Ervaringen met Diane-35

15-11-2020 | Vrouw | 34
cyproteron / ethinylestradiol (0)
Acne/puistjes
Deze pil genomen van mijn 17 tot 25 (8 jaar). Elke maand zware hoofdpijn tijdens stopweek. Ook had ik erg droge huid, acne was wel weg maar over de rest van mijn lichaam zeer droge jeukerige bultjes. Ook zeer droog downunder en pijn bij het vrijen... dit heeft mij veel relatieproblemen bezorgd. Gestopt dus met deze pil en elke vorm van synthetische hormonen. Intussen heb i[lees meer...]k 2 gezonde kinderen van 1 en 3 jaar. ik was bij mijn 1e kindje 3 jaar pilvrij en ik heb nooit geen pil meer genomen. Hoofdpijn heb ik nu veeeel minder, quasi nooit meer! Acne is teruggekomen na het stoppen maar is wel verbeterd sinds 2 zwangerschappen. Enige waar ik nu mee worstel is extreem uitgedund haar. Ik vraag me af of er een verband kan zijn met mijn vroegere Diane 35 gebruik...?

16-10-2019 | Vrouw | 18
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
Ik heb een maand geleden de Diane-35 gekregen. Dit was omdat mijn oude pil niet meer leverbaar was en ik graag een spiraal wilde. Ik heb dus de Diane pil gekregen om de tijd te overbruggen tot mijn spiraal. Ik ben met het gebruik van de Diane pil een maand lang ongesteld geweest. Ook staat deze pil erom bekend dat hij een verhoogd risico heeft op trombose.

22-11-2017 | Vrouw | 29
Acne/puistjes
Ik heb de Diane-35 ( het originele merk) ongeveer 10 jaar gebruikt vanwege acne. Ik kreeg deze pil voorgeschreven door een plastische chirurg. Ongeveer 6 maanden na gebruik had ik minder last van acne en de productie van talg op mijn gezicht was ook verminderd. Maar het is vooral de combinatie van huidtherapie (acnebehandelingen), kwalitatieve huidverzorgingsproducten en d[lees meer...]eze pil welke mijn acneproblemen onder controle heeft gehouden. Mijn menstruatie is ook minder hevig en ik menstrueer 4 dagen ipv 7 dagen. Door deze pil ben ik wel direct aangekomen, omdat mijn eetlust enorm is toegenomen. Tevens houd ik veel vocht was. In de loop der jaren kreeg ik ook andere bijwerkingen, zoals pijnlijke tepels, cysten in de borsten, prikkelbaarheid, vermoeidheid, zeer droge huid, migraine en misselijkheid. Toen mijn gewicht abnormaal bleef stijgen (ik sport regelmatig en ik let op mijn eten), nam ik de beslissing om met de Diane te stoppen. Ik ben nu in overleg met mijn huisarts overgestapt op Yasmin. Het is te vroeg om mijn mening over Yasmin te geven. Houd dus rekening mee dat de Diane een zware pil is die een enorm impact op je gezondheid kan hebben. Wanneer je deze pil gebruikt, houd je lichaam goed in de gaten en bij enige verandering trek dan aan de bel. Ik had namelijk veel eerder op de symptomen moeten letten.

30-04-2017 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik kreeg deze pil tegen acne, omdat niets anders leek te werken. Deze pil werkte enorm goed: nooit puisten (huid kon letterlijk alles aan), nooit vet haar en omdat ik de pil door slikte ook nooit ongesteld. Helaas veel last van hoofdpijn, depressiviteit en stemmingswisselingen. Ik voel me een stuk beter zonder de pil en zou er ook nooit meer aan willen beginnen, hoewel de [lees meer...]puisten net zo erg terug kwamen waardoor de diane wel verleidelijk blijft.

07-02-2016 | Vrouw | 25
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
Ik heb jarenlang de Diane geslikt voor mijn ongesteldheid en onrustige huid. In het begin ging dit prima, de laatste tijd werd mijn huid alleen steeds onrustiger, ondanks mijn zeer gezonde, pure voeding. Dit is voor mij de reden geweest om te stoppen. Ik heb zo'n vermoeden dat mijn huid veel beter gaat worden als ik de Diane niet meer slik. Daarnaast haalde de Diane mijn[lees meer...] Libido en lichamelijke gevoeligheid enorm omlaag. Ook een reden voor mij om te stoppen!

