Ervaringen met Femoston

estradiol / dydrogesteron

misselijkheid vermoeidheid maagpijn voor misselijkheid/braken verlies van smaak hoofdpijn buikkrampen

Overgang (138 meningen)
Premature menopauze (7 meningen)

30-11-2023 | Vrouw | 53
Overgang
Ivm overgang heb ik 5 jaar 2/10 gebruikt. Vanaf dag 2 kon ik weer slapen en geen opvliegers meer. Wel pijnlijke menstruaties van 3 dagen. Zo tevreden dat ik niet meer wilde stoppen! Wel gedaan en gelijk veel klachten, nu vandaag met lage dosis 1/5 gestart

26-09-2023 | Vrouw | 53
Overgang
Ik ook haaruitval vooral op de kruin en bredere scheiding...komt dit nog terug??

21-07-2023 | Vrouw | 53
Overgang
Hevige migraines bij aanvang overgang zijn verminderd

14-01-2023 | Vrouw | 53
Overgang
Van de gewone pil yasmin .Met 10 migraine aanvallen per maand,naar femoston overgestapt.Wat een drama,30 dagen migraine,daar tableyten voor wat weer medicijnafhankelijke hoofdpijn veroorzaakt.Ten einderaad.

19-08-2022 | Vrouw | 53
Overgang
Ik had/heb veel last van de overgang, stemmingswisselingen, depressiviteit, angsten, en zelfs bij vlagen suicidaal. En daarnaast wel 30 opvliegers per 24 uur, wat weer leidde tot slaapgebrek en de andere klachten ook versterkte. Via een overgangsconsulent 4 jaar geleden gestart met Femoston, en het was geweldig! Geen opvliegers, geen depressie, ik was weer mezelf. Helaas [lees meer...]hield dat begin dit jaar op, de stemmingswisselingen waren weer terug. Ik ben nu 3 maanden gestopt, en voel me geestelijk goed, maar heb wel weer ontzettend veel opvliegers. Ik twijfel wat ik nu moet doen. Mss een lichtere dosis?

23-08-2021 | Vrouw | 53
estradiol / dydrogesteron (0,5/2,5mg)
Overgang
53 jaar, vervelende overgangsklachten, opvliegers vooral in de nacht, hoofdpijn, onrustig, slecht slapen. Gebruik dit middel sinds 6 weken. Sinds kort last van de eerder genoemde bijwerkingen. Kan door duizeligheid sinds 10 dagen nauwelijks autorijden.

04-08-2020 | Vrouw | 53
Overgang
Ik (53) ben vorig najaar gestopt met de pil (zoely) die ik slikte tegen overgangsklachten. Sindsdien toenemende overgangsklachten: opvliegers, slecht slapen, onverklaarbare maagklachten, zere botten en spieren, mijn haar werd dunner. Maar vooral er niet 'bij', alsof ik niet meer helder kon nadenken. Ik werd onzeker en somber. Ik slik sinds een maand Femoston en WAT een [lees meer...]verschil! Na 2-3 weken ben ik weer mezelf, ik voel me energiek en fit, slaap beter, geen opvliegers meer, haaruitval is stukken minder en ik ben weer in balans! Ben wel ietsje aangekomen maar niet noemenswaardig. Top medicijn!

26-02-2020 | Vrouw | 53
estradiol / dydrogesteron (1/10)

16-10-2019 | Vrouw | 53
Overgang
Tijdens gebruik van Femostone weren opvliegers bijna volkomen verdwenen maar mijn rug deed zo veel zeer dan ik moet stoppen met de pil. Na 3 pil-vrije dagen was de rugpijn weg.

29-08-2019 | Vrouw | 53
estradiol / dydrogesteron (0,5/2,5mg)
Overgang
Ging pas werken na 4 weken. Opvliegers zijn afgenomen tot een aanvaardbare hoeveelheid. Vooral het feit dat ik weer kan slapen zonder veel opvliegers is heel fijn! Na half jaar gebruik wel nog steeds last van pijnlijke borsten. Vooral aan één kant, daar maak ik me toch een beetje zorgen over. Het is soms een stekende pijn. Ik heb net van huisarts toestemming gekregen om d[lees meer...]it middel nog een jaar te gebruiken. Ik voel me er veel beter door (ik slaap weer) dus wil er niet mee stoppen voorlopig. Alleen die pijn in m'n borst, hoort dat erbij ook al slik ik het al een half jaar? Kan iemand mij adviseren? Mijn huisarts weet niets van overgangsklachten dus van hem krijg ik geen nuttig antwoord.

12-08-2019 | Vrouw | 53
Overgang
Het was een enorme opluchting toen dit begon te werken - na anderhalve week waren mijn opvliegers bijna helemaal weg. Daarvoor had ik elk uur een opvlieger, waarvan sommige zo sterk dat ik het gevoel had dat mijn hoofd ontplofte. Die opvliegers waren vervelend, maar helemaal rampzalig was dat ik heel slecht sliep - maanden lang. Alle andere plantaardige of homeopathische [lees meer...]middelen werkten niet, leefstijl aanpassing ook niet. Nu na 3 maanden nog geen negatieve effecten ondervonden.

01-07-2019 | Vrouw | 53
Overgang
Met het ‘betreden’ van de peri menopauze verdween mijn maandelijkse migraine maar daar kwam de hoge bloeddruk hartkloppingen spijsverteringsklachten en intense vermoeidheid alsof het een lijstje is dat afgestreept moet worden. Na het stoppen met de pil was daar emotionele instabiliteit en hevige spier- en gewrichtspijnen . Na vele doktersbezoeken kreeg ik eindelijk iets vo[lees meer...]orgeschreven: femoston 1/10. Waarom dat middel vroeg ik. Omdat dat was was artsen voorschrijven was het antwoord en anders kon ik de spiraal proberen. Nu na vijf maanden gebruik kan ik zeggen dat de scherpe kantjes eraf zijn. Maar dat is het dan ook. sporten zit er nog steeds niet in, te stijf en te pijnlijk en de menstruaties zijn hevig. Ik denk erover een menopauzepoli te bezoeken of een overgangsconsulente voor het hele verhaal. Dat zit niet in het basispakket. Slechte zaak dat huisartsen hier niet in opgeleid zijn.

14-05-2019 | Vrouw | 53
Overgang
Ik had femoston voorgeschreven gekregen door de gynaecoloog vanwege zeer heftige menstruaties en de rest van de tijd steeds langdurige PMS, als meest recente fase in al 8 jaar overgangsgehannes. Na de eerste strip meteen weer mee gestopt want ik ervoer geen enkel positief effect en het maakte sommige verschijnselen juist erger: zere borsten, lang ongesteld dwars door de pi[lees meer...]llen heen, somberheid, vermoeidheid. Volgens de andere gynaecoloog die ik erover sprak zijn mijn eigen hormonen nog te aanwezig en is femoston dus eigenlijk te 'zwak' om positief effect te hebben.

07-05-2019 | Vrouw | 53
Overgang
Ik gebruik femoston nu een maand en heb erg veel last van mijn benen. Prikken en zwar gevoel. Ook het gevoel dat ik spierpijn heb. Mijn overgangsklachten zijn helemaal weg, dat is wel heel fijn!

26-09-2018 | Vrouw | 53
Overgang
Heb 3 jaar eerder femoston gebruikt. Had toen veel last van menstruatie en migraine. En had al wat opvliegers. Na een jaar toch gestopt omdat er gezegd werd dat de kans op kanker groter was. Niet zo erge klachten na stoppen, totdat ik een half jaar geleden stopte met menstrueren. Kreeg zeer ernstige opvliegers, vaak overdag en s'avonds en s'nachts aan een stuk door. Ben to[lees meer...]ch weer femoston gaan gebruiken nu. Opvliegers na een paar dagen weg, maar nu menstrueer ik zeer ernstig. Zo erg dat ik een paar dagen zelfs meerdere keren per dag mijn kleding moet verschonen. Ook is de migraine weer terug. Nu is het een afwegeing tussen twee vervelende dingen. Of de ernstige menstruatie of de opvliegers. Gebruik nu de hoge dosis, zou misschien de lagere dosis minder klachten geven? Iemand ook deze ervaring?

18-09-2018 | Vrouw | 53
estradiol / dydrogesteron (1/10)
Overgang
Laatste half jaar vervelende klachten; depressief gevoel, niet kunnen slapen, doodmoe, pijnlijke menstruatie (die heel heftig was zo erg dat ik de deur niet uit kon, daarna veelal slijm) hallucinaties, vergeetachtigheid, nerveus onrustig gevoel, geen energie, nergens zin in, oorsuizen,veel dromen, licht in t hoofd, stijve spieren ondanks veel yoga. Lang naar acupunctuur [lees meer...]gegaan, dat haalde de scherpe kantjes eraf. Nu na zoveel vermoeidheid maar ns deze hormoontabletten gaan gebruiken op aanraden van een vriendin die er heel erg blij mee is. Zo zie je maar ieder mens is anders. Ik moet nog twee maanden (heb recept voor 3 mnd gekregen) dus ben benieuwd of het mij nog gaat helpen. Zo niet dan ga ik weer wekelijks naar de acupunctuur.