Ervaringen met Femoston

estradiol / dydrogesteron

Overgang (135 meningen)
Premature menopauze (7 meningen)

29-01-2019 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron
Menopauze
ik heb proberen er mee te stoppen maar na 3 weken ben ik in een depressie gekomen , vandaag terug herbegonnen , ben bang dat ik er niet meer vanaf zal geraken ... ik weet ook niet of ik beter af ben met antidepressiva ?

13-01-2019 | Vrouw | 52
Overgang
Ik had veel last met de overgang: mislijkheid, duizelijkheid, vermoeidheid , depressie, opvliegers. Na een week van gebruik van deze medicatie waren alle klachten verdwenen. Ik ben heel erg blij!

18-12-2018 | Vrouw | 52
Overgang
Eigenlijk geen klachten soms opvliegers. En veel meer trek in eten merk ook dat ik aangekomen ben voor mijn doen wel heel goed dat is wat ik ook graag wil.

07-12-2018 | Vrouw | 49
Overgang
Ik heb drie jaar geleden eierstok operatie gehad in cystes beide eierstokken zijn weggehaald waarna ik gelijk heftig in de overgang kwam arts stelde hormonen voor naar wilde het eerst natuurlijk proberen ik veranderde in een zekere vrouw naar onzeker het gevoel jezelf niet zo te kennen Het werd erger en zodoende maand geleden met femaston begonnen.klavhten verdwenen voel m[lees meer...]e stabieler maar mijn buik waar eierstokken ongeveer zaten kreeg menstruatie pijn en nu na drie jaar heb ik een bloeding schrok ervan en volgende week afspraak maken bij gynocoloog weet niet of het hiermee te maken heeft iemand misschien ervaringen?

04-11-2018 | Vrouw | 52
Overgang
Dit medicijn gekregen omdat ik veel last van overgangsklachten in combinatie met stress had. Was totaal uitgeput, opgejaagd gevoel. Intern trillen. Bijwerking: na 28 dagen (complete strip) zonder onderbreking aan de nieuwe strip te zijn begonnen heb ik abnormaal hevig bloedverlies gekregen.

29-10-2018 | Vrouw | 56
Overgang
Heel erg last van mentale klachten, spierpijn, hot flush, slapeloos. Sinds het gebruik nog wel bij de grijze pil fase snacht warm en wakker. Geheugen blijft ook slecht. Maar alle andere klachten waren meteen weg en vooral mentaal kan ik veel meer aan

14-10-2018 | Vrouw | 58
Overgang
Femoston werkte na 2 weken, een zegen!!ik ben nu 58 en al ruim 10 jaar bezig met opvliegers. De laatste 4 jaar Elk uur dag en nacht. Een aanval op mijn lichaam. 3 jaar geleden met femoston begonnen en juli 2018 gestopt.omdat dat in bijsluiter staat.dat wordt aangeraden. De opvliegers zijn vrijwel direct teruggekomen. Nu een week met Clonidine begonnen. Maar dat helpt niet.[lees meer...] Ik slaap nu nog slechter. 3 uur wakker. Dasrmee gestopt. Ik heb t plan om weer met Femiston te beginnen. Maar kan je dat wel zo lang gebruiken? Er zou een kans kunnen zijn van borstkanker. Ik twijfel. Zijn er vrouwen die femoston voor lange tijd gebruiken?

26-09-2018 | Vrouw | 53
Overgang
Heb 3 jaar eerder femoston gebruikt. Had toen veel last van menstruatie en migraine. En had al wat opvliegers. Na een jaar toch gestopt omdat er gezegd werd dat de kans op kanker groter was. Niet zo erge klachten na stoppen, totdat ik een half jaar geleden stopte met menstrueren. Kreeg zeer ernstige opvliegers, vaak overdag en s'avonds en s'nachts aan een stuk door. Ben to[lees meer...]ch weer femoston gaan gebruiken nu. Opvliegers na een paar dagen weg, maar nu menstrueer ik zeer ernstig. Zo erg dat ik een paar dagen zelfs meerdere keren per dag mijn kleding moet verschonen. Ook is de migraine weer terug. Nu is het een afwegeing tussen twee vervelende dingen. Of de ernstige menstruatie of de opvliegers. Gebruik nu de hoge dosis, zou misschien de lagere dosis minder klachten geven? Iemand ook deze ervaring?

21-09-2018 | Vrouw | 46
estradiol / dydrogesteron (10mg)

18-09-2018 | Vrouw | 53
Overgang
Laatste half jaar vervelende klachten; depressief gevoel, niet kunnen slapen, doodmoe, pijnlijke menstruatie (die heel heftig was zo erg dat ik de deur niet uit kon, daarna veelal slijm) hallucinaties, vergeetachtigheid, nerveus onrustig gevoel, geen energie, nergens zin in, oorsuizen,veel dromen, licht in t hoofd, stijve spieren ondanks veel yoga. Lang naar acupunctuur [lees meer...]gegaan, dat haalde de scherpe kantjes eraf. Nu na zoveel vermoeidheid maar ns deze hormoontabletten gaan gebruiken op aanraden van een vriendin die er heel erg blij mee is. Zo zie je maar ieder mens is anders. Ik moet nog twee maanden (heb recept voor 3 mnd gekregen) dus ben benieuwd of het mij nog gaat helpen. Zo niet dan ga ik weer wekelijks naar de acupunctuur.

11-09-2018 | Vrouw | 60
Overmatig zweten
ik neem nu een 3tal weken fenoston low voorgeschreven door mijn huisarts na vele klachten over opvliegers en overmatig zweten. het zweten stopte reeds na enkele dagen maar de pijn in mijn borsten is nog steeds hetzelfde en ook in de onderbuik (denk eierstokken) heb ik veel last. Ik heb nu een afspraak gemaakt bij de gynecoloog voor 1/10/18 en hoop dat hij mij de gepaste ui[lees meer...]tleg en of oplossing kan geven.

06-09-2018 | Vrouw | 50
estradiol / dydrogesteron (1/10)
slik nu 2,5 week Femoston. De hersenmist is weg, voel mij stabieler en minder moe, heb weer zin om dingen te ondernemen maar..... ik kom in rap tempo aan. Het is gewoon bizar hoe snel het gaat. Vooral op mijn buik, de heupen en rug. Ik sport 4x per week en heb een speciaal voedingsplan waardoor ik heel lang op hetzelfde gewicht bleef. Mijn borsten worden ook steeds groter.[lees meer...] Het aankomen is voor mij echt een no-go. Dit weegt niet op tegen de voordelen. Ik voel mij vreselijk hierdoor. Iemand dit ook gehad. Gaat dit nog over of beter stoppen met de pillen.

28-08-2018 | Vrouw | 52
Overgang
Ik ben al een paar jaar in de overgang. Na weken niet slapen door de opvliegers en teneinde raad de huisarts gevraagd om een middel, nu nauwelijks opvliegers meer en rust!

19-08-2018 | Vrouw | 55
Overgang
Sinds 5 weken 1/10 aan het slikken. Gelukkig geen bijwerkingen, maar ook geen resultaat. Opvliegers worden er totaal niet minder van en slapen is er nog steeds niet bij. Jammer!!

01-08-2018 | Vrouw | 61
estradiol / dydrogesteron (0,5/2,5mg)
Gedurende 11 jaar gebruik ik Femeston. De laatste 3 jaar de versie LOW. Voel mij nog steeds opperbest, maar overweeg toch om te stoppen. Kan dit zomaar of is het beter geleidelijk af te bouwen. Heb de vraag gesteld aan de huisarts, maar hij zag geen reden om te stoppen. Iemand ervaring hiermee?

16-07-2018 | Vrouw | 54
Overgang
Wat een uitvinding, na jaren aanmodderen met slecht slapen, gewrichts- en spierpijn, moe en nog eens moe zijn, en als laatste erbij gekomen begin dit jaar de opvliegers, was ik er helemaal zat van. Nu ben ik halverwege strip 2 en het leven is weer terug gekomen. Na 3 pillen waren de opvliegers weg. De energie is weer teruggekomen, nog nooit zo heerlijk - of eigenlijk als v[lees meer...]roeger- tijdens de laatste vakantie met de fiets de bergen opgereden en hardgelopen.. Ik slaap weer een zeer groot deel van de nacht, ipv elk uur zeiknat wakker vd opvliegers en de bijkomende gejaagdheid. Het terugkeren vd menstruatie was even een minpuntje, maar voor de rest is het geweldig zo!