estradiol / dydrogesteron

Overgang (106 meningen)
Premature menopauze (7 meningen)

28-07-2021 | Vrouw | 44
Vervroegde menopauze
Vreselijk laat van overgangsklachten uit eindelijk na de gyn zh voor hormoontherapie . Ik was er heel blij mee dat het bestond dus kreeg femoston 1/10 voorgeschreven met de instelling dat het ging helpen. Maar helaas allergie,s reactie gekregen moest na 1 week meteen stoppen .voor mij voorloppig even geen andere therapieen geen fijne ervaring

06-01-2020 | Vrouw | 54
Overgang
Sinds gebruik zijn opvliegers weg . Stemming is niet verbeterd. En nu heb ik een slaapprobleem erbij.zit ik op een te lage dosering?

06-01-2020 | Vrouw | 54

02-12-2019 | Vrouw | 43
Overgang
Voortdurend angstig, paniek, opgejaagd gevoel. Hierdoor onzeker. Overgangsklachten werden meer en meer. Net uit burn out. Vandaag gestart. Hoe snel merk je er iets van?

27-07-2019 | Vrouw | 41
estradiol / dydrogesteron (1/5mg)
In december zijn mijn eierstokken verwijderd Ik kreeg kort erna de mededeling dat ik 10 jaar lang nu femoston 1/5 moet slikken Naast dat t heel irritant is dat de datum aanduiding eraf is gegaan is het nu na 7 maanden bijna ondraaglijk hoeveel botpijn ik heb gekregen. Stijve stramme benen Hele dagen knie pijn. Ook bij t opstaan moet ik echt op gang komen. Ik voel me[lees meer...] een oudwijf terwijl ik 41 ben

14-05-2019 | Vrouw | 53
Overgang
Ik had femoston voorgeschreven gekregen door de gynaecoloog vanwege zeer heftige menstruaties en de rest van de tijd steeds langdurige PMS, als meest recente fase in al 8 jaar overgangsgehannes. Na de eerste strip meteen weer mee gestopt want ik ervoer geen enkel positief effect en het maakte sommige verschijnselen juist erger: zere borsten, lang ongesteld dwars door de pi[lees meer...]llen heen, somberheid, vermoeidheid. Volgens de andere gynaecoloog die ik erover sprak zijn mijn eigen hormonen nog te aanwezig en is femoston dus eigenlijk te 'zwak' om positief effect te hebben.

29-03-2019 | Vrouw | 58
Overgang
Genomen ivm spier gewrichtspijn,opvliegers,slecht slapen. Helpt alleen voor minder spierpijn. Veel hoofdpijn. En misselijkheid. En na elke strip. Ongesteld. Ga er meen stoppen na 3 strips.

06-09-2018 | Vrouw | 50
estradiol / dydrogesteron (1/10)
slik nu 2,5 week Femoston. De hersenmist is weg, voel mij stabieler en minder moe, heb weer zin om dingen te ondernemen maar..... ik kom in rap tempo aan. Het is gewoon bizar hoe snel het gaat. Vooral op mijn buik, de heupen en rug. Ik sport 4x per week en heb een speciaal voedingsplan waardoor ik heel lang op hetzelfde gewicht bleef. Mijn borsten worden ook steeds groter.[lees meer...] Het aankomen is voor mij echt een no-go. Dit weegt niet op tegen de voordelen. Ik voel mij vreselijk hierdoor. Iemand dit ook gehad. Gaat dit nog over of beter stoppen met de pillen.

19-08-2018 | Vrouw | 55
Overgang
Sinds 5 weken 1/10 aan het slikken. Gelukkig geen bijwerkingen, maar ook geen resultaat. Opvliegers worden er totaal niet minder van en slapen is er nog steeds niet bij. Jammer!!

15-02-2018 | Vrouw | 53
Overgang
een half jaar geleden begonnen met een de lage dosis en dat leek een poos aan te slaan tot ik toch weer last kreeg van opvliegers, nachtzweten, stemmingswisselingen, concentratieproblemen, en niet kunnen doorslapen. daarom dosis verhoogd. 3 weken daarna begon ik hele koude voeten te krijgen, maar met een naar brandend gevoel in mijn voetzolen. ook een erg brandend gev[lees meer...]oel en pijn in de urinebuis. ik dacht dat ik een blaasontsteking had. urineonderzoek gaf echter aan dat dit niet zo was. tot ik 3 dagen geleden in de bijsluiter las: 'op blaasontsteking lijkende symptomen'. dus meteen helemaal gestopt met Femoston. Vandaag zijn die symptomen weg, maar de opvliegers komen terug, nu al! en vandaag ook weer dat wattige gevoel in mijn hoofd gehad. erg onhandig op mijn werk. Ik ga nu natuurlijke middelen proberen: hop en maca. kijken of mijn lijf daar beter mee overweg kan.

19-12-2017 | Vrouw | 50
estradiol / dydrogesteron (0,5/2,5mg)
Overgang
Na allemaal positieve verhalen gelezen te hebben, ben ik negatief. Ik slik het nu 5 maanden maar voel me vanaf het begin vreselijk nerveus en onrustig. Op advies van de overgangsconsulente ben ik erg op mijn voeding gaan letten maar nog steeds verschrikkelijk onrustig en last van stemmingswisselingen. Ik ga er dus mee stoppen. Ik had ook nog geen opvliegers maar wilde ze[lees meer...] slikken voor mijn onrust maar dat is alleen maar erger geworden. Nog 2 weken en dan mag ik stoppen. Ik ben wel heel bang voor wat er komen gaat.

28-07-2016 | Vrouw | 52
Overgang
I.v.m. stemmingswisselingen etc door overgang die versterkt werden bij mijn stoornissen, wilde ik Femoston proberen. Na 3 dagen kwam menstruatie en 3 weken later was dit nog niet over. Soms ernstige bloeding. Daarnaast vreselijk moe, zo erg dat ik zelfs spontaan in slaap viel op bank. Spierpijn en stijfheid. Zweten en vreselijk benauwd bij inspanning. Bloeding is nu zo erg[lees meer...], dat ik zelfs grote stolsels verlies. Ik ben gestopt er mee. Te vroeg, maar voelde mij zo beroerd door alles, dat doorgaan geen optie was. Dan maar weer stemmingswisselingen etc, maar de bijverschijnselen zijn te zwaar om door te gaan.

18-05-2016 | Vrouw | 55
Overgang
Aanvankelijk leek het in positieve zin te helpen... Maar sinds een paar weken begin ik de dag 's morgens al superchagrijnig en blijf ik de hele dag door negatief, erger mij aan alles en iedereen... van deze symptomen had ik voor gebruik al last (ik gebruik ook het antidepressivum Paroxetine; wellicht geen beste combi!). Maar het lijkt er sterk op dat deze versterkt worde[lees meer...]n sinds ik dit hormoonpreparaat gebruik. Eerste week gevoelige buik en daarna soms last van tintelingen in handen, ongecontroleerdheid (laat veel vallen) en overmatige afscheiding.

07-05-2022 | Vrouw | 56
Premature menopauze
Het begon zo goed! Geen knalrood hoofd meer, geen opvliegers de heledag door! Wel 30 op een dag! Tot dat ik met de laatste 7 pillen moest beginnen, ik kreeg klachten alsof ik een longontsteking heb terwijl dat niet aan de hand is, hoofdpijn en vanaf dag 3 dat ik begon buikpijn bij de eierstokken die mij altijd pijnlijk zijn. Nu moest ik nog 7 pillen..de grijze... op 1 mei[lees meer...] best heftige buikpijn, in de avond heel iets een doorbraak bloeding tot woensdag! Toen begon het ik loop weer finaal leeg zoals voor ik de overgang in ging! Moet elk kwartier mij van top tot teen verschonen! Ik moest gister beginnen met een nieuwe strip maar ik stop er per direct mee! De menstruatie die is zo heftig dat dit de druppel is! Maandag gelijk de huisarts bellen, die dan gelukkig terug is van vakantie.

25-04-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Heb heel er last van me onderrug trek door naar me bil en been Jeuk aan me oog galbulten Slaap slecht Heel veel aan gekomen Ik ga ermee stoppe en proberen weer afvallen

28-03-2022 | Vrouw | 54
Overgang
In verband met overgangsklachten zoals hevige migraine ben ik dit gaan slikken. Het duurde heel lang voor ik verschil merkte. Na 2 jaar bleek ik borstkanker te hebben. Moest er direct mee stoppen

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (587) - Anticonceptie - eenfase