Endometriose (44 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (7 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

26-12-2011 | Vrouw | 44
Endometriose
sinds sept 2008 orgametril geslikt tot en met sept 2011. Het helpt absoluut tegen de bloedingen (wat een zaligheid !!) maar ook ik kwam erg aan en had het in tegenstelling tot andere schrijfters juist in denacht extreem koud. tegen de borstpijn hielp het ook wel en het eerste jaar had ik nauwelijks migraine. Nu ik gestopt ben sinds september duurde het ruim 8 weken voor [lees meer...]er een bloeding kwam en sindsdien is het een zooitje ongeregeld. Dan weer 3 dagen niets en dan weer heel lichte bloedingen en opeens dan weer een paar dagen hevig bloedverlies. Wie herkent dit? Ik sta erg in dubio wat te doen; weer beginnen of al dit gedoe op de koop toe nemen en me lichter voelen...

06-12-2011 | Vrouw | 44
lynestrenol
Slik orgametril al zo´n 20 jaar. Ben er helemaal blij mee. Geen endometriose, geen bloedingen. Een waar feest. Ook geen ernstige bijwerkingen. Zweet wel snel maar dat neem ik op de koop toe.

09-10-2011 | Vrouw | 44
Zware menstruaties
Ivm zeer zware menstruaties, waarbij ik flauwviel, kreeg ik dit middel vijf jaar geleden in november voorgeschreven gekregen door de gynacoloog. Het jaar erop kreeg ik in de zomer melasma dat ik niet direct linkte aan het orgametrilgebruik. Inmiddels zijn de pigmentvlekken zo erg geworden dat ik ervoor naar de dermatoloog ben geweest, ook hij vermoedt dat de lynestriol de [lees meer...]oorzaak is. Dezelfde klacht komt nl. voor bij sommig pilgebruik, dat dezelfde werkzame stof bevat. Behalve pigmentvlekken sinds het gebruik van orgametril heb ik last gekregen van overbeharing, lichte gewichtstoename, hartkloppingen en zweten. Het middel dat eerst ideaal leek is nu erger dan de kwaal en ik ga dan ook terug naar de gynacoloog.

28-05-2011 | Vrouw | 44
lynestrenol
Zet dan ook op de bijsluiter, niet geschikt voor sjogren, lig hier werkelijk totaal zonder traanvocht, speekselvocht en neusvocht, zicht is bijna weg, ogen scheuren en oogdruppels en ooggels helpen totaal niet meer, we zagen even het verband niet, ga naar een halve vanavond, want ja is weekend, en Maandag direct bellen, mochten mijn ogen nog ernstiger worden bel ik h[lees meer...]et ziekenhuis, ja wist al heb ernstige sjogren ogen keel neus en Vrijdag speekselbiopt gehad, maar dit slaat alles, dus niet gebruiken bij sjogren, doe het nooit en zet het op de bijsluiter......

15-06-2016 | Vrouw | 43
Endometriose
Ernstige endometriose, 9 jaar onbehandeld door missen van de diagnose.

15-08-2011 | Vrouw | 43
lynestrenol
Langdurige bloedingen na stoppen prikpil
Ik heb zojuist mijn recept met Orgametril, 5mg, opgehaald en dacht ik ga even lezen wat er over wordt verteld hier.. Dat is best veel! En weet niet wat ik moet denken over de bijwerkingen. Mijn huisarts zei dat er geen bijwerkingen zijn en aangezien ik 1x daags 2 tabeletten in moet nemen van 5 mg neem ik aan dat dit geen grote dossis is ? Ik moet 10 dagen slikken dus ben [lees meer...]heel benieuwd.

06-11-2012 | Vrouw | 41

05-08-2021 | Vrouw | 40
Uitstellen van menstruatie
Enkele dagen geslikt om mijn menstruatie uit te stellen voor de vakantie. Ga dit nooit meer doen… Ik ben niet eerder ongesteld geworden, dus het deed zijn werk wel. Maar toen ik stopte, begon twee dagen later de onttrekkingsbloeding; ik had zoveel buikpijn, ik kon niet zitten. In de nacht bijna flauwgevallen, het leken wel weeën. Ga dit nooit meer gebruiken.

24-05-2021 | Vrouw | 40
Endometriose
De endometriose klachten zijn over, geen pijnklachten meer. Maar helaas erg veel last van depressieve gevoelens en angst klachten. Daarom over gestapt naar de minipil.

22-04-2021 | Vrouw | 40
Endometriose
Bijna 1 jaar geslikt. Voor de kwaal werkt het goed. Maar ik vind de bijwerkingen zo vervelend dat ik nu gestopt ben Sta op de wachtlijst voor baarmoeder verwijdering Eindelijk.... Nu ik gestopt ben voel ik weer veel pijn in onderbuik en rug. Ik weet dat ik de juiste keuze maak. Stoppen met deze troep en alles eruit. Ik ben zo'n ander mens met hormonen in mijn lijf. Ho[lees meer...]op snel weer emoties te voelen en dat ik weer mezelf ben

01-04-2012 | Vrouw | 40
Endometriose
Na jaren sukkelen met mensruatie, hevige pijnen, zeer moeilijke zwangerschap, dikke darmverwijdering door ersntige constipatie, baarmoeder tot baarmoederhals te hebben weggehaald. zijn ze eindelijk tot de oorzaak van al deze ellende gekomen endometriose die zich overal aanhecht. ze hadden nooit baarmoeder mogen wegnemen want dit heeft het enkel nog erger gemaakt. nu ook no[lees meer...]g tumorverwijdering in buikspieren rechterflank, achteraf gezien ook endometriose. doorverwijzing naar andere gyn. deze had een hele simpele oplossing orgametril. binnen 3 maanden weet ik of het helpt en of er nog zware ingrepen volgen.

24-02-2012 | Vrouw | 40
Endometriose
Ik heb 5 jaar orgametril geslikt tot gisteren,bij de arts kreeg ik gister te horen na een echo dat door mn langdurig orgamentril gebruik mn baarmoeder in zn geheel flitterdun is geworden en als ergste mn urinebuis ook.ben hier erg van geschrokken. tijdens mijn 5 jaar inname heb ik geen enkele bijwerking gehad, maar draag nu de gevolgen. Op naar urologie. .

14-02-2012 | Vrouw | 40
Kiespijn
Heb vandaag vanwege tussentijdse heftige bloeding dit medicijn meegekregen van de huisarts. Schrik een beetje van de bijwerkingen, want ik ben al niet de vrolijkste en was afgelopen tijd al een aantal kilo aangekomen vanwege stress......nu lees ik dat sommige in een week tijd 5! kilo aankomen...Kan iemand me zeggen hoe dit kan....als je normaal blijft eten dan neem ik aan [lees meer...]dat het gewicht hetzelfde blijft toch? Moet het middel 15 dagen slikken en dan stoppen om mijn gewone cyclus weer op te pakken. Mijn cyclus is eigenljk altijd goed geweest tot deze maand 2x ongesteld.

19-01-2011 | Vrouw | 40
Endometriose
Ik neem sinds mijn 34ste (dat is nu 7 jaar geleden!!) een half tabletje per dag. De reden was endometriose in ernstige vorm. Het resultaat was verbluffend goed: geen maandstonden meer, dus geen pijn meer. Voor mij was dit alles ok, tot ik bemerkte dat ik eigenlijk heel wat nevenwerkingen begon te krijgen: veel last van vermoeidheid tot de uitputting nabij, vaak depri ([lees meer...]terwijl ik daarvoor altijd superopgewekt en vrolijk was!!!) , een laag libido, snor en baardgroei (heeeeeeel beschamend!!!) tevens heel wat haar op de bovenarmen en achteraan de dijen (VRESELIJK is dat!!! ik heb er heuse complexen over gekregen!!!). Nu heb ik ook heel veel last van mijn darmen beginnen krijgen : heuse buikkrampen, diarree, constipatie, opgeblazen gevoel...Ik was ten einde raad, tot mijn diëtiste het verband liet zien met Endomtriose. Ik zal nu stoppen met dat klein half nietig pilletje (ttz dat kleine monster) en zie wel hoe het verder gaat!! Liever nog een operatie dan hele dagen ziek zijn en vol complexen komen te zitten!!!!

11-07-2019 | Vrouw | 39
Uitstellen van menstruatie
Orgametril is mij prima bevallen om de menstruatie uit te stellen. Twee dagen nadat ik gestopt ben met slikken werd ik keurig ongesteld, zelfs in mindere mate als normaal. Binnen twee maand zat ik weer in mijn normale cyclus.

15-02-2011 | Vrouw | 39
Endometriose
Ik heb nu bijna zes jaar orgametril geslikt en vorige week met de gyn besloten te stoppen. VOordat ik mag stoppen moet ik eerst geopereerd worden en wordt mijn baarmoeder, eierstok en een stuk darm verwijderd. Deze operatie gaat een dag duren... Ik ben inmiddels 25 kilo aangekomen en zit in de ziektewet vanwege ernstige vermoeidheidsklachten. Ook ben ik zonder reden af [lees meer...]en toe erg nerveus. Ik was zo blij van de menstruaties en helse pijnen af te zijn, dan ik de behoorlijke bijwerkingen naast me neer kon leggen. Helaas kan ik er nu niet meer omheen. De vermoeidheid slaat me echt lam. Ik vind het fijn hier reacties te lezen waarin ik me herken. Vermoeidheid wordt namelijk niet als bijwerking vermeld op de bijsluiter. Ik vind dat ze dit erop moeten zetten.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum