estradiol / dydrogesteron

Overgang (102 meningen)
Premature menopauze (6 meningen)

27-05-2019 | Vrouw | 50
Overgang
Ik slik 1 Mg / 10 Mg en vraag me af of een lichtere variant niet beter voor mij is. Ik kom daar nu achter via deze site. Heb geen last meer van stijve gewrichten maar een opgeblazen buik en s’nachts hartkloppingen. In de eerste week werd ik ongesteld ik ben af en toe ook wat misselijk. Dit weekend kreeg ik een blaasontsteking waar ik nu antibiotica voor slik. Hoop ni[lees meer...]et dat dat ook een bijwerking is. Ik slaap slecht. Het wordt aangeraden om door te slikken. Ik zit nu op dag 17

22-05-2019 | Vrouw | 54
Overgang
Veel pijn in heup en rug onstaan na 12 dagen gebruik. Lichte afname van opvliegers, maar zeker niet verdwenen. Depressieve gevoelens terwijl ik die anders nooit heb! Ontzettend moe. Voor mij géén hulpmiddel, eerder het tegenoversgestelde.

14-05-2019 | Vrouw | 53
Overgang
Ik had femoston voorgeschreven gekregen door de gynaecoloog vanwege zeer heftige menstruaties en de rest van de tijd steeds langdurige PMS, als meest recente fase in al 8 jaar overgangsgehannes. Na de eerste strip meteen weer mee gestopt want ik ervoer geen enkel positief effect en het maakte sommige verschijnselen juist erger: zere borsten, lang ongesteld dwars door de pi[lees meer...]llen heen, somberheid, vermoeidheid. Volgens de andere gynaecoloog die ik erover sprak zijn mijn eigen hormonen nog te aanwezig en is femoston dus eigenlijk te 'zwak' om positief effect te hebben.

07-05-2019 | Vrouw | 53
estradiol / dydrogesteron (1/10mg)
Overgang
Ik gebruik femoston nu een maand en heb erg veel last van mijn benen. Prikken en zwar gevoel. Ook het gevoel dat ik spierpijn heb. Mijn overgangsklachten zijn helemaal weg, dat is wel heel fijn!

05-05-2019 | Vrouw | 49
Overgang
sinds 1 jaar gestart met Femoston Continu ivm beginnende overgangsklachten zoals opvliegers en onregelmatige (heftige) menstruatie i.c.m. voorkomen van botontkalking door langdurig medicijngebruik(Prednison). Overgangsklachten zijn nagenoeg helemaal over en slaap goed. Enkele keer nog lichte menstruatie gehad paar dgn. Geen hoofdmijn meer. Wel opgezwollen en tintelende (bo[lees meer...]ven) benen.

26-04-2019 | Vrouw | 52
Overgang
Alle nachten 5 of meer keer wakker worden door opvliegers. Natte washand in een schaal naast bed om te koelen. Niet te doen. Na 10 dagen Femoston zijn deze klachten verleden tijd. Nu alleen nog dealen met de bijwerkingen.......

24-04-2019 | Vrouw | 40
Eierstokkanker
Sinds de verwijdering van mijn eierstokken (40 jaar oud) heb ik dit medicijn gekregen. Het valt me op dat de datum aanduiding ineens is verdwenen van de verpakking waardoor ik t moeilijk vind steeds terug te tellen of ik niet een pil vergeet Is dit jullie ook opgevallen? De mijne zijn van bgp products

11-04-2019 | Vrouw | 56
estradiol / dydrogesteron (0,5/2,5mg)
nu na 1 strip, alle klachten van de overgang verdwenen al na 3 dagen slikken. Nu de eerste keer weer ongesteld, deze is erg pijnlijk en duurt nu al 1 week in erge mate. Hoop dat dit beter wordt, anders is het voor mij een wondermiddel!

29-03-2019 | Vrouw | 58
Overgang
Genomen ivm spier gewrichtspijn,opvliegers,slecht slapen. Helpt alleen voor minder spierpijn. Veel hoofdpijn. En misselijkheid. En na elke strip. Ongesteld. Ga er meen stoppen na 3 strips.

27-02-2019 | Vrouw | 60
Overgang
Door extreme opvliegers kreeg ik van de huisarts door middel voorgeschreven. Binnen een week waren de opvliegers weg. Sinds wat last van bloed verlies, maar alleen als ik niet precies was met innemen van de tabletten. Op een gegeven moment wilde ik toch even stoppen... maar binnen 1 week kwamen de opvliegers weer terug. Dus ben ik weer opnieuw begonnen, nu heb ik ne[lees meer...]rgens meer last van, ook niet meer van bloed verlies, zelfs niet als ik een dag oversla. Wondermiddel.

18-02-2019 | Vrouw | 46
estradiol / dydrogesteron (1/10mg)
Overgang
Sinds ik Femoston gebruik zijn mijn overgangsklachten bijna allemaal weg. Geen opvliegers meer, geen nachtzweten, beter slapen, geen hartkloppingen, geen stemmingswisselingen. Ben opgewekt en uitgerust. Enig nadeel zijn de bloedingen, alsof ik weer ongesteld ben. Dit heb ik nu een keer gehad, vier dagen.

11-02-2019 | Vrouw | 55
Overgang
Na een periode van zeer slecht slapen door m.n. opvliegers (1xp/u), veel spier/gewrichtspijn en een slecht humeur, kwam dit medicijn als een redmiddel. Na 3 dagen waren de opvliegers weg, sliep ik weer en kon ik weer veel meer fysiek. Erg jammer was dat er toch weer een menstruatie kwam elke maand. En die eerste keren daarvan waren een soort inhaalslag.. Na een aantal maan[lees meer...]den begon het toch te knagen wat betreft de afhankelijkheid ervan. Dus ik besloot te minderen (Femoston Mini als vervolg). Echter in de laatste strip Femoston 1/10 begon een spotting die me dermate verveelt, dat ik er nu helemaal maar abrupt een punt achter zet. (De spotting is juist een veel genoemde bijwerking van de lichtere versie). Ik heb nu het gevoel dat ik even in de reset moet, dus zonder medicijnen. We gaan het wel zien de komende tijd. Gedoe is het. Word er niet blij van maar er zijn ergere zaken.

29-01-2019 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron
Menopauze
ik heb proberen er mee te stoppen maar na 3 weken ben ik in een depressie gekomen , vandaag terug herbegonnen , ben bang dat ik er niet meer vanaf zal geraken ... ik weet ook niet of ik beter af ben met antidepressiva ?

13-01-2019 | Vrouw | 52
Overgang
Ik had veel last met de overgang: mislijkheid, duizelijkheid, vermoeidheid , depressie, opvliegers. Na een week van gebruik van deze medicatie waren alle klachten verdwenen. Ik ben heel erg blij!

18-12-2018 | Vrouw | 52
Overgang
Eigenlijk geen klachten soms opvliegers. En veel meer trek in eten merk ook dat ik aangekomen ben voor mijn doen wel heel goed dat is wat ik ook graag wil.

07-12-2018 | Vrouw | 49
Overgang
Ik heb drie jaar geleden eierstok operatie gehad in cystes beide eierstokken zijn weggehaald waarna ik gelijk heftig in de overgang kwam arts stelde hormonen voor naar wilde het eerst natuurlijk proberen ik veranderde in een zekere vrouw naar onzeker het gevoel jezelf niet zo te kennen Het werd erger en zodoende maand geleden met femaston begonnen.klavhten verdwenen voel m[lees meer...]e stabieler maar mijn buik waar eierstokken ongeveer zaten kreeg menstruatie pijn en nu na drie jaar heb ik een bloeding schrok ervan en volgende week afspraak maken bij gynocoloog weet niet of het hiermee te maken heeft iemand misschien ervaringen?

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum