categorie

Huid - overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Huid - overig

Vaseline cetomacrogol creme FNA

19-06-2022 | Vrouw | 62
vaseline / cetomacrogolwas
Gebruik het al jaren 2x per dag. In de zomer merk ik vaak dat huid wat dunner is geworden, omdat ik dan snel irritatie heb door zweten. Laatste tijd vliegt me iedere keer de doseer dop van de tube. Niet goed vastgemaakt door de fabrikant vermoed ik. Daardoor niet erg voordelig in gebruik.

18-06-2022 | Man | 79
Kalknagel(s)
Heb Nailner 2 in 1 naar schatting nu 5 weken in gebruik. 1 teen is sinds een week hartstikke rood geworden, dik en voelt ontstoken aan. Ben inmiddels onder dokters behandeling en moet nu Fusidinezuur zalf erop smeren. Zie dat inmiddels de andere teen die ik ook met Nailner heb behandeld, precies dezelfde kant op gaat. Idioot dat een dergelijk middel in de handel is. Het z[lees meer...]ou direct uit de handel moeten worden genomen. In de bijsluiter staat met geen woord gerept over deze mogelijke bijwerking. Ik kijk nu op internet en vind het wel heel opvallend dat een mevrouw precies dezelfde negatieve ervaringen heeft. Bij deze dus een waarschuwing aan mensen die dit middel overwegen, om dit middel NIET te gebruiken. Het geeft meer schade dan dat het helpt.

14-06-2022 | Man | 21
Eczeem
Zoals anderen benoemen, het enige middel dat werkt tegen eczeem. Omdat ik graag iets vergelijkbaars wilde, veel gezocht op internet. Er bleek een apotheek (uit Oldenzaal) een tijdlang een tussenoplossing te hebben, met dezelfde werkzame stoffen. Toen ik daar weer een keer voor een extra fles heen belde, kreeg ik het bericht dat het nu ook weer machinaal geproduceerd wordt[lees meer...], door 'De magistrale bereider'. Kortom, Denorex bestaat niet meer, maar er zijn vervangende oplossingen met precies dezelfde werkzame stoffen.

08-06-2022 | Vrouw | 60
Kalknagel(s)
Gebruik nu 7 weken consistent Nailner 2 in1 en het wordt er alleen maar slechter van, nu gaat de teen rondom de nagel ontsteken, heb nooit ontstekingen. Maak me dus zorgen om de veiligheid van het gebruik van Nailner. Het is pure oplichting en moet verboden worden.

08-06-2022 | Man | 26
Eczeem
Heel mijn leven heb ik last van eczeem. Zoveel dingen geprobeerd maar niets werkte zoals het zou moeten. Op mijn 22e heb ik enorme uitbraken in mijn gezicht en hals gekregen (en ook over de rest van mijn lichaam maar minder erg.) Waardoor ik zo onzeker was en altijd pijn had. Ik krijg Dupixent nu al 2 jaar en het werkt echt top! Af en toe smeer ik hormoonzalf maar na 1 x s[lees meer...]meren is de uitslag alweer weg. In het begin wat bijwerkingen gehad bij mijn ogen waardoor ik heel slecht begon te zien. Dit is wel terug gebeterd. Al blijven mijn ogen wel wat gevoelig en de huid errond ook. Maar er is een gigantische verbetering! Ik ben zo dankbaar dat dit bestaat en dat ik het krijg.

08-06-2022 | Man | 50
seleensulfide
Ik heb ook Selsun gebruikt maar vond het stinken en te medicinaal. In plaats daarvan gebruik ik nu AT14 Anti-roos shampoo. Shampoo zonder al die toevoegingen die de huid irriteren. Na twee keer gebruiken is de roos en de jeuk weg en nu volstaat 1 keer per week mijn haar wassen.

22-05-2022 | Vrouw | 29
Eczeem
Na jaren van alles te geprobeerd te hebben over gegaan naar dupixent. Na 1 jaar gebruik dupixent toch weer gestopt naar vervelende bijwerkingen. Maar het effect van dupixent was goed, geen eczeem en jeuk meer!

Sorion crème

05-05-2022 | Vrouw | 72
Azadirachta/Curcuma Longa/Rubia Cardifolia/Wrightia Tinctoria extract/Cocos Nucifera
Psoriasis
ik gebruik al jarenlang Sorion crème op advies van mijn dermatoloog. Helaas niet op recept verkrijgbaar. Op een paar plekken op mijn been en lichaam na, zijn alle opkomende psorias-plekjes goed te onderhouden of ze verdwijnen met het smeren met de crème. Waarom het ene plekje na een paar dagen smeren verdwijnt en het andere blijft (het wordt in ieder geval niet groter) is[lees meer...] me niet duidelijk. Bij STERKTE heb ik 60 mg ingevuld (er moest iets ingevuld worden, dat is de inhoud van de kleinere tube)

28-04-2022 | Man | 57
Eczeem
Nu 3 weken in gebruik , voel en zie nog niet echt de voordelen heb extreme schilfering hoofdhuid, heb een vermoeden dat het een reactie is op het afbouwen hormoonzalf (tsw) hoop dat het steeds beter wordt , heb hiervoor jaren hormoonzalf gebruikt en 3 maanden ciclosporine wat ik moest staken ivm hoge bloeddruk

19-04-2022 | Vrouw | 62
Rosacea
Vanuit het niets had ik ineens een rode vlinderachtige huiduitslag en brandende wangen. In de zon werd het helemaal erg. Getest op Lupus maar toch Rosacea. Gebruik dit nu twee weken ‘s avonds en mijn wangen gloeien niet meer. Ook zijn de rode vlekken minder geworden. De eerste 3/4 dagen voelde het wat branderig aan na opbrengen maar nu geen last meer. Ik heb er vertrouwen [lees meer...]in. Overdag kan ik met SF 30 gewoon in de zon.

25-03-2022 | Man | 42
seleensulfide
Eerst wilde ik Selsun niet gebruiken door sommige horror verhalen die ik heb gelezen op deze site. Na geen succes met andere merken en middelen toch ook maar Selsun gaan proberen. Volgens mijn huisarts is het soms zoeken naar de het juiste middel. En ja hoor, Selsun was mijn middel en voor mij de juiste oplossing. Alle overdreven ervaringen van anderen heb ik totaal niet e[lees meer...]rvaren. Die geur valt reuze mee en trekt snel weg. Ik ben super tevreden met dit middel ik heb nog een week te gaan dan ben ik klaar. Ik had Selsun gelijk moeten kopen! Tip: Koop 60ml als je kort haar hebt, na openen 9 weken houdbaar. Is meer dan voldoende.

09-03-2022 | Man | 32
Eczeem
Voor mij echt een wondermiddel. Jarenlang last gehad van Seborroisch eczeem. Diverse zalfjes en shampoos gebruikt voor mijn hoofd, gezicht en baard. Nu ik dit gebruik heb ik bijna geen last meer van schilfers. Ik moet dit wel elke week gebruiken en het stinkt ook behoorlijk, maar dat heb ik er graag voor over.

06-02-2022 | Vrouw | 37
seleensulfide
Na heel vaak bij de huisarts te zijn geweest en ketoconazol shampoo voorgeschreven te hebben gekregen en locoid scalp lotion. Tevens ook dermolin shampoo gebruikt te hebben kreeg ik dit als laatste redmiddel. Nou na 1 x wassen had ik al een stuk minder schilfers.. het stinkt wel heel erg en ik doe op het laatst wel wat conditioner in mn haar punten omdat het anders heel dr[lees meer...]oog is. Ben ik super blij en tevreden met dit product. Ik zou het echt iedereen aanrader voor mij is dit een life saver!!

31-01-2022 | Vrouw | 39
Rosacea
Al heel lang - misschien wel 10 jaar- heb ik last van rosacea. Van alles geprobeerd, maar niets hielp, zeker niet op lange termijn. Via internet op soolantra gestuit en door de huisarts voorgeschreven gekregen. De eerste weken waren wel erg, flinke verergering, dusdanig dat ik overwoog om te stoppen. Maar ik had gelezen dat dit vaak voorkomt, dus heb doorgezet. Na een [lees meer...]aantal weken flinke verbetering en later was alle roodheid, pukkeltjes etc zo goed als weg. Nu alweer maanden een gladde huid, heel af en toe een pukkeltje, maar niets vergeleken bij eerst. Ik gebruik het nu nog om de dag, een klein beetje. Volgens de huisarts mag ik het blijven. gebruiken. Ik ben zeer tevreden, geen gedoe meer met camoufleren etc.

22-01-2022 | Man | 65
Kalknagel(s)
Moet na een week zichtbaar zijn echter heb ik het een jaar gebruikt zonder enige verbetering. Heb contact gehad met de fabrikant en die vertelde mij dat ik beter naar de huisarts kon gaan. Afrader dus zonde van het geld.

Protopic

10-01-2022 | Vrouw | 61
tacrolimus
Huidaandoening necrobiosis lipoidica waar een wondje in is ontstaan. Dermatoloog adviseert: 2x per week de Protopic op wond aanbrengen en afdekken met Medilex pleister. Overige 5 dagen smeren met Dermovate ic met medilex pleister. Na 3x aanbrengen van Protopic begon ik hevige, helse pijn te krijgen op plaats van de wond. Brandend en vlammend en pijnscheuten. Dit bleef 2[lees meer...]4/7 doorgaan. Dermatoloog stopte deze behandeling en nu andere behandeling. Pijn bleef nog 8-10 dagen aanhouden.

Sorion crème

01-01-2022 | Vrouw | 59
Psoriasis
Ik heb ernstige psoriasis aan hand, hormonale zalven hielpen niet, lichttherapie verminderde tijdelijk de psoriasis, uiteindelijk was advies dermatoloog medicijnen. Deze hielpen wel, maar bijwerkingen waren afschuwelijk, van erge haaruitval, tot ernstige vermoeidheid, kon bijna niets meer qua energie. Terwijl ik normaal veel sport en veel energie hebt. Bij stop medicatie[lees meer...], was de psoriasis direct weer in erge vorm terug. Op internet de sorion zalf gezien, en besteld. Het is echt ongelooflijk, in 2 maanden tijd, is de psoriasis voor 80 %weg, ook de bijbehorende jeuk, pijn en kloven. Kan mijn hand weer gebruiken zonder alle last. Dus ik ga ermee door, gebruik heel af en toe nog hormoonzalf, demovate erbij, als er op 1 plek de psoriasis opleeft, vooral op 1 vinger nog, ook dit wordt minder. Heb ook de sorion capsules erbij besteld, neem er 1 per dag in. Ben er heel blij mee na zeker 5 jaar tobben. Helaas wordt het niet vergoed bij zorgverzekeraar, ook al ben ik verzekerd voor alternatieve zorg, en medicatie.

Protopic

26-12-2021 | Vrouw | 58
tacrolimus
Eczeem
Ik gebruik het nu 2 maanden bij eczeem rondom en op de oogleden. Nooit eerder eczeem gehad, nu pas sinds een half jaar. Zo vervelend en lelijk in je gezicht natuurlijk. Verschillende sterktes hormoonzalf gebruikt. Werkten even maar het kwam steeds weer terug. Ook slecht voor de huid om lang te gebruiken. Dermatoloog in het ziekenhuis schreef me Tacrolimus ( is protopic) vo[lees meer...]or. Wat een geweldige zalf! Ik ben er gelukkig mee! Ik smeer het voor ik ga slapen dun, en in de ochtend. Huid is weer als vanouds en kan gewoon weer make-up gebruiken zonder problemen. Huid is weer mooi flexibel en gezond. Bij gebruik van alcohol inderdaad heel warm in je gezict, alsof je koorts hebt maar dat verdwijnt weer na korte tijd, geen probleem. Ik zeg... doen, je zult er blij mee zijn!

28-11-2021 | Vrouw | 61
Psoriasis
Tot mijn schrik Denorex niet meer leverbaar. Dus naar alternatief op zoek. Via internet wel Denorex te koop, maar ben toch wat huiverig ivm import medicijnen (was hier alleen met recept te krijgen) vanuit een niet EU land. Zo kwam ik op Piroxgel shampoo uit. Het Spaanse van Denorex zo te lezen. Ook met koolteer. Zojuist besteld en zal mijn ervaringen delen.

13-11-2021 | Vrouw | 27
Kalknagel(s)
Ik gebruik het nu al meer dan een maand (met veel enthousiasme en hoop) want ik heb 30 euro betaald voor twee in 1. Zo juist heb ik het weer gebruikt, alleen zie ik nu dat mijn licht gele nagel donker bruin aan het worden is!!! Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik weet niet meer wat ik moet doen…

05-11-2021 | Vrouw | 66
Astma
Reden: chronische bijholteontstekingen en neuspoliepen. Geen reuk. Reuk is terug en vrij constant.

03-11-2021 | Vrouw | 60
Rosacea
Crème werkt snel Ontsteking werden binnen een week minder Na 4 weken nog roodheid maar echt enorme verbetering.

Toctino

28-10-2021 | Man | 62
alitretinoïne
Eczeem
Gebruik ze nu al 2 jaar. Totaal geen last van bijwerkingen wel om de 3 maanden bloedprikken. Al mindere dosering geprobeerd maar dan komen de klachten weer terug. Voor mij een heel goed middel maar kom er waarschijnlijk nooit meer vanaf. Ik let wel op vet eten en sport regelmatig. Volgens de dermatoloog heb ik last van Eczema hyperkenafoticum et rhagadiforme. Heel veel las[lees meer...]t van kloven aan handen en voeten. Eerst niatigason gebruikt maar werkte minder goed dan toctino 30 mg

08-10-2021 | Vrouw | 22
Psoriasis
Mijn dochter is 22 heeft ook last. Inderdaad denorex het enige wat helpt. En nu....

01-10-2021 | Vrouw | 49
Rosacea
Bij mij is 10 jaar geleden Rosacea geconstateerd. Ik heb al van alles geprobeerd. Medicatie en zalf voorgeschreven door de dermatoloog. Slikken van ontstekingsremmende en huidzuiverende voedingssuplementen. Niets hielp afdoende. Totdat ik door de huisarts Soolantra voorgeschreven kreeg. Het duurde wel een aantal weken voordat ik verbetering zag. Ik heb vervolgens, terwijl [lees meer...]ik de zalf bleef smeren, bij de huidtherapeut 4 behandelingen met een chemische peeling laten doen. Ze hebben er 1 speciaal voor rosacea. Sindsdien is mijn huid weer mooi glad. Ik blijf de zalf voorlopig smeren. Elke ochtend een heel dun laagje. M'n wangen zijn nog wel een beetje rood. Maar dst is met een dun laagje make-up wel wrg te werken. Ik wil binnenkort proberen of een behandeling met IPL deze rode gloed te verminderen is. Wat mij betreft is deze crème het wondermiddel tegen Rosacea met ondersteuning van chemische peelings bij de huidtherapeut.

21-09-2021 | Man | 60
Eczeem
Zit nu bijna 3 jaar aan de Dupixent en kan na 30 jaar eindelijk zeggen dat ik mijn atopisch eczeem onder controle heb. Kreeg in begin iedere 2 weken een spuit, maar nu om de 5 weken. Zo nu en dan gebruik ik nog wel eens cetomacrol en of hormoonzalf . En dat voornamelijk voor mijn handen, om te voorkomen dat er weer barsten en kloven in komen. Voor mij echt een top med[lees meer...]icijn, heb nu sinds bijna 3 jaar geen predison meer gehad. Terwijl ik voor de Dupixent zeker 3 a 4 stoot kuren per jaar had. En om over de diverse tubes hormoonzalf maar te zwijgen. P

07-09-2021 | Vrouw | 31
Schimmelinfectie van de huid
Selsun voorgeschreven gekregen voor huidschilfers en jeuk. Bij gebruik extreem veel haaruitval gehad. Mijn haar werd ook maar niet droog. Zelfs na gebruik van droogkap/fohn bleef mijn hoofdhuid maar vochtig. Wanneer ik dacht dat het droog was, kwam er toch vocht snachts uit mijn hoofd. Selsun stinkt echt enorm. Mijn hoofdhuid werd extreem droog met ontzettend veel haaruitv[lees meer...]al. Ook tijdens het wassen was er veel haaruitval. De stank is echt storend. Kortom ik heb echt geen succes met dit product en ik raad het iedereen af. De dermatoloog heeft een andere shampoo van het merk Vichy voorgeschreven en ik dit product raad ik ten opzichte van Selsun iedereen aan. Mijn haaruitval is aanzienlijk vermindert. Ik heb na het gebruik van Selsun wel 2 kale plekken overgehouden.

Vaseline cetomacrogol creme FNA

26-08-2021 | Man | 19
vaseline / cetomacrogolwas
Jeuk
Gebruikt 2 weken lang voor een droge eczeem plek. Werkte uitstekend! Tijdens de eerste twee dagen wordt het roder máár de jeuk gaat weg. Ik moest dit twee keer doen in de afgelopen paar jaar. Ik gebruik het ook bij een muggenbult. Als ik het nog heb.

20-08-2021 | Man | 73
Psoriasis
Voor psoriasis, al jaren in gebruik zonder problemen

14-08-2021 | Vrouw | 36
Kalknagel(s)
Mijn kalknagel aan grote teen ziet er nu juist veel slechter uit. Ik gebruik het nu 2 maanden. Groeit geen nieuwe nagel meer en zoals het product zegt: met kleurverbeterend effect" is ook niet waar. De nagel is geler dan ooit en brokkeld nu ook nog eens af. Troep dus!!!(NAILNER 2 IN 1)

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5684)
Anticonceptie - overig (4185)
Cholesterol (3079)
Depressie - antidepressiva overig (2916)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2621)
Pijn - morfine-achtigen (2383)
ADHD - psychostimulantia (2344)
Pijn (2142)
Verslavingsziekten (2138)
Bloeddruk - betablokkers (1809)
Maagzuur - protonpompremmers (1675)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1611)
Anticonceptie - eenfase (1492)
Angststoornissen (1376)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1350)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1316)
Depressie - antidepressiva TCA (1148)
Antibiotica - urineweginfectie (1118)