ervaringen per categorie

Huid - overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Huid - overig

26-01-2016

Psoriasis

Na 30 jaar komt mijn psoriasis spontaan weer terug op buitenzijde vingers, binnenzijde duim en eeltachtige verdikking huid in handpalm, Eerst weer een jaar hormoonzalven (corticosteroide) geprobeerd zonder resultaat. Via dermatoloog Toctino voorgeschreven gekregen nadat ik vingers haast niet meer kon buigen. Eerste dag stevige hoofdpijn maar was daarna verdwenen. Constant [lees meer...]een licht koortsachtig gevoel, met name in het aangezicht. Slaap er lekkerder van dan ooit. Ik smeer voor de droogheid mijn handen in met Vaseline Creme, dit trekt snel in en blijft niet zo vettig als de standaard vaseline voor het geval je handen moet schudden of vaat uit de wasser haalt. Mijn handen zien er stukken beter uit, ik kan mijn vingers weer vrij bewegen en de huid scheurt niet meer open aan binnenkant duim en voorkomt dus weer ontstekingen door vuil in open huid. Met een beetje ingezalfde handen lijken ze er wel gezond en probleemloos uit te zien. Met sporten merk ik dat mijn conditie een stuk minder is, ik minder scherp reageer, een beetje dizzy word en na afloop mijn spieren erg verzuurt en verkrampt aanvoelen. Ik ga voorlopig nog door met het gebruik mits de bloedanalyses goed blijken en hoop er met een aantal maanden mee te kunnen stoppen en te zien of het probleem weer terugkomt.
19-01-2016

Eczeem

gebruik het sinds kort vanwege eczeem, hele leven al last van.. Nu dit product in gebruik met koelzalf met rozen extract. Het helpt goed! Mijn huid wordt zichtbaar egaler! heerlijk als je een droge huid hebt! uiteraard behandel ik het soms met een hormoonzalf, maar onderhoud het nu met cetomoacrogrol. aanrader voor een erg droge huid.
30-12-2015

Psoriasis

Ben vrouw van 79 en kreeg medio 2015 psoriasis aan knieën, ellebogen en op mijn hoofd. Niks hielp totdat mijn schoondochter deze creme meenam voor me. En ja hoor Bingo!! Maar ikdeed het niet op mijn hoofd, totdat de plekken zo erg werden en de jeuk niet meer te harden was. Twee avonden de plekken insmeren, daarna goed je haar wassen en weer Bingo. Helemaal weg!!
23-12-2015

Selsun (seleensulfide)

Ik heb pityrosporum follicilitis. Het zijn kleine bultjes die zich voornamelijk op mijn rug, schouders en gelaat bevinden. Ze ontstaan door hitte en wrijving. Mijn huisarts wist niet wat het was. Hij dacht aan een bacteriele infectie en heeft mij een maand aan de doxycycline gezet. Na die maand was er geen verandering. Hij wilde mij nog 1 maand eraan zetten. Ondanks dat je[lees meer...] na een week of 2 wel een vermindering hoort te zien. Ik herstartte weer mijn zoektocht en wist vrijwel zeker dat het pityrosporum follicilitis was, veroorzaakt door een bepaald gist dat van nature in je huid aanwezig is. Zo kwam ik op het product Selsun en kocht het zonder recept. In Selsun zit seleensulfide die de gist tegengaat. Na 2 dagen zie ik al een flinke vermindering van de puistjes op mijn rug en schouders. Ik ben daarom zeer tevreden met Selsun.
02-12-2015

Nailner (plantenextracten van Australische Blauwe Cypress, Tea Tree en Lavendel olie)
Kalknagel(s)

Ongeveer 2 weken heb ik de Nailnerstift gebruikt, 2 x per dag, zoals aanbevolen. Resultaat: het nagelbed werd week en de teennagels lieten gedeeltelijk los. Veel pijn hierdoor. De schimmel in de nagels is gebleven.
18-09-2015

