categorie

Huid - overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Huid - overig

21-09-2021 | Man | 60
Eczeem
Zit nu bijna 3 jaar aan de Dupixent en kan na 30 jaar eindelijk zeggen dat ik mijn atopisch eczeem onder controle heb. Kreeg in begin iedere 2 weken een spuit, maar nu om de 5 weken. Zo nu en dan gebruik ik nog wel eens cetomacrol en of hormoonzalf . En dat voornamelijk voor mijn handen, om te voorkomen dat er weer barsten en kloven in komen. Voor mij echt een top med[lees meer...]icijn, heb nu sinds bijna 3 jaar geen predison meer gehad. Terwijl ik voor de Dupixent zeker 3 a 4 stoot kuren per jaar had. En om over de diverse tubes hormoonzalf maar te zwijgen. P

07-09-2021 | Vrouw | 31
Schimmelinfectie van de huid
Selsun voorgeschreven gekregen voor huidschilfers en jeuk. Bij gebruik extreem veel haaruitval gehad. Mijn haar werd ook maar niet droog. Zelfs na gebruik van droogkap/fohn bleef mijn hoofdhuid maar vochtig. Wanneer ik dacht dat het droog was, kwam er toch vocht snachts uit mijn hoofd. Selsun stinkt echt enorm. Mijn hoofdhuid werd extreem droog met ontzettend veel haaruitv[lees meer...]al. Ook tijdens het wassen was er veel haaruitval. De stank is echt storend. Kortom ik heb echt geen succes met dit product en ik raad het iedereen af. De dermatoloog heeft een andere shampoo van het merk Vichy voorgeschreven en ik dit product raad ik ten opzichte van Selsun iedereen aan. Mijn haaruitval is aanzienlijk vermindert. Ik heb na het gebruik van Selsun wel 2 kale plekken overgehouden.

Vaseline cetomacrogol creme FNA

26-08-2021 | Man | 19
vaseline / cetomacrogolwas
Jeuk
Gebruikt 2 weken lang voor een droge eczeem plek. Werkte uitstekend! Tijdens de eerste twee dagen wordt het roder máár de jeuk gaat weg. Ik moest dit twee keer doen in de afgelopen paar jaar. Ik gebruik het ook bij een muggenbult. Als ik het nog heb.

20-08-2021 | Man | 73
Psoriasis
Voor psoriasis, al jaren in gebruik zonder problemen

Nailner

14-08-2021 | Vrouw | 36
plantenextracten van Australische Blauwe Cypress, Tea Tree en Lavendel olie
Kalknagel(s)
Mijn kalknagel aan grote teen ziet er nu juist veel slechter uit. Ik gebruik het nu 2 maanden. Groeit geen nieuwe nagel meer en zoals het product zegt: met kleurverbeterend effect" is ook niet waar. De nagel is geler dan ooit en brokkeld nu ook nog eens af. Troep dus!!!(NAILNER 2 IN 1)

09-08-2021 | Vrouw | 51
seleensulfide
Ik gebruikte jaren Denorex, naar grote tevredenheid. Nu is dit niet meer leverbaar Nederland. De apotheek raadde mij Selsun aan. Wat een rommel zeg. Het werkt niet. De jeuk blijft, en ik hen enorme haaruitval. En het is nog duur ook.

07-08-2021 | Vrouw | 31
seleensulfide
ik heb mijn haar ermee gewassen en al bij het wassen merkte ik dat mijn haar meer uitviel dan gewoonlijk. Bij het fohnen is mijn haar heel erg uitgevallen. Mijn hoofdhuid is erg pijnlijk en gevoelig geworden na het gebruik ervan. Het heeft voor mij niks goeds gedaan. Ik weet niet hoelang de haaruitval gaat duren maar zoveel haren per dag verliezen is niet normaal.

05-08-2021 | Vrouw | 53
Psoriasis
Kwaal: jeuk en schilfers op mijn hoofd, al sinds de middelbare school. En deze shampoo is, werkelijk, de enige die helpt. Ik gebruik het niet elke dag, maar zo eens per 5 dagen. In tijden van stress is de roos/jeuk bij mij erger, en wat de oorzaak is van de jeuk/roos weet ik niet. Maar ik sluit me aan bij de vrouw van 66: het is uit de handel en ik schrik er eveneens erg v[lees meer...]an. Een paar jaar geleden was de shampoo tijdelijk niet meer leverbaar en heb ik op advies van de huisarts - en in mijn wanhoop - mijn haar gewassen met eigen urine. Na enige keren ben ik hier mee gestopt, want het hielp niet en ik ging er - niet verrassend - van over mijn nek... Maar nu begint de riedel dus weer. 'Vooruitgang': steeds meer effectieve medicijnen uit de handel/onverkrijgbaar. Hoe is dit te verklaren? Is het alleen in Nederland? Verdienen ze er niet genoeg aan? Zijn het weer die zorgverzekeraars? Tot mijn schrik is er geen ander middel met vergelijkbare samenstelling, ook niet volgens de apotheek. Jeuk op mijn hoofd en onsmakelijke schilfers dus maar weer... gadver! Je zou dit een 'minor problem' kunnen noemen, maar toch... ik word er boos van want ik begrijp het niet! Er zijn weinig geneesmiddelen die zó goed werken, nota bene zonder enige bijwerking. En de geur? Die vind ik niet onprettig, ben er aan gewend. Het spul is zeer geconcentreerd en je doet er lang mee, zeker als je je haar eerst met een alledag-shampoo wast. Iemand een alternatief? (niet dat schuim in een peperduur groen flesje dat na 2 keer leeg is...)

03-08-2021 | Vrouw | 66
Psoriasis
Tot mijn grote schrik is na jaren heel tevreden gebruik Denorex uit de handel genomen. Geen idee waarom. Heeft er iemand een alternatief?

21-07-2021 | Vrouw | 20
Eczeem
Het heeft de ruwe kantjes van mijn eczeem weggehaald, maar de eczeem is zeker niet verdwenen. Plaatsen waar ik nooit eczeem heb gehad begonnen ineens te jeuken. Daarentegen is mijn astma compleet verdwenen en kan ik weer een eindje fietsen zonder puffers! Nu zit ik zelf nog met een dilemma of deze prik het mij waard is vanwege mijn oogproblemen.

Koelzalf FNA

21-07-2021 | Vrouw | 52
unguentem leniens
Ik gebruik deze zalf 2 keer per dag als gezichtscreme ( droge, ouder wordende huid) en ik ben nog nooit zo tevreden geweest over een geichtscreme. Hele dag een lekker voedend gevoel, geen velletjes meer, geen trekkerig gevoel. De glans van de vettigheid dep ik weg met een matte poeder. Een onontdekt geheim pareltje van de gezichtsverzorging!

Nailner

18-07-2021 | Vrouw | 40
plantenextracten van Australische Blauwe Cypress, Tea Tree en Lavendel olie
Kalknagel(s)
Product wat niet werkt. (RED. Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd)

11-07-2021 | Vrouw | 38

02-07-2021 | Vrouw | 38
Eczeem
35 jaar eczeem Hormoonzalf werkte niet meer na 30 jaar Lichttherapie ook niet Eerst aan de ciclosporine,daar kreeg ik na 3 dagen een ernstig krentenbaard en herpes infectie van. Per direct gestopt. Met dupilumab en prednison gestart.mijn huid was heel onrustig. Na 10 weken gestopt met prednison en doorgegeven met de injecties. Werkt top! Geen jeuk, geen kapotte en [lees meer...]droge huid Nu 18 weken bezig. Voor de rode jeukende ogen als bijwerking een oogzalf gehad, werkt prima. De gewrichtspijn is wel vervelend in mijn knieën. Helaas kunnen we daar niks aan doen. Maar geen eczeem meer, mijn leven heb ik terug!

01-07-2021 | Vrouw | 38
Eczeem
Vanaf baby al constitutioneel eczeem. 30 jaar hormoonzalf gesmeerd. Hormoonzalf deed zijn werk niet meer en breidde helemaal uit. Ik moest per direct stoppen. Gestart met lichttherapie, daar een ernstig huidreactie op gekregen.direct gestopt. Toen gestart met ciclosporine(immuunonderdrukker), na 3 dagen gebruik kreeg ik een ernstig krentenbaard infectie. Direct gest[lees meer...]opt en aan 2 antibiotica kuren. Daarna Gestart met prednison en 2 wk later met dupilumab en prednison gestart. Aangezien het wat weken duurt totdat het goed aanslaat de eerste weken prednison ernstig gehad om de huid rustig te krijgen. Her eczeem was enorm heftig toen Daarna gaan afbouwen met prednison Elke 2 weken een Injectie met de pen. Na een week of 6 was mijn huid helemaal zacht, geen jeuk meer. Na verkoop van tijd en Na het stoppen met de prednison kreeg ik oogklachten en gewrichtsklachten. Doorverwezen naar oogarts. Kreeg ik zalf en druppels.en nu geen last meer van Alleen pijn In mijn knieën, maar alles beter dan dat heftige eczeem. Ik heb mijn leven terug,geen huidpijn,brandende huid, jeuk, en geen droge huid meer.

01-07-2021 | Vrouw | 30
Eczeem
3? Jaar geleden ongeveer meegedaan met de trial. Toen was het nog niet op de markt. Waanzinnig effect. Ik kamp met constitutioneel/atopisch eczeem. Vanaf geboorte (ca 2 weken daarna) dauwworm. Niet zo’n klein beetje ook. Gehele leven af en aan erge eczeem uitbraken. Vanaf mijn achttiende eigenlijk continu zeer slecht. Niet kunnen douchen, sporten etcetera. Het was vreselij[lees meer...]k. Dit middel is duur en vast niet heel goed voor je lijf maar de kwaliteit van je leven verbeterd aanzienlijk. Ik heb af en toe nog een paar plekjes en smeer zo nu en dan iets hormoonzalf. Geen bijwerkingen. Hopelijk mag ik het nog een tijdje gebruiken. Injecties zijn niet ideaal, maar eens in de 2 weken is dan weer te overzien. Zo gepiept. Dankbaar dat dit middel is ontwikkeld!

19-06-2021 | Vrouw | 51
Rosacea
Ik gebruik soolantra nu anderhalve maand en de eerste week werd het blozen erger en nu treedt ook het blozen niet meer op. Ik heb helemaal geen puistjes meer en maak mijn huid schoon zonder water. Dat werkt goed. Ook gebruik ik een crème zonder parfum omdat mijn huid van nature droog is. Ik ben erg tevreden met de creme. Met vriendelijke groet, Angelique

Toctino

06-06-2021 | Vrouw | 37
alitretinoïne
Eczeem
Wat zo goed begon eindigde als een ramp. Ik had alleen klachten aan mijn linkervoet en aan mijn rechterhand. Na allerlei kuren en zalfjes heeft de dermatoloog mij Toctine 39 mg voorgeschreven. Ik wil er alles aan doen, als ik maarvan mijn klachten af kom. Zulke enorme kapotte en pijnlijke hand, dik en de vingers niet kunnen buigen. Het leek heel goed te gaan, nu heb ik het[lees meer...] in een nog ergere vorm terug gekregen en nu helaas aan beide handen, polsen, onder- en bovenkant voeten. Ben nog verder achteruit gegaan dan de klachten die er waren toen ik startte met Toctino. Contact gehad met de dermatoloog, kan pas over een maand terecht.... Zucht.... Ik was zo blij dat ik eerst resultaat boekte, helemaal met de zomer in aantocht. Maar nu? Enigszins de wanhoop nabij.

Protopic

03-06-2021 | Vrouw | 20
tacrolimus
Eczeem
Voorgeschreven gekregen door mijn dermatoloog omdat hormoonzalf klasse 1&2 niet goed werkten bij mijn eczeem. Mijn eczeem was binnen 5 dagen bijna geheel verdwenen op mijn gezicht en borsten met Protopic! Aanrader!! Grootst voordeel is voornamelijk dat het je huid niet aantast, waardoor het veiliger is om te gebruiken.

03-06-2021 | Vrouw | 53
Eczeem
Werkt bij mij al jaren zeer effectief. Heb het gemiddeld 2x per jaar nodig en gebruik dan max 1 fles van 200 ml. Daarna neemt de werking af wat logisch is gezien de koolteeroplossing en menthol. Gebruik de shampoo dan 3 of 4 keer (wel 2x wassen op 1 moment) en dan alleen op de plek waar ik last heb van jeuk, roodheid en schilfers. Dan was ik er weer een half jaar (soms ie[lees meer...]ts korter of langer) van af. Nu hoor ik van mijn apotheek dat het niet meer wordt geleverd sinds een jaar. Vreemd want ik zie dat er 77% tevredenheid is over dit product. Soortgelijke producten hebben een lager percentage tevredenheid, gemiddeld 33%. Ik vermoed dat het gezien de prijs (euro 25) is wegbezuinigd. Ketoconasol shampoo is een vervanging van Denorex en is niet leverbaar, vermoedelijk door Corona zegt mijn apotheek. Blijft in mijn geval over (apotheek in overleg geweest met huisarts) Selsun shampoo. En ik ben niet geheel verbaasd, want deze wordt niet vergoed want kun je ook kopen bij de drogist. Vraag: is Denorex Rx shampoo nog te krijgen? Zo ja dan hoor ik graag waar en hoe.

01-06-2021 | Vrouw | 36
Rosacea
Ik hoop dat de schrijfster van dit verhaal dit bericht leest. Ik ben zelf nu sinds een paar wkn gediagnostiseerd met rosacea. Na lang zoeken, heeft het een naam. Ik ben momenteel bezig met een doxykuur en solantra En nu momenteel is het heel erg. Zelfs met vellen die er droog over hangen... is dit normaal? Misschien kan ik nog iets leren in deze.

09-05-2021 | Vrouw | 45
Rosacea
Eerste week nemen klachten toe, daarna heel goed effect. Niets hielp , dit heel snel. Voor mij een wondermiddel.

22-04-2021 | Man | 56
Eczeem
Sinds baby eczeem heel erg geworden na pubertijd gestart met cortisone injecties rond 19e en sinds 30j dagelijks 8mg medrol Ondanks cortisone jeuk schilfering roodhuid quasi overal Sinds begin maart na lange aanvaardingsprocedure (België) en ziek van de methotraxaat gestart met dupixent Onwaarschijnlijk resultaat na 1 dag voel je iets -moeilijk te beschrijven Na tw[lees meer...]ee weken zachte huid perfecte kleur nul jeuk Enkel nog vellen op mijn oogleden en rode band in mijn hals Dit zou moeten verdwijnen Nu 5 spuiten gehad Topproduct - Life changer UZA dermatologie volgt perfect op...

21-04-2021 | Man | 55
Alzheimer
Ik ben vergeten waarvoor ik het gebrulk

05-04-2021 | Vrouw | 56
Rosacea
Volgens de dermatoloog heb ik Rosacea (ben 56 en nooit eerder huidproblemen gehad)! Ik heb Doxycycline Disper Mylan 100 mg voorgeschreven gekregen samen met de creme Soolantra 10 mg. Ben bijna 3 weken ‘onderweg’ met deze middelen maar ze doen m.i. niet veel tot niets! Iemand andere suggesties?

25-03-2021 | Vrouw | 22
Eczeem
Vanaf kindertijd geworsteld met eczeem, alle zalven geprobeerd en niets hielp. Ik was echt ten einde raad, neoral gebruikt maar die stopte mer werken. Uiteindelijk met dupixent begonnen en super tevreden mee! Mijn huid gaat super goed, gestopt met alle andere medicatie (pillen en hormoonzalf). Het enige nadeel is dat zelf de injectie zetten erg tegenstrijdig voeld, maar he[lees meer...]t is zeker te doen. Heel tevreden en zeker een aanrader voor diegene die zich geen raad meer weet met hen eczeem.

Cetomacrogol creme/zalf FNA

24-03-2021 | Vrouw | 24
cetomacrogolwas
Eczeem
Ivm droge huid en eczeem. Fijne creme, trekt ook snel in. Helpt goed, minder vaak hormoonzalf via de huisarts nodig.

Toctino

18-03-2021 | Man | 65
alitretinoïne
Eczeem
Alizem 30mg werkt ook goed en heeft dezelfde bijwerkingen. Ik had ook ernstige kloven in mijn handpalm en op de vingertoppen. Deze zijn nu na 2 maanden helemaal genezen.

16-03-2021 | Vrouw | 33
Psoriasis
Ik heb al mijn hele leven last van een droge hoofdhuid en mijn moeder vertelde mij altijd dat dat berg hete en daar was niks aan te doen. Ik heb er van alles tegen geprobeerd! Ik was wanhopig! En het ergste was nog mijn haar viel enorm uit en dat is nooit meer goed gekomen. Ik had echt een pijnlijke hoofdhuid en uiteindelijk kwam ik op psoriasis en ben daarmee naar de huis[lees meer...]arts gegaan om te vragen of dit het misschien zou kunnen zijn. Ze bevestigde dat en gaf mij deze shampoo. Het ruikt niet lekker maar het maakt mijn hoofdhuid koel en rustig! Ik heb veel minder last van een droge schilferige hoofdhuid nu. Echt geweldig! Ik zou willen dat ik er eerder mee naar een huisarts was gegaan en niet naar mijn moeder had geluisterd haha.

11-03-2021 | Vrouw | 20
Eczeem
Werkte bij mij totaal niet en had het idee dat het op de dagen waarop ik de shampoo niet gebruikte de jeuk erger werd. Echter, ze zijn er bij mij nog niet uit of het eczeem of toch iets anders is dus mogelijk werkt het voor anderen wel

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5498)
Anticonceptie - overig (4025)
Cholesterol (3005)
Depressie - antidepressiva overig (2852)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2522)
Pijn - morfine-achtigen (2318)
ADHD - psychostimulantia (2247)
Pijn (2093)
Verslavingsziekten (2077)
Bloeddruk - betablokkers (1761)
Maagzuur - protonpompremmers (1642)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1582)
Anticonceptie - eenfase (1460)
Angststoornissen (1300)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1253)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1220)
Depressie - antidepressiva TCA (1102)
Antibiotica - urineweginfectie (1051)