Ervaringen met Orgametril

Endometriose (46 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (10 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

29-11-2023 | Vrouw | 68
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik heb ongeveer 20 jaar geslikt. Mijn schooltijd en pubertijd zijn verziekt door de menstruatie. Gynaecoloog stelde voor zwanger te raken. Dat zou mijn hormoonspiegel gunstig beïnvloeden. Maar wat als er geen kinderwens is? Dankzij een meedenkende huisarts Orgametril gekregen. Op mijn 35ste kreeg ik mijn leven, dat vanaf mijn 11de gedomineerd werd door de menstruatie, weer[lees meer...] terug. Overgang met de daarbij horende klachten heb ik niet ervaren.

06-12-2021 | Vrouw | 61
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik nam eerst Heria, heb dan een curettage gehad, daarna ernstig bloedverlies,ben gestart met orgametril al 4 weken veel bloedverlies, ik neem wel bloedverdunners.moet nog weken wachten voor ik bij de gynaecoloog terecht kan.

21-06-2013 | Vrouw | 61
lynestrenol
Menstrueerde altijd zwaar. Op aanraden van de gynacoloog ben ik Orgametril gaan gebruiken. Ruim 25 jaar aan een geslikt. Ook van de overgang geen last gehad. Ben ook niet aangekomen. Prima pilletje!

24-03-2012 | Vrouw | 55
Endometriose
gebruik sinds een 14 tal dagen orgametril op aanraden van de dokter tegen overvloedig bloedverlies,heb maandag een MRI scan gehad in verband met endiometrose maar nog geen uitslag,pas volgende week,eerst geen bijwerkingen maar nu al 3 dagen erge hoofdpijn en niets van medicatie helpt,hoop dat dit van voorbijgaande aard is want bloedingen zijn gestopt

13-11-2011 | Vrouw | 55
Overmatig vloeien
gebruik orgametril nu sinds sept. Moet wel heftig spul zijn want na 2 pillen stopte het bloeden. Dat was prettig na maanden menstrueren. maar wat een akelige bijwerkingen. Ik voel me boos en agressief, zweet hevig in de nacht, ben moe, lijk geen conditie meer te hebben terwijl ik regelmatig sport, vet haar, bleke huid. ben al 3 kilo aangekomen. bah, ik moet nog even, wordt[lees meer...] dan geopereerd en hoop dat ik dan weer mezelf ben. Vreemd dat er zo weinig gemeld wordt over deze toch flinke bijwerkingen.

31-05-2012 | Vrouw | 54
Endometriose
ben over 2 jaar geopereert had veel poliepen en andere aandoenningen aan de baarmoeder waardoor ik steeds bloedingen had die niet stopte en heel heftig waren, na de curretage heeft mijn gynocoloog me orgamentril voor geschreven en die neem ik nu al 2 jaar zonder last te hebben van deze pil, wel blij want ik heb in 2 jaar geen enkele bloeding meer gehad, ik ben nu in de me[lees meer...]nopauze maar ik neem deze pil gewoon door, mag van de gynocoloog,wel ben ik een aantal kilo's verdikt maar heeft dat de maken met de pil? dat weet ik nog niet zeker want ik eet graag en zeker voor de tv s'avonds dus ik laat het niet aan mijn hart komen als ik maar gezond ben en geen pijnen heb.

12-03-2012 | Vrouw | 53
Endometriose
Na 3/4 jaar met hevige buikpijnen + een kijkoperatie werd endometriose geconstateerd. Ik was toen 49 jaar. Omdat ik verwachtte binnen niet al te lange tijd toch in de overgang te komen besloot ik voor medicijnen te kiezen i.p.v. baarmoederverwijdering. Inmiddels slik ik de orgametril al ruim 4 jaar! Eén keer per jaar stop ik een tijdje om te kijken of er nog een menstruati[lees meer...]e komt. Tot nu toe komt er steeds binnen een paar weken een bloeding. De eerste anderhalf jaar had ik geen buikpijn meer, daarna kreeg ik toch weer steeds vaker buikpijn. Ook de bijwerkingen vind ik behoorlijk; veel lagere libido, droge haren, vocht vast houden, hogere bloeddruk, 7 kilo aangekomen (op een lengte van 1.58 m.), opgeblazen gevoel, veranderde stoelgang. Vooral de gewichtstoename zit me dwars en het lukt me niet om af te vallen. Weet iemand of je wel af valt als je stopt met de orgametril? (Waarschijnlijk niet als je daarna in de overgang komt!)

28-08-2023 | Vrouw | 52
Onregelmatige menstruatiecyclus
Twintig jaar !) geleden voorgeschreven gekregen van de gyneacoloog wegens ernstige en onregelmatige bloedingen. Altijd zeer tevreden geweest en geen bijwerkingen gehad. Nu pas gestopt om te kijken hoe het staat met de overgang. Regelmatig check up laten doen mbt bloedwaarden e.d.

06-03-2012 | Vrouw | 52
lynestrenol
bloedingen en buikpijn waren heel snel weg, maar ondanks vanaf het begin heel goed aan de lijn doen 3 kilo in een week aangekomen. ( is voor mij 5% gewichtstoename) Begin nu het gevoel van een michelinmannetje te krijgen. Nu kan ik mijn witte broek ook niet meer aan!

29-06-2013 | Vrouw | 51
Endometriose
Nadat ik een gedraaide eierstok heb gehad, kwamen ze tijdens de ingreep ook endometriose tegen. de gynaecoloog schreef orgametril voor.vanaf moment een een verademing. geen buikpijn meer en geen last van andere bijwerkingen. zit nu denk ik in de overgang, maar heb zelfs daar geen last van. ben hier heel erg blij mee.

28-08-2012 | Vrouw | 51
Bloedingen
Had vorig jaar juni, na een operatie, zes weken lang hevige menstruatiebloedingen (zit in de menopauze), met als gevolg een ernstig ijzertekort. Heb orgametril voorgeschreven gekregen. Het werkt perfect en ik heb, eerlijk is eerlijk, nergens last van. Ik voel me prima, ben niet aangekomen enz.

23-03-2012 | Vrouw | 51
lynestrenol
Na 6 weken hevige bloedingen dit medicijn gekregen. 1x per dag 1 tablet, ging meteen goed. Na stopperiode van 1 week weer begonnen met 1 tablet, maar dit keer kwamen bloedingen terug. Toen overgegaan op 2 tabletten per dag en dit werkt prima. Bloedingen zijn gestopt en ik gebruik het op dezelfde manier als anti-conceptie. Heb totaal geen bijwerkingen en ik voel me er prima[lees meer...] bij.

10-12-2015 | Vrouw | 50
Onregelmatige menstruatiecyclus
Omdat ik al dagen zeer hevig menstrueerde, kreeg ik last van duizelingen en oververmoeidheid. Naar de huisarts, daar bleek mijn HB 4,7 te zijn, veel te laag dus. Ik kreeg deze pillen om menstruatie te stoppen. Maar zei de huisarts na 10 dagen krijg je weer 2 dagen bloedingen. Maandag 7-12 begon dat ook, maar nu 4 dagen later nog steeds. Wie heeft dat ook gehad?

17-03-2012 | Vrouw | 50
lynestrenol
gisteren gestopt met een 10 daagse kuur orgametril, afwachten is nu de bloeding die er moet gaan komen. Volgens de huisarts kan deze heftig zijn. Ik slikte deze pil omdat ik regelmatig tussenbloedingen heb en hoop dat de ellende nu beter wordt

18-09-2017 | Vrouw | 49
Endometriose
geachte, ik gebruik dit nu al twintig jaar in belgie, op t moment is dit in belgie niet meer verkrijgbaar.

03-10-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Inmiddels ben ik na 3 keer 10 dagen Orgametril weer ongesteld geworden. Het was de eerste keer na de vaccinatie . Wel heel spannend voor mij omdat er toch weer angst was bij mij voor het enorme en hevige vloeien na mijn 2 e vaccinatie. Ik slikte tot en met de eerste dag van menstrueren een half tabletje. Toen ben ik gestopt. En mijn menstruatie stopte zowaar weer uit zic[lees meer...]hzelf! Wat was ik blij! Ook loopt mijn cyclus nu weer normaal. Zoals het er nu naar uitziet behoor ik tot de groep vrouwen die zeer heftig reageren op het vaccin. Inmiddels ook weer bij de gynaecoloog geweest voor een hysteroscopie m Alles was goed en normaal! Een derde vaccinatie wordt voor mij dus wel moeilijk....nu nog wachten op wetenschappelijk onderzoek (Lareb) Ik heb door deze berichten andere vrouwen willen helpen . Sterkte voor allen die nog een weg zoeken met de juiste medicatie.