categorie

Huid - overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Huid - overig

Koelzalf FNA

07-01-2021 | Vrouw | 49
unguentem leniens
Mijn redenen voor gebruik worden door uw site niet geaccepteerd, nl : droge huid, eczeem .. Ik heb mijn hele leven vaak koelzalf gebruikt, meestal van fagron, voorgeschrevdn door de dermatoloog , omdat ik een erg droge huid heb , en eczeem en allergische uitslag. Er was weinig wat ik op mijn huid kon aanbrengen wat pretriger aanvoelde en meer verlichting gaf voor de kla[lees meer...]chten, ik was erg blij met dit product . Maar (inmiddels jaren geleden al) kreeg ik er opeens erg veel last van. Binnen een uur begon mijn huid flink te jeuken en te branden en ik wist niet hoe snel ik het moest Afwassen . Ik ben er toen maar mee gestopt (al heb ik nooit een fijn alternatief kunnen Vinden. Mijn nieuwe dermatoloog heeft het mij opnieuw voorgeschreven , maar dan zonder rozenolie, in de hoop dat de hevige reactie daar iets mee te maken heeft, maar helaas, hevige jeuk en zelfs wat zwelling binnen een uur... Dermatoloog verteld mij dat helaas veel producenten , die goedkoper willen produderen en meer winst maken , hulpstoffen   » toevoegen , om hun de productie goedkoper te maken , waar soms de doelgroepen (juist mensen met huidklachten bij uitstek! Last van krijgen ... Het is mij inderdaad opgevallen dat ik tegewoordig last heb van voorgeschreven medicijnen / cremes die ik vroeger goed verdroeg maar nu niet meer, zoals bijvoorbeeld oogzalven tegen oogontsteking , en andere medicinale cremes met corticosteroiden , die nu opeens meer jeuk veroorzaken dan ze oplossen, terwijl ze vroeger goed werkten... Een hele nare zaak... Ik vraag me af of meer huid / allergie patienten deze klachten herkennen, en ook opeens jeukhebben gekregen van o.a. Koelzalf.

28-12-2020 | Man | 45
seleensulfide
Huisarts dacht mogelijk aan een seborroisch eczeem. Na gebruik Selsun van de regen in de drup geraakt. Wat een troep! Hoofdhuid blijvend beschadigd en jaren vol ellende / haaruitval. Het hoofdhuid milieu compleet verstoord.

15-12-2020 | Vrouw | 18
Eczeem
Erg veel last van eczeem op mijn gezicht en andere plekken. Gebruik het alleen op mijn gezicht omdat het zo ontzettend pijn doet als je het voor het eerst opsmeert (bij mij dan). Het lukt alleen op mijn gezicht om eraan te wennen (na 2 dagen smeren is de pijn gelukkig weg). Maar het resultaat van de creme is fantastisch! Ik gebruik bethametason creme voor de rest van mijn [lees meer...]lichaam (wat ook goed werkt!) Maar smeer dat liever niet op mijn gezicht en de protopic geeft ook nog eens 2x zo mooi resultaat. Ik vind de pijn die ik persoonlijk ervaar in het begin het zeker waard. Bij alcohol gebruik kleuren mijn wangen soms rood gepaard met een warm gevoel

25-10-2020 | Man | 26
koolteer/ levomenthol
Seborroïsch eczeem: een ernstige variant van hoofdroos. Alles geprobeerd: zinkpyrithion (ofwel gewone antiroosshampoo), seleensulfide (begon ik letterlijk van te kokhalzen), ketoconazol. Het werd eerder erger dan minder erg. Maar toen Denorex: de geur is zeker niet onaangenaam, de menthol voelt lekker koel. Maar bovenal: het. werkt. Hoera!

21-10-2020 | Vrouw | 61
Azadirachta/Curcuma Longa/Rubia Cardifolia/Wrightia Tinctoria extract/Cocos Nucifera
Psoriasis
Alle lof voor Sorion. Ik heb al 18 jaar onder mijn voeten Psoriasis en dat soms tot bloedens toe. Alles geprobeerd, 2x lichttherapie, dure hormoonzalven. Die laatsten werkten heel goed maar allemaal tijdelijk. Sorion is een crème op natuurlijke basis en werkt perfect. Ik heb hele 'schone' voeten nu. Ik ben als een kind zo blij!

Soolantra

10-10-2020 | Man | 64
ivermectine
Rosacea
Jaren allerlei cremes gebruikt voor rosacea type 2 met de puistjes Steeds meer wordt gedacht dat een huidmijt de oorzaak kan zijn v rosacea of dat deze de zaak verergert. Soolantra doodt deze huidmijt demodex Nu 2 weken verder en het is wonderbaarlijk. Na jaren van uitslag en 3 x per dag smeren met gladskin. binnen 2 weken nu alles weg en een hele rustige huid. Verkr[lees meer...]ijgbaar op recept en na veel zoeken op het internet naar reviews gevonden en een recept gevraagd bij de huisarts. Die had er nooit van gehoord. Dit geeft moed vd toekomst

08-10-2020 | Man | 58
Sinusitis
Heb al 8 jaar last van chronische sinusitis 3 maal geopereerd geen resultaat. Klachten waren geen reuk kortademig en poliepen en veel slijm uit de neus buizen van Eustachius dicht dus slecht horen en 2 maal per jaar oorontsteking. Dus in de ochtend en avond spoelen met zoutoplossing pufjes en Flixonase maar het bleef aanmodderen . Nu Sinds 2 maanden een p[lees meer...]roef met Dupixent medicijn en de resultaten mogen er zijn. Geen poliepen minder slijm reuk weer terug oren weer open dus erg blij.

Cetomacrogol creme/zalf FNA

04-09-2020 | Vrouw | 49
cetomacrogolwas
Eczeem
Ik gebruik het al sinds 2004. Het eczeem begon als een klein plekje aan de binnenkant van mijn hand. De laatste jaren is het probleem groter geworden en heb ik het op de beide handen aan de binnenkant. Dit is ontstaan nadat de hormoonzalf een flinke tijd niet meer gebruikt heb. Het lijkt alsof dit een goed middel is zolang het maar blijft gebruiken. Het is geen geneesmidd[lees meer...]el, maar het eczeem blijft onder controle. Dit doe ik samen met koelzalf wat ik smeer als gewone handcrème. Ik bouw het gebruik altijd direct weer af zo gauw mijn eczeem weer verdwenen is . Dit doe ik heel langzaam 1 dagdeel per week minder. Vorig jaar hoefde ik maar om de 6 weken te smeren. Sinds januari heb ik een hele hevige aanval van eczeem gehad die maar niet weg te krijgen was. Nu zit ik gelukkig weer op 2 keer smeren per week. Momenteel heb ik last van een soort netelroos. De huisarts vond het een goed idee om deze zalf daar ook voor te gebruiken. Ik zie het echter niet in de bijsluiter, dus deze jeuk los ik maar anders op. Netelroos schijnt van korte duur te zijn. Ik hoop het maar.

25-08-2020 | Vrouw | 66
Artrose
Ik gebruik het al wat jaren als ik stop komt het terug ,ik slik 10 mg ik heb wel last van hoofdpijn niet altijd bij vlagen,haar uitval soms ,kuchje ,voeten gaan soms weer open ,maar ik heb ook een trage schildklier mischien heeft dat ook invloed op mij moeheid ,branderige ogen .

Soolantra

18-08-2020 | Vrouw | 43
ivermectine
Rosacea
Ik heb al 4 jaar rosacea. Van alles geprobeerd accu punctuur, laseren, Gladskin met alleen verergering tot gevolg. Van een dermatoloog soolantra gekregen en na 1 week werd het minder, na 3 weken gestopt en sinds 1 jaar NOOiT meer een uitbraak gehad. Ook BELANGRIJK is dat ik nooit meer creme gebruik. Bij gebruik van creme, olie, zonnebrand krijg ik wel een nieuwe pukkel. [lees meer...]Super blij met Soolantra!!!!

Nailner

11-08-2020 | Vrouw | 32
plantenextracten van Australische Blauwe Cypress, Tea Tree en Lavendel olie
Kalknagel(s)
Slecht product. Na 1 week gebruik laten grote stukken vel en vlees rondom mijn teennagels los. Ik dacht: misschien hoort dit erbij en wordt het snel beter. Na 2 weken dezelfde klachten. De tenen zijn rood en pijnlijk. Na 3 weken idem. Ik besloot ermee te stoppen. Ik zag ook nog geen verbetering aan de geïnfecteerde nagel.

28-07-2020 | Vrouw | 62
Eczeem
Ik gebruik het middel Denorx RX nu al een aantal weken, samen met een zalf op mijn hoofdhuid tegen eczeem. De zalf gebruik ik nu nog heel weinig omdat de schilfers nu zowat wel verdwenen zijn. Omdat ik niet op mijn hoofd kan kijken vraag ik af en toe mijn dochters dat voor mij te. Doen of mijn man. De schilfers verschijnen dan weer hier en dan weer daar. Ik was mijn haa[lees meer...]r nu twee maal per week met deze shampoo. Ik had gehoord van de huidarts dat het wel een jaar ging duren voor het weg gaat. Ik ben blij dat ik geen jeuk meer heb en dat mijn hoofd niet meer “sneeuwt” . Na het wassen behandel ik mijn haar met een conditioner van Naif, ook de shampoo die ik straks zal gebruiken is van Naif evenals alle haarproducten die ik van plan ben te gaan gebruiken omdat daar geen rommel in schijnt te zitten.

20-07-2020 | Vrouw | 63
seleensulfide
Dit is echt een wondermiddel gebruikt dit al van mijn 16 jaar Heb al van alles geprobeerd maar niets helpt bij mij juist selsum In België niet meer te verkrijgen Is nu ook moeilijk bij jullie te verkrijgen hopelijk valt het ook niet weg in Nederland

24-06-2020 | Vrouw | 22
Eczeem
Al sinds mijn geboorte erg last van eczeem gehad. Vooral rond de pubertijd kwam het terug. Toen alles geprobeerd: hormoonzalf, lichtterapie, medicijnen (ciclosporine). Uiteindelijk Dupixent geprobeerd en dit werkte super! Eczeem op mijn handen en armen compleet verdwenen en in mijn hals en bij mijn ogen is het bijna weg, dit combineer ik nog met zo nu en dan hormoonzalf e[lees meer...]n 2x per dag vette zalf. Ik gebruik Dupixent nu anderhalf jaar en heb nog een bijwerkingen gemerkt. De injectie zetten is even wennen en pijnlijk maar dat is het zeker waard.

DerMel

15-06-2020 | Man | 25
enzymrijke honing
Eczeem
Het ergste van het seborrisch eczeem heb ik weggekregen met ketaconazol en hydrocortisone. Daarna overgestapt op dermel. Mijn eczeem is nog steeds onder controle. Geen roodheid jeuk en schilfertjes meer. Raad het iedereen aan die eczeem heeft. Het is wel een erg vette zalf. Dus je hoeft er niet veel van te gebruiken.

03-05-2020 | Man | 36
Eczeem
Jaren geleden kwam ik via een kennis in aanraking met Selsun tegen vettige korsten op de hoofdhuid, gepaard met ontzettende jeuk. Toen regelmatig gebruikt als dit opspeelde en elke keer met groot succes. Nu Selsun een tijd niet verkrijgbaar was gegrepen naar andere middelen, maar wat een feest dat het er weer is, want eindelijk na jaren van zoeken, niets gevonden wat zo[lees meer...] goed werkt als dit spul. Letterlijk na de eerste keer wassen, was de jeuk weg. En na de tweede keer was ook de vorming van schilfers nagenoeg weg. Nu even een paar weken doorgaan om dat gisten onder controle te krijgen die de oorzaak schijnen te zijn. De lucht die ervan afkomt is helaas vrij sterk en onprettig voor je omgeving, dus meestal gebruik ik het 's avonds voor mijn vrije dag. Maar ik heb mijn collega's gewoon eerlijk gezegd wat het is en daar krijg je gelukkig begrip voor terug.

21-04-2020 | Vrouw | 44

Tretinoïne + Hydrochinon

10-04-2020 | Man | 51
tretinoïne / hydrochinon
Acne/puistjes
Ik heb dit gelezen en heb juist het zelfde onderhuidse bobbeltjes van talg heb ook al van alles geprobeerd en ben ten einde raad ik raak er maar niet vanaf ik gebruik nu toch al zeker 3 weken een zalf met tretinoine en Ik vind dat het zelfs verergerd voor de moment kweet niet meer moet ik er met door gaan of stoppen ik zou graag een antwoord krijgen dankjewel

09-04-2020 | Man | 54
Allergie
Sinds mijn vroege jeugd ernstig CE. Nu ben ik pas bij mijn 4e injectie, dus in mijn 6e wk. Nu wel contacteczeem ontwikkeld, maar huidpijn in het gezicht blijven het pijnlijkst en pijnlijke handen. Wellicht moet ik het meer tijd gunnen. Mijn normale huidskleur keert wel terug. Ietwat donker. Tijdens prednisongebruik, werd mijn huid erg licht en dun. Vraag mij af hoe andere[lees meer...] patiënten hun aangezichtspijnen ervaren en/of men minder cortisonen hoeft te gebruiken. Naast Dupixent, dien ik nog steeds Cutivate voor mijn hoofdhuid te gebruiken en Protopic 0.1%(Tacrolimus) voor mijn gezicht. Mijn wens is natuurlijk door Dupixent minder afhankelijk te worden van deze conventionele middelen. Nu tast ik af welke van deze middelen de minste bijwerkingen geven en besluit op grond hiervan. Hoelang duurt het voordat Dupixent zijn verwachtingen waarmaakt? Hier ben ik benieuwd naar. Groet,

Cetomacrogol creme/zalf FNA

06-03-2020 | Vrouw | 78
cetomacrogolwas
Ik gebruik het in met water verdunde vorm op mijn gezicht in plaats van dagcreme. Op mijn zeer droge huid helpt het echt!

05-03-2020 | Vrouw | 31
tacrolimus
Als puber protopic zalf gekregen, toen binnen een week ontstonden en koortsblaren in mijn neus. Na een maand weer geprobeerd, zelfde klachten dus gestopt. Nu zeker 15 jaar en vele zware hormoonzalven verder. Door een hardnekkige plek eczeem in mijn gezicht teveel corticosteroïden op m’n gezicht gesmeerd, waarschijnlijk daarom is er dermatitis perioralis/clownseczeem [lees meer...]ontstaan. Vanwege allergieën voor oa. lanoline was protopic de beste (enige?) optie icm met antibiotica (na 1 dag gestopt met doxycycline vanwege allergische reactie!) Smeer nu een week protopic. Eerste dag op alle eczeemplekken: DOM!!! Nooit doen! Test een plek! Nacht niet geslapen van mijn branderige huid, hele hals/gezicht! Echt pijnlijk! Nu smeer ik alleen op de dermatitis perioralis plekjes, verbetering in een week zichtbaar! Smeer nu 2x daags, als de plekjes ‘vlak zijn’ (zonder bobbeltjes/puistjes) wil ik 1x daags gaan smeren. Vanavond een glas alcohol geprobeerd vanwege een etentje morgen; na een half glas al reactie. Hele gezicht en hals weer branden/rood. Dus niet alleen de ingesmeerde plekjes. Voorlopig laat ik de alcohol dus wel staan! Het is troep. En liever zou ik het niet gebruiken... Maar als corticosteroïden geen optie zijn... Dan liever toch maar dit dan niks smeren... (En ik heb ervaring met slikken van ciclosporine/methotrexaat/prednison voor m’n eczeem..) Na mijn kinderwens aan de dupilomap!

23-02-2020 | Man | 50
Psoriasis
Inmiddels ben ik gestopt met Toctino vanwege de bijwerkingen op advies van de dermatoloog. De psoriasis daar in tegen werd tijdens het innemen van Toctino beduidend minder.

16-02-2020 | Vrouw | 30
Psoriasis
Had (!) heel ernstige psoriasis. Zat over mijn hele lijf en moest overstappen op pillen omdat het met alle zalven via dermatoloog niet weg te krijgen was. Had net lichttherapie gehad maar na 30 keer behandeling was de psoriasis al weer na 2 weken terug. Ten einde raad toch een tubetje besteld. Na 2 dagen was de 'testplek' bijna weg en na 4 dagen helemaal weg. Kon het nie[lees meer...]t geloven. Grote tube besteld en alles ingesmeerd. Na 1 week alles zo goed als verdwenen. Je ziet er gewoon helemaal niets meer van. Ik vind het super bijzonder aangezien dit een middel is wat niet slecht voor je is, geen hormoonzalf, slechts natuurlijk producten. Geen idee waarom ik dit product nooit eerder tegengekomen ben. Kan het nog steeds bijna niet geloven dat dit de oplossing is. Hoe fijn!

12-02-2020 | Man | 58
Eczeem
Al zeker 30 jaar last van atopisch eczeem, alles geprobeerd van zalf tot licht therapie en zelfs heel vaak stoot kuren Prednison gehad. Ben nu sinds april 2018, als 1 van de eersten begonnen aan de dupilimaap /Dupixent en op wat oogklachten na geen bijwerkingen. Ook het zelf spuiten vind ik lastig, daarom doet de huisarts het voor mij . Begonnen met 1 x in de 2 weke[lees meer...]n , zit momenteel op 1x in de 4 weken en na verwachting bij de volgende controle in mei naar 1 x in de 6 weken. Wondermiddel, vraag me wel eens af wat deze immum medicijn op de lange termijn voor gevolgen heeft. De behandelaar kan me daar ook nog geen antwoord op geven.

20-01-2020 | Vrouw | 64
Psoriasis
Mijn handen had ik veel bloedende kloven en hele ruwe huid, zeer pijnlijk, dit middel werkt uitstekend al mijn klachten weg zonder bijwerking

19-01-2020 | Vrouw | 42
Eczeem
Na tijden van jeuk, irritatie, rode plekken, schilfers en pijn, eindelijk weer een rustig gezicht. Echt heel blij dat ik eindelijk iets heb wat ik goed kan gebruiken in mijn gezicht. Supertevreden! Binnen twee dagen al zo’n verbetering.

14-01-2020 | Vrouw | 55
Eczeem
om mee te beginnen werkt voor mij geen meter gezond leven dat ben ik wel ben een danser en trainster beetje onzin over gezond leven stijl ieder lichaam is anders kan mij niet voor stellen dat het voor alle mensen helpt ook daarbij vindt de prijs aan de dure kant

Elidel

25-12-2019 | Vrouw | 68
pimecrolimus
Eczeem
Kreeg tijdens het gebruik gordelroos. Gebruik(te) de creme in gezicht. Daarna behandeld tegen per.neropathie Na verdwijnen blaasjes naar dermatoloog omdat pijn erger werd. Deze zei; stoppen met de creme. Staat Nl ook in bijsluiter. Voor controle bij eigen dermatoloog; deze zei; kan niet komen door de creme. Komt niet bij de zenuwbanen. Dus????????

21-12-2019 | Vrouw | 49
Psoriasis
Hoi ik sinds pas psoriasis en ben 49 jaar ik ga nog wel voor een second opinio maar voor nu is dit de diagnose , ik heb t op me voeten allemaal bultjes en vuurrood het eelt onder me voet is dik geworden maar brokkelt af aan de zijkanten. Ik ben nu 2 weken verder en kan geen schoenen meer aan echt vreselijk. Ik voel me ook heel neerslachtig en aan de andere kant denk kom o[lees meer...]p je gaat niet dood. Maar op je voeten moet je lopen zo een lastige plek, ik heb sorion zalf nu binnen en ben er net 2 dagen mee bezig want de hormoonzalf hielp niet. Dus even afwachten wat t gaat doen, sijn er meer mensen die het op hun voeten hebben en wat zijn jullie positieve ervaringen graag!!

30-10-2019 | Vrouw | 69
Na 3 dagen gebruik huid volkomen hersteld

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5281)
Anticonceptie - overig (3842)
Cholesterol (2926)
Depressie - antidepressiva overig (2771)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2413)
Pijn - morfine-achtigen (2235)
ADHD - psychostimulantia (2125)
Pijn (2027)
Verslavingsziekten (1994)
Bloeddruk - betablokkers (1713)
Maagzuur - protonpompremmers (1587)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1538)
Anticonceptie - eenfase (1415)
Angststoornissen (1249)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1188)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1166)
Depressie - antidepressiva TCA (1062)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (979)