categorie

Huid - overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Huid - overig

19-11-2023 | Vrouw | 33
Eczeem
Al mijn hele leven heb ik constitioneel eczeem. Ik ben nu 33 jaar en heb werkelijk alles gehad... Hormoonzalven (betnelan, dermovate en triamcinolon), ureum zalf, protopic, neoral, ciclosporine, prednison, lichttherapie, teerpakking en uiteraard krabtherapie. Zoals je ziet aardig wat. Maar dupilumab heeft echt mijn leven verandert. Waar bijv. Neoral echt wel hielp, maar[lees meer...] ook mijn nieren aantastte, is dupilumab een onschuldig medicijn mbt bijwerkingen. De uitslag rond mijn ogen is met kleine aanstipping van hormoonzalf goed onder controle te houden. Waar ik eerder 4 dagen hormoonzalf smeerde om 3 dagen niet op bijna 80% van mijn lichaam, smeer ik nu nog maar 8% op 2 dagen per 2 weken. Geweldig dus voor de psyche ;-) Klein nadeel: ik ben nu al 4 weken aan het hoesten en proesten met bijholteontsteking en kom er maar niet vanaf/doorheen. Hoort dit bij dupilumab?! Ik raad het iedereen aan die hetzelfde traject heeft doorlopen en net als mij ten einde raad is.

Selsun

18-11-2023 | Vrouw | 35
seleensulfide
Eczeem
Seborisch eczeem hoofdhuid, gebruikte al 13 jaar ketoconazol shampoo met steeds minder effect. Laatst werd het hoofdhuid probleem weer heel extreem zoals in mijn jeugd. HA stelde selsun voor, wordt niet vergoed. Maar ik vind de geur aangenamer dan locoid, teershampoo of ketoconazol. Prikte niet op de open wonden zoals locoid. En enorm effectief! 1e week eigen shampoo en 2x[lees meer...] selsun. 2e week om de dag. 3e week om de 2 dagen-2x per week. 4e week 1x per week. Hoofdhuid Direct schoon van schilfers, jeuk en pijn verminderde enorm snel.

11-11-2023 | Man | 70
Helpt niet. Geldklopperij!!

01-11-2023 | Vrouw | 37
Rosacea
Ik heb erg last van rosacea, wat mijn huid erg gevoelig maakte. Vooral in de zomer had ik veel problemen, zoals bultjes, jeuk en een onaangename sensatie op mijn huid. Door de zon kreeg ik ook pigmentvlekken. Mijn dokter heeft me een crème aanbevolen tegen de vervelende puistjes, en die heeft goed geholpen. Nu gebruik ik alleen nog milde reinigingsmelk om mijn huid schoon [lees meer...]te maken. Ik gebruik ook een natuurlijke crème tegen pigmentvlekken biobey en een zonnebrandcrème met SPF 50 van Isdin voor mijn gevoelige huid. Op dit moment heb ik een zeer goede huid.

Priorin

24-10-2023 | Vrouw | 46
gierstextract / tarwekiemolie / L-cystine / vitamine B5
Haaruitval
Ik zie geen verandering na maanden niet maar wel aanhouden van mijn menstruatie. Die gaat niet helemaal weg maar ik blijf vlekken.

14-10-2023 | Vrouw | 35
Rosacea
Ongeveer 9 maanden geleden heb ik de diagnose rosacea subtype 2 gekregen. Vooral op mijn wangen en op de kaaklijn rode bultjes. Eerst metrosagel en daarna azelainezuur voorgeschreven gekregen. Hadden nauwelijks effect, veel bijwerkingen en daarbij onhandig dat je er niet mee de zon in mag. Daarna Soolantra gekregen als laatste redmiddel voordat ik aan de antibiotica zou b[lees meer...]eginnen. Wat ben ik blij dat ik dat geprobeerd heb!! Na een week eerst flinke verergering van de klachten, maar had gelezen dat ik door moest zetten. Na ongeveer drie weken begon ik langzaam verbetering te zien en nu na 4 maanden weer een glad huidje! Hier en daar nog wat rode stipjes van waar de bultjes zaten, maar valt erg mee. Ik gebruik het in combinatie met milde reinigingsproducten en Rosalique. Dat laatste is ook echt een wondermiddel. Soolantra wordt niet vergoed, maar dat heb ik er heel graag voor over!!

15-09-2023 | Man | 52
Kalknagel(s)
Met vertrouwen met Nailner begonnen, maar na een week gebruik al geïrriteerde nagelriemen. Na vier weken ontstoken nagelriemen en veel pijn. Toen gestopt met gebruik, maar klachten bleven na twee weken strompelen naar de huisarts die antibiotica voorgeschreven heeft. Nu lijkt de ontsteking over, maar dit product is gevaarlijk!

13-09-2023 | Vrouw | 68
Astma
Al ruim 40 jaar last van astma en chronische bijholtenontstekingen met poliepen. Meerdere malen geopereerd. Geen reuk. Nu ruim anderhalf jaar Dupixent. Ruik weer en heb alle long-en neusmedicatie inmiddels afgebouwd. Poliepen nu minimaal. Eerste half jaar mogelijk wel huiduitslag op de benen gehad. Tijdelijk gestopt maar weer begonnen en geen last meer. Nu spuit om de [lees meer...]drie weken.

31-08-2023 | Vrouw | 57
Syndroom van Guillain-Barré
Ik heb reeds 15 jaar chronische neuspoliepen, ik ben 4 keer geopereerd maar kwam steeds terug met gevolg niet ruiken en proeven ik kreeg jaren lang prednison neusspray Dymista en ik heb Astma met gevolg ik gebruik ook een pompje, ik ben nu 22 weken vanaf maart 2023 in behandeling met duplimab om de 2 weken een injectie het gaat geweldig ik proef en ruik weer heerlijk beter[lees meer...]e lucht bijna mijn pompje niet meer nodig en af en toe neusspray, ik ga vanaf nu proberen om de 3 weken injecteren ben benieuwd! De bedoeling is om het te gaan afbouwen en hoever ik kom is voor iedereen anders wordt vervolgd. Gr José

29-08-2023 | Vrouw | 57
Kalknagel(s)
Ik heb Nailner aangeschaft om mijn kalknagels te behandelen. Zorgvuldig aangebracht en de huid rond de nagels vermeden. Als ik iets morste op de huid, haalde ik dat direct weg met een wattenstaafje. Na een week werd mijn nagel mooier (witter) van kleur, maar tegelijkertijd kreeg ik last van rode huid rond mijn nagels. Omdat ik hier al iets over gelezen had van andere gebru[lees meer...]ikers, ben ik na 2 weken gestopt met de behandeling, maar het was al te laat. Nog eens twee weken verder ben ik al twee keer bij de huisarts geweest. De huid rond mijn nagels is opgezwollen, er zit pus onder en de hele boel is verschrikkelijk ontstoken. Nu al een week antibiotica zalf en hormoonzalf, maar het wordt nog niet beter. Absolute afrader dat Nailner!

Cetomacrogol creme/zalf FNA

20-08-2023 | Vrouw | 69
cetomacrogolwas
Eczeem
Creme voorgeschreven door dermatoloog, in januari nav plotseling ontstoken oogleden en rosacea achtige klachten. Nu bijna 8 maanden later steeds meer ontstekingen in gezicht. Of het ligt aan deze cetamacrogelcreme of aan de soolantra creme die ik ook al bijna 8 maanden gebruik . Hier ben ik mee gestopt enkele dagen geleden. Maar de ontstekingen zijn nog steeds heftig.[lees meer...] Overal pukkels en uitslag, ontstekingen in hele gezicht. Ik heb al 20 jaar rosacea maar nooit noemenswaardige klachten hierdoor gehad. Ook nooit seciale zalf of crème hiervoor nodig gehad. Maar sinds ik die twee cremes gebruik en allerlei soorten oogzalven tegen ontstekingen aan oogleden is mijn hele gezicht een puinhoop geworden en heb ik nu ook nog occulaire rosacea ontwikkeld.

09-08-2023 | Man | 59
Kalknagel(s)
na precies 4 weken, 2x per dag gebruiken ontstond er pus rond de 2 behandelde grote teennagels. Daarna blaren (ook op niet behandelde tenen), opgezwollen en ontstoken voeten. Via huisarts antibiotica keur en zalf tegen jeuk. Nooit ergens allergisch voor geweest. Als je deze slechte ervaringen ook hebt dien alsjeblieft een klacht in bij https://www.igj.nl/onderwerpen/klach[lees meer...]t-of-vraag-over-zorg-of-jeugdhulpverlening/contact/contactformulier

25-07-2023 | Man | 67
Kalknagel(s)
Inmiddels al 4 weken tweemaal daags aangebracht. Geen enkel effect. Waardeloos, rommel, ik ga wat anders proberen.

24-07-2023 | Vrouw | 40
Kalknagel(s)
Werkt zoals aangegeven. Gebruik het nu 10 maanden voor al mijn teennagels (1x per dag; geen dag overgeslagen) en kalknagels zijn zo goed als uitgegroeid. Heb in het begin ook last van bijwerkingen gehad zoals elders omschreven, maar dat kan voorkomen worden door het product alleen op de nagel aan te brengen en de omliggende gebieden goed te vermijden. Erg tevreden!

16-07-2023 | Man | 63
Kalknagel(s)
Nu al paar weken bezig werkt totaal niet! alleen maakt het je huid rondom je tenen geheel stuk en pijnlijk ,ziet er nog slechter uit dan bij het begin .niet kopen dit spul.

13-07-2023 | Man | 62
Bijholteontsteking
Na jarenlang last te hebben gehad van poliepen, drie keer geopereerd en 2 jaar mijn reukvermogen kwijt te zijn geweest kon ik mee doen met het onderzoek voor dit medicijnen tegen poliepen . Eerst elke 2 weken een injectie en later elke 3 weken en nu net begonnen om de 6 weken. De poliepen zijn helemaal verdwenen,kan weer normaal door de neus ademen en kan alles weer rui[lees meer...]ken. Bijwerkingen heb ik niet gehad, misschien een keer prikkende ogen , maar dat kon ook een andere oorzaak hebben gehad .

04-07-2023 | Man | 69
dupilumab
Pittig ziektebeeld door ABPA, daarnaast 2 andere longaandoeningen. In 2021 is dit medicijn vrijgegeven voor deze aandoening, werkt probaat, voel mij veel beter, als ik fit ben, ben ik fitted dan ervoor, maar moeheids slijtage wordt niet beter, kan ook met leeftijd te maken hebben. Nauwelijks tot geen longproblemen meer, controles gewenst maar bijna altijd met positief resu[lees meer...]ltaat. Ben hier erg blij mee ondanks het zelf toedienen van de injecties.

Koelzalf FNA

01-07-2023 | Vrouw | 60
unguentem leniens
Sluit de huid af, is veel te vet, huid gaat broeien, koelt absoluut niet, huiduitslag werd nog erger!

Koelzalf FNA

29-06-2023 | Man | 70
unguentem leniens
Jeuk
Een zeer vette zalf, werkt totaal niet verkoelend , krijg er alleen maar meer jeuk van.

18-06-2023 | Vrouw | 53

11-06-2023 | Vrouw | 60
Kalknagel(s)
Ontstoken nagels en tenen . Heel agressief spul . Maakt niet waar wat het beloofd. De nagels zijn er slechter aan toe na gebruik van Nailer product. Nailer wordt daarom afgeraden tegen kalknagels.

Selsun

02-06-2023 | Vrouw | 45
seleensulfide
Bacteriële infectie
ik raad het af voor alle mensen die gevoelig zijn voor geuren, of gewoon een goede neus hebben. Selsun stinkt. En het meest vervelende is dat die stank blijft ook wanneer de kuur al af is. Het is al 1 week sinds dat ik en mijn man selsun voor het laatst gebruikt hebben - de stank is er nog steeds aan mijn huid! Het is niet weg. Ik heb al alles geprobeerd - scrub, peeling[lees meer...], zuiveringszout... niks helpt. Ik heb het gebruikt voor mijn huid en mijn huid nu dus stinkt naar selsun. Vreselijk! Zwavel geur. Zodra je het warm krijgt, in de zon zit of gaan zweten door een of andere - hier is de stank weer. Na de warme bad is het ook goed te ruiken. Ik heb een lichte paniek nu, want ik heb geen idee of het ooit weg is. Ik hoop het heimelijk. Voor als nog het levert enorm frustratie. Dus wat er staat - de geur is na 1 of 2 dagen weg - dat is dus niet waar. Het blijft gewoon.

29-05-2023 | Vrouw | 51
Kalknagel(s)
Na 1 maand netjes 2 keer per dag gebruikt.Teennagel word week,eerst dacht ik nog ,dan werkt het.Maar huid laat los,nagel week en pojnlijke nagelriemen.Nu komt er pus uit.Had ik het maar gelaten zoals het was.Ziet er nu vreselijk uit.Ben etmee gestolt.Pus lijkt me niet normaal.Is dit wel een veilig product?? Zooon etve spojt dat ik er ook nog 30 euro aan heb uitgegeven

07-05-2023 | Man | 84
ivermectine
Ik mis hoe je de creme verwijderd voordat je er weer nieuwe op brengt. Om het aan te brengen voordat je slaapt komt mij vreemd over want dan komt de creme op je kussen. PS mij huid is van nature heel vet. De creme blijft erop liggen dus blijft glimmend. Ik probeer met lauw water de creme eraf te krijgen. Gaat moeizaam/ 4 plekjes blijven over. Arts zegt doorsmeren.

29-04-2023 | Vrouw | 47
Astma
Sinds begin december 2022 met dupixent begonnen. Vanaf de eerste spuit stem breuken of helemaal stem kwijt zijn. Maar longarts zegt dat dat niet aan het medicijn ligt. Wel gek dat ik daarvoor vaak karaoke zong of met koor. En nu na 2/3 nummer moet playbacken omdat stem weg is. Ook bij heftige gesprekken is naderhand mijn stem gebroken. In januari 3.5 week echt heel veel l[lees meer...]ongproblemen gehad 2 kuren en een lange stootkuur prednison terwijl dat juist doel is om dat af te bouwen ivm mijn diabetes. De maanden erna veel slijm ontwikkeling. Half april weer ernstige klachten gekregen onwijs benauwd, hoesten maar niks kunnen ophoesten maar het de hele dag voelen en horen. Weer kuren gekregen. Maar blijf meer slijm ontwikkelen echt heel veel meer dan voor de spuiten. Maar longarts wuift alles weg en niks kan aan het middel liggen. Maar heb nog nooit zo snel achter elkaar kuren gehad en stoot kuren prednison zat vaak 12/13 maanden tussen. Ik merk verslechtering en geen verbetering

09-04-2023 | Man | 57
Astma
Helpt zeer goed tegen Astma. Hoest veel minder en ruik nu veel meer. Spuit doet wel zeer. Maar goed het is om de twee weken. Op termijn misschien 3 weken. Echter ik kreeg zeer veel gewrichtspijnen doordat ik al het syndrome van Tietze heb. Daardoor ga je denken dat je hartklachten hebt. Twijfel nog of ik hiermee doorga. Met name rond het borstbeen.

Cetomacrogol creme/zalf FNA

19-03-2023 | Vrouw | 20
cetomacrogolwas
Eczeem
Ik kreeg deze crème voorgeschreven nadat ik een klein eczeemplekje had op mijn arm en eentje op mijn wang, als baby had ik eczeem maar sindsdien nooit meer last van gehad. Als advies kreeg ik om deze als bodylotion te gebruiken na het douchen omdat het toen winter werd, om de huid goed vet te houden. Ik had destijds nooit allergische reacties ervaren op huidproducten, dus [lees meer...]ik die avond mijn hele bovenlichaam ingesmeerd met de cetamacrogolcrème (ivm dat ik lui was niet mijn gehele lichaam ingesmeerd). Na een paar uur begon ik op te zwellen, had ik over mijn gehele gezicht, hals, borst en armen allemaal verheven rode plekken, op mijn buik allergiebultjes. In het begin leek het met de dag erger te worden, mijn ogen werden ook helemaal dik. Dit heeft twee weken geduurd voordat het er "normaal" genoeg uitzag voor mij om weer naar school te kunnen. Afspraak met de dermatoloog was met spoed maar duurde alsnog bijna 2 maanden, als ik me het goed herinner. Bij de dermatoloog heb ik een allergietest laten doen met plakkertjes op mijn rug, hier kwam gek genoeg niks uit. Nog steeds een raadsel waarom mijn huid op deze manier heeft gereageerd. Toen hormoonzalf en koelzalf zonder rozenolie voorgeschreven gekregen, omdat ik sinds de uitbraak nu over mijn gehele bovenlichaam eczeem had. Deze crème heeft waarschijnlijk mijn eczeem getriggerd, het is nu 3,5 jaar later en ik loop er nog steeds mee, in de tussentijd is het ook verspreid naar mijn benen... Ik raad iedereen aan om een allergietest te doen met deze crème aangezien het zo heftig is uitgepakt bij mij en ik nu niet van mijn eczeem afkom.

Protopic

15-03-2023 | Vrouw | 35
tacrolimus
Oogontsteking
Tijdens gebruik zijn mijn ogen puntgaaf. Nergens last van zodat je denkt, mooi ik kan ermee stoppen want het beeld is rustig. Maar zodra je met de oogzalf stopt krijg je klachten die nog erger zijn dan de oorspronkelijke kwaal. Ik kan opeens niet meer tegen zonlicht (photofobie), de rand rondom mijn iris is ontstoken. Enorme jeuk en ontstoken rode branderige huid zelfs ron[lees meer...]dom de ogen (dit had ik eerst niet). Gestopt en ik hoef het nooit meer!!

Xtluis

09-03-2023 | Vrouw | 46
dimeticon
Hoofdluis
Nadat mijn dochter mij hoofdluis had gegeven, hebben we beiden dit product gebruikt. Bij allebei daarna geen levende luis meer gevonden. Wat een topspul!!

28-02-2023 | Vrouw | 52
Sinusitis
Ik ben in 23 jaar 7keer geopereerd aan chronische bijholteonsteking poliepen en steeds komen ze terug na jaren prednison en antibiotica stoot kuren helpen de laaste jaren wat minder na dat ik corona heb gehad ik ben nu ook imuum voor 4soorten antibiotica's ,en na veel pieken en ook dat ik ernstige astmatische patiënt ben heeft de longarts en kno arts dupixent injecties vo[lees meer...]or geschreven ik heb de eerste gehad en moest stoppen om dat ik oogontsteking kreeg en naar de oogarts door verwezen en nu weer groen licht gekregen door te gaan heb gisteren de 2injectie gekregen in het ziekenhuis op de dag opname en weer opfamling van prikkende ogen in de avond opgezwollen rode wangen weer alleen dit keer lichte hoofdpijn minder als bij de eerste keer en de plek in mijn dijbeen heb dit keer geen last gehad in vergelijking met eerste keer ,ik wil dit met jullie delen die ook deze middel krijgen met druppels van oogarts is het te verhelpen ondanks de hevige bijwerkingen we moeten even door bijten kijken of dit medicijn zijn werk goed zal doen wie weet wens ieder van jullie heel veel beterschap en succes ×××

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6201)
Anticonceptie - overig (4432)
Cholesterol (3246)
Depressie - antidepressiva overig (3078)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2834)
ADHD - psychostimulantia (2505)
Pijn - morfine-achtigen (2498)
Verslavingsziekten (2275)
Pijn (2236)
Bloeddruk - betablokkers (1898)
Maagzuur - protonpompremmers (1763)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1658)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1651)
Anticonceptie - eenfase (1573)
Angststoornissen (1555)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1425)
Antibiotica - urineweginfectie (1254)
Depressie - antidepressiva TCA (1213)