09-11-2015 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Slik nu 1,5 jaar de Diane-35 en in die periode is mijn acne alleen maar erger geworden. Het heeft helemaal niks geholpen. Ik slik het nu nog als anticonceptie maar zelfs in combinatie met Treclinac gel heb ik nog een vette huid en behoorlijke puisten.

21-05-2015 | Vrouw | 30
cyproteron / ethinylestradiol (2/3535ug)
Acne/puistjes
Ikzelf ben permanent verdikt door Diane 35. Die gewichtstoename is/was in principe beperkt (ongeveer 1 kg), maar ik heb nu vooral meer buikvet/vet rond de middel dat beetje bij beetje steeds erger lijkt te worden en ik vind het verschrikkelijk. Ik heb deze pil zo’n 3,5 jaar geleden genomen, ongeveer 2 jaar lang. Na een ongeveer een jaar begon ik opmerkingen te krijgen dat [lees meer...]ik ‘vrouwelijke vormen’ was beginnen ontwikkelen. Voordien was ik namelijk altijd hyperslank geweest. Een jaar later ben ik dan gestopt. De acné kwam in alle hevigheid terug. Na lang zoeken heb ik een geheel natuurlijk wondermiddel gevonden tegen de acné: het 100% stoppen met álle melkproducten (boter, kaas, melk) en verder vermijden van cafeïne/theïne en chocolade, waardoor ik nu al geruime tijd geheel acné-vrij ben, na bijna 15 jaar ellende. De gewichtstoename door Diane-35 is echter nooit weggegaan (de grotere boezem wel...), integendeel, het vet rond de middel wordt beetje bij beetje steeds erger, ondanks het feit dat ik nog maar 30 jaar ben, hypergezond eet, veel beweeg en mijn moeder ook nog steeds heel slank is (het zit dus niet in de familie). Ik denk dat het effect vergelijkbaar is met het anti-kaalheidsmedicijn finasteride voor mannen, dat net als Diane-35 een anti-androgene werking heeft. Heel veel mannen merken dat finasteride hen vetter maakt, vooral ook rond de middel, en dat deze gewichtstoename niet wegging wanneer ze stopten met het medicijn… Er was permanent iets veranderd in hun biologische mechanismen (zie http://www.pfsfoundation.org/). Ik vind het verschrikkelijk om te weten dat dit medicijn mijn van nature slanke lijn heeft vergald en dat ik nu voor de rest van mijn leven met een vette buik en middel zal moeten leven en dat dit misschien steeds erger zal worden. Dat terwijl er 100% effectieve natuurlijke remedies zijn voor acné… Het gebrek aan kennis bij artsen op bepaalde punten is werkelijk schrijnend. Een horrorverhaal.

01-04-2015 | Vrouw | 23
cyproteron / ethinylestradiol (2/3535ug)
Acne/puistjes
Ik ben de Diane gaan slikken tegen acne, dit heeft super goed geholpen! Maar ik ben daarnaast vaak heel erg moe, lusteloos, down, hoofdpijn. Echt niet fijn. Ik heb geprobeerd te stoppen, maar toen kreeg ik super veel puistjes terug en mijn haar viel uit, daarom weer begonnen en meteen weer de vermoeidheidsklachten terug... Ik ben opzoek naar een alternatief

12-01-2014 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Ik heb deze pil van mijn 18 tot 23 jaar genomen. Ik had geen ernstige vorm van acne, maar wel af en toe wat puistjes, dus de huisarts schreef diane35 voor. Dit hielp enorm! In die 5 jaar een heel gave huid gehad. Maar op mijn 21 kreeg ik plots last van een chronische vorm van een ernstige vaginale schimmelinfectie. Met geen enkel medicijn of zalfje werd dit beter en ik heb[lees meer...] hier 2 jaar last van gehad. Toen ik zag dat een van de bijwerkingen van diane35 vaginale infecties was, ben ik direct gestopt met de pil. Na een maand werd de infectie al een stuk minder (maar is nooit volledig verdwenen)! Maar jammer genoeg heb ik nu terug acne en veel erger dan toen ik 18 was. Mijn kaaklijn en voorhoofd staan vol. Nu ben ik begonnen met de yasmin pil. Ik neem ze nu 3 maanden, maar het helpt niet echt tegen de acne en m'n vaginale infectie is terug erger geworden. Ik ben echt ten einde raad... Ik ben al naar zoveel dokters, gynaecologen, dermatologen geweest en ik weet niet meer wat ik moet doen. Iemand advies?

09-09-2013 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Hallo lezer, ik heb besloten mijn verhaal online te posten zodat ik mijn ervaring kan delen over de diane35 pil en hoop dat jullie er goed over nadenken voordat je überhaupt iets tot je neemt wat niet natuurlijk is (medicijnen). Ik kwam bij de huisarts en had regelmatig een wat onrustige huid. Voorheen gebruikte ik Femodeen maar daar kreeg ik haaruitval van dus de arts beg[lees meer...]on meteen over de Diane35. Ik wilde het best proberen dus ben ermee begonnen ondanks dat ik wist dat dit een best zware pil was (3e generatiepil). Mijn algehele gezondheid is verder goed, ik rook niet, drink niet, ben 23 jaar en fit. Na de eerste maand gebruiken merkte ik dat ik erg 'zware' en pijnlijke benen kreeg. Dit had ik nog nooit ervaren bij de vorige anticonceptie pillen die ik heb gehad (nuvaring, femodeen, micrigynon) . Dit werd erger met de maanden. Eerst dacht ik dat ik me aanstelde en dat het niet aan de pil kon liggen of dat dit misschien na de eerste 3 maanden over zou gaan. Ik ben een aantal keren naar de huisarts geweest en die lachte het weg. Hij zei dat dit vast zou komen door mijn lichaam maar absoluut niet door de pil. Uiteindelijk heb ik het door gebruikt totdat ik het bijna 2 jaar gebruikte. Ondertussen had ik nog een onrustige huid, wel had ik minder haaruitval, maar ben ook aangekomen ondanks dat ik minder en veel gezonder at. Het viel mij op dat ik door deze pil erg veel vocht vasthield wat ik voorheen nooit had gehad, Ik kreeg dikke enkels en paste zelfde niet meer in mijn laarzen. Mijn vingers waren worstjes. Ook kwam ik in gewicht aan terwijl ik niks veranderde in mijn eet en beweeg patroon. Ik liep hier een tijd mee door. En toen gebeurde er iets raars. Ik werd wakker midden in de nacht van een ontzettende pijn in mijn linker been(kuit). Licht aan gedaan, een hele paars rode plek die extreem veel pijn deed. Heb niet verder kunnen slapen en de huisarts die morgen meteen gebeld. De huisarts zei meteen dit kan de pil niet zijn dit is gewoon een gesprongen ader. Uiteindelijk naar huis gegaan en mezelf een deadline gesteld van een week. Als het dan niet weg zou zijn zou ik naar het ziekenhuis gaan of een andere arts. Nog binnen die week kreeg ik aan mijn andere been ook een extreme pijn , en ja hoor, ook een grote paarse plek. Nu had ik aan beide benen een grote paarse/ rode plek. De dokter kon mij niks beters vertellen dan dat het een bloeduitstorting was. Ook zei hij dat ik vocht vasthield maar dat dat ook vanzelf wel weer is overging. Uiteindelijk 1,5 jaar lang met klachten gelopen en toen dacht ik , ik wil het toch proberen, ik stop met de pil. Diane 35 in de prullenbak. De eerste week erna had ik al veel dunnere benen, de druk in mijn benen was weg, geen migraine aanvallen meer, geen hoofdpijnen, geen opgezette vingers en boven al, mijn huid werd super strak en viel af terwijl ik in dezelfde omstandigheden verkeerden als daarvoor (hetzelfde eten en drinken en bewegen)! momenteel zit ik aan de meest lichte pil (lovette) ik voel me beter, geen plekken meer op mijn benen gehad, geen hoofdpijnen en ik pas mijn laarzen weer. Ook ben ik 2 maten kwijt en pas ik al mijn oude kleding weer. Voordat ik overging naar de Lovette heb ik 4 maanden geen pil gehad en heb nog nooit zoveel positieve complimenten over mijn huid gehad. Het is super strak. Mijn tip, bedenk goed dat ieder medicijn dat je gebruikt niet natuurlijk is en dat je lichaam er heel heftig op kan reageren. Luister goed naar je lichaam en vergeet niet dat de pil niet zomaar iets is. Hormonen zijn nooit gezond.

11-03-2013 | Vrouw | 49
Borstkanker
Ik ben wel geschrokken van de verhalen op TV. Ik krreg de Diana 35 voor Hidradentis Supprativia, dit is een huidziekte. In 2005 werd ik geconfronteerd met borstkanker. Ook zoiets staat in de bijsluiter? Treurig mevrouw Schippers zou zo'n medicijn meteen van de markt moeten halen en verder onderzoeken doen voordat er nog meer slachtoffers vallen. Het is niet alleen de longe[lees meer...]mbolie. Ik vraag mij af bij wie we kunnen aankloppen. Mijn leven is drastisch veranderd sinds 2005, constant HS maar omdat ik een hormoongevoelige tumor had mag ik geen een hormoon meer hebben. Ik vraag mij nu af heb ik borstkanker gekregen van de Diana? Wie zal het zeggen. Krijgen wij gebruikers straks duidelijke antwoorden van mevr. Schippers of wordt er laks mee omgegaan?

06-03-2013 | Vrouw | 24
Depressiviteit
Ik ben op mijn twintigste met deze pil begonnen. Ik had al jarenlang puistjes, en werd daar erg onzeker van. Vlak voor ik met de Diane begon, werden de puistjes heftiger en ontwikkelde zich 'cystische acné', wat dus neerkomt op grote, harde schijven onder de opperhuid. Toen heeft de huisarts mij deze pil voorgeschreven, ben overgestapt vanaf microgynon. Binnen enkele weken[lees meer...] waren de cystes weg, en na een jaar was ik puistvrij. Helaas heeft deze pil ook voor mij veel bijwerkingen gehad; pigmentvlekken in mijn gezicht ('snor' en voorhoofd), lusteloos, geen libido, vlakke emoties, gevoelige huid, stemmingswisselingen, migraine, afwezig gevoel... Ik ben er nu net vanaf en hoop dat het allemaal weer een beetje rechttrekt. De eerste puistjes hebben zich al aangediend, maar dat moet ik er dan maar voor over hebben. Wil niet terug naar Diane-35, ik (en mijn vriend) had(den) geen leven meer.

05-03-2013 | Vrouw | 32
cyproteron / ethinylestradiol
Ik heb van mijn 13tot mijn 22ste ongeveer de Diane 35 geslikt vanwege puistjes en onregelmatige cycles Toen ik het slikte veel last van mijn buik gehad werd afgeschreven onder het mom spastische darm. regelmatig migraine aanvallen kwam aan en kreeg allergien Toen ik19 was ben ik zwanger geworden Met de diane 35 pil en tot 4en een halve maand was ik gewoon onges[lees meer...]teld tijdens mijn zwangerschap heb zonder dat ik het wist dus de pil dus vrolijk door geslikt gelukkig wel een gezonde zoon op de wereld gezed deze heeft alleen een paracetamol allergie Inmiddels ben ik 32 verga Nog steeds met regelmaat van de buikpijn en slapende benen Deze heb ik Een dag of 4 zwaar irritant lijkt net of je geen controle hebt over je benen de weekdag ik ongesteld ben en de weekender voor het verschrikkelijk warm twee jaar terug viermaanden met buik klachten gelopen bloed in mijn ontlasting aan toe wat het was mag Joost weten ze hebben het nooit kunnen vinden hierna kreeg ik nog meer allergie verschijnselen loop inmiddels met spuiten in mijn tas pillen en puffers om mijn allergien onder de knie te houden Zou dit allemaal door dat ene pilletje gekomen zijn die ik jaren heb geslikt ???

05-03-2013 | Vrouw | 37
Trombose
Hallo beste mensen, Ik heb zelf een ervaring met de diana 35 pil en trombose in mijn lies. Eind december 2011 kreeg ik enorme last van mijn rug,ben toen naar de dokter gegaan en ze zeiden het is een lichte hernia . Ik zou hiervoor pijnstillers krijgen. Maar mijn gevoel zij, dit is geen hernia,maar goed ik ben geen dokter. Heb de medicijnen niet geslikt, want ben daar ni[lees meer...]et zo van. Een paar dagen later werd mijn voet enkel erg dik en rood, het voelde niet goed voor mij, dus weer naar de dokter geweest!had op dat moment een invalster, ze keek en werd acuut door verwezen naar het ziekenhuis, om foto"s en een echo te laten maken van mijn voet, been. Daar aangekomen eerst een echo laten maken, ik vergeet nooit meer het gezicht van degene die mij heeft geholpen. En dacht dit is niet goed,ze ging een arts halen en hij zei slikt u de pil? ik zeg ja! Welke pil? Dus antwoord daarop diana 35! rookt u? Ja soms, maar vanaf die dag niet meer. Ik moest blijven want er zat een bloedprop in mijn lies. Die dag vergeet ik nooit meer! Onderzoeken gedaan, bloedonderzoeken enzv . Weer werd mij door een andere arts gevraagd u slikt de Diana 35 pil? Ja, moest een afspraak bij mijn eigen dokter maken voor een nieuwe andere pil. En hij zei, je hebt heel goed naar je lichaam geluisterd! En je bent op tijd hier. Van alles flitste er door mijn hoofd heen. Ze konden mij niet zo goed vertellen waar die trombose vandaan kwam, Ik weet nu wel beter. En dat is meer dan een jaar geleden en nu is het volop in het nieuws! Ze mogen van mij die pil uit de schappen halen, heb in die tijd van andere verpleegsters gehoord, dat het vaker voorkomt alleen nooit in de picture wordt gezet, vooral bij meiden van rond de 20 jaar. Die het zelf niet in de gaten hebben. Al goed ieder mens is anders! Dit wou ik even in het( kort) vertellen. Groetjes Iris

04-03-2013 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ook mijn dochter kreeg deze pil op 12 jarige leeftijd voorgeschreven ivm ernstige acne , heeft hem tot haar 18e gehad . 2 weken na haar 18e verjaardag kreeg ze 2 Tia's en een herseninfarct !! Een kerngezonde jonge vrouw zomaar ineens !! Artsen hebben nooit wat kunnen vinden ze was gewoon kerngezond . Nu ik deze verhalen leest vallen de puzzelstukjes in elkaar , mijn dochte[lees meer...]r is redelijk hersteld maar zal de rest van haar leven hier last van hebben haar hbo opleiding kon ze niet meer gaan doen haar rijbewijs halen kon niet meer en fulltime werken is veels te zwaar geworden dat lukt niet meer . Ook leeft ze nog steeds met de angst dat het gewoon weer ineens zal/kan gebeuren . En nu blijkt dat de Diane 35 hier weleens de oorzaak van kan zijn en dit bij de makers bekend was en de aantallen slachtoffers acceptabel noemen ? Ze zich geen zorgen maken ? Deze moeten gestopt worden voor er nog meer slachtoffers vallen !!! Een verdrietige maar boze moeder

30-12-2022 | Vrouw | 51
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
Ik heb veel spijt dat ik ooit 14 jaar lang de diane 35 pil innam !!Het eerste jaar viel het mee omdat mijn huid mooier werd en ik werd minder gevoelig en minder pijnlijke regels maar elk jaar ging mijn energie meer en meer achteruit !! Ik was heel snel moe en had constipatie en was minder gelukkig en mijn gevoelens vlakten meer en meer af...ik werd oppervlakkig terwijl ik [lees meer...]de jaren ervoor een meisje was met veel energie en heel gelukkig. Ik zie de inname van die pil als de fout van mijn leven ....bij het minste wat ik deed was ik moe...toen ik ermee stopte kreeg ik allerlei afkickverschijnselen maar gelukkig kwam mijn energie terug maar nu sukkel ik met de darmen want ik heb mijn darmen 14 jaar vertraagt...een mens is best puur natuur zonder chemische hormonen !!!