estradiol / dydrogesteron

Overgang (102 meningen)
Premature menopauze (6 meningen)

11-05-2021 | Vrouw | 34
estradiol / dydrogesteron (1mg/10)
Premature menopauze
Ik ben bijna 35 en na 30ste last van overgang en na 2 jaar van bloed onderzoeken in 2 ZH, interne en extrerne echo's is er POI/POF vastgesteld. Ging periode van acceptatie en verwerking in en wilde geen pillen en dat zeker 2 jaar na diagnose volgehouden, Nu toch 8 feb begonnen met Femeston 1/10, voorgeschreven door gyn. Nu dacht dat ik me beterder voelde maar vind ik last[lees meer...] heb van bijwerkingen: (Vagina schimmel in begin,)hoofdpijn,misselijk,vreselijk intens moe waardoor ik leven zwaar vind. Gevoel van zwakte en vermoeidheid. Lees er weinig over, meer mensen met die ervaring?

01-06-2021 | Vrouw | 35
Hypoparathyreoïdie
Ik heb geen hypofyse meer. Slik femoston voor de vrouwelijke hormonen. Slikte eersrlt de pil maar al 17 jaar dag in dag uit. En weet kans op trombose is vanaf je 35ste groter. Vandaar overgegaan op femoston. Heb heel erge doorbraakbloedingen,ben lusteloos ,heb heel veel spierpijn en stemmingswisselingen. Gebruik nu 3 weken hoop dat gauw beter gaat. Maar weer aan de pil zie[lees meer...] ik ook niet echt zitten.

19-02-2018 | Vrouw | 37
Overgang
Ik voelde me neerslachtig, kon slecht slapen en die opvliegers waren al helemaal niet te harden. Had nergens geen zin meer in en was altijd moe. Na 6 weken gebruik leek ik wel weer herboren. Op wat bloedverlies na wat natuurlijk ook wat natuurlijk ook wel irritant is heb ik verder nergens geen last van.

24-04-2019 | Vrouw | 40
Eierstokkanker
Sinds de verwijdering van mijn eierstokken (40 jaar oud) heb ik dit medicijn gekregen. Het valt me op dat de datum aanduiding ineens is verdwenen van de verpakking waardoor ik t moeilijk vind steeds terug te tellen of ik niet een pil vergeet Is dit jullie ook opgevallen? De mijne zijn van bgp products

08-09-2020 | Vrouw | 41
estradiol / dydrogesteron (2/10)
Vervroegde menopauze
Tijdens waarschijnlijk een burn out, maar ook veel hormoon gerelateerde klachten via via bij een menocare afdeling in het ziekenhuis terecht gekomen. Wat fijn dat mijn klachten meteen erkend werden! Ik moest met de anticonceptiepil stoppen en kreeg eerst hormoonpleisters. Verschillende merken en doses geprobeerd; ze leken heel snel te werken om vervolgens net zo snel weer [lees meer...]totaal niet te werken. Toen overgestapt op Femoston 1/10. Daarbij duurde het iets langer voor het ging werken, maar dat vond ik op dat moment juist een goed teken. De 1/10 hielp nog niet afdoende, dus overgegaan naar de 2/10. Geweldig! Voelde me eindelijk sinds jaren weer mezelf, zonder onrust/gejaagdheid, angst, veel stemmingswisselingen etc. Fibromyalgieklachten namen zienderogen af en wat ze al voorspeld had: Mijn weerstand werd stukken beter. Ik gebruik er ook Vitals elke dag, visolie en magnesium bij op aanraden van het ziekenhuis. Echt een verademing. Ook ik kan niet goed tegen suikers en koolhydraten en ik las hier dat dit misschien met elkaar te maken heeft. Op dit moment voel ik me weer veel minder goed helaas. In juli is ons condoom gescheurd, waarna ik een morning after pil heb genomen. Daarna begon de ellende.. Femoston werkt haast niet meer en ik heb net 4 weken achter elkaar gemenstrueerd. Nu weet ik niet zeker of dit nog komt door die m.a.pil, want het kan ook zijn dat ik straks volledig in de overgang zit en dit het onregelmatige stukje is wat daaraan vooraf gaat. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb de neiging om er een halve pil Femoston extra bij te nemen om het weer aan de gang te krijgen, omdat ik nu te veel klachten krijg..

27-07-2019 | Vrouw | 41
estradiol / dydrogesteron (1/5mg)
In december zijn mijn eierstokken verwijderd Ik kreeg kort erna de mededeling dat ik 10 jaar lang nu femoston 1/5 moet slikken Naast dat t heel irritant is dat de datum aanduiding eraf is gegaan is het nu na 7 maanden bijna ondraaglijk hoeveel botpijn ik heb gekregen. Stijve stramme benen Hele dagen knie pijn. Ook bij t opstaan moet ik echt op gang komen. Ik voel me[lees meer...] een oudwijf terwijl ik 41 ben

10-07-2015 | Vrouw | 41
estradiol / dydrogesteron (1/10mg)
Overgang
Al op mijn 36 kwamen we er achter dat mijn AMH-niveau al onmeetbaar laag was, dit vermoeden was er al omdat ik slecht reageerde op de ovariele hyperstimulatie tijdens de IVF-behandelingen. In de jaren erna begon ik een onregelmatige cyclus te krijgen, dat wil zeggen: soms een aantal maanden gewoon weer maandelijk, dan 2-3 maanden niet. In die perioden had ik wel opvliegers[lees meer...]. Vervelend maar niet verstorend voor mijn dagelijks functioneren. Rond mijn 40e ben ik door mijn overgangsgyneacoloog onderzocht op bloedwaardes en kreeg ik een botscan. Dus zolang mijn klachten mild waren spraken we een watchfull waiting af. Het afgelopen half jaar echter leek er een sterke toename in overgangsklachten te zijn. Ik kreeg veel last van vaginale droogheid, heel veel heftige opvliegers en verstoorde nachtrust. Omdat ik bekend ben met een laag vitamine D gehalte is dat eerst onderzocht, dat was wat aan de lage kant. Hiervoor kreeg ik supplementen maar na drie maanden bleek mijn vitamine D gehalte goed gestegen naar een ruim normaal niveau en toch bleek mijn vermoeidheid. Ik ben een activity tracker gaan dragen en hieruit bleek dat ik vaak wel aan de totale uren nachtrust kwam, hoewel het ook wel voorkwam dat ik lang wakker lag. Mijn diepe slaap was echter ver beneden peil. Vaak maar 1 uur per nacht, terwijl de mensen om mij heen gemiddeld 4,5 uur per nacht diepe slaap registreerden. Daarop ben ik teruggegaan naar mijn gyneacoloog en besprak mijn problemen. Zij zag er geen probleem in een HRT voor te schrijven. Dit werd Femoston 1/10mg voor een proefperiode van 3 maanden. Daarna gaan we evalueren. Ik slik het nu tien dagen en kan zeggen dat ik al verschillende dingen merk. Na een dag of twee verdween de vaginale droogheid. Na een week registreerde ik een substantiele verandering in mijn diepe slaap tijden. Inmiddels heb ik in de afgelopen nachten al twee keer 3 uur gehad en vannacht zelfs 4 uur. De opvliegers zijn voor 95% verdwenen en de opvlieger die ik 1 of 2 keer heb gemerkt waren mild van aard. Ik merk vooralsnog weinig bijwerkingen, heb niet meer hoofdpijn dan normaal, kom geen gewicht aan. Langere termijn werking kan ik nog niet beoordelen gezien de korte duur dat ik het middel gebruik. Maar het ziet er goed uit!

02-12-2019 | Vrouw | 43
Overgang
Voortdurend angstig, paniek, opgejaagd gevoel. Hierdoor onzeker. Overgangsklachten werden meer en meer. Net uit burn out. Vandaag gestart. Hoe snel merk je er iets van?

28-07-2021 | Vrouw | 44
estradiol / dydrogesteron (1/10)
Vervroegde menopauze
Vreselijk laat van overgangsklachten uit eindelijk na de gyn zh voor hormoontherapie . Ik was er heel blij mee dat het bestond dus kreeg femoston 1/10 voorgeschreven met de instelling dat het ging helpen. Maar helaas allergie,s reactie gekregen moest na 1 week meteen stoppen .voor mij voorloppig even geen andere therapieen geen fijne ervaring

30-01-2017 | Vrouw | 44
Overgang
Vroeg in de overgang, veel klachten, opvliegers, buien, slecht slapen, neerslachtig. Femoston heeft deze klachten echt verlicht. Ondanks opnieuw menstrueren, ben ik er blij mee want ik voel me veel beter en kan het leven weer gewoon 'aan' ipv die continue struggle om het hoofd boven water te houden. Pijnlijke en zware borsten/ vocht vasthouden op onvoorspelbare momenten i[lees meer...]n de cyclus. Zo erg zelfs dat ik er er een zwangerschapstest voor deed. Opnieuw ongesteld, onregelmatig, wel net zo hevig als daarvoor.

25-09-2021 | Vrouw | 45
Premature menopauze
beste mede.lotgenoten ik neem femoston conti, mssch is het een tip? mssch dat je daarmee betere ervaring krijgt dan met het andere product of mssch moet je de dosering wijzigen? ik vraag me ook af op LT hoe het dan gaat, maar dat weet je niet vooraf. vr mij is het gewoon ook nodig ivm osteoporose, wat deels een gevolg was van al 8 j geen hormonen zelf meer aan te[lees meer...] maken en slecht dieet

18-02-2019 | Vrouw | 46
estradiol / dydrogesteron (1/10mg)
Overgang
Sinds ik Femoston gebruik zijn mijn overgangsklachten bijna allemaal weg. Geen opvliegers meer, geen nachtzweten, beter slapen, geen hartkloppingen, geen stemmingswisselingen. Ben opgewekt en uitgerust. Enig nadeel zijn de bloedingen, alsof ik weer ongesteld ben. Dit heb ik nu een keer gehad, vier dagen.

21-09-2018 | Vrouw | 46
estradiol / dydrogesteron (10mg)

05-09-2016 | Vrouw | 46
Overgang
Ik ben net begonnen met femoston. Ik ben 46 en heb gigantisch last van opvliegers. Ik ben al ongeveer 8 maanden niet meer ongesteld. Ik lees zoveel verschillende meningen over dit middel. Ik ben benieuwd!

08-04-2016 | Vrouw | 46
Overgang
Uit bed drijven, nachten klaarwakker liggen. Veel spierpijn en last van mijn gewrichten. Uiteindelijk oververmoeid.

19-11-2016 | Vrouw | 47
Overgang
Ik gebruik al 7maanden femoston en geen last van mijn overgang meer, maar nu sinds kort erg veel pijn aan mijn borsten. Ik kan ze niet eens aanraken. En ook om de 14 dagen flinke doorbloedingen, ze duren nu wel steeds korter maar erg vervelend. Kent iemand dit probleem ook en gaat het nog over?

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum