ervaringen per categorie

Huid - overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Huid - overig

14-04-2014
Vrouw (61)
Algehele tevredenheid: 3

Toctino (alitretinoïne)

Tevredenheid over:
Ook ik ben begonnen met Toctino, 10 mg. Ik ben pas 2 dagen bezig, dus ik kan er nog niets van zeggen. Eerder gebruikte ik Neotigason voor tylotisch eczeem aan de voeten. Dat hielp goed, helaas waren de bijwerkingen te ernstig, waardoor ik ermee moest stoppen. Ik ben benieuwd.
12-03-2014
Vrouw (50)

Toctino (alitretinoïne)

Tevredenheid over:
Na stoppen met Neotigason eind december 2013 na 3 weken recidief van de huidklachten onder voeten. In het UMCG advies om te starten met Toctino. Sinds oktober 2013 voor ernstig eczeem geregistreerd. Gestart met 30mg en advies om dit 12 tot 24 weken te gaan gebruiken. Door overstap eerst nog last van bijwerkingen Neotigason en natuurlijk werking. Nu na ruim 12 dagen gebr[lees meer...]uik verdwijnen de plekken heel snel. De huid wordt week. Bijwerkingen niet zo gek veel, minder dan met de Neotigason. Wel wat haaruitval, begon al met Neotigason. Ook lichte spier en gewrichtspijn. Neusslijmvlies minder stuk dan met Neotigason. Tot nu toe dus best wel tevreden.
Tevredenheid over:
Ik kom net van de dokter en hij heeft mij pillen voorgeschreven ' Terbinafine'. Deze moet ik 3 maanden uitnemen, elke dag 1 per dag na een zware maaltijd, want het kan bijwerkingen geven. Hij zegt dat de zalfjes niet helpen bij een schimmel! Mvg
06-10-2013
Vrouw (47)
Algehele tevredenheid: 2

Priorin (gierstextract / tarwekiemolie / L-cystine / vitamine B5)

Tevredenheid over:
Dunner wordend haar. Gelezen over Priorin van Bayer. Helaas moeten constateren dat misschien de haarwortel geactiviteerd wordt, maar alle follikels zo'n beetje op en aan mijn hoofd. Met als gevolg een serie ontstekinkjes (lijken puistjes) alsof ik in de puberteit ben. Wil voorlopig even geen Priorin. En gun het waarschijnlijk dan geen tijd om dunner wordend haarproblee[lees meer...]m op te lossen. Andere ideeen om dunner wordend haar tegen te gaan, graag !
02-10-2013
Man (70)

Tevredenheid over:
Helpt goed tegen genitale psoriasis en tegen psoriasis inversa. Paar keer per week gebruiken. Hormoonzalven kunnen bij mijn psoriasis niet gebruikt worden wegens het risico van schade aan de huid. Ik wissel af met Silkis-zalf. Nadeel is dat de protopic-zalf zeer vet is en vrij moeilijk smeerbaar. Geldt trouwens ook voor de Silkis-zalf. Van het vaak vermelde branderige gevo[lees meer...]el heb ik niet veel last.
05-09-2013
Man (34)

Xtluis (dimeticon)

Tevredenheid over:
Mijn kinderen blijken erg vatbaar voor luizen. Heb vorig jaar Prioderm gebruikt maar dat is echt een drama. Daarnaast ben ik door service-apotheek verkeerd voorgelicht, omdat zij mij Malathyion van Prioderm hebben aangeraden. Na enig onderzoek op internet kwam naar voren dat dit verhoogde kans geeft op leukemie bij kinderen en dat het eigenlijk puur landbouw gif is. Mijn [lees meer...]zelfstandige apotheek hier in het dorp heeft mij dit jaar XTLUIS Dimeticon aangeraden en ik moet zeggen 'WAT EEN TOPPRODUCT, WAT EEN VERADEMING'. Mijn kinderen waren na 1x gebruik meteen van hun luizen af en dat op een geheel natuurlijke wijze.
01-09-2013
Vrouw (23)

Tevredenheid over:
Na heel veel sukkelen met zeer veel, en steeds erger wordende opflakkeringen van atopisch eczeem besloot mijn nieuwe dermatoloog dat er een andere oplossing moest komen. Na jaren cortisone te smeren werd mijn behandeling nu voorzichtig overgebracht naar protopic (dit met een heel wisselschema van smeren, zodat de overgang van cortisone naar protopic niet te bruut was) Ik [lees meer...]heb protopic een jaar gebruikt, ik smeerde de zalf 2x per week, en ik heb in dat jaar maar 2 kleine plekjes eczeem gehad van misschien 2cm groot! Zelfs helemaal geen eczeem meer in mijn gezicht!! Ooh wat was ik blij! Daarom nam ik de verschrikkelijke bijwerking van blozen (blozen is licht uitgedrukt, het is meer tomaat worden) er graag bij! Omdat k protopic in mijn gezicht, rond mijn ogen moest smeren, waren de bijwerkingen wel heel erg in mijn gezicht. Bij de minste inspanning, druppel alcohol, straaltje zon,... Had ik een knalrood gezicht, vooral mijn wangen! En deze verkleuring deed ook wel echt pijn, zo duizenden steekjes continu. Maar ik heb alles over voor een leven zonder jeuk en zinder eczeem. Nu echter ben ik moeten stoppen met protopic omdat ik een kinderwens heb en probeer zwanger te geraken. Binnen de week had ik opnieuw eczeem! En deze wordt alleen maar erger! Echt verschrikkelijk! Niets helpt! Geen cortisone,niets... Ik mis mijn protopic nu al!
27-08-2013
Vrouw (29)

Elidel (pimecrolimus)

Tevredenheid over:
Alle zalfjes hielpen niet meer gelukkig elidel wel, en was ook nog eens zonder hormonen
07-07-2013
Man (22)
Algehele tevredenheid: 3

Alopexy (minoxidil)

Tevredenheid over:
Het is een product die op lange termijn haar effecten toont, nadeel is dus dat je eerst veel geld investeert zonder te weten of het je al dan niet windeieren legt. Bijwerkingen zijn oa acne overheen de huid (gezicht, buik) al is dit maar een minimum. Ook op het achterhoofd tussen het haar is dit merkbaar wat af en toe pijnlijk is. Ik gebruik momenteel zes maand waarvan[lees meer...] drie maand met hogere dosis. Echt effecten heb ik nog niet gezien maar zoals ik al zei je moet het een jaar tijd geven om zijn werk te doen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de effecten nog niet zichtbaar zijn. Het is alvast één van de betrouwbaarste producten, in België is dit product weliswaar op voorschrift!
Tevredenheid over:
gebruik het nu 8 maanden en totaal geen verbetering te zien. Ik heb de fabrikant aan geschreven met foto's vanaf de eerste dag en 7 maanden later, inmiddels 3 weken verstreken en nog geen reactie ontvangen, niet dat ik dat verwacht maar je weet maar nooit. Ik zou dit middel aan geen mens adviseren, naar mijn mening alleen maar fabrikant spekken.
25-06-2013
Vrouw (41)
Algehele tevredenheid: 1

Head & Shoulders (zinkpyrithion)

Tevredenheid over:
Duur middel, bijwerking :haaruitval en verf gaat uit je haar. Goedkoper middel werkt net zo goed en soms zelfs beter.
16-06-2013
Vrouw (42)

Tevredenheid over:
Gebruik het al 9 jaar tegen atopisch exceem. De eerste dagen denk je dat je in brand staat op de ingesmeerde plekken. Dat wordt minder na verloop van tijd. Geeft het gevoel dat de exceem weggebrand wordt en er een mooi schoon huidje terugkomt. Ik gebruik het veel op mijn oogleden, bijna iedere dag voor het slapengaan en het helpt heel goed tegen de jeukerige, branderige op[lees meer...]gezwollen ogen die ik vroeger had. Nadeel is het brandgevoel maar ik verkies het boven de jeuk!
01-06-2013
Man (28)

Selsun (seleensulfide)

Tevredenheid over:
Bij gebruik heeft het wel een zwavel achtige geur. Goed afspoelen van zo wel het haar als de douche tegels is wel aan te raden. Door gebruik van dit middel kunnen op tegelvoegen enige verkleuring ontstaan. Echter heeft deze verkleuring geen effect op m'n haar. Na eerste gebruik wel een effectief resultaat bij het tegen gaan hoofdhuidschilfering en/of roos.
Tevredenheid over:
door nailner werd me kalknagel veel erger!
06-05-2013
Vrouw (73)
Algehele tevredenheid: 5

Tretinoïne + Hydrochinon (tretinoïne / hydrochinon)

Tevredenheid over:
na klachten over vermoeidheid,depressie en gewicht aankomen kreeg ik antidepressiva van de huisarts. hielp niets.Na een jaar naar een orthomoleculair arts, die mijn urine liet testen en ik bleek nog net op tijd. mijn schildklier was er bijna mee gestopt en de lever liep gevaar. Ik ben het natuurgeneesmidel thyroidum gaan slikken en je gelooft het niet maar ik was binnen 6 [lees meer...]weken niet meer moe of depressief! De apotheek wil dit middel niet leveren maar gelukkig zijn er in Nederland nog natuurapotheken die dit middel nog zelf maken. Ik heb helemaal geen bijwerkingen en het kost ongeveer € 40,-- per 3maanden.
Tevredenheid over:
Na gebruik Nailner Kalknagelpen is mijn teennagel stukken erger aangetast dan ervoor. Dure troep die meer schade aanricht dan je lief is. Eigenlijk zou reclame hiervoor verboden moeten worden.
08-04-2013
Man (69)

Tevredenheid over:
Helpt buitengewoon goed en verdient de voorkeur boven de obligaat voorgeschreven hormoonzalven omdat die de zeer dunne huid van de penis aantasten en bovendien geleidelijk aan minder effectief worden. Het enige nadeel van deze zalf is dat hij zeer vet is en vrij moeilijk smeerbaar.
Tevredenheid over:
Gebruik het nu bijna drie maanden. De nagels zijn er alleen maar dikker en brosser van geworden. De top van de tenen lijkt te gaan ontsteken en de nagels doen nu ook pijn, vooral bij druk van een schoen. Waardeloos spul voor heel veel geld.
02-01-2013
Vrouw (67)
Algehele tevredenheid: 4

Vaseline cetomacrogol creme FNA (vaseline / cetomacrogolwas)

Tevredenheid over:
samen met eerecept voor Dermovate creme kreeg ik Vaselinalanettecreme voorgeschreven door de gynaecoloog na de diagnose LS . Het helpt! Eerder kreeg ik via de huisarts Vaselinum album, maar dit gebruikte ik allang niet meer, omdat ik er meer last van had dan lust: het verergerde de jeuk en bezorgde me prikkende pijn op bepaalde plekken waar het ruw was.
08-12-2012
Vrouw (49)

Tevredenheid over:
Ongeveer 5 jaar geleden kreeg ik eczeem in mijn gezicht. Dit werd behandeld met allerlei hormoonsmeersels., die werkten wel goed maar op een gegeven moment werd mijn huid zo dun dat je de adertjes er door heen zag. Toen ik dit als klacht uitte tegen mijn huidarts kreeg ik dit. Werelds! Mijn gezicht ziet er goed uit, ook voor mijn leeftijd. De eerste paar weken van smeren w[lees meer...]el heftige jeuk en branderigheid die echt niet mals is en het leven even wat minder fijn maakt. Maar als alles onder controle is dan is er een lange periode van 2 maal smeren per week en heb ik nergens last van. Laatste periode was 1,5 jaar! Nu helaas weer een dippie. Maar ik vind het fantastisch omdat het de huid niet dun maakt en ondertussen ook weer hersteld is na alle hormoonsmeerseltjes!
15-11-2012
Man (54)
Algehele tevredenheid: 2

Denorex RX (koolteer/ levomenthol)

Tevredenheid over:
gebruik het al jaren naar tevredenheid maar ben nu met de 2e fles bezig waar een andere samenstelling in zit. Heb na 1 dag alweer jeuk. Volgens mij is de menthol er uit gehaald
Tevredenheid over:
kalknagel van grote en kleine teen gedurende jaar behandeld en de kalknagels zijn grotendeels verdwenen. aanzet van de nagel is weer gezond. er moet nu nog een klein stukje uitgroeien.
15-10-2012
Vrouw (39)

DerMel (enzymrijke honing)

Tevredenheid over:
Mijn lichaam en met name mijn gezicht/hals werden al een tijd ontsierd door grote rode eczeemplekken. Op internet gezocht en via een forum kwam ik bij Dermel terecht. Ik verwachtte er weinig van na 30 jaar allerlei stevige hormoonzalven te hebben gesmeerd. Maar na een paar dagen zijn de plekken grotendeels verdwenen. De jeuk is nog niet helemaal weg en ook ben je behoorlij[lees meer...]k plakkerig na het smeren maar voor mij is dit een geweldig smeerseltje.
01-10-2012
Vrouw (38)

Nyda (dimeticon)

Tevredenheid over:
Geweldig spul wat makkelijk in gebruik is. Geen gedoe met s nachts slapen met vet haar. Uurtje laten zitten en uitspoelen maar. Ruikt lekker. Wel een een weekje met netenkam en dan nog een keer herhalen! Klaar!!!
25-09-2012
Vrouw (51)
Algehele tevredenheid: 4

Koelzalf FNA (unguentem leniens)

Tevredenheid over:
erg zachte, onbeperkt te gebruiken , vettende creme. Mijn erg gevoelige huid verdraagt het prima.
Tevredenheid over:
Ik heb een kalknagel aan m'n kleine teen en had hem helemaal bijgewerkt, wat volgens de gebruiksaanwijzing niet nodig was. Na 2 maanden gebruik zie ik geen enkel resultaat en ben ik van menig dat ik voor 30 euro gelicht ben.
21-08-2012
Man (11)

DerMel (enzymrijke honing)

Tevredenheid over:
Als moeder van een kind dat de 11 jaar die hijnu oud is met verschrikkelijke eczeem plekken in zijn gezicht te maken heeft gehad, kan ik ons leven niet meer zonder Dermel meer voorstellen. Had ik het maar geweten toen hij geboren was ! Door de vele hormonale cremebehandelingen die hij toen hij moeten doorstaan is zijn huidje behoorlijk dun geworden en reageert daardoor op[lees meer...] een behoorlijk aantal "normale" voedingsstoffen. Dan is het een veilig idee als moeder zijnde dat hij Dermel onbeperkt en zonder risico mag smeren en dat hij dan ook meteen resultaat heeft ! Hij wil zelfs nergens naar toe als hij zjn creme niet kan meenemen. Zonde dat het product bij veel medici en consultatiebureuas niet bekend is.
13-08-2012
Man (26)

Tevredenheid over:
Begint na een uurtje verschrikkelijk te jeuken. Kan er soms de hele nacht van wakker liggen. Hoe erger de eczeem, hoe erger het jeukt. Wanneer ik het kort geleden gebruikt heb, jeukt het minder dan wanneer het weer een tijdje terug is. De volgende dag is het of erger geworden door het krabben van de jeuk 's nachts, of het is minder geworden, als ik er doorheen ben geslape[lees meer...]n. 3 dagen goed doorsmeren ondanks de jeuk en mijn huid is weer schoon! Het gloeiende gevoel is een nare bijwerking, maar het is het enige medicijn dat ECHT goed werkt!
30-07-2012
Vrouw (59)

Tevredenheid over:
eczeem komt tot rust na 4 dagen bethametason en aansluitend 3 dagen protopic smeren. Mijn ernstig constitutioneel eczeem is dan enkele dagen goed totdat het proces weer opnieuw begint.
Tevredenheid over:
gedurende 5 maanden nailner kalknagel repair gebruikt, geen enkel resultaat, ergo belazerd

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (2691)
Anticonceptie - overig (2318)
Cholesterol (1756)
Depressie - antidepressiva overig (1633)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1221)
Pijn (1151)
Pijn - morfine-achtigen (1130)
Maagzuur - protonpompremmers (1060)
Verslavingsziekten (1030)
ADHD - psychostimulantia (1014)
Bloeddruk - betablokkers (882)
Anticonceptie - eenfase (801)
Migraine (683)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (669)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (624)
Depressie - antidepressiva TCA (595)
Angststoornissen (575)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (488)