Ervaringen met Diane-35

27-04-2020 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Nooit bijwerkingen gehad. Hooguit een licht verlaagd libido. Voor mijn acne werkte het perfect.

22-11-2019 | Vrouw | 44
Acne/puistjes
Deze pil heeft mijn leven gered!!! Sinds mijn 11e jad/heb ik zeer ernstige acne en was hierdoor vooral op mn 15e zeer depressief. Eindelijk mocht ik op mn 16e aan de diane pil. De acne ging weg en ik voelde me stukke beter! Maar goed ook want ik overwoog destijds serieus om een einde aan mijn leven te maken. Als ik de diane pil niet had gekregen had ik dat zeer waarschijn[lees meer...]lijk ook gedaan. Nu ben ik 44. Ik heb enkele keren geprobeerd te stoppen met de diane (lees: de goedkopere variant), maar de acne kwam in alle hevigheid terug. Een keer moest ik aan de Roacutane omdat de pil alleen het niet aankon. de andere keer heb ik eerst een lichtere pil geprobeerd, geen enkel succes dus in overleg met de huisarts weer terug naar de diane. Toch maar doorslikken dus, dan maar risico op een embolie. Beter dan zwaar depressief en al dood op je 16e!!! Mijn huisarts zegt trouwens: het Grootste risico op een embolie etc heb je als je zwanger bent, dus als ze de diane gaan verbieden, zou er eigenlijk ook niemand meer zwanger mogen worden 🙂 . Uiteraard wel goede voorlichting en alleen voorschrijven bij ernstige gevallen (psychisch en of lichamelijk).

21-05-2019 | Vrouw | 43
Acne/puistjes
Ik gebruik deze pil al zeker 22 jaar en nu willen ze dat ik stop ivm meer kans op trombose maar ik ben bang dat als ik stop nog meer migraine kryg omdat ik in deze 22 jaar al geprobeerd heb met een andere pil en medicatie puur mannelyke hormonen dus ik zal een gesprek aan moeten gasn wat het beste is graag iemand tips wat ik het beste kan doen dankje

01-04-2019 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Ik vind de diane-35 een hele fijne pil. Ik gebruik hem al vanaf mijn 15e zonder klachten. Geen doorbraakbloedingen, stemmingswisselingen of depressieve klachten. Mijn huid is mooi glad en mijn borsten zijn zelfs een cup groter geworden. Toen ik hoorde dat de kans op trombose groter is dan bij andere pillen, ben ik een tijdje overgegaan op de microgynon. Geen succes. Na ee[lees meer...]n half jaar weer aan de diane en ben er erg blij mee!

28-03-2018 | Vrouw | 27
Haaruitval
Begin september Diane 35 voorgeschreven door dermatoloog voor mijn haaruitval, ik vond het eerst een grote stap, omdat diane 35 toch wel negatief in het nieuws komt. Toch besloten om deze pil te gaan slikken, omdat ik me erg ongelukkig voelde door mijn haar. Mijn haaruitval is veel minder geworden en mijn huid is ook helemaal glad. Geen last van bijwerkingen tot nu toe..

09-04-2016 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Het is een gevaarlijke pil volgens verschillende deskundigen. deze ervaring heb ik niet. Ik heb deze pil jarenlang zonder klachten gebruikt. Toen ik net begon had ik wel last van misselijkheid en overgeven, maar dat was na een week weg. Doorslikken gaat zonder problemen en mijn acne huid was verleden tijd. Sinds een paar maanden kreeg ik jammer genoeg te maken met continue[lees meer...] menstruatiepijnen en dus adviseerde de huisarts mij om over te stappen op een andere variant. Mijn huid is nu weer zeer onrustig, mijn menstruatie pijnen zijn heftiger, ik heb doorbraakbloedingen en mijn bloedverlies is zeker toegenomen. Laat je niet afschrikken door alle media aandacht. Ik was zeer tevreden over de diane.

16-02-2016 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Ik heb de Diane-35 tussen mijn 15e en 17e geslikt en vond het een erg fijne pil. In verband met het nieuws dat over deze pil naar buiten kwam, ben ik overgestapt naar de Nuvaring, waar ook weer wat mee was. Daarna allerlei pillen geprobeerd en een spiraaltje, maar die bleef niet zitten. De andere pillen zorgden allemaal voor ernstige bijwerkingen zoals heel pijnlijke borst[lees meer...]en, depressie en veel aankomen. Dit is de enige pil waarbij ik nergens last van heb.

15-06-2014 | Vrouw | 49
cyproteron / ethinylestradiol (2/3535ug)
had altijd las ongeregeld, liep langs de benen. kreeg het al vroeg, was er goed ziek van. na de pil heeft het een jaar geduurd voor dat het op regel was, paar jaar geleden met stopweek kreeg ik last van zware hoofdpijn. nooit eerder daarvoor gehad, wel toen ik het nog niet slikte. mag het nu constant door slikken maar dat doe ik niet. probeer toch stopweek gaat het na 3 d[lees meer...]agen niet meer van de pijn ga ik weer slikken, het duurt dan nog 4 dagen voor dat de hoofdpijn dragelijk is.

10-01-2014 | Vrouw | 42
Acne/puistjes
Ik heb sinds mijn zestiende de Diane gebruikt (ben nu 42) uit eigen initiatief, want ik had last van acne. Ik heb deze pil een aantal jaren gebruikt en was zeer positief (acne weg en minder snel vet haar en minder vette huid). Ik ben toch na een aantal jaar overgestapt naar een andere pil om te kijken of het verschil maakte. De acne kwam niet echt terug, maar ik kreeg [lees meer...]wel erg veel last van mijn benen ( pijnlijk, stijf etc). Ik ben toen weer begonnen met de Diana en was vele jaren tevreden. Ik heb geen moeite gehad om zwanger te worden (maand of twee na stoppen; bij alle drie zwangerschappen). Maar sinds afgelopen herfst merkte ik dat ik geen zin meer had in het slikken van de pil en ben gestopt. Ook depressieve klachten, vaak hoofdpijn, energiegebrek en een gehaast gevoelen gingen mij opvallen. Misschien zijn deze toegenomen door de jaren heen, maar nu zo'n drie maand later is mijn vette haar terug en ook mijn huid is weer snel glimmend en vet, maar voel ik me wel beter (rustiger, vrolijker en minder gehaast). Ondertussen ben ik nog niet ongesteld geworden, maar heb zo nu en dan wel stekende pijn in mijn onderbuik (links). Het afraden van de Diane is makkelijk gedaan, maar ik mis vervolgens een oplossing voor de problematiek nl de vette hud en het vette haar, want daar word ik niet vrolijk van. De oplossingen die je op de meeste sites vindt, zijn niet door mensen geschreven die er zelf last van hebben is mijn ervaring.

15-12-2013 | Vrouw | 29
cyproteron / ethinylestradiol (2/3535ug)
Acne/puistjes
Sinds mijn 16e gebruik ik de Diane-35 pil voor matige acne, met name op mijn rug maar ook in het gezicht. Sinds dat ik de pil gebruik is de acne compleet verdwenen, af en toe nog een klein puistje maar geen erge ontstekingen. Ik gebruik de pil nu 13 jaar en ik heb nog nooit bijwerkingen gehad. Ik hoor wel van heel veel (niet medische) mensen dat de pil en m.n. Diane pil zo[lees meer...] lang slikken niet gezond is, maar daar heb ik mijn huisarts of dermatoloog nog nooit over gehoord.

04-05-2013 | Vrouw | 41
Trombose
Ik had migraine aanvallen in mijn jonge jaren, heb ook altijd last gehad van een gevaarlijke lage bloeddruk en op mijn 21 kreeg ik last van acne, nu op mijn 41 heb ik hier nog steeds last van (men vermoed Lupus een auto-immune zieke die men nog kan ontkennen noch kan bevestigen) maar goed ik heb een Trombose gekregen dit door de diana pil te nemen, en moet eerlijk zijn ook[lees meer...] te roken!! Ik geef aan elke vrouw het advies denk héél goed na, ik heb het gehad en ik weet waar ik over spreek, ik heb hier zelfs het stress syndroom van overgehouden omdat men mij met een trombose 8 uur aan een stuk hebben laten doorwerken met hoofdpijn, beperkt zicht, paniek én en serieus en DUIDELIJK spraakgebrek dus wees toch maar voorzichtig!!!!!

26-04-2013 | Vrouw | 30
cyproteron / ethinylestradiol
Ik wel gewoon even tegen iedereen zeggen, ik slik die pil al 15 jaar en heb totaal geen vervelende verschijnselen en voel me er heel goed bij. De media is overroepen! Laat u niet bang maken door alle enge verhalen, niemand is dezelfde...

20-03-2013 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
Ik kreeg een jaar geleden deze pil voorgeschreven via mijn huisarts, nadat ik bij haar kwam over klachten van acne op mijn lichaam en gezicht. Ook was de contraceptie handig op dat moment, dus het leek de perfecte pil voor mij. Toen ik eenmaal thuiskwam met de pil en ervaringen ging opzoeken van anderen schrok ik me dood; ik wou de Diane pil bijna niet meer slikken. Maar i[lees meer...]k bedacht me dat er ook positieve verhalen waren, en ik het op z'n minst kon proberen. Ik merkte niets qua negatieve bijwerkingen die veel mensen hebben; geen gewichtstoename, geen stemmingswisselingen, geen depressie, niets. Ik was gewoon beschermd tegen zwangerschap en mijn huid verbeterde aanzienlijk na drie maanden. Al mijn puistjes waren verdwenen, heel af en toe kreeg ik er nog een paar, maar het was niets vergeleken met hoe mijn huid er eerst uit zag. Helaas, door alle negativiteit, ben ik ook gaan twijfelen of dit nog wel een verstandige keuze is. Ik zou graag door gaan met het slikken van deze pil, maar dat wordt bemoeilijkt door dat iedereen het me afraadt. De enorme paniek en ophef in de media vind ik onterecht; elke verstandige vrouw leest de bijwerkingen en bijsluiter door en ziet dan dat de combinatie van deze pil met bepaalde gezondheidsrisico's inderdaad gevaarlijk kan zijn. Dat moet je weten op het moment dat je ermee begint.

12-03-2013 | Vrouw | 38
cyproteron / ethinylestradiol
Helaas ben ook ik gestopt na alle media-aandacht. Ik zeg 'helaas', omdat de pil mij bijzonder goed beviel. Ik heb erg veel last van PMS en deze was met de Diana zeker voor 85% weg. Op mijn gevoelsleven had de Diane, in tegenstelling tot andere pillen, weinig invloed. Wel merk ik nu ik gestopt ben dat mijn libido van nature iets hoger ligt dan met de Dianepil. Mijn huisarts[lees meer...] is van mening dat ik hem best kan blijven slikken omdat ik niet rook en de kans op trombose etc, voornamelijk de eerste 3 maanden het grootst is. Ik was er zeer tevreden over, maar vertrouw de Dianepil niet meer zo...

04-03-2013 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik gebruikte de diane pil sinds mijn 13de tot mijn 15de ik ben best wel geschrokken wat ik op tv hoorde. Ik was met de pil gestopt omdat me moeder het niet goed vondt dat ik, zoveel medicijnen slikte en besloot ik te stoppen. Ik kreeg toen andere medicijnen voor geschreven van de dernateloog en dat hielp ook goed alleen vaak kwamen er wel een paar puistjes. Maar het hielp[lees meer...] goed ik kreeg vaak een creme is beter dan pillen slikken duurt mischien wat langer. Beter dan allemaal troep in je lichaam.

02-03-2013 | Vrouw | 38
Acne/puistjes
Ik gebruik deze pil al jaren. Helpt goed tegen acne. Ik heb totaal geen bijwerkingen. Heb eerder andere pil soorten gebruikt zoals marvalon, microginon 30, femodene en had daar een sterk verminderd libido van en last van emotionele schommelingen. Bij deze pil heb ik totaal geen bijwerkingen. Heb tijdens mijn nieuw zeeland vliegreis wel voor de zekerheid asperiene genomen. [lees meer...]Ondanks de lange vliegreis totaal geen bijwerkingen.