Elidel (pimecrolimus)
Eczeem

ivm ernstige en steeds heftiger wordende uitslag schreef de dermatoloog deze zalf voor voor mijn zoontje. Na de tweede dag merkte ik al duidelijk verschil. De jeuk werd minder en de roodheid leek wat te verdwijnen. ik heb netjes gesmeerd en ben op een gegeven moment af gaan bouwen. Nadien ben ik met een onderhoudschema gaan werken, om de vurige plekken aan te blijven pakke[lees meer...]n. In combinatie met een vette zalf heeft hij nu stukken minder last van droge jeukende huid
03-09-2015

Eczeem

Vanaf kind af aan al eczeem. Sinds +/- 10 jaar eczeem op mijn handen, laatste jaren werd dit steeds ernstiger en pijnlijker. Van huisarts altijd te horen gekregen dat er niets aan gedaan kon worden dan alleen corticosteroïdcreme. Mijn huid is door jarenlange gebruik van de corticosteroïdcreme erg fragiel en dun. Op eigen initiatief meer te weten gekomen over zilververban[lees meer...]d bij eczeem, bij navraag bij de huisarts eindelijk doorgestuurd naar de dermatoloog. Behandeladvies was 2 maanden lang toctino 30mg, daarnaast afbouwend tot 3 dagen in de week een klasse 4 corticosteroïdcreme aangebracht onder zilverhandschoenen en daarnaast zo veel mogelijk AD creme smeren + overige leefstijladviezen. Na 1 week was mijn gehele huid op mijn handen dicht! eindelijk geen pijn meer!! In de weken daarna zag ik mijn huid herstellen en 'dikker' worden. Tijdens het gebruik van Toctino had ik last van hoofdpijn (voelde als een zeer strakke band om mijn hoofd), slecht zicht/dubbel zien en een down en lusteloos gevoel. Bijwerkingen waren zeker niet prettig maar was het allemaal waard. Ik ben nu een maand gestopt met het gebruik van Toctino en merk dat mijn eczeem weer iets meer de overhand krijgt maar bij lange niet zo ernstig als wat ik altijd heb gehad.
25-08-2015

Allergische reactie

Geen resultaat nagels van mijn voeten worden heel erg zacht en sommige nagels bv van mijn kleine teen is verdwenen de pedicure kan het niet meer frezen
12-08-2015

Selsun (seleensulfide)

Ik heb de laatste maanden last gehad van korrelige plekjes op mijn hoofdhuid, eerst dacht ik dat het roos was, maar dat was het dus niet. Het waren vettige korreltjes die je wel makkelijk los kunt krabben, maar het valt er niet uit. Het schijnt Seborroe te zijn, een soort vettige uitslag op je huid met korreltjes erin. Het is een schimmelinfectie. Het jeukte ontzettend en [lees meer...]door het krabbel was mijn hoofdhuid helemaal rood. Ik heb het op internet opgezocht en ik vond de antiseptische shampoo Selsun. Ik kon het gewoon kopen bij de apotheek, het word niet vergoed. De eerste keer moest ik mijn haar goed wassen en daarna 2 keer wassen met selsun en goed uitspoelen. Het werkt voor bepaalde tijd. Als ik het een paar dagen niet gebruik komt het meteen terug. Mijn haar en hoofdhuid worden extreem droog, en na het wassen ruikt mijn haar muf. Maar toch ben ik wel blij als mijn hoofdhuid 1 of 2 dagen korrel en vet vrij is.
08-08-2015

DerMel (enzymrijke honing)
Eczeem

Jarenlang combinatie gebruikt ketoconazol en corticosteroïden 1 tot 2xdd bij aanwezig sebboroischeczeem. Roodheid en schilfering bleef vaak aanwezig. Vlekkrig gezicht wat niet prettig aanvoelde en ook niet echt fris uitzag. Nu 2 weken bezig met Dermal 2-3xdd te smeren. Na enkele dagen al duidelijke afname roodheid. Nu na dikke week roodheid, eczeemplekken in gezicht afwez[lees meer...]ig. Voelt zeer prettig aan ook gezien hier geen hormonen inzitten en op natuurlijke basis wordt gemaakt. Zalf is iest plakkerig maar dat weegt niet op tegen de goede effecten. Eerst klein e tube bestel om uit te proberen. Nu maar gelijk voorraad in huis gehaald. Succes...
12-07-2015

Denorex RX (koolteer/ levomenthol)
Psoriasis

Ongeveer anderhalf jaar Denorex Rx shampoo gebruikt en ben er zeer tevreden over. Voor de eerste keer in mijn leven was mijn hoofdhuid bijna psoriasis vrij. Nu heb ik terug problemen want in België kan ik de shampoo niet meer kopen. Kan dit wel nog in Nederland?
10-06-2015

Eczeem

ik heb ernstige exceem gehad aan mijn handen, deels door een ongeluk met vloeistof die mijn huid verzwakte, daarna zeer heftige exceem aanvallen aan beide handen, na ele soorten zalven die niet of amper werkte , langdurig een onstekingsremmer gekregen een soort lichte prednisonachtige soort waaervan ik de naam even kwijt ben....hele lichte doses werkte prima bij mij, en z[lees meer...]orgde dat exceem redelijk onder controle bleef, op advies dermatoloog begonnen met toctino 10mg . 1 tablet per dag.....scherpe lichte hoofdpijn de eerste dagen, daarna ging het wel.....exceem verdween en na 4 maanden gestopt met toctino, exceem is verdwenen en blijft nu na 6 maanden nog steeds weg..ben geheel medicijn vrij en doe alles met mijn handen weer, wel zijn ze nog erg kwetsbaar en dat zal de tijd nodig hebben om de huid te sterken....wel heb ik na het stoppen met toctinolst gehad van mijn spieren en gewrichten, nu heb ik nog steeds soms last van mijn knieenen en ellebogen....ik vermoed dat dat met het het gebruik van toctino te maken heeft en ik hoop dat het verdwijnt en niet dat ik een gewrichtsprobleem heb gekregen waarvanik nietecht kan zeggen dat het met toctino te maken heeft en dat het mischien toeval is dat ik er last van kreeg na stoppen van toctino... ik hoop dat het overgaat en van tijdelijke aard is..... over mijn geezing kan ik niet zeggen dat het door het gebruik van toctino alleen ben genezen ik gebruikte ook ayahuasca en kambo, enkele zeer krachtige naturgeneesmiddelen, ik heb gewoon alles op alles gezet en kan niet nadres zeggen dat mij huid is genezen.......hoever toctino dit heeft ondersteund kan ik niet zeggen, het zal de totale combinatie zijn geweest. resultaat is volledig genezen....en daar ging het mij om ..niet om keuzes te maken.
26-05-2015

Hydrochinon crème (hydrochinon)

gedurende vier maanden heb ik de creme (hydrochinon 5 mg) 1x per dag op de pigmentvlekken gesmeerd. resultaat was toch wel teleurstellend,
15-05-2015

nauwelijks verbetering waarneembaar
22-04-2015

Xtluis (dimeticon)
Hoofdluis

Jaren terug gebruikten wij bij hoofdluisbesmetting van de kinderen XTluis spray wat een siliconelaag over het haar legde. Met uitstekend resultaat. Hoofdluis en neten dood. Nu konden we kiezen uit diverse opties en konden we niets in het assortiment terug herkennen van een siliconespray, dus de lotion geprobeerd. Helaas, het werkt niet, maar wel een nare uitslag in de n[lees meer...]ek. Troep dus.
20-03-2015

Jeuk

09-03-2015

01-03-2015

Eczeem

Nu 3/4 jaar gebruiker maar er zijn geen blijvend zichtbare resultaten zichtbaar. als je bedacht bent op de versterking van positieve en negatieve gedachten en gevoelens dan zijn de andere bijwerkingen minder ingrijpend. Wel vermijd ik hierdoor veel sociale contacten en vergaderingen en bijeenkomsten omdat ik fel reageer. De controle is dan even wat minder op hoe ikiets[lees meer...] zeg of uitdrukken dat is niet prettig noch voor anderen noch voor mijzelf.
Heb bijna dagelijks mijn teennagels met deze stift bewerkt. Merkte weinig verbetering. Kreeg wel steeds meer last van kramp en tintelingen in mijn tenen. Lijkt wel of mijn tenen constant strak staan en weinig worden doorbloed. Heb het idee dat mijn doorbloeding naar mijn tenen hierdoor is gestagneerd. Ben inmiddels gestopt met dit middel omdat ik las dat men zelfs al[lees meer...]s gevolg van gebruik van deze stift een teen moest amputeren.
19-02-2015

Protopic (tacrolimus)
Eczeem

Protopic is erg goed. Heb altijd corticosteroiden gesmeerd om het altijdterugkerende eczeem te behandelen, maar sinds ik steeds meer moest gebruiken om hetzelfde effect te bewerkstelligen en mijn huid flinke striae ging vormen, moest ik overgaan op Protopic. Protopic heeft van een zeer dramatische situatie een draaglijke situatie gemaakt. Eczeem zat tussen de benen, scrot[lees meer...]um, billen etc etc, ik kon niet meer lopen van de pijn en niet slapen van de jeuk. Protopic heeft de hele boel schoongemaakt. Werkt niet zo razendsnel als een hormoonzalf helaas. Geduld hebben met dit middel! De eerste twee nachten moet je doorheen. Inderdaad een hel. Toch krijg ik meer bijwerkingen van dit middel later. Zelfs buikpijn en inwendige pijn helaas. Ik moest het hierdoor dunner smeren. R
18-12-2014

Het gebruik van Nailner heeft er toe geleid dat ik defecte kleine aderen heb in mijn grote teen. Mijn teen word zwart en ik heb erge pijn. De vaatchirurg zegt dat hij dat dit al een keer eerder heeft meegemaakt. Hij wijdt het aan Nailner. Ik krijg nu een ziekenhuisopname van zeven dagen met een bloedtransfusie naar mijn grote teen. Ze hopen dat de aderen weer gaan werken, [lees meer...]anders moet er een stuk van mijn teen af. Dit is allemaal echt waar en naar waarheid opgeschreven. Wees gewaarschuwd bij gebruik van Nailner, het zou verboden moeten worden!
07-11-2014

Nyda (dimeticon)
Hoofdluis

Nadat een hele flacon 'Nyda tegen luizen' grondig was doorgekamd en meer dan een uur had ingewerkt, werden daarna nog levende luizen gevangen. Dat één behandeling genoeg zou zijn is beslist onjuist. Na een week zat mijn dochtertje er weer onder. Kan je weer alle kleren en beddengoed gaan wassen. Het spul is trouwens erg duur. €13 voor een 50ml flacon, dat is net genoeg voo[lees meer...]r één kind. Van het merk Prioderm heb je voor €15 tweemaal zo veel met een solide stofkam. Maar aangezien het toch niet werkt kan je er beter geen geld aan uitgeven
06-08-2014

Protopic (tacrolimus)

Enkele jaren geleden merkte ik dat er enkele witte plekjes ontstonden op mijn lichtgetinte huid. De eerste plekjes waren op beide binnenste ooghoeken, maar er ontstond ook een plek op mijn linkerjukbeen. De dermatoloog diagnosticeerde dit als Vitiligo. Normaal worden daar hormoonzalven voor gegeven, maar vanwege de kwetsbaarheid van de huid rondom de ogen, heb ik Protopic [lees meer...]gekregen. In eerste instantie merkte ik enige branderigheid, maar dit was na enkele weken over. Binnen twee maanden was er al duidelijk verschil te zien en heb ik ongeveer een jaar doorgesmeerd waarna het grootste deel is verdwenen. Alleen het allereerste plekje is nog deels aanwezig. Nu, 4 jaar later, is dat plekje niet groter geworden en ik hoop dat het zo blijft. Wat mij betreft is Protopic zeker een aanrader bij Vitiligo op kwetsbare plekken.
05-08-2014

Eczeem

Na jaren zalven, lichttherapie en weet ik veel wat kreeg ik 4 jaar geleden neoral voorgeschreven, kankerverwekkend maar het hielp 2 jaar heel goed, daarna leek het wel uitgewerkt en moest ik aan de methotrexaat. Tsja, dat hielp redelijk en mocht ik maar een half jaar gebruiken. En toen. Weer iets nieuws, nu de toctino en wederom veranderde medicijnen mijn leven! De eerste[lees meer...] 4 maand was ik laaiend enthousiast, mijn eczeem was weg (en ik heb vrij ernstig eczeem) ik kon m'n werk weer doen zonder bloed aan m'n handen of pijn. Nu 4 maand verder ben ik blij dat ik er bijna 6 maand op het zitten. Vage hoofdpijn klachten, ik merk dat ik somberder ben en alles is ZO droog. Ik smeer m'n handen zeker 10x per dag in, mijn ogen druppel ik en vaginale slijmvliezen zijn droog en daarom geïrriteerd. Geen pretje. Ik houd het nog 2 maand vol en ga dan (tijdelijk) stoppen maar een 2e kuur zal ik zeker nodig hebben!
02-08-2014

Eczeem

Na 5 jaar allerlei hormoonzalven, lichttherapie en zelfs alternatieve geneeskunde te hebben geprobeerd heeft mijn derde dermatoloog Toctino voorgeschreven voor hardnekkig hand- en voeteczeem. De eerste twee weken was de bijwerking rare hoofdpijn direct onder de schedel. Die verdween. Vervolgens kreeg ik vervelende spierkrampen m.n. 's nachts in bil, voeten, kuiten maar ove[lees meer...]rdag ook aan de binnenkant bovenarm + gewrichtsklachten. De (droge, eeltachtige) eczeem verdween wel langzamerhand en ik kon tot mijn grote vreugde weer makkelijk allerlei klusjes met mijn handen doen. Vanwege de bijwerkingen en gebrek aan verdere vooruitgang moest ik begin juli 2014 stoppen. Nu, een maand verder, is het eczeem helaas in volle hevigheid teruggekeerd. Terug naar af.
24-07-2014

Schimmelinfectie van de huid

Ben nogal sceptisch als het op resultaten aan komt van mensen die een product kopen of uitproberen. Vooral op internet site waar ik soms de indruk heb dat elk product alleen maar goede en tevreden klanten kent. Maar de ernst van mijn huidinfectie deed me grijpen naar alles wat maar kon helpen. Baat het niet, dan schaadt het. Van talkpoeders, over zeeploze, bewaarmiddell[lees meer...]oze, kleurstofloze enfin alles-loze producten. Maar helaas veel geld uitgegeven aan producten, poeders en andere dingen die geen oplossing gaven, nog veel minder opluchting. Na 10tallen producten uiteindelijk SELSUN gekocht. En kijk aan, na 4 dagen geen schilfertjes meer te bespeuren, geen jeuk meer, geen verdikkingen etc. Ok de rode vlekjes zijn nog niet allemaal 100 verdwenen maar elke dag vervagen ze. Hoe lang gebruik ik het nu al? 5 dagen En hoe gebruik ik het? Heel simpel, ik douche me zoals altijd met een zeeploze douchegel, droog me af met een versgewassen handdoek (bij iedere douche ervoor zorgen dat je een vers gewassen en liefst droogtrommel gedroogd opdat alle schimmels zeker dood zouden zijn) en vlak voor het slapen gaan smeer ik me in met de champoo. Ja u leest goed, op droge huid insmeren (GEEN WATER !!!!) en gewoon mee gaan slapen. Aan de iets zwavelachtige geur wen je wel, s morgens afspoelen. Je zal merken dat al na dag 2 je huid veel minder infectie vertoont.
23-07-2014

Eczeem

Alhoewel handeczeem een typische mannenkwaal zou zijn, zijn er meer vrouwen die reageren. Dat is vreemd omdat er zeer grote voorzichtigheid wordt gevraagd bij het voorschrijven van dit middel bij vrouwen. Wat mij ook verbaast is de zeer snelle verbeterde situaties van het eczeem. Als de fabrikant een opgave doet van tussen de 12 en 24 weken voor een effectieve behandelin[lees meer...]g dan is herstel na enkele dagen of zelfs weken niet te verklaren. Zelfs ik als man heb met de dermatologe de site van de fabrikant samen doorgenomen. Dat het middel effect heeft kan ik bevestigen. Omdat bij mij zowel handen als voeten waren aangetast is verbetering snel te constateren. Na een maand verbetert de situatie van mijn handen, minder kloven en herstel van de huid met als gevolg dat het gevoel langzamerhand terugkeert. De voeten daarentegen blijven een rampgebied. Zelfs de pedicure staat met haar handen in het haar. De dode huidlaag is zo dik geworden dat het wegsnijden met het mes een gevaarlijke, soms pijnlijke en af en toe bloederige behandeling is. Na het verstrijken van een maand moet er een nieuw recept worden uitgeschreven en is bloedonderzoek verplicht. Dit medicijn kan de bloedwaardes wijzigen en het bewaken van de grenzen is absoluut noodzakelijk om een veilig gebruik te kunnen garanderen. Zeker bij het gelijktijdig gebruik van andere medicijnen is voorzichtigeheid geboden. Bij mij bleken de waarden nog binnen de grenzen te liggen waardoor de behandeling met dit middel voortgezet kan worden. De bijwerkingen vallen tot nu toe mee, misschien omdat andere medicijnen die ik gebruik ook bijwerkingen hebben die deze weer teniet doen. Hoofdpijn die een paar keer per dag opkomt maar binnen een aantal minuten verdwijnt is lastig evenals de misselijkheid die ook af en toe aanwezig is voor enkele minuten. De zeer grote uitdroging van plekken van mijn huid worden behandeld met een vette zalf. De verwachtte uitdroging in het gezicht, lippen en rond de ogen is uitgebleven. Wel heb ik veel last/irritatie van geheugenproblemen. Het korte termijngeheugen en het oproepen van feiten die in mijn geheugen zijn vastgelegd, blijkt soms een onmogelijke opgave. Het lijkt alsof er een blokkade is die sterker wordt naarmate je meer je best doet. Omdat ik er van uit ga dat dit een bijwerking is stel ik mij er op in en accepteer ik dat ik veel vaker even iets niet weet of mij kan herinneren. De vooruitzichten lijken goed en als de mate van herstel zich in het huidige tempo voort zet zowel bij mijn handen als voeten dan m oet over drie maande toch een nagenoeg volledig herstel van de huid mogelijk zijn. Niet alleen de dermatoloog maar ook de fabrikant wijzen er op dat deze vorm van eczeem terug kan keren maar ook dan kan dit middel weer gebruikt worden.
14-07-2014

Eczeem

In het begin zeer droge ogen, gewrichtspijn. Werd zelfs depressief tijdens het gebruik. Had nergens meer interesse of zin in. Voelde me een totaal ander mens. Ook direct gestopt. Dan toch maar weer eczeem, hoe vreselijk het ook is.
08-07-2014

Gebruik het nu vier weken maar nul resultaat alleen pijnlijke teen en huid. Ben vanaf dag 1 ontzettend gaan hoesten en ben er nu mee gestopt in de hoop van mijn hoest af te komen! Heb hen ook gemaild maar na 4 weken nog geen reactie.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3377)
Anticonceptie - overig (2683)
Cholesterol (2082)
Depressie - antidepressiva overig (1982)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1529)
Pijn - morfine-achtigen (1461)
Pijn (1387)
Verslavingsziekten (1283)
ADHD - psychostimulantia (1253)
Maagzuur - protonpompremmers (1218)
Bloeddruk - betablokkers (1042)
Anticonceptie - eenfase (975)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (915)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (815)
Migraine (788)
Angststoornissen (739)
Depressie - antidepressiva TCA (731)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (729)

Deel jouw ervaringen over
medicijngebruik en maak kans op
het boek de POWER Patiënt!

Hoe word je sneller beter?
Hoe krijg je de best passende behandeling?
Hoe krijg je minder last van bij-effecten?
Lees het in dit boek!

Als je meer wilt weten over dit boek, klik dan hier.

de Power Patiënt

Geschreven door Wil Konings.