This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

ervaringen per categorie

Huid - overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Huid - overig

12-07-2015
Vrouw, 55 jaar

Denorex RX (koolteer/ levomenthol)
Psoriasis

Ongeveer anderhalf jaar Denorex Rx shampoo gebruikt en ben er zeer tevreden over. Voor de eerste keer in mijn leven was mijn hoofdhuid bijna psoriasis vrij. Nu heb ik terug problemen want in België kan ik de shampoo niet meer kopen. Kan dit wel nog in Nederland?
10-06-2015
Man, 52 jaar

Eczeem

ik heb ernstige exceem gehad aan mijn handen, deels door een ongeluk met vloeistof die mijn huid verzwakte, daarna zeer heftige exceem aanvallen aan beide handen, na ele soorten zalven die niet of amper werkte , langdurig een onstekingsremmer gekregen een soort lichte prednisonachtige soort waaervan ik de naam even kwijt ben....hele lichte doses werkte prima bij mij, en z[lees meer...]orgde dat exceem redelijk onder controle bleef, op advies dermatoloog begonnen met toctino 10mg . 1 tablet per dag.....scherpe lichte hoofdpijn de eerste dagen, daarna ging het wel.....exceem verdween en na 4 maanden gestopt met toctino, exceem is verdwenen en blijft nu na 6 maanden nog steeds weg..ben geheel medicijn vrij en doe alles met mijn handen weer, wel zijn ze nog erg kwetsbaar en dat zal de tijd nodig hebben om de huid te sterken....wel heb ik na het stoppen met toctinolst gehad van mijn spieren en gewrichten, nu heb ik nog steeds soms last van mijn knieenen en ellebogen....ik vermoed dat dat met het het gebruik van toctino te maken heeft en ik hoop dat het verdwijnt en niet dat ik een gewrichtsprobleem heb gekregen waarvanik nietecht kan zeggen dat het met toctino te maken heeft en dat het mischien toeval is dat ik er last van kreeg na stoppen van toctino... ik hoop dat het overgaat en van tijdelijke aard is..... over mijn geezing kan ik niet zeggen dat het door het gebruik van toctino alleen ben genezen ik gebruikte ook ayahuasca en kambo, enkele zeer krachtige naturgeneesmiddelen, ik heb gewoon alles op alles gezet en kan niet nadres zeggen dat mij huid is genezen.......hoever toctino dit heeft ondersteund kan ik niet zeggen, het zal de totale combinatie zijn geweest. resultaat is volledig genezen....en daar ging het mij om ..niet om keuzes te maken.
26-05-2015
Vrouw, 67 jaar

Hydrochinon crème (hydrochinon)

gedurende vier maanden heb ik de creme (hydrochinon 5 mg) 1x per dag op de pigmentvlekken gesmeerd. resultaat was toch wel teleurstellend,
15-05-2015
Vrouw, 57 jaar

nauwelijks verbetering waarneembaar
22-04-2015
Vrouw, 15 jaar

Xtluis (dimeticon)
Hoofdluis

Jaren terug gebruikten wij bij hoofdluisbesmetting van de kinderen XTluis spray wat een siliconelaag over het haar legde. Met uitstekend resultaat. Hoofdluis en neten dood. Nu konden we kiezen uit diverse opties en konden we niets in het assortiment terug herkennen van een siliconespray, dus de lotion geprobeerd. Helaas, het werkt niet, maar wel een nare uitslag in de n[lees meer...]ek. Troep dus.
20-03-2015
Vrouw, 58 jaar

Selsun (seleensulfide)
Jeuk

09-03-2015
Vrouw, 35 jaar

Vaseline cetomacrogol creme FNA (vaseline / cetomacrogolwas)

01-03-2015
Man, 58 jaar

Eczeem

Nu 3/4 jaar gebruiker maar er zijn geen blijvend zichtbare resultaten zichtbaar. als je bedacht bent op de versterking van positieve en negatieve gedachten en gevoelens dan zijn de andere bijwerkingen minder ingrijpend. Wel vermijd ik hierdoor veel sociale contacten en vergaderingen en bijeenkomsten omdat ik fel reageer. De controle is dan even wat minder op hoe ikiets[lees meer...] zeg of uitdrukken dat is niet prettig noch voor anderen noch voor mijzelf.
25-02-2015
Man, 61 jaar

Nailner (plantenextracten van Australische Blauwe Cypress, Tea Tree en Lavendel olie)
Kalknagel(s)

Heb bijna dagelijks mijn teennagels met deze stift bewerkt. Merkte weinig verbetering. Kreeg wel steeds meer last van kramp en tintelingen in mijn tenen. Lijkt wel of mijn tenen constant strak staan en weinig worden doorbloed. Heb het idee dat mijn doorbloeding naar mijn tenen hierdoor is gestagneerd. Ben inmiddels gestopt met dit middel omdat ik las dat men zelfs al[lees meer...]s gevolg van gebruik van deze stift een teen moest amputeren.
19-02-2015
Man, 34 jaar

Eczeem

Protopic is erg goed. Heb altijd corticosteroiden gesmeerd om het altijdterugkerende eczeem te behandelen, maar sinds ik steeds meer moest gebruiken om hetzelfde effect te bewerkstelligen en mijn huid flinke striae ging vormen, moest ik overgaan op Protopic. Protopic heeft van een zeer dramatische situatie een draaglijke situatie gemaakt. Eczeem zat tussen de benen, scrot[lees meer...]um, billen etc etc, ik kon niet meer lopen van de pijn en niet slapen van de jeuk. Protopic heeft de hele boel schoongemaakt. Werkt niet zo razendsnel als een hormoonzalf helaas. Geduld hebben met dit middel! De eerste twee nachten moet je doorheen. Inderdaad een hel. Toch krijg ik meer bijwerkingen van dit middel later. Zelfs buikpijn en inwendige pijn helaas. Ik moest het hierdoor dunner smeren. R
18-12-2014
Man, 57 jaar

Het gebruik van Nailner heeft er toe geleid dat ik defecte kleine aderen heb in mijn grote teen. Mijn teen word zwart en ik heb erge pijn. De vaatchirurg zegt dat hij dat dit al een keer eerder heeft meegemaakt. Hij wijdt het aan Nailner. Ik krijg nu een ziekenhuisopname van zeven dagen met een bloedtransfusie naar mijn grote teen. Ze hopen dat de aderen weer gaan werken, [lees meer...]anders moet er een stuk van mijn teen af. Dit is allemaal echt waar en naar waarheid opgeschreven. Wees gewaarschuwd bij gebruik van Nailner, het zou verboden moeten worden!
07-11-2014
Vrouw, 14 jaar

Nyda (dimeticon)
Hoofdluis

Nadat een hele flacon 'Nyda tegen luizen' grondig was doorgekamd en meer dan een uur had ingewerkt, werden daarna nog levende luizen gevangen. Dat één behandeling genoeg zou zijn is beslist onjuist. Na een week zat mijn dochtertje er weer onder. Kan je weer alle kleren en beddengoed gaan wassen. Het spul is trouwens erg duur. €13 voor een 50ml flacon, dat is net genoeg voo[lees meer...]r één kind. Van het merk Prioderm heb je voor €15 tweemaal zo veel met een solide stofkam. Maar aangezien het toch niet werkt kan je er beter geen geld aan uitgeven
06-08-2014
Vrouw, 26 jaar

Protopic (tacrolimus)

Enkele jaren geleden merkte ik dat er enkele witte plekjes ontstonden op mijn lichtgetinte huid. De eerste plekjes waren op beide binnenste ooghoeken, maar er ontstond ook een plek op mijn linkerjukbeen. De dermatoloog diagnosticeerde dit als Vitiligo. Normaal worden daar hormoonzalven voor gegeven, maar vanwege de kwetsbaarheid van de huid rondom de ogen, heb ik Protopic [lees meer...]gekregen. In eerste instantie merkte ik enige branderigheid, maar dit was na enkele weken over. Binnen twee maanden was er al duidelijk verschil te zien en heb ik ongeveer een jaar doorgesmeerd waarna het grootste deel is verdwenen. Alleen het allereerste plekje is nog deels aanwezig. Nu, 4 jaar later, is dat plekje niet groter geworden en ik hoop dat het zo blijft. Wat mij betreft is Protopic zeker een aanrader bij Vitiligo op kwetsbare plekken.
05-08-2014
Vrouw, 26 jaar

Eczeem

Na jaren zalven, lichttherapie en weet ik veel wat kreeg ik 4 jaar geleden neoral voorgeschreven, kankerverwekkend maar het hielp 2 jaar heel goed, daarna leek het wel uitgewerkt en moest ik aan de methotrexaat. Tsja, dat hielp redelijk en mocht ik maar een half jaar gebruiken. En toen. Weer iets nieuws, nu de toctino en wederom veranderde medicijnen mijn leven! De eerste[lees meer...] 4 maand was ik laaiend enthousiast, mijn eczeem was weg (en ik heb vrij ernstig eczeem) ik kon m'n werk weer doen zonder bloed aan m'n handen of pijn. Nu 4 maand verder ben ik blij dat ik er bijna 6 maand op het zitten. Vage hoofdpijn klachten, ik merk dat ik somberder ben en alles is ZO droog. Ik smeer m'n handen zeker 10x per dag in, mijn ogen druppel ik en vaginale slijmvliezen zijn droog en daarom geïrriteerd. Geen pretje. Ik houd het nog 2 maand vol en ga dan (tijdelijk) stoppen maar een 2e kuur zal ik zeker nodig hebben!
02-08-2014

Eczeem

Na 5 jaar allerlei hormoonzalven, lichttherapie en zelfs alternatieve geneeskunde te hebben geprobeerd heeft mijn derde dermatoloog Toctino voorgeschreven voor hardnekkig hand- en voeteczeem. De eerste twee weken was de bijwerking rare hoofdpijn direct onder de schedel. Die verdween. Vervolgens kreeg ik vervelende spierkrampen m.n. 's nachts in bil, voeten, kuiten maar ove[lees meer...]rdag ook aan de binnenkant bovenarm + gewrichtsklachten. De (droge, eeltachtige) eczeem verdween wel langzamerhand en ik kon tot mijn grote vreugde weer makkelijk allerlei klusjes met mijn handen doen. Vanwege de bijwerkingen en gebrek aan verdere vooruitgang moest ik begin juli 2014 stoppen. Nu, een maand verder, is het eczeem helaas in volle hevigheid teruggekeerd. Terug naar af.
24-07-2014
Man, 46 jaar

Selsun (seleensulfide)
Schimmelinfectie van de huid

Ben nogal sceptisch als het op resultaten aan komt van mensen die een product kopen of uitproberen. Vooral op internet site waar ik soms de indruk heb dat elk product alleen maar goede en tevreden klanten kent. Maar de ernst van mijn huidinfectie deed me grijpen naar alles wat maar kon helpen. Baat het niet, dan schaadt het. Van talkpoeders, over zeeploze, bewaarmiddell[lees meer...]oze, kleurstofloze enfin alles-loze producten. Maar helaas veel geld uitgegeven aan producten, poeders en andere dingen die geen oplossing gaven, nog veel minder opluchting. Na 10tallen producten uiteindelijk SELSUN gekocht. En kijk aan, na 4 dagen geen schilfertjes meer te bespeuren, geen jeuk meer, geen verdikkingen etc. Ok de rode vlekjes zijn nog niet allemaal 100 verdwenen maar elke dag vervagen ze. Hoe lang gebruik ik het nu al? 5 dagen En hoe gebruik ik het? Heel simpel, ik douche me zoals altijd met een zeeploze douchegel, droog me af met een versgewassen handdoek (bij iedere douche ervoor zorgen dat je een vers gewassen en liefst droogtrommel gedroogd opdat alle schimmels zeker dood zouden zijn) en vlak voor het slapen gaan smeer ik me in met de champoo. Ja u leest goed, op droge huid insmeren (GEEN WATER !!!!) en gewoon mee gaan slapen. Aan de iets zwavelachtige geur wen je wel, s morgens afspoelen. Je zal merken dat al na dag 2 je huid veel minder infectie vertoont.
23-07-2014
Man, 57 jaar

Eczeem

Alhoewel handeczeem een typische mannenkwaal zou zijn, zijn er meer vrouwen die reageren. Dat is vreemd omdat er zeer grote voorzichtigheid wordt gevraagd bij het voorschrijven van dit middel bij vrouwen. Wat mij ook verbaast is de zeer snelle verbeterde situaties van het eczeem. Als de fabrikant een opgave doet van tussen de 12 en 24 weken voor een effectieve behandelin[lees meer...]g dan is herstel na enkele dagen of zelfs weken niet te verklaren. Zelfs ik als man heb met de dermatologe de site van de fabrikant samen doorgenomen. Dat het middel effect heeft kan ik bevestigen. Omdat bij mij zowel handen als voeten waren aangetast is verbetering snel te constateren. Na een maand verbetert de situatie van mijn handen, minder kloven en herstel van de huid met als gevolg dat het gevoel langzamerhand terugkeert. De voeten daarentegen blijven een rampgebied. Zelfs de pedicure staat met haar handen in het haar. De dode huidlaag is zo dik geworden dat het wegsnijden met het mes een gevaarlijke, soms pijnlijke en af en toe bloederige behandeling is. Na het verstrijken van een maand moet er een nieuw recept worden uitgeschreven en is bloedonderzoek verplicht. Dit medicijn kan de bloedwaardes wijzigen en het bewaken van de grenzen is absoluut noodzakelijk om een veilig gebruik te kunnen garanderen. Zeker bij het gelijktijdig gebruik van andere medicijnen is voorzichtigeheid geboden. Bij mij bleken de waarden nog binnen de grenzen te liggen waardoor de behandeling met dit middel voortgezet kan worden. De bijwerkingen vallen tot nu toe mee, misschien omdat andere medicijnen die ik gebruik ook bijwerkingen hebben die deze weer teniet doen. Hoofdpijn die een paar keer per dag opkomt maar binnen een aantal minuten verdwijnt is lastig evenals de misselijkheid die ook af en toe aanwezig is voor enkele minuten. De zeer grote uitdroging van plekken van mijn huid worden behandeld met een vette zalf. De verwachtte uitdroging in het gezicht, lippen en rond de ogen is uitgebleven. Wel heb ik veel last/irritatie van geheugenproblemen. Het korte termijngeheugen en het oproepen van feiten die in mijn geheugen zijn vastgelegd, blijkt soms een onmogelijke opgave. Het lijkt alsof er een blokkade is die sterker wordt naarmate je meer je best doet. Omdat ik er van uit ga dat dit een bijwerking is stel ik mij er op in en accepteer ik dat ik veel vaker even iets niet weet of mij kan herinneren. De vooruitzichten lijken goed en als de mate van herstel zich in het huidige tempo voort zet zowel bij mijn handen als voeten dan m oet over drie maande toch een nagenoeg volledig herstel van de huid mogelijk zijn. Niet alleen de dermatoloog maar ook de fabrikant wijzen er op dat deze vorm van eczeem terug kan keren maar ook dan kan dit middel weer gebruikt worden.
14-07-2014
Vrouw, 38 jaar

Eczeem

In het begin zeer droge ogen, gewrichtspijn. Werd zelfs depressief tijdens het gebruik. Had nergens meer interesse of zin in. Voelde me een totaal ander mens. Ook direct gestopt. Dan toch maar weer eczeem, hoe vreselijk het ook is.
08-07-2014
Vrouw, 55 jaar

Gebruik het nu vier weken maar nul resultaat alleen pijnlijke teen en huid. Ben vanaf dag 1 ontzettend gaan hoesten en ben er nu mee gestopt in de hoop van mijn hoest af te komen! Heb hen ook gemaild maar na 4 weken nog geen reactie.
04-07-2014
Man, 48 jaar

Kalknagel(s)

Gebruik nu ruim 3 maanden 2x per dag nailner op handen en voeten. Totaal geen verbetering te zien. De enige verandering:: ontstoken nagelriemen
30-06-2014
Vrouw, 40 jaar

Eczeem

Na vele jaren hormoonzalven te hebben gesmeerd. Vele ziekenhuizen, dermatologen en allergologen te hebben gezien. Geen enkele vooruitgang geboekt totdat ik de Toctino kreeg voorgeschreven. Eerste dagen wat hoofdpijn maar dat verdween helemaal. Nu af en toe wat blozen maar dat blijft het ook bij. Mijn handeczeem is helemaal verdwenen. Ik ben nog niet helemaal klaar maar heb[lees meer...] er alle vertrouwen in dat dit een goede afloop gaat hebben.
17-05-2014
Vrouw, 23 jaar

Eczeem

Ik ben sinds een week aan het smeren met Protopic. Na een aantal maanden met hormooncrèmes en ketoconazol gesmeerd te hebben zonder resultaat (met verergering van het eczeem/ontstekingsreactie) overgegaan op Protopic in overleg met de dermatoloog. Ik heb last van eczeemvorming/allergische reacties op mijn oogleden. Na 1 keer Protopic gesmeerd te hebben, was het meer dan de[lees meer...] helft geslonken! De bijwerkingen zijn niet mis, veel last van 'bloosaanvallen', brandende oogleden die vooral veel pijn doen als ik in m'n ogen wrijf of bijvoorbeeld met een watje mijn ogen schoonmaak en gedurende de dag een gloeiend heet gevoel aan mijn oogleden. Echter, wegen deze bijwerkingen alsnog op tegen de goede werking van het product.
28-04-2014
Vrouw, 59 jaar

Eczeem

Na langdurig smeren met allerlei corticosteroïden, zonder veel effect en daardoor zeer beperkt in allerhande bezigheden, via dermatoloog Toctino voorgeschreven gekregen. Slik nu ruim 14 dagen en kan mijn geluk niet op! Mijn handen en voeten zijn weer bijna dicht. Ik kan weer normaal lopen en een pen vasthouden. 3 weken geleden had ik deze tekst niet zelf kunnen typen, va[lees meer...]nwege de pijn. Van "zichtbare" bijwerkingen merk ik niets. Geen hoofdpijn of anderszins. Als ik de bijsluiter lees dan blijkt daaruit wel dat het " geen lekker spul " is, dus gecontroleerd gebruik is een vereiste!
26-04-2014
Vrouw, 36 jaar

Eczeem

Omdat er eind maart bij mij steriod geinduceerd glaucoom geconstateerd is moest ik per direct stoppen met Elocon en Topicorte. Helaas was op dat moment mijn eczeem (ernstig tot ontstoken eczeem op hoofdhuid, op het gezicht, hals en armen) niet onder controle. De dermatoloog/eczeemverpleegkundige schreven mij toen de Protopic voor, gelukkig stond er duidelijk bij vermeld da[lees meer...]t het in het begin branderig kan aanvoelen, daardoor vind ik het acceptabel. Want nu na de week is dat branderige gevoel weg EN zie/voel ik duidelijk verbetering van mijn huid. Ook wil ik erbij vermelden dat ik eind april een afspraak op de polikliniek heb bij mijn dermatoloog EN TOT SLOT LEES HEEL GOED DE BIJSLUITER VAN DEZE ZALF
20-04-2014
Vrouw, 25 jaar

Eczeem

De eerste paar keer dat je smeert heb je het gevoel dat je huid in brand staat... Heel vervelend maar na een paar dagen doorzetten wordt dit minder. De eerste paar weken verdween mijn eczeem voor ongeveer de helft. Daarna kreeg ik hevige ontstekingen (rode bulten, puistjes) op mijn gehele benen. Zeer vervelend en ik vrees dat het met het gebruik van de zalf te maken heeft.[lees meer...] De ontstekingen ontstonden niet alleen op plekken waar ik de zalf had gesmeerd maar ook elders.
14-04-2014
Vrouw, 61 jaar

Eczeem

Ook ik ben begonnen met Toctino, 10 mg. Ik ben pas 2 dagen bezig, dus ik kan er nog niets van zeggen. Eerder gebruikte ik Neotigason voor tylotisch eczeem aan de voeten. Dat hielp goed, helaas waren de bijwerkingen te ernstig, waardoor ik ermee moest stoppen. Ik ben benieuwd.
12-03-2014
Vrouw, 50 jaar

Eczeem

Na stoppen met Neotigason eind december 2013 na 3 weken recidief van de huidklachten onder voeten. In het UMCG advies om te starten met Toctino. Sinds oktober 2013 voor ernstig eczeem geregistreerd. Gestart met 30mg en advies om dit 12 tot 24 weken te gaan gebruiken. Door overstap eerst nog last van bijwerkingen Neotigason en natuurlijk werking. Nu na ruim 12 dagen gebr[lees meer...]uik verdwijnen de plekken heel snel. De huid wordt week. Bijwerkingen niet zo gek veel, minder dan met de Neotigason. Wel wat haaruitval, begon al met Neotigason. Ook lichte spier en gewrichtspijn. Neusslijmvlies minder stuk dan met Neotigason. Tot nu toe dus best wel tevreden.
25-02-2014
Vrouw, 30 jaar

Voetschimmel

Ik kom net van de dokter en hij heeft mij pillen voorgeschreven ' Terbinafine'. Deze moet ik 3 maanden uitnemen, elke dag 1 per dag na een zware maaltijd, want het kan bijwerkingen geven. Hij zegt dat de zalfjes niet helpen bij een schimmel! Mvg
06-10-2013
Vrouw, 47 jaar

Priorin (gierstextract / tarwekiemolie / L-cystine / vitamine B5)
Haaruitval

Dunner wordend haar. Gelezen over Priorin van Bayer. Helaas moeten constateren dat misschien de haarwortel geactiviteerd wordt, maar alle follikels zo'n beetje op en aan mijn hoofd. Met als gevolg een serie ontstekinkjes (lijken puistjes) alsof ik in de puberteit ben. Wil voorlopig even geen Priorin. En gun het waarschijnlijk dan geen tijd om dunner wordend haarproblee[lees meer...]m op te lossen. Andere ideeen om dunner wordend haar tegen te gaan, graag !
02-10-2013
Man, 70 jaar

Psoriasis

Helpt goed tegen genitale psoriasis en tegen psoriasis inversa. Paar keer per week gebruiken. Hormoonzalven kunnen bij mijn psoriasis niet gebruikt worden wegens het risico van schade aan de huid. Ik wissel af met Silkis-zalf. Nadeel is dat de protopic-zalf zeer vet is en vrij moeilijk smeerbaar. Geldt trouwens ook voor de Silkis-zalf. Van het vaak vermelde branderige gevo[lees meer...]el heb ik niet veel last.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3178)
Anticonceptie - overig (2594)
Cholesterol (1977)
Depressie - antidepressiva overig (1881)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1450)
Pijn - morfine-achtigen (1386)
Pijn (1325)
Verslavingsziekten (1203)
ADHD - psychostimulantia (1185)
Maagzuur - protonpompremmers (1161)
Bloeddruk - betablokkers (995)
Anticonceptie - eenfase (934)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (856)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (778)
Migraine (751)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (708)
Depressie - antidepressiva TCA (694)
Angststoornissen (684)

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely