Ervaringen met Orgametril

Endometriose (45 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (10 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

30-07-2018 | Vrouw | 35
lynestrenol (5mg)
Na mijn tweede zwangerschap waren mijn maandstonden zeer onregelmatig en telkens voor en na mijn menstruatie waren mijn symptomen zeer hevig, voor mijn menstruatie had ik namelijk een lage tolerantie voor mensen in mijn omgeving, tot agressief gedrag toe, en na mijn menstruatie had ik emotionele huilbuien tot en met. Mijn gynaecoloog heeft mij een doorlopende dagelijkse d[lees meer...]osis voorgeschreven, en sindsdien gaat het stukken beter, al moet ik zeggen dat je zin naar seks daalt.

19-08-2012 | Vrouw | 35
Endometriose
Neem sinds 10 jaar orgametril. De eerste 6 maanden meer dan 10 kg bijgekomen maar eindelijk gedaan met de klachten en de buikpijn. Laatste jaren veel last in mijn gewrichten, zou dit van de orgametril kunnen zijn ? Iemand ervaring mee ? Grts

14-08-2011 | Vrouw | 35
Endometriose
Ik gebruik nu 4 jaar orgametril ivm endometriose. Het effect hierop is zeer goed. Ik heb zo goed als geen cystes en haarden meer in en rond mijn baarmoeder. Wel ben ik 7 kg aangekomen, ben ik regelmatig moe en lusteloos. Omdat de endo nu volledig weg is, wil ik binnenkort met mijn specialist gaan overleggen om over te stappen op een andere pil. Wellicht dat jullie hier nog[lees meer...] suggesties in hebben?

04-03-2021 | Vrouw | 34
Endometriose
Na een half jaartje Zoladex te hebben gebruikt heb ik 3 jaar non-stop Orgametril geslikt om mijn endometriose in bedwang te houden. Ik had vrijwel geen bijwerkingen. 1e maand alleen een bloeding, maar daarna niks meer.

14-11-2011 | Vrouw | 34
Mogelijke endometriose
Heb dit medicijn gekregen vanwege pijn bij intimiteit. Conclusie gyno was mogelijkheid endometriose, alhoewel onduidelijk of het zo is. Testen wijzen dat niet echt uit. Kijk operatie gehad en waar hij kon kijken niets te zien. Waar ik pijn heb kan hij ook niet kijken tijdens een kijkoperatie. Merk dat ik de laatste maanden steeds deprimerender wordt. Net bij de huisarts ge[lees meer...]weest wil toch dat ik contact met gyno heb voor ik eventueel anti-depressiva krijg, want mijn gevoelens kunnen erg goed komen van de orgametril. Iedereen die klachten beschrijft herken ik mezelf in terug. Ben benieuwd wat de vrouwen die gestopt zijn te melden hebben en wat hun gyno heeft gezegd. Ik kom er nog op terug heb woensdag contact met hem en daarna met huisarts.

12-08-2011 | Vrouw | 34
Overvloedig vloeien/buikpijn
Zit nu te wachten op de bloeding na 10-daagse Orgametril kuur tegen overvloedig vloeien - komt vast snel, beetje zeurderige buikpijn. Veel last van bijwerkingen gehad, nerveus, onrustig, duizelig... kon me moeilijk concentreren, al met al. Verder even afwachten of het het gewenste effect heeft.

27-09-2018 | Vrouw | 33
Endometriose
Wat een achtbaan. Vanwege adenomyose moest ik aan de pil om niet meer ongesteld te worden. Ik gaf aan dat ik niet tegen oestrogeenpreparaten kan dus ik kreeg een progesteron-only pil. Ik heb werkelijk (op geelzucht na) alle bijwerkingen voorbij zien komen, echt heel naar en onprettig. Vooral de jeuk en het zweten was erg. MAAR alle bijwerkingen zijn nu, na drie maanden, [lees meer...]weg. Al heb ik minder zin in sex dan eerst, maar dat is het enige dat is gebleven. Na het lezen van de ervaringen hier vond ik wel gepast om dit toe te voegen, ja de eerste maanden zijn klote, maar je weet pas na 3 maanden of je er mee moet stoppen of niet, geef je lichaam tijd om te wennen. Ik ben er nu tevreden over. Ik slik uiteraard liever niets, maar dit blijkt een prima optie.

24-06-2023 | Vrouw | 32
Uitstellen van menstruatie
Begonnen met slikken van orgametril om mijn menstruatie uit te stellen vanwege vakantie. 1 week voor de verwachte menstruatie begonnen met 2x daags 1 tablet (na ontbijt en na avondeten) 2,5 week geslikt en eigenlijk nauwelijks bijwerkingen gehad. Hooguit een iets korter lontje dan normaal. Menstruatie begon 4 dagen na de laatste inname en was bij mij net zoals anders, dus [lees meer...]niet extreem heftig. Heel tevreden dus.

19-08-2015 | Vrouw | 32
Abnormaal vaginaal bloedverlies
ik had 10 dagen bloedverlies toen heb ik de dokter gebeld, toen kreeg ik dit voorgeschreven. heb nu gelukkig geen bloedverlies meer. het help echt.

16-07-2013 | Vrouw | 32
Endometriose
Ik gebruikte eerst orgametril (voor de lucrin) De orgametril hielp niet goed en daarom kreeg ik lucrin. Hiervan belandde ik op de eerste hulp met hartkloppingen. Daarom ben ik met de lucrin gestopt en gebruik ik nu weer orgamteril. Door de lucrin heb ik nog lang last gehad van benauwdheid en van vocht in mijn rechterbeen.

07-12-2011 | Vrouw | 32
lynestrenol
na 20 jaar hevige klachten rondom menstruatie slik ik nu dit middel en moet zeggen het gaat erg goed. heb weinig last van bijwerkingen maar heb wel veel slijmverlies en de pijn ervan. met deit middel gaat de gyno kijken of ik endo metriose heb (waarschijnlijk wel). daarnaast heb ik ook pcos wat ook erg pijnlijk is. over 3 maanden weet ik meer en misschien dan ook een kij[lees meer...]koperatie.

31-01-2013 | Vrouw | 30
lynestrenol
Ik had gisteren deze hormoon begonnen met gebruiken, omdat ik niet ongesteld worden, al voor een jaar en een maand, nu had zij cyste op mijn eierstokken gevonden, en toen had mij huisarts deze pil voorgeschreven en ik ben nu niet helemaal zeker of dat de goeie tablet zijn, want ik moet namilijk mij ongesteldheid laten opwekken, kunt iemand mij zeggen of deze goed is of nie[lees meer...]t

22-09-2022 | Vrouw | 29
lynestrenol (5mg)
I.v.m. vakantie menstruatie uitgesteld middels dit medicijn. Erg goed geholpen, echter werdt ik na het stoppen wel pas na 1 week ongesteld. Maar dit was voor mij geen probleem. Verder helemaal geen last gehad van bijwerkingen.

27-06-2018 | Vrouw | 29
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Het werkt super goed, ben blij dat ik van de tussentijds bloedverlies af ben.

11-12-2015 | Vrouw | 29
Premenstrueel syndroom (PMS)
Van hele zware menstruatie waarbij ik 3 dagen per maand niet kon functioneren, naar helemaal niet meer menstrueren. Ik had altijd heel veel pijn, misselijk, veel bloedverlies, duizeligheid, sloomheid en hevige PMS vooraf. Na 3 weken stopte het vloeien en voelde ik me prima. Daarna zat ik ineens onder de pukkels, had een mega vette huid, haar viel bij bosjes uit, nachtelijk[lees meer...] dreef ik mijn bed uit van het zweten, vreselijke hoofdpijnen, libido onder het vriespunt, concentratieproblemen, "mist" in mijn hoofd, vocht in mijn enkels en in 3 maanden 3 kilo zwaarder. Wat reageert mijn lichaam hier heftig op! Gynaecoloog gebeld na 2 maanden met de vraag of ik niet met minder af zou kunnen. NEE was het antwoord. De fabrikant maakt geen pillen met een lagere dosis, zit het nog maar even uit. Nu afgelopen week persoonlijk nog eens uitgelegd waarom ik hier niet op zit te wachten en voila, ik mag halve pilletjes nemen. Bij wijze van experiment. Over een paar maanden kom ik erop terug!

06-02-2013 | Vrouw | 29
Endometriose
had als jong meisje al enorm veel last van menstruatie. Hierin niet serieus genomen door artsen. Uiteindelijk op mijn 19de bij een gyneacoloog terecht gekomen. hij heeft mij orgametril voorgeschreven en ik ben hem tot heden nog steeds dankbaar hiervoor. HEt heeft mij op verschillende vlakken geholpen en ik ben het weer gaan gebruiken naar mijn zwangerschap omdat ik weer d[lees meer...]ezelfde klachten kreeg. Er wordt gezegd dat je er depressief van kan worden. De medicatie hielp mij juist om mijn emoties meer te dempen, wat ik juist prettig vond. Daarnaast heb ik dus geen last van mijn menstruatie.