16-12-2017 | Vrouw | 45
Acne/puistjes
Ik zie de inname van de Diane 35 pil als de FOUT van mijn leven, heb hier veel spijt van. Elk jaar ging mijn energie meer en meer achteruit, ik leerde minder goed, sportte minder en minder...voelde me minder goed...gevoelens werden afgevlakt....ik heb die ongeveer 12jaar genomen vanaf mijn 19e en op het laatste kon ik niet meer tot op het einde van de straat wandelen.Ik d[lees meer...]acht dat ik chronisch vermoeid was maar het kwam door de Diane 35 pil. Toen ik ermee stopte is mijn energie stillaan teruggekomen maar nu sukkel ik serieus met mijn darmen omdat ik die 12 jaar vertraagd heb.En ik heb maanden aan een stuk afkickverschijnselen gehad, hartkloppingen, ziek gevoel..... Het is echt chemische rommel, een mens is best puur natuur....ok het helpt tegen puistjes ...maar liever puistjes en gezond dan geen puistjes en ongezond....als ik kon terug gaan ik nam dit nooit meer in!!

11-06-2013 | Vrouw | 45
Trombose
Van de Diane pil die ik een half jaar heb geslikt ondervind ik nu 23 jaar later nog steeds de gevolgen. Ik was 22 jaar en had last van acne. Ik ben toen begonnen met het slikken van de Diane pil. Dat is iets wat ik nooit had moeten doen. Ik kreeg erge last van stemmingen en had veel last van hoofdpijn. Deze pil zou mij bijna fataal worden. Ik ben tijdens mijn eerste vakant[lees meer...]ie met een vriendin ernstig ziek geworden. Tijdens de vakantie was ik iedere keer niet lekker maar ik dacht dat het van de zon kwam. Ik moest veel overgeven en had erge last van hoofdpijn. Op een nacht voelde ik me niet goed worden en ben naar buiten gegaan. Daar kreeg ik een epileptische aanval. Een hele nare tijd brak toen aan. Ik heb twee weken in coma gelegen na het gevolg van een herseninfarct. Mijn linkerkant was totaal verlamd. Daarna kreeg ik nog een longembolie, trombose in mijn lies en trombose in mijn kuit. Ik heb twee jaar revalidatie gehad en heb opnieuw moeten leren lopen en mijn linkerkant moeten trainen. Niet echt een pretje dus. Ik heb drie bijna dood ervaringen gehad tijdens mijn coma. Maar goed ik ondervind nog steeds de gevolgen van mijn ziekte, maar al met al staan de doktoren te kijken van mijn herstel naar zo' n aanval die mijn lichaam heeft ondergaan. Ik heb geluk gehad dat ik er zo van af ben gekomen, het had anders kunnen aflopen. Nu deze pil weer in het nieuws is komt het allemaal weer boven en sta je weer stil bij hetgeen er is gebeurd. Ik kan maar één dingen zeggen deze pil zou ik je niet aanraden.

04-03-2013 | Vrouw | 45
Bloedstolsels
25 jaar geleden een half jaar deze pil geslikt en ja hoor, trombose in mijn been! Tijdens mijn examenjaar 10 dagen in het ziekenhuis gelegen, 2 jaar bloedverdunners geslikt en jaren met een steunkous gelopen van mijn tenen tot mijn heup.......en dat op je 20e! Ongelofelijk dat 25 jaar na introductie van dit medicijn het verband pas wordt gelegd. Ik wil met twk klagen en aa[lees meer...]nklagen.

05-01-2016 | Vrouw | 47
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
longembolie in beide longen. in de loop der jaren is mijn bloed meer en meer gaan stollen totdat ik in 2008 plotseling een embolie kreeg. ik had geluk en heb het overleefd. helaas zijn er ook vrouwen overleden. ik verbaas mij erover dat dit product nog op de markt is.

06-03-2013 | Vrouw | 47
cyproteron / ethinylestradiol
Ik ben 47 en gebruikte de diane35 al vanaf me 17de. dus kennelijk is deze pil al veel langer in gebruik in NL dan word aangegeven via info op het net. In 2007 vroeg de apotheeker of ik de alternative pil wou daar deze goedkoper was maar precies dezelfde werking had (Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol Mylan 2/0,035mg)..dus ben ik met deze pil verder gegaan. Ik heb de diane3[lees meer...]5 in 1982 gekregen ivm met agne waar ik heel veel last van had...nu ik alle verhalen zo lees vallen wel heel veel dingen op z`n plaats. Vooral na de overstap naar de alternative ben ik steeds meer klachten gaan krijgen. gewichtstoename haaruitval luchtwegen en hartkloppingen....mijn dochter van 17 heeft ook de alternative sinds 1 1/2 jaar. Nu maak ik me toch wel heel erg zorgen vooral wat mijn dochter betreft....

18-05-2013 | Vrouw | 48
Bloedstolsels
Ik heb de Diane-35 pil slechts enkele jaren gebruikt omdat ik op mijn 25 e puistjes kreeg en wat last had van overbeharing. Het hielp mij echter niet voor deze klachten. Ik heb wel jong spataderen gekregen en leg nu pas de link dat dit weleens door de Diane-35 pil gekomen zou kunnen zijn.

05-03-2013 | Vrouw | 48
TIA
Ik heb helaas jaren lang Diane 35 gebruik, tot het jaar 2007.. Hierdoor heb ik TIA gekregen ook omdat ik dit jaren lang na mijn 35e leeftijd heb gebruik. Dus lieve mensen niet langer gebruik maken van Diane 35.

15-06-2014 | Vrouw | 49
cyproteron / ethinylestradiol (2/3535ug)
had altijd las ongeregeld, liep langs de benen. kreeg het al vroeg, was er goed ziek van. na de pil heeft het een jaar geduurd voor dat het op regel was, paar jaar geleden met stopweek kreeg ik last van zware hoofdpijn. nooit eerder daarvoor gehad, wel toen ik het nog niet slikte. mag het nu constant door slikken maar dat doe ik niet. probeer toch stopweek gaat het na 3 d[lees meer...]agen niet meer van de pijn ga ik weer slikken, het duurt dan nog 4 dagen voor dat de hoofdpijn dragelijk is.

11-03-2013 | Vrouw | 49
Borstkanker
Ik ben wel geschrokken van de verhalen op TV. Ik krreg de Diana 35 voor Hidradentis Supprativia, dit is een huidziekte. In 2005 werd ik geconfronteerd met borstkanker. Ook zoiets staat in de bijsluiter? Treurig mevrouw Schippers zou zo'n medicijn meteen van de markt moeten halen en verder onderzoeken doen voordat er nog meer slachtoffers vallen. Het is niet alleen de longe[lees meer...]mbolie. Ik vraag mij af bij wie we kunnen aankloppen. Mijn leven is drastisch veranderd sinds 2005, constant HS maar omdat ik een hormoongevoelige tumor had mag ik geen een hormoon meer hebben. Ik vraag mij nu af heb ik borstkanker gekregen van de Diana? Wie zal het zeggen. Krijgen wij gebruikers straks duidelijke antwoorden van mevr. Schippers of wordt er laks mee omgegaan?

07-03-2013 | Vrouw | 49
Hersenbloeding
Ik heb vanaf mijn 17e de diane pil geslikt. Op mijn 48e kreeg ik een hersenbloeding en infarct. Ik ben toen ook gestopt met de pil. Achteraf weet ik niet of de diane pil de oorzaak is. Ging vol energie naar mijn werk en van het ene op het andere moment was ik weg en heb 3 dagen in coma gelegen. Ook ben ik geholpen aan mijn spataderen en heb nu na het stoppen last van haar[lees meer...]uitval.

06-03-2013 | Vrouw | 52
cyproteron / ethinylestradiol
Na ernstige huidaandoeningen Diana pil voor geschreven gekregen door dermatoloog. Binnen een half jaar ontwikkelde zich een diep trombose in mijn rechterbeen. Na een half jaar gebruik van bloedverdunners kon men testen wat de oorzaak was. Het bleek dat ik de erfelijke factor V van Leiden had. De internist vertelde dat die erfelijke factor in combinatie met de Diana Pil ge[lees meer...]zoet heeft dat ik trombose kreeg.

04-03-2013 | Vrouw | 53
Acne/puistjes
Ook ik kreeg de diane voorgeschreven als middel tegen acne. Echter op mijn 42e kreeg ik een herseninfart zonder aanwijsbare reden. Zeker naar de verhalen over embolies die je nu hoort, stel ik hier toch mijn vragen bij. Dus wees voorzichtig!

12-03-2013 | Vrouw | 54
cyproteron / ethinylestradiol
In 2006 heb ik diepe arm trombose gekregen gevolgd door een longembolie. Nadat ik gestopt was met de Diane pil overgestapt op de nuvaring. Ik hoop dat er meer onderzoek verricht gaat worden naar beide medicijnen. Nu zit ik voor de rest van mijn leven aan de bloedverdunners ,prik ik mezelf om de drie weken. Van de markt halen vind ik .nu,hoeveel doden moeten er nog volg[lees meer...]en?

19-04-2013 | Vrouw | 55
Haaruitval
Ik slik de diane-35 pil alleen nog maar tegen haaruitval. Ik ben inmiddels 55 jaar en durf niet te stoppen, omdat ik weet dat mijn haar dan weer uit valt. De huisarts heeft me aangeraden om te stoppen en als na 2 maanden mijn haar begint uit te vallen om dan weer te beginnen. Ik weet dat ik zeer ongezond bezig ben, maar mijn dunne haar is mijn complex. Wie heeft ervaring o[lees meer...]f raad?

10-02-2013 | Vrouw | 55
Trombose
Ik slikte al een tijdje de pil omdat ik gescheiden was en een vriend had en op mijn leeftijd geen zin had in kinderen, de kilo's vlogen eraan. En ik kreeg trombose ik moest accuut stoppen met de pil ik heb nog steeds last ervan ik ben al 2 keer geopereerd aan me been waar de trombose was.

12-08-2019 | Vrouw | 60
Acne/puistjes
Ik slik de Diane 35 al bijna 30 jaar en heb er nooit last van gehad. Acne ging er keurig mee weg en slikte hem 6 maanden achter elkaar en dan 1 stopweek. Op het moment van de stopweek altijd mega migraine vandaar het doorslikken. Nu ben ik bijna 60, dacht ik stop er nu voor altijd mee, maar nu al 10 dagen zware migraine en ben in staat hem weer in te van nemen, want voel [lees meer...]me doodziek hiervan. Huisarts weet geen alternatief, ja fysio of dagboek bijhouden. Volgens mij weet ze het zelf allemaal niet zo goed. Echt een doffe ellende!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum