Ervaringen met Femoston

estradiol / dydrogesteron

verlies van smaak buikkrampen maagpijn voor misselijkheid/braken

Overgang (136 meningen)
Premature menopauze (7 meningen)

11-02-2019 | Vrouw | 55
Overgang
Na een periode van zeer slecht slapen door m.n. opvliegers (1xp/u), veel spier/gewrichtspijn en een slecht humeur, kwam dit medicijn als een redmiddel. Na 3 dagen waren de opvliegers weg, sliep ik weer en kon ik weer veel meer fysiek. Erg jammer was dat er toch weer een menstruatie kwam elke maand. En die eerste keren daarvan waren een soort inhaalslag.. Na een aantal maan[lees meer...]den begon het toch te knagen wat betreft de afhankelijkheid ervan. Dus ik besloot te minderen (Femoston Mini als vervolg). Echter in de laatste strip Femoston 1/10 begon een spotting die me dermate verveelt, dat ik er nu helemaal maar abrupt een punt achter zet. (De spotting is juist een veel genoemde bijwerking van de lichtere versie). Ik heb nu het gevoel dat ik even in de reset moet, dus zonder medicijnen. We gaan het wel zien de komende tijd. Gedoe is het. Word er niet blij van maar er zijn ergere zaken.

07-12-2018 | Vrouw | 49
Overgang
Ik heb drie jaar geleden eierstok operatie gehad in cystes beide eierstokken zijn weggehaald waarna ik gelijk heftig in de overgang kwam arts stelde hormonen voor naar wilde het eerst natuurlijk proberen ik veranderde in een zekere vrouw naar onzeker het gevoel jezelf niet zo te kennen Het werd erger en zodoende maand geleden met femaston begonnen.klavhten verdwenen voel m[lees meer...]e stabieler maar mijn buik waar eierstokken ongeveer zaten kreeg menstruatie pijn en nu na drie jaar heb ik een bloeding schrok ervan en volgende week afspraak maken bij gynocoloog weet niet of het hiermee te maken heeft iemand misschien ervaringen?

26-09-2018 | Vrouw | 53
Overgang
Heb 3 jaar eerder femoston gebruikt. Had toen veel last van menstruatie en migraine. En had al wat opvliegers. Na een jaar toch gestopt omdat er gezegd werd dat de kans op kanker groter was. Niet zo erge klachten na stoppen, totdat ik een half jaar geleden stopte met menstrueren. Kreeg zeer ernstige opvliegers, vaak overdag en s'avonds en s'nachts aan een stuk door. Ben to[lees meer...]ch weer femoston gaan gebruiken nu. Opvliegers na een paar dagen weg, maar nu menstrueer ik zeer ernstig. Zo erg dat ik een paar dagen zelfs meerdere keren per dag mijn kleding moet verschonen. Ook is de migraine weer terug. Nu is het een afwegeing tussen twee vervelende dingen. Of de ernstige menstruatie of de opvliegers. Gebruik nu de hoge dosis, zou misschien de lagere dosis minder klachten geven? Iemand ook deze ervaring?

11-09-2018 | Vrouw | 60
Overmatig zweten
ik neem nu een 3tal weken fenoston low voorgeschreven door mijn huisarts na vele klachten over opvliegers en overmatig zweten. het zweten stopte reeds na enkele dagen maar de pijn in mijn borsten is nog steeds hetzelfde en ook in de onderbuik (denk eierstokken) heb ik veel last. Ik heb nu een afspraak gemaakt bij de gynecoloog voor 1/10/18 en hoop dat hij mij de gepaste ui[lees meer...]tleg en of oplossing kan geven.

25-03-2024 | Vrouw | 47
Overgang

maagpijn voor misselijkheid/braken buikkrampen verlies van smaak

Ik ben femoston gaan gebruiken en kreeg droge mond en smaakverlies en zoutige smaak en buikkrampen en misselijk Maar smaakverlies/verandering staat niet in de bijwerkingen!! Verder geen opvliegers meer wel vloeien !!

19-01-2024 | Vrouw | 56
estradiol / dydrogesteron (1/10)
Overgang
Ik ben 56 en had erge last van opvliegers en nachtzweten. Dat is met Femoston zo goed als voorbij. Helaas menstrueer ik nu wel weer maandelijks, dat vind ik een vervelende bijwerking. Voordat ik Femoston gebruikte menstrueerde in maar enkele keren per jaar. Ik denk erover om toch pleisters te gaan gebruiken.

11-01-2024 | Vrouw | 49
Overgang
Ik heb hele tijd erg last van mijn darmen en rugklachten. Erg pijnlijk. Jammer genoeg nam de pijn toe. Ben vandaag gestopt en klachten zijn veel minder.

07-01-2024 | Man | 58
estradiol / dydrogesteron (0,5/2,5mg)
Wie heeft er ervaring met femeston low? Ik neem het samen met antidepressiva.

30-11-2023 | Vrouw | 53
estradiol / dydrogesteron (1/10mg)
Overgang
Ivm overgang heb ik 5 jaar 2/10 gebruikt. Vanaf dag 2 kon ik weer slapen en geen opvliegers meer. Wel pijnlijke menstruaties van 3 dagen. Zo tevreden dat ik niet meer wilde stoppen! Wel gedaan en gelijk veel klachten, nu vandaag met lage dosis 1/5 gestart

16-08-2023 | Vrouw | 54
Overgang
Opvliegers ,a volonte Emotioneel , pijnlijke gewrichten .

21-07-2023 | Vrouw | 53
Overgang
Hevige migraines bij aanvang overgang zijn verminderd

13-02-2023 | Vrouw | 60
Overgang
Ik zou willen stoppen vermits je maar een bepaalde tijd dit mag innemen.

17-01-2023 | Vrouw | 57
Overgang
Ik slik al 10 jaar Femoston, dit in eerste instantie voor mijn geestelijke gesteldheid tijdens de overgang, ik huilde om alles, of werd juist heel boos om niks. Na 10 jaar adviseerde mijn huisarts om maar eens te stoppen omdat ik nu met 57 jaar wel door de overgang heen zou zijn. Ik dacht idd ik wil het wel proberen altijd pillen slikken is ook niks. Nu een half jaar lat[lees meer...]er ben ik net een wandelende fontein heb zoveel opvliegers dat ik met tissues overal op mijn lichaam in bed lig en na 5 mnd een ander matras heb gekocht omdat ik er vies van was geworden. Ik heb de huisarts gebeld dat ik er klaar Mee ben en de pillen weer wil want t moet wel leuk blijven. Nu moet ik eerst naar de gynaecoloog, gelukkig had ik nog voor twee mnd liggen en ben er gewoon aan begonnen. Geen zweten meer snachts maar ik merk wel dat mijn lichaam weer aan de hormonen moet wennen. Slaap nu ondanks dat ik geen opvliegers meer heb erg slecht, maar dat komt hopelijk snel goed, verder ben ik heel tevreden.

19-08-2022 | Vrouw | 53
estradiol / dydrogesteron (1/10mg)
Overgang
Ik had/heb veel last van de overgang, stemmingswisselingen, depressiviteit, angsten, en zelfs bij vlagen suicidaal. En daarnaast wel 30 opvliegers per 24 uur, wat weer leidde tot slaapgebrek en de andere klachten ook versterkte. Via een overgangsconsulent 4 jaar geleden gestart met Femoston, en het was geweldig! Geen opvliegers, geen depressie, ik was weer mezelf. Helaas [lees meer...]hield dat begin dit jaar op, de stemmingswisselingen waren weer terug. Ik ben nu 3 maanden gestopt, en voel me geestelijk goed, maar heb wel weer ontzettend veel opvliegers. Ik twijfel wat ik nu moet doen. Mss een lichtere dosis?

08-03-2022 | Vrouw | 54
Overgang
Ik slik nu 1 mnd femoston 1/10 Opvliegers zijn veeeel minder, Niet helemaal verdwenen. Ik slaap zo goed dat ik niks meer slik om te slapen. Zin in seks is terug.

19-11-2021 | Vrouw | 48
Overgang
Ik hoop anderen iets te kunnen helpen.....mijn klachten waren vaag. Vooral veel spierkrampen, geen opvliegers maar wel snel boos en angst. Een enorme spanning rond mijn keel. Dit alles is met 60% afgenomen en gebruik de continu nu voor de tweede maand.