om met de Diane te stoppen. Ik ben nu in overleg met mijn huisarts overgestapt op Yasmin. Het is te vroeg om mijn mening over Yasmin te geven. Houd dus rekening mee dat de Diane een zware pil is die een enorm impact op je gezondheid kan hebben. Wanneer je deze pil gebruikt, houd je lichaam goed in de gaten en bij enige verandering trek dan aan de bel. Ik had namelijk veel eerder op de symptomen moeten letten.
30-04-2017

Acne/puistjes

Ik kreeg deze pil tegen acne, omdat niets anders leek te werken. Deze pil werkte enorm goed: nooit puisten (huid kon letterlijk alles aan), nooit vet haar en omdat ik de pil door slikte ook nooit ongesteld. Helaas veel last van hoofdpijn, depressiviteit en stemmingswisselingen. Ik voel me een stuk beter zonder de pil en zou er ook nooit meer aan willen beginnen, hoewel de [lees meer...]puisten net zo erg terug kwamen waardoor de diane wel verleidelijk blijft.
07-02-2016

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Ik heb jarenlang de Diane geslikt voor mijn ongesteldheid en onrustige huid. In het begin ging dit prima, de laatste tijd werd mijn huid alleen steeds onrustiger, ondanks mijn zeer gezonde, pure voeding. Dit is voor mij de reden geweest om te stoppen. Ik heb zo'n vermoeden dat mijn huid veel beter gaat worden als ik de Diane niet meer slik. Daarnaast haalde de Diane mijn[lees meer...] Libido en lichamelijke gevoeligheid enorm omlaag. Ook een reden voor mij om te stoppen!
09-11-2015

Acne/puistjes

Slik nu 1,5 jaar de Diane-35 en in die periode is mijn acne alleen maar erger geworden. Het heeft helemaal niks geholpen. Ik slik het nu nog als anticonceptie maar zelfs in combinatie met Treclinac gel heb ik nog een vette huid en behoorlijke puisten.
21-05-2015

Acne/puistjes

Ikzelf ben permanent verdikt door Diane 35. Die gewichtstoename is/was in principe beperkt (ongeveer 1 kg), maar ik heb nu vooral meer buikvet/vet rond de middel dat beetje bij beetje steeds erger lijkt te worden en ik vind het verschrikkelijk. Ik heb deze pil zo’n 3,5 jaar geleden genomen, ongeveer 2 jaar lang. Na een ongeveer een jaar begon ik opmerkingen te krijgen dat [lees meer...]ik ‘vrouwelijke vormen’ was beginnen ontwikkelen. Voordien was ik namelijk altijd hyperslank geweest. Een jaar later ben ik dan gestopt. De acné kwam in alle hevigheid terug. Na lang zoeken heb ik een geheel natuurlijk wondermiddel gevonden tegen de acné: het 100% stoppen met álle melkproducten (boter, kaas, melk) en verder vermijden van cafeïne/theïne en chocolade, waardoor ik nu al geruime tijd geheel acné-vrij ben, na bijna 15 jaar ellende. De gewichtstoename door Diane-35 is echter nooit weggegaan (de grotere boezem wel...), integendeel, het vet rond de middel wordt beetje bij beetje steeds erger, ondanks het feit dat ik nog maar 30 jaar ben, hypergezond eet, veel beweeg en mijn moeder ook nog steeds heel slank is (het zit dus niet in de familie). Ik denk dat het effect vergelijkbaar is met het anti-kaalheidsmedicijn finasteride voor mannen, dat net als Diane-35 een anti-androgene werking heeft. Heel veel mannen merken dat finasteride hen vetter maakt, vooral ook rond de middel, en dat deze gewichtstoename niet wegging wanneer ze stopten met het medicijn… Er was permanent iets veranderd in hun biologische mechanismen (zie http://www.pfsfoundation.org/). Ik vind het verschrikkelijk om te weten dat dit medicijn mijn van nature slanke lijn heeft vergald en dat ik nu voor de rest van mijn leven met een vette buik en middel zal moeten leven en dat dit misschien steeds erger zal worden. Dat terwijl er 100% effectieve natuurlijke remedies zijn voor acné… Het gebrek aan kennis bij artsen op bepaalde punten is werkelijk schrijnend. Een horrorverhaal.
01-04-2015

Acne/puistjes

Ik ben de Diane gaan slikken tegen acne, dit heeft super goed geholpen! Maar ik ben daarnaast vaak heel erg moe, lusteloos, down, hoofdpijn. Echt niet fijn. Ik heb geprobeerd te stoppen, maar toen kreeg ik super veel puistjes terug en mijn haar viel uit, daarom weer begonnen en meteen weer de vermoeidheidsklachten terug... Ik ben opzoek naar een alternatief
12-01-2014

Acne/puistjes

Ik heb deze pil van mijn 18 tot 23 jaar genomen. Ik had geen ernstige vorm van acne, maar wel af en toe wat puistjes, dus de huisarts schreef diane35 voor. Dit hielp enorm! In die 5 jaar een heel gave huid gehad. Maar op mijn 21 kreeg ik plots last van een chronische vorm van een ernstige vaginale schimmelinfectie. Met geen enkel medicijn of zalfje werd dit beter en ik heb[lees meer...] hier 2 jaar last van gehad. Toen ik zag dat een van de bijwerkingen van diane35 vaginale infecties was, ben ik direct gestopt met de pil. Na een maand werd de infectie al een stuk minder (maar is nooit volledig verdwenen)! Maar jammer genoeg heb ik nu terug acne en veel erger dan toen ik 18 was. Mijn kaaklijn en voorhoofd staan vol. Nu ben ik begonnen met de yasmin pil. Ik neem ze nu 3 maanden, maar het helpt niet echt tegen de acne en m'n vaginale infectie is terug erger geworden. Ik ben echt ten einde raad... Ik ben al naar zoveel dokters, gynaecologen, dermatologen geweest en ik weet niet meer wat ik moet doen. Iemand advies?

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum