Diane-35

cyproteron / ethinylestradiol

04-03-2013

Bloedstolsels

25 jaar geleden een half jaar deze pil geslikt en ja hoor, trombose in mijn been! Tijdens mijn examenjaar 10 dagen in het ziekenhuis gelegen, 2 jaar bloedverdunners geslikt en jaren met een steunkous gelopen van mijn tenen tot mijn heup.......en dat op je 20e! Ongelofelijk dat 25 jaar na introductie van dit medicijn het verband pas wordt gelegd. Ik wil met twk klagen en aa[lees meer...]nklagen.
05-01-2016

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

longembolie in beide longen. in de loop der jaren is mijn bloed meer en meer gaan stollen totdat ik in 2008 plotseling een embolie kreeg. ik had geluk en heb het overleefd. helaas zijn er ook vrouwen overleden. ik verbaas mij erover dat dit product nog op de markt is.
06-03-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Ik ben 47 en gebruikte de diane35 al vanaf me 17de. dus kennelijk is deze pil al veel langer in gebruik in NL dan word aangegeven via info op het net. In 2007 vroeg de apotheeker of ik de alternative pil wou daar deze goedkoper was maar precies dezelfde werking had (Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol Mylan 2/0,035mg)..dus ben ik met deze pil verder gegaan. Ik heb de diane3[lees meer...]5 in 1982 gekregen ivm met agne waar ik heel veel last van had...nu ik alle verhalen zo lees vallen wel heel veel dingen op z`n plaats. Vooral na de overstap naar de alternative ben ik steeds meer klachten gaan krijgen. gewichtstoename haaruitval luchtwegen en hartkloppingen....mijn dochter van 17 heeft ook de alternative sinds 1 1/2 jaar. Nu maak ik me toch wel heel erg zorgen vooral wat mijn dochter betreft....
08-02-2013

Trombose

Mijn vrouw heeft toen zij deze pil slikte een hersenembolie gehad. Daaroverheen een trombose in het been en een bijna long embolie. Effect is dat zij twee weken in coma heeft gelegen en dat haar linker zijde volledig verlamd is geweest. Vanaf dat moment zijn er veel veranderingen waar zij mee te maken heeft. Al deze symptomen zijn voor haar elke dag weer nadrukkelijk[lees meer...] aanwezig. Zij is zeer snel moe, last van prikkels, concentratie problemen, enz. Het is nooit helemaal bewezen dat het door genoemde pil is ontstaan maar de toen behandelende artsen hebben haar dit wel aangegeven. Hoop dat dit medicijn grondig wordt onderzocht en dat ook andere mensen die een vergelijkbare situatie hebben meegemaakt reageren. Dit voor duidelijkheid wat deze pil misschien kan veroorzaken.
18-05-2013

Bloedstolsels

Ik heb de Diane-35 pil slechts enkele jaren gebruikt omdat ik op mijn 25 e puistjes kreeg en wat last had van overbeharing. Het hielp mij echter niet voor deze klachten. Ik heb wel jong spataderen gekregen en leg nu pas de link dat dit weleens door de Diane-35 pil gekomen zou kunnen zijn.
05-03-2013

TIA

Ik heb helaas jaren lang Diane 35 gebruik, tot het jaar 2007.. Hierdoor heb ik TIA gekregen ook omdat ik dit jaren lang na mijn 35e leeftijd heb gebruik. Dus lieve mensen niet langer gebruik maken van Diane 35.
15-06-2014

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

had altijd las ongeregeld, liep langs de benen. kreeg het al vroeg, was er goed ziek van. na de pil heeft het een jaar geduurd voor dat het op regel was, paar jaar geleden met stopweek kreeg ik last van zware hoofdpijn. nooit eerder daarvoor gehad, wel toen ik het nog niet slikte. mag het nu constant door slikken maar dat doe ik niet. probeer toch stopweek gaat het na 3 d[lees meer...]agen niet meer van de pijn ga ik weer slikken, het duurt dan nog 4 dagen voor dat de hoofdpijn dragelijk is.
11-03-2013

Borstkanker

Ik ben wel geschrokken van de verhalen op TV. Ik krreg de Diana 35 voor Hidradentis Supprativia, dit is een huidziekte. In 2005 werd ik geconfronteerd met borstkanker. Ook zoiets staat in de bijsluiter? Treurig mevrouw Schippers zou zo'n medicijn meteen van de markt moeten halen en verder onderzoeken doen voordat er nog meer slachtoffers vallen. Het is niet alleen de longe[lees meer...]mbolie. Ik vraag mij af bij wie we kunnen aankloppen. Mijn leven is drastisch veranderd sinds 2005, constant HS maar omdat ik een hormoongevoelige tumor had mag ik geen een hormoon meer hebben. Ik vraag mij nu af heb ik borstkanker gekregen van de Diana? Wie zal het zeggen. Krijgen wij gebruikers straks duidelijke antwoorden van mevr. Schippers of wordt er laks mee omgegaan?
07-03-2013

Hersenbloeding

Ik heb vanaf mijn 17e de diane pil geslikt. Op mijn 48e kreeg ik een hersenbloeding en infarct. Ik ben toen ook gestopt met de pil. Achteraf weet ik niet of de diane pil de oorzaak is. Ging vol energie naar mijn werk en van het ene op het andere moment was ik weg en heb 3 dagen in coma gelegen. Ook ben ik geholpen aan mijn spataderen en heb nu na het stoppen last van haar[lees meer...]uitval.
06-03-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Na ernstige huidaandoeningen Diana pil voor geschreven gekregen door dermatoloog. Binnen een half jaar ontwikkelde zich een diep trombose in mijn rechterbeen. Na een half jaar gebruik van bloedverdunners kon men testen wat de oorzaak was. Het bleek dat ik de erfelijke factor V van Leiden had. De internist vertelde dat die erfelijke factor in combinatie met de Diana Pil ge[lees meer...]zoet heeft dat ik trombose kreeg.
08-02-2013

Bloedstolsels

Stoppen met deze pilm direkt uit de handel nemen!! Ik had al verscheidene middelen gebruikt voor acne,niets hielp afdoende.Tenslotte naar de schoonheidsspecialiste(wat je zelf moet betalen)niet erg,als t maar helpt,ja in t begin wel maar op een gegeven moment ook niet meer :( Toen hoorde ik van de Dianepil;werkte geweldig tegen acne,ik naar de huisarts en ovoorgeschreve[lees meer...]n gekregen.Nooit ergens last van gehad en ik had zo goed als geen acne meer.(Ik was al ruim 40 !!!)n Zomer 2007 waren we op vakantie in Luxemburg en kreeg ik erge pijn in m'n kuit(dacht dat ik spierpijn had ivm de heuvels daar)flink gekoeld en gerust en het werd eigenlijk pas tegen het einde van de vakantie iets minder.Daarna zakte het weg en eigenlijk geen aandacht aan geschonken tot oktober toen ik ineens heel benauwd werd!! Ik dacht dat ik een koutje had opgelopen,had pijn tussen m'n schouderbladen.In het weekend tijdens een stukje autorijden kon ik geen hobbels velen,zondagssnachts kon ik de trap niet meer op !!!!! Huisartsenpost gebeld,daar moest ik van onder de warme douche en een paracetamol nemen(waar ik er al genoeg van op had)en ik moest om 8 uur mijn eigen huisarts bellen.Toch maar geprobeerd te slapen en om 8 uur de dokter gebeld waar ik direkt mocht komen,deze stuurde mij door naar het ziekenhuis om bloed te prikken. Ik mocht om 12 uur bellen voor de uitslag,ik was intussen weer naar huis gegaan en weer in mijn bed gaan liggen,mijn man zou even later thuis komen uit z'n werk.Hij had nog geen voet binnen gezet en toen belde de huisarts zelf al:ik moest direkt langskomen om een brief op te halen en door naar het ziekenhuis want m'n bloed was niet goed!!!We schrokken ons ROT !!!!In het ziekenhuis meteen in een bed gelegd alle toeters en bellen:hartfilmpje, rontgenfoto en later CT-scan en de bloeduitslagen, toen kwam de uitslag: dubbele longembolie!!! Meteen bloedverdunners ingespoten gekregen en morfine voor de pijn ( want dat had ik!!) Oorzaak: combinatie van de pil en roken! ( alleen rookte ik bijna niks ) Anderhalve week in het ziekenhuis gelegen ( ik kon nog geen 10 meter meer lopen), half jaar bloedverdunners gespoten en geslikt en weer opnieuw opbouwen want je kan niets meer en je hebt geen lucht en conditie meer !!!! Daarna nog 2 jaar voor controle bij de longarts gelopen en fysiotherapie voor ademhalingsoefeningen. Inmiddels ruim 5 jaar verder, gaat het gelukkig goed met me, de pil toen direkt in de prullebak gegooid,helemaal niet meer gerookt, een hond gekocht voor de conditie. Soms als ik pijn tussen de schouderbladen voel bekruipt me toch weer angst en zware hoest is ook angstig want er zijn gedeeltes van m'n longen afgestorven Maar he, ik leef nog :D Gelukkig! Ik ben dus duidelijk door het oog van de naald gekropen!!! Dus WEG met die Dianepil !! Levensgevaarlijk
04-03-2013

Acne/puistjes

Ook ik kreeg de diane voorgeschreven als middel tegen acne. Echter op mijn 42e kreeg ik een herseninfart zonder aanwijsbare reden. Zeker naar de verhalen over embolies die je nu hoort, stel ik hier toch mijn vragen bij. Dus wees voorzichtig!
12-03-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

In 2006 heb ik diepe arm trombose gekregen gevolgd door een longembolie. Nadat ik gestopt was met de Diane pil overgestapt op de nuvaring. Ik hoop dat er meer onderzoek verricht gaat worden naar beide medicijnen. Nu zit ik voor de rest van mijn leven aan de bloedverdunners ,prik ik mezelf om de drie weken. Van de markt halen vind ik .nu,hoeveel doden moeten er nog volg[lees meer...]en?
19-04-2013

Haaruitval

Ik slik de diane-35 pil alleen nog maar tegen haaruitval. Ik ben inmiddels 55 jaar en durf niet te stoppen, omdat ik weet dat mijn haar dan weer uit valt. De huisarts heeft me aangeraden om te stoppen en als na 2 maanden mijn haar begint uit te vallen om dan weer te beginnen. Ik weet dat ik zeer ongezond bezig ben, maar mijn dunne haar is mijn complex. Wie heeft ervaring o[lees meer...]f raad?
10-02-2013

Trombose

Ik slikte al een tijdje de pil omdat ik gescheiden was en een vriend had en op mijn leeftijd geen zin had in kinderen, de kilo's vlogen eraan. En ik kreeg trombose ik moest accuut stoppen met de pil ik heb nog steeds last ervan ik ben al 2 keer geopereerd aan me been waar de trombose was.
12-08-2019

Acne/puistjes

Ik slik de Diane 35 al bijna 30 jaar en heb er nooit last van gehad. Acne ging er keurig mee weg en slikte hem 6 maanden achter elkaar en dan 1 stopweek. Op het moment van de stopweek altijd mega migraine vandaar het doorslikken. Nu ben ik bijna 60, dacht ik stop er nu voor altijd mee, maar nu al 10 dagen zware migraine en ben in staat hem weer in te van nemen, want voel [lees meer...]me doodziek hiervan. Huisarts weet geen alternatief, ja fysio of dagboek bijhouden. Volgens mij weet ze het zelf allemaal niet zo goed. Echt een doffe ellende!

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum