categorie

Huid - overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Huid - overig

22-01-2022 | Man | 65
Kalknagel(s)
Moet na een week zichtbaar zijn echter heb ik het een jaar gebruikt zonder enige verbetering. Heb contact gehad met de fabrikant en die vertelde mij dat ik beter naar de huisarts kon gaan. Afrader dus zonde van het geld.

10-01-2022 | Vrouw | 61
tacrolimus
Huidaandoening necrobiosis lipoidica waar een wondje in is ontstaan. Dermatoloog adviseert: 2x per week de Protopic op wond aanbrengen en afdekken met Medilex pleister. Overige 5 dagen smeren met Dermovate ic met medilex pleister. Na 3x aanbrengen van Protopic begon ik hevige, helse pijn te krijgen op plaats van de wond. Brandend en vlammend en pijnscheuten. Dit bleef 2[lees meer...]4/7 doorgaan. Dermatoloog stopte deze behandeling en nu andere behandeling. Pijn bleef nog 8-10 dagen aanhouden.

Sorion crème

01-01-2022 | Vrouw | 59
Azadirachta/Curcuma Longa/Rubia Cardifolia/Wrightia Tinctoria extract/Cocos Nucifera
Psoriasis
Ik heb ernstige psoriasis aan hand, hormonale zalven hielpen niet, lichttherapie verminderde tijdelijk de psoriasis, uiteindelijk was advies dermatoloog medicijnen. Deze hielpen wel, maar bijwerkingen waren afschuwelijk, van erge haaruitval, tot ernstige vermoeidheid, kon bijna niets meer qua energie. Terwijl ik normaal veel sport en veel energie hebt. Bij stop medicatie[lees meer...], was de psoriasis direct weer in erge vorm terug. Op internet de sorion zalf gezien, en besteld. Het is echt ongelooflijk, in 2 maanden tijd, is de psoriasis voor 80 %weg, ook de bijbehorende jeuk, pijn en kloven. Kan mijn hand weer gebruiken zonder alle last. Dus ik ga ermee door, gebruik heel af en toe nog hormoonzalf, demovate erbij, als er op 1 plek de psoriasis opleeft, vooral op 1 vinger nog, ook dit wordt minder. Heb ook de sorion capsules erbij besteld, neem er 1 per dag in. Ben er heel blij mee na zeker 5 jaar tobben. Helaas wordt het niet vergoed bij zorgverzekeraar, ook al ben ik verzekerd voor alternatieve zorg, en medicatie.

26-12-2021 | Vrouw | 58
Eczeem
Ik gebruik het nu 2 maanden bij eczeem rondom en op de oogleden. Nooit eerder eczeem gehad, nu pas sinds een half jaar. Zo vervelend en lelijk in je gezicht natuurlijk. Verschillende sterktes hormoonzalf gebruikt. Werkten even maar het kwam steeds weer terug. Ook slecht voor de huid om lang te gebruiken. Dermatoloog in het ziekenhuis schreef me Tacrolimus ( is protopic) vo[lees meer...]or. Wat een geweldige zalf! Ik ben er gelukkig mee! Ik smeer het voor ik ga slapen dun, en in de ochtend. Huid is weer als vanouds en kan gewoon weer make-up gebruiken zonder problemen. Huid is weer mooi flexibel en gezond. Bij gebruik van alcohol inderdaad heel warm in je gezict, alsof je koorts hebt maar dat verdwijnt weer na korte tijd, geen probleem. Ik zeg... doen, je zult er blij mee zijn!

28-11-2021 | Vrouw | 61
Psoriasis
Tot mijn schrik Denorex niet meer leverbaar. Dus naar alternatief op zoek. Via internet wel Denorex te koop, maar ben toch wat huiverig ivm import medicijnen (was hier alleen met recept te krijgen) vanuit een niet EU land. Zo kwam ik op Piroxgel shampoo uit. Het Spaanse van Denorex zo te lezen. Ook met koolteer. Zojuist besteld en zal mijn ervaringen delen.

13-11-2021 | Vrouw | 27
Kalknagel(s)
Ik gebruik het nu al meer dan een maand (met veel enthousiasme en hoop) want ik heb 30 euro betaald voor twee in 1. Zo juist heb ik het weer gebruikt, alleen zie ik nu dat mijn licht gele nagel donker bruin aan het worden is!!! Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik weet niet meer wat ik moet doen…

05-11-2021 | Vrouw | 66
Astma
Reden: chronische bijholteontstekingen en neuspoliepen. Geen reuk. Reuk is terug en vrij constant.

03-11-2021 | Vrouw | 60
Rosacea
Crème werkt snel Ontsteking werden binnen een week minder Na 4 weken nog roodheid maar echt enorme verbetering.

Toctino

28-10-2021 | Man | 62
alitretinoïne
Eczeem
Gebruik ze nu al 2 jaar. Totaal geen last van bijwerkingen wel om de 3 maanden bloedprikken. Al mindere dosering geprobeerd maar dan komen de klachten weer terug. Voor mij een heel goed middel maar kom er waarschijnlijk nooit meer vanaf. Ik let wel op vet eten en sport regelmatig. Volgens de dermatoloog heb ik last van Eczema hyperkenafoticum et rhagadiforme. Heel veel las[lees meer...]t van kloven aan handen en voeten. Eerst niatigason gebruikt maar werkte minder goed dan toctino 30 mg

08-10-2021 | Vrouw | 22
Psoriasis
Mijn dochter is 22 heeft ook last. Inderdaad denorex het enige wat helpt. En nu....

01-10-2021 | Vrouw | 49
Rosacea
Bij mij is 10 jaar geleden Rosacea geconstateerd. Ik heb al van alles geprobeerd. Medicatie en zalf voorgeschreven door de dermatoloog. Slikken van ontstekingsremmende en huidzuiverende voedingssuplementen. Niets hielp afdoende. Totdat ik door de huisarts Soolantra voorgeschreven kreeg. Het duurde wel een aantal weken voordat ik verbetering zag. Ik heb vervolgens, terwijl [lees meer...]ik de zalf bleef smeren, bij de huidtherapeut 4 behandelingen met een chemische peeling laten doen. Ze hebben er 1 speciaal voor rosacea. Sindsdien is mijn huid weer mooi glad. Ik blijf de zalf voorlopig smeren. Elke ochtend een heel dun laagje. M'n wangen zijn nog wel een beetje rood. Maar dst is met een dun laagje make-up wel wrg te werken. Ik wil binnenkort proberen of een behandeling met IPL deze rode gloed te verminderen is. Wat mij betreft is deze crème het wondermiddel tegen Rosacea met ondersteuning van chemische peelings bij de huidtherapeut.

21-09-2021 | Man | 60
Eczeem
Zit nu bijna 3 jaar aan de Dupixent en kan na 30 jaar eindelijk zeggen dat ik mijn atopisch eczeem onder controle heb. Kreeg in begin iedere 2 weken een spuit, maar nu om de 5 weken. Zo nu en dan gebruik ik nog wel eens cetomacrol en of hormoonzalf . En dat voornamelijk voor mijn handen, om te voorkomen dat er weer barsten en kloven in komen. Voor mij echt een top med[lees meer...]icijn, heb nu sinds bijna 3 jaar geen predison meer gehad. Terwijl ik voor de Dupixent zeker 3 a 4 stoot kuren per jaar had. En om over de diverse tubes hormoonzalf maar te zwijgen. P

07-09-2021 | Vrouw | 31
Schimmelinfectie van de huid
Selsun voorgeschreven gekregen voor huidschilfers en jeuk. Bij gebruik extreem veel haaruitval gehad. Mijn haar werd ook maar niet droog. Zelfs na gebruik van droogkap/fohn bleef mijn hoofdhuid maar vochtig. Wanneer ik dacht dat het droog was, kwam er toch vocht snachts uit mijn hoofd. Selsun stinkt echt enorm. Mijn hoofdhuid werd extreem droog met ontzettend veel haaruitv[lees meer...]al. Ook tijdens het wassen was er veel haaruitval. De stank is echt storend. Kortom ik heb echt geen succes met dit product en ik raad het iedereen af. De dermatoloog heeft een andere shampoo van het merk Vichy voorgeschreven en ik dit product raad ik ten opzichte van Selsun iedereen aan. Mijn haaruitval is aanzienlijk vermindert. Ik heb na het gebruik van Selsun wel 2 kale plekken overgehouden.

Vaseline cetomacrogol creme FNA

26-08-2021 | Man | 19
vaseline / cetomacrogolwas
Jeuk
Gebruikt 2 weken lang voor een droge eczeem plek. Werkte uitstekend! Tijdens de eerste twee dagen wordt het roder máár de jeuk gaat weg. Ik moest dit twee keer doen in de afgelopen paar jaar. Ik gebruik het ook bij een muggenbult. Als ik het nog heb.

20-08-2021 | Man | 73
Psoriasis
Voor psoriasis, al jaren in gebruik zonder problemen

14-08-2021 | Vrouw | 36
Kalknagel(s)
Mijn kalknagel aan grote teen ziet er nu juist veel slechter uit. Ik gebruik het nu 2 maanden. Groeit geen nieuwe nagel meer en zoals het product zegt: met kleurverbeterend effect" is ook niet waar. De nagel is geler dan ooit en brokkeld nu ook nog eens af. Troep dus!!!(NAILNER 2 IN 1)

09-08-2021 | Vrouw | 51
seleensulfide
Ik gebruikte jaren Denorex, naar grote tevredenheid. Nu is dit niet meer leverbaar Nederland. De apotheek raadde mij Selsun aan. Wat een rommel zeg. Het werkt niet. De jeuk blijft, en ik hen enorme haaruitval. En het is nog duur ook.

07-08-2021 | Vrouw | 31
seleensulfide
ik heb mijn haar ermee gewassen en al bij het wassen merkte ik dat mijn haar meer uitviel dan gewoonlijk. Bij het fohnen is mijn haar heel erg uitgevallen. Mijn hoofdhuid is erg pijnlijk en gevoelig geworden na het gebruik ervan. Het heeft voor mij niks goeds gedaan. Ik weet niet hoelang de haaruitval gaat duren maar zoveel haren per dag verliezen is niet normaal.

05-08-2021 | Vrouw | 53
Psoriasis
Kwaal: jeuk en schilfers op mijn hoofd, al sinds de middelbare school. En deze shampoo is, werkelijk, de enige die helpt. Ik gebruik het niet elke dag, maar zo eens per 5 dagen. In tijden van stress is de roos/jeuk bij mij erger, en wat de oorzaak is van de jeuk/roos weet ik niet. Maar ik sluit me aan bij de vrouw van 66: het is uit de handel en ik schrik er eveneens erg v[lees meer...]an. Een paar jaar geleden was de shampoo tijdelijk niet meer leverbaar en heb ik op advies van de huisarts - en in mijn wanhoop - mijn haar gewassen met eigen urine. Na enige keren ben ik hier mee gestopt, want het hielp niet en ik ging er - niet verrassend - van over mijn nek... Maar nu begint de riedel dus weer. 'Vooruitgang': steeds meer effectieve medicijnen uit de handel/onverkrijgbaar. Hoe is dit te verklaren? Is het alleen in Nederland? Verdienen ze er niet genoeg aan? Zijn het weer die zorgverzekeraars? Tot mijn schrik is er geen ander middel met vergelijkbare samenstelling, ook niet volgens de apotheek. Jeuk op mijn hoofd en onsmakelijke schilfers dus maar weer... gadver! Je zou dit een 'minor problem' kunnen noemen, maar toch... ik word er boos van want ik begrijp het niet! Er zijn weinig geneesmiddelen die zó goed werken, nota bene zonder enige bijwerking. En de geur? Die vind ik niet onprettig, ben er aan gewend. Het spul is zeer geconcentreerd en je doet er lang mee, zeker als je je haar eerst met een alledag-shampoo wast. Iemand een alternatief? (niet dat schuim in een peperduur groen flesje dat na 2 keer leeg is...)

03-08-2021 | Vrouw | 66
Psoriasis
Tot mijn grote schrik is na jaren heel tevreden gebruik Denorex uit de handel genomen. Geen idee waarom. Heeft er iemand een alternatief?

21-07-2021 | Vrouw | 20
Eczeem
Het heeft de ruwe kantjes van mijn eczeem weggehaald, maar de eczeem is zeker niet verdwenen. Plaatsen waar ik nooit eczeem heb gehad begonnen ineens te jeuken. Daarentegen is mijn astma compleet verdwenen en kan ik weer een eindje fietsen zonder puffers! Nu zit ik zelf nog met een dilemma of deze prik het mij waard is vanwege mijn oogproblemen.

Koelzalf FNA

21-07-2021 | Vrouw | 52
unguentem leniens
Ik gebruik deze zalf 2 keer per dag als gezichtscreme ( droge, ouder wordende huid) en ik ben nog nooit zo tevreden geweest over een geichtscreme. Hele dag een lekker voedend gevoel, geen velletjes meer, geen trekkerig gevoel. De glans van de vettigheid dep ik weg met een matte poeder. Een onontdekt geheim pareltje van de gezichtsverzorging!

18-07-2021 | Vrouw | 40
Kalknagel(s)
Product wat niet werkt. (RED. Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd)

11-07-2021 | Vrouw | 38

02-07-2021 | Vrouw | 38
Eczeem
35 jaar eczeem Hormoonzalf werkte niet meer na 30 jaar Lichttherapie ook niet Eerst aan de ciclosporine,daar kreeg ik na 3 dagen een ernstig krentenbaard en herpes infectie van. Per direct gestopt. Met dupilumab en prednison gestart.mijn huid was heel onrustig. Na 10 weken gestopt met prednison en doorgegeven met de injecties. Werkt top! Geen jeuk, geen kapotte en [lees meer...]droge huid Nu 18 weken bezig. Voor de rode jeukende ogen als bijwerking een oogzalf gehad, werkt prima. De gewrichtspijn is wel vervelend in mijn knieën. Helaas kunnen we daar niks aan doen. Maar geen eczeem meer, mijn leven heb ik terug!

01-07-2021 | Vrouw | 38
Eczeem
Vanaf baby al constitutioneel eczeem. 30 jaar hormoonzalf gesmeerd. Hormoonzalf deed zijn werk niet meer en breidde helemaal uit. Ik moest per direct stoppen. Gestart met lichttherapie, daar een ernstig huidreactie op gekregen.direct gestopt. Toen gestart met ciclosporine(immuunonderdrukker), na 3 dagen gebruik kreeg ik een ernstig krentenbaard infectie. Direct gest[lees meer...]opt en aan 2 antibiotica kuren. Daarna Gestart met prednison en 2 wk later met dupilumab en prednison gestart. Aangezien het wat weken duurt totdat het goed aanslaat de eerste weken prednison ernstig gehad om de huid rustig te krijgen. Her eczeem was enorm heftig toen Daarna gaan afbouwen met prednison Elke 2 weken een Injectie met de pen. Na een week of 6 was mijn huid helemaal zacht, geen jeuk meer. Na verkoop van tijd en Na het stoppen met de prednison kreeg ik oogklachten en gewrichtsklachten. Doorverwezen naar oogarts. Kreeg ik zalf en druppels.en nu geen last meer van Alleen pijn In mijn knieën, maar alles beter dan dat heftige eczeem. Ik heb mijn leven terug,geen huidpijn,brandende huid, jeuk, en geen droge huid meer.

01-07-2021 | Vrouw | 30
Eczeem
3? Jaar geleden ongeveer meegedaan met de trial. Toen was het nog niet op de markt. Waanzinnig effect. Ik kamp met constitutioneel/atopisch eczeem. Vanaf geboorte (ca 2 weken daarna) dauwworm. Niet zo’n klein beetje ook. Gehele leven af en aan erge eczeem uitbraken. Vanaf mijn achttiende eigenlijk continu zeer slecht. Niet kunnen douchen, sporten etcetera. Het was vreselij[lees meer...]k. Dit middel is duur en vast niet heel goed voor je lijf maar de kwaliteit van je leven verbeterd aanzienlijk. Ik heb af en toe nog een paar plekjes en smeer zo nu en dan iets hormoonzalf. Geen bijwerkingen. Hopelijk mag ik het nog een tijdje gebruiken. Injecties zijn niet ideaal, maar eens in de 2 weken is dan weer te overzien. Zo gepiept. Dankbaar dat dit middel is ontwikkeld!

19-06-2021 | Vrouw | 51
Rosacea
Ik gebruik soolantra nu anderhalve maand en de eerste week werd het blozen erger en nu treedt ook het blozen niet meer op. Ik heb helemaal geen puistjes meer en maak mijn huid schoon zonder water. Dat werkt goed. Ook gebruik ik een crème zonder parfum omdat mijn huid van nature droog is. Ik ben erg tevreden met de creme. Met vriendelijke groet, Angelique

Toctino

06-06-2021 | Vrouw | 37
alitretinoïne
Eczeem
Wat zo goed begon eindigde als een ramp. Ik had alleen klachten aan mijn linkervoet en aan mijn rechterhand. Na allerlei kuren en zalfjes heeft de dermatoloog mij Toctine 39 mg voorgeschreven. Ik wil er alles aan doen, als ik maarvan mijn klachten af kom. Zulke enorme kapotte en pijnlijke hand, dik en de vingers niet kunnen buigen. Het leek heel goed te gaan, nu heb ik het[lees meer...] in een nog ergere vorm terug gekregen en nu helaas aan beide handen, polsen, onder- en bovenkant voeten. Ben nog verder achteruit gegaan dan de klachten die er waren toen ik startte met Toctino. Contact gehad met de dermatoloog, kan pas over een maand terecht.... Zucht.... Ik was zo blij dat ik eerst resultaat boekte, helemaal met de zomer in aantocht. Maar nu? Enigszins de wanhoop nabij.

03-06-2021 | Vrouw | 20
Eczeem
Voorgeschreven gekregen door mijn dermatoloog omdat hormoonzalf klasse 1&2 niet goed werkten bij mijn eczeem. Mijn eczeem was binnen 5 dagen bijna geheel verdwenen op mijn gezicht en borsten met Protopic! Aanrader!! Grootst voordeel is voornamelijk dat het je huid niet aantast, waardoor het veiliger is om te gebruiken.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5575)
Anticonceptie - overig (4102)
Cholesterol (3039)
Depressie - antidepressiva overig (2881)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2564)
Pijn - morfine-achtigen (2343)
ADHD - psychostimulantia (2286)
Pijn (2121)
Verslavingsziekten (2108)
Bloeddruk - betablokkers (1783)
Maagzuur - protonpompremmers (1661)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1327)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1277)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1268)
Depressie - antidepressiva TCA (1121)
Antibiotica - urineweginfectie (1089)