ervaringen per categorie

Huid - overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Huid - overig

20-02-2017

Gistinfectie van de huid

Ik gebruik selsun voor mijn huidaandoening genaamd pityriasis versicolor. Dit zijn kleine plekjes op mijn rug, rond mijn borsten en in de liezen. Dus niet de leukste plekken. Bij het aanbrengen van selsun moet ik daarna een t-shirt aantrekken en daarmee een nacht doorbrengen. De bijwerkingen van selsun is bij mij een heeeel erg vervelend branderig schrijnend gevoel. Maar i[lees meer...]k weet dat ik er daarna beter weg kom dan dat ene nachtje pijn. Het werkt dus super goed!
22-01-2017

Jeuk

Ik gebruik de zalf voor een droge huid. De zalf is lekker vet maar komt moeilijk uit de tube. Daarnaast blijft er veel achter. Ik neem de moeite de tube open te knippen zodat ik er nog dagen van kan smeren. Deze zalf in een pot zou kostenbesparend zijn. Hygiene bij het aanbrengen letten we zelf wel op.
03-01-2017

Jeuk

Middel werkt prima, maar een groot deel van de hoeveelheid blijft, door de verpakkingsvorm onbruikbaar. Als ik de tube openknip, kan ik nog 3 x mijn hele lichaam insmeren met het restant. Ik vind dat slecht. Bovendien zullen ouderen moeite hebben met knijpen in de tube van stevig plastic.
02-12-2016

Cetomacrogol creme/zalf FNA (cetomacrogolwas)
Uitdroging

Heb deze crème gekregen omdat ik hele droge plekken op mijn gezicht heb en achter de oren ook maar zodra ik het erop smeer worden de plekken warm is dit normaal???? Wil graag weten of het normaal is dat deze crème eerst warm wordt als het toegepast is.
13-10-2016

Cetomacrogol creme/zalf FNA (cetomacrogolwas)
Eczeem

Goede vettige crème. Ben overgestapt naar koelzalf fna zonder rozenolie, omdat het mij een brandend gevoel geeft na het op te brengen op mijn open vurige eczeem.
13-10-2016

Koelzalf FNA (unguentem leniens)
Eczeem

Prima zalf voor eczeem en droge huid. Heel vettig waardoor het soms juist mijn eczeem kan verergeren in de plooien. Goed laten inwerken/ intrekken en overtollig "vet" er voorzichtig af deppen. Bij mijn vurige eczeem werkt deze zalf verkoelend en voelt veel prettiger aan dan cetamacrogolzalf. Ik gebruik deze zalf als aanvulling op Fitalite crème. Deze laatste is minder vet [lees meer...]maar trekt snel in. Ik gebruik koelzalf fna zonder rozenolie gezien het feit dat ik reageer op parfum.
04-10-2016

Nyda (dimeticon)
Hoofdluis

Nyda werkt niet meer! Tot vorig jaar ging het nog goed met Nyda. Nu hebben we weer luizen en we hebben 2x gespoten (8 dagen ertussen) en er komen nog steeds levende luizen uit het haar. We kammen en ont-neten elke dag plukje voor plukje, maar luizen zijn goed in verstoppen als ze licht zien. Nyda dood ze niet meer. Overstappen naar iets anders dus...
23-09-2016

Eczeem

Ik probeerde/gebruikte Bufa Vaselinecetomacrogolcrème FNA, maar deze vond ik stroef smeerbaar, niet snel intrekken en ik had het gevoel alsof het qua werkzaamheid niets deed. De eczeem-verpleegkundige heeft mij toen Fagron Cetomacrogolcrème met 20% vaseline laten proberen op mijn handen, deze trok zeer snel in (ik hou niet van vettigheid op mijn handen en was van plan [lees meer...]mijn handen erna te gaan wassen, maar dat was helemaal niet nodig), daarna ben ik het gaan gebruiken en deze is heerlijk qua smeerbaarheid, intrekken, werkzaamheid en geeft niet vet af. Helaas heb ik het ooit van het merk Livsane gehad en die voelde veel vetter, trekt niet snel/goed in en is slechter smeerbaar.
21-09-2016

Eczeem

De eerste 6 weken Toctino 30 mg geslikt. De handeczeem verdween vrij snel. Ook de bijwerkingen kwamen helaas vrij snel! Wazig zien met lezen, haaruitval, blozen, gevoelige handen binnenkant, somber, kort lontje, verminderd libido, vagina ruikt (stinkt), droog rondom de mond (na ong. 6 weken), vergeetachtig, licht koorstachtig gevoel in mijn aangezicht, lichte spier en gewr[lees meer...]ichtspijn. Na de 6 weken gaan afbouwen naar 20 mg per dag. De bijwerkingen wogen op een gegeven moment niet op tegen de klachten van de chronische handeczeem (met name de enorme haaruitval), dat ik uiteindelijk met de dermatoloog besloten heb acuut te stoppen. Inmiddels 3 weken gestopt met de medicatie en de handeczeem blijft (tot nu toe) weg. Volgens dermatoloog kan de medicatie nog wel even zijn werk doen.
27-08-2016

Nailner (plantenextracten van Australische Blauwe Cypress, Tea Tree en Lavendel olie)
Kalknagel(s)

Wat een ellende. Na 5 dagen gebruik kwam huid rond de teen los zelfs stukken vlees eronder en er rond kwamen mee los bij het afdrogen van de voeten. Gevolg : pijnlijke tenen. zowel nagels als huid eronder. Zeer onappetijtelijk uitzicht. En dat voor zo'n duur spul. Nu nog meer ellende dan ervoor . VRESELIJK PRODUKT
21-08-2016

DerMel (enzymrijke honing)

Vaak jeuk rondom snor en in baard. Ook vaak naast de neus. Verzacht en verminderd de jeuk en roodheid
19-08-2016

Kalknagel(s)

de huis rond de nagel en se nagelriemen zijn kapot geweten na 1 weel gebruik. Pijnlijk en zeer lelijk er bij.... Zeer slecht product. ... Nooit meer
24-07-2016

Selsun (seleensulfide)

Ik gebruik selsun voor als antiroos en schimmel. Ik heb namelijk last van jeuk, snel vettig haar, roos en bultjes op mijn hoofdhuid. Selsun tot nu toe 3 keer gebruikt. Ik moet zeggen, ik voel het wel echt werken. Maar jammer in gebruiksaanwijzing staat niet in dat je sieraden af moet doen als je selsun gaat gebruiken. Want het tast behoorlijk aan en word echt zwart. Dus ec[lees meer...]ht je sieraden afdoen als je Selsun gaat gebruiken. Eerst wassen met gewone shampoo en daarna selsun ongeveer 2 of 3 minuten in laten werken. Kan zelfs langer, maar je moet goed gebruiksaanwijzing lezen die in doosje bij geleverd word. Selsun kun je gewoon zonder recept bij apotheek krijgen.
06-07-2016

Protopic (tacrolimus)
Eczeem

Jaren last van eczeem in het gezicht, van alles geprobeerd. Vooral de hormoonzalven, prednison, antibiotica, anti gist creme en tabletten. Het beheerst mijn leven, je kunt het niet bedekken. Uiteindelijk protopic gekregen 1mg, dat heeft zoveel veranderd. Hoop dat dit blijft. Vanaf dag 1 goed resultaat. Heb drie weken 2x per dag gesmeerd, smeer nu 1 x per dag max. Enige wat[lees meer...] soms een nadeel is dat het gezicht wat vettig is, maar goed , alles beter dan eczeem. Branden heb ik geen last van eigenlijk, drink verder toch al geen alcohol. Zon probeer ik te mijden. Levensstijl aanpassen had ik al gedaan, veel groenten, veel water, en vooral vezelrijk eten.
Heb eerst huis-, tuin- en van der Keuken middeltjes gebruikt, maar dankzij Nailner voor het eerst verlost van mijn nagels.
26-05-2016

Denorex RX (koolteer/ levomenthol)

Dikke teennagels worden na een paar weken gebruik op het nagelbed week. Dan denk je: fijn, dan kan ik wat weg schrapen. Maar de nagel lijkt dan los te zijn (aan het uiteinde. Af en toe doen de betreffende tenen pijn.
18-04-2016

Protopic (tacrolimus)
Eczeem

Deze zalf gekregen voor eczeem op mijn oogleden. Eerst een vette zalf gekregen, wat niet goed hielp. Hierna hormooncreme, maar dat mag maar beperkt gesmeerd worden op oogleden en mijn huid bleef enorm droog. Gestart met protopic, eerst 2x per dag en uiteindelijk moet ik afbouwen naar maximaal 2 keer per week. Na een paar dagen merkte ik al verschil. De eerste paar keer sme[lees meer...]ren zorgde bij mij voor een erg branderig gevoel. Dit gaat echt na een paar dagen over. Nu heb ik het alleen als ik alcohol drink, na de eerste paar slokken. Dan heb ik een branderig gevoel en voelt de huid ook wat warmer aan. Na een tijdje neemt dit af. Hopelijk blijft mijn eczeem nu ook zo lang mogelijk weg.
16-04-2016

Denorex RX (koolteer/ levomenthol)
Psoriasis

Helaas al enkele jaren last van psoriasis op de hoofdhuid. Heb deze shampoo eerder gebruikt, maar was niet consequent hierin. Hielp toen ook maar mondjesmaat. Na jaren geen middelen gebruikt te hebben en inmiddels helemaal vol psoriasis en met een kapot gekrapte stukken hoofd te zitten, ten einde raad toch maar weer naar de huisarts. Nu de shampoo als enige shampoo gebruik[lees meer...]t de eerste paar weken en daarna nog eens in de week. En het voelde bijna als een wonder, maar mijn jeuk en de schilfers waren op een gegeven moment helemaal verdwenen! Wanneer de shampoo ongebruikt in de kast blijft staan, komen de problemen ook weer terug. Denk dus dat ik dit moet blijven gebruiken. Maar wat een uitkomst, ik ben happy! Plus, het lijkt ook wat goeds voor mijn haar te doen; meer volume en mooiere krullen. Enige nadeel voor mij is de stank.
11-04-2016

Allergische reactie

Als medisch pedicure heb ik een patiënt die Toctino gebruikt. Nu krijgt zij last van loslatende nagels aan beide grote tenen. Kan dit een bijwerking zijn? Heeft iemand hier ervaring mee?
10-04-2016

Nyda (dimeticon)
Hoofdluis

06-04-2016

Selsun (seleensulfide)

voorwassen met Neutral shampoo en nawassen met Selsun. Ook een paar minuten laten intrekken. 2x per week gebruiken.
26-01-2016

Psoriasis

Na 30 jaar komt mijn psoriasis spontaan weer terug op buitenzijde vingers, binnenzijde duim en eeltachtige verdikking huid in handpalm, Eerst weer een jaar hormoonzalven (corticosteroide) geprobeerd zonder resultaat. Via dermatoloog Toctino voorgeschreven gekregen nadat ik vingers haast niet meer kon buigen. Eerste dag stevige hoofdpijn maar was daarna verdwenen. Constant [lees meer...]een licht koortsachtig gevoel, met name in het aangezicht. Slaap er lekkerder van dan ooit. Ik smeer voor de droogheid mijn handen in met Vaseline Creme, dit trekt snel in en blijft niet zo vettig als de standaard vaseline voor het geval je handen moet schudden of vaat uit de wasser haalt. Mijn handen zien er stukken beter uit, ik kan mijn vingers weer vrij bewegen en de huid scheurt niet meer open aan binnenkant duim en voorkomt dus weer ontstekingen door vuil in open huid. Met een beetje ingezalfde handen lijken ze er wel gezond en probleemloos uit te zien. Met sporten merk ik dat mijn conditie een stuk minder is, ik minder scherp reageer, een beetje dizzy word en na afloop mijn spieren erg verzuurt en verkrampt aanvoelen. Ik ga voorlopig nog door met het gebruik mits de bloedanalyses goed blijken en hoop er met een aantal maanden mee te kunnen stoppen en te zien of het probleem weer terugkomt.
19-01-2016

Eczeem

gebruik het sinds kort vanwege eczeem, hele leven al last van.. Nu dit product in gebruik met koelzalf met rozen extract. Het helpt goed! Mijn huid wordt zichtbaar egaler! heerlijk als je een droge huid hebt! uiteraard behandel ik het soms met een hormoonzalf, maar onderhoud het nu met cetomoacrogrol. aanrader voor een erg droge huid.
30-12-2015

Psoriasis

Ben vrouw van 79 en kreeg medio 2015 psoriasis aan knieën, ellebogen en op mijn hoofd. Niks hielp totdat mijn schoondochter deze creme meenam voor me. En ja hoor Bingo!! Maar ikdeed het niet op mijn hoofd, totdat de plekken zo erg werden en de jeuk niet meer te harden was. Twee avonden de plekken insmeren, daarna goed je haar wassen en weer Bingo. Helemaal weg!!
23-12-2015

Selsun (seleensulfide)

Ik heb pityrosporum follicilitis. Het zijn kleine bultjes die zich voornamelijk op mijn rug, schouders en gelaat bevinden. Ze ontstaan door hitte en wrijving. Mijn huisarts wist niet wat het was. Hij dacht aan een bacteriele infectie en heeft mij een maand aan de doxycycline gezet. Na die maand was er geen verandering. Hij wilde mij nog 1 maand eraan zetten. Ondanks dat je[lees meer...] na een week of 2 wel een vermindering hoort te zien. Ik herstartte weer mijn zoektocht en wist vrijwel zeker dat het pityrosporum follicilitis was, veroorzaakt door een bepaald gist dat van nature in je huid aanwezig is. Zo kwam ik op het product Selsun en kocht het zonder recept. In Selsun zit seleensulfide die de gist tegengaat. Na 2 dagen zie ik al een flinke vermindering van de puistjes op mijn rug en schouders. Ik ben daarom zeer tevreden met Selsun.
02-12-2015

Kalknagel(s)

Ongeveer 2 weken heb ik de Nailnerstift gebruikt, 2 x per dag, zoals aanbevolen. Resultaat: het nagelbed werd week en de teennagels lieten gedeeltelijk los. Veel pijn hierdoor. De schimmel in de nagels is gebleven.
18-09-2015

Elidel (pimecrolimus)
Eczeem

ivm ernstige en steeds heftiger wordende uitslag schreef de dermatoloog deze zalf voor voor mijn zoontje. Na de tweede dag merkte ik al duidelijk verschil. De jeuk werd minder en de roodheid leek wat te verdwijnen. ik heb netjes gesmeerd en ben op een gegeven moment af gaan bouwen. Nadien ben ik met een onderhoudschema gaan werken, om de vurige plekken aan te blijven pakke[lees meer...]n. In combinatie met een vette zalf heeft hij nu stukken minder last van droge jeukende huid
03-09-2015

Eczeem

Vanaf kind af aan al eczeem. Sinds +/- 10 jaar eczeem op mijn handen, laatste jaren werd dit steeds ernstiger en pijnlijker. Van huisarts altijd te horen gekregen dat er niets aan gedaan kon worden dan alleen corticosteroïdcreme. Mijn huid is door jarenlange gebruik van de corticosteroïdcreme erg fragiel en dun. Op eigen initiatief meer te weten gekomen over zilververban[lees meer...]d bij eczeem, bij navraag bij de huisarts eindelijk doorgestuurd naar de dermatoloog. Behandeladvies was 2 maanden lang toctino 30mg, daarnaast afbouwend tot 3 dagen in de week een klasse 4 corticosteroïdcreme aangebracht onder zilverhandschoenen en daarnaast zo veel mogelijk AD creme smeren + overige leefstijladviezen. Na 1 week was mijn gehele huid op mijn handen dicht! eindelijk geen pijn meer!! In de weken daarna zag ik mijn huid herstellen en 'dikker' worden. Tijdens het gebruik van Toctino had ik last van hoofdpijn (voelde als een zeer strakke band om mijn hoofd), slecht zicht/dubbel zien en een down en lusteloos gevoel. Bijwerkingen waren zeker niet prettig maar was het allemaal waard. Ik ben nu een maand gestopt met het gebruik van Toctino en merk dat mijn eczeem weer iets meer de overhand krijgt maar bij lange niet zo ernstig als wat ik altijd heb gehad.
25-08-2015

Allergische reactie

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3753)
Anticonceptie - overig (2909)
Cholesterol (2284)
Depressie - antidepressiva overig (2126)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1711)
Pijn - morfine-achtigen (1604)
Pijn (1537)
ADHD - psychostimulantia (1442)
Verslavingsziekten (1408)
Maagzuur - protonpompremmers (1305)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1233)
Bloeddruk - betablokkers (1137)
Anticonceptie - eenfase (1061)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (885)
Migraine (847)
Angststoornissen (817)
Depressie - antidepressiva TCA (806)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (787)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!