categorie

Huid - overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Huid - overig

19-11-2022 | Vrouw | 50
Kalknagel(s)
Na een paar weken begon de huid rond de nagels los te laten. En weer een paar weken later waren de nagelriemen ontstoken. Rood, dik en pijnlijk. Lopen met schoenen aan was pijnlijk. Meteen gestopt met Nailner 2 in 1 natuurlijk. Maar nu, 3 weken later zijn de nagelriemen en de huid op het topje van de behandelde tenen nog steeds rood, dik en pijnlijk. Met het kwastje is het[lees meer...] onmogelijk om de nagels te behandelen zonder de nagelriemen te raken. Daarbij staat in de gebruiksaanwijzing dat je ook de onderkant van de nagel moet meenemen. Daar waar je 'm knipt. Dan moet je de huid sowieso wel raken. Waardeloos advies dus om aanraking met de huid te voorkomen. Dat is absoluut niet mogelijk. Het is ontzettend agressief spul. En ik ga dus niet afwachten of het effectief is tegen kalknagels. Want dan moet je maanden tot een jaar dagelijks blijven smeren. No way!

Vaseline cetomacrogol creme FNA

11-11-2022 | Vrouw | 76
vaseline / cetomacrogolwas
Via de specialist gebruik ik voor de klachten bij lichen sclerosus al drie jaar dermovate-creme en aanvullend cetomacrogolcreme. Deze cetomacrogolcreme koop ik zelf in een grote pot (en af en toe in een tube voor gebruik op reis). De toevoeging FNA heeft m.i. weinig betekenis voor de werking, maar maakt de creme wel tweemaal zo duur. Ik kijk op sites naar de prijzen en be[lees meer...]stel dan een pot van 500 of 1000 gram. Ik gebruik een lepeltje (of spatel) om de creme uit de pot te halen i.v.m. de hygiene.

08-10-2022 | Vrouw | 30
Eczeem
Ik gebruik protopic voor twee problemen. Als begin twintiger kreeg ik enorme eczeem plekken langs mijn ogen. Na een paar dagen smeren verdween het volledig. Ik moet het onderhouden dus eens per maand komt het licht terug. En daarnaast vlekjes op mijn lijf, hier werkt protopic ook goed bij. Ik heb normaliter geen bijwerkingen. Maar, ik heb helaas ondervonden dat als je maar[lees meer...] een paar druppels alcohol drinkt terwijl je de zalf gebruikt dan lijkt het of de locatie waar de zalf is in brand staat. Een branderig en verontrustend gevoel. Ik schrok snachts wakker en ben naar de spiegel gerend omdat ik dacht dat mijn ogen in brand stonden. Dus géén alcohol drinken bij deze medicatie. Over het product zelf ben ik super tevreden.

26-08-2022 | Man | 45
Netelroos
Tegen neuspolypen. Ik rook nagenoeg niets meer. Al na 1 dag merkte ik dat ik meer lucht kreeg en vanaf dag 2 was mijn reukvermogen sterk verbeterd. De netelroos en de bijbehorende jeuk is telkens van tijdelijke aard en zal hierom hoogstwaarschijnlijk duiden op een lichte allergische reactie van mijn lichaam op het middel.

Toctino

20-08-2022 | Vrouw | 59
alitretinoïne
Eczeem
Heb een hardnekkige vorm van eczeem aan mijn handen, vingers en linkerbeen en linkervoet zool, sinds een paar jaar. Van alles geprobeerd, zalfjes, crème, licht therapie. Niets leek te helpen. Toen door dermatoloog Toctino geadviseerd. Direct gestart met 30 mg. Effect was er al vrij snel. Eczeem verdween na een paar weken. Was natuurlijk blij aangezien eczeem je leven beh[lees meer...]oorlijk beïnvloed. Gestopt met de Toctino. Eczeem bleef een paar maanden weg maar kwam helaas weer terug. Opnieuw weer in overleg met dermatoloog begonnen. Zelfde proces. En weer nadat het in een wat lichtere mate terug kwam opnieuw met 10 mg weer gestart. Bloedprikken om de waarden weer in de gaten te houden. Daar kwam gelukkig steeds een positieve uitslag, m.u.v. de laatste keer, vervettings waarden iets verhoogd. Vandaag besloten om toch te stoppen, vanwege bijwerkingen. Hitte in mijn hoofd is o.a een reden om te stoppen. Daarnaast een algeheel niet fit gevoel. Twijfels of de medicatie hier ook aan meewerkt. Eczeem is minimaal, hopelijk blijft het nu zo, blijft de heftigheid uit, dan kan ik er wel mee leven.

Koelzalf FNA

15-08-2022 | Vrouw | 73
unguentem leniens
Blijft vreselijk vet en trekt niet in de huid.

Koelzalf FNA

09-08-2022 | Man | 41
unguentem leniens
Vanwege de enorme jeuk van schurft, kreeg ik koelzalf voorgeschreven. Het is een vettige crème. Heb deze meerdere malen geprobeerd, maar ik merkte niks van een verkoelend effect. Bij jeuk van schurft helpt koelen enorm, maar dan moet de crème wel koelen. Koelzalf deed in mijn geval niks. Een maat met schurft had dezelfde ervaring met koelzalf.

26-07-2022 | Man | 43
Psoriasis
Ik ben super blij dat ik bij een dermatoloog terecht ben gekomen die gespecialiseerd is in eczeem en psoriasis. Ik had al jaren last vam rode en jeukende plekken in mijn lies en rode korsterige plekken op mijn eikel. Na jarenlang aanmodderen met anti schimmeldmiddelen en hormonzalven alleen maar tijdelijke resultaten voor een paar dagen. Door de hormoonzalf is de huid van[lees meer...] mijn eikel op den diir zo aangetast dst die uitendelijk zwaar ging ontsteken en zelfs begon te bloeden. Pas toen verwees de huisarts me door naar mijn geweldige dermatoloog. Daar waar de huisarts ervan overtuigd was dat er sprake wss van een schimmelinfectie, concludeerde mijn de derrmatoloog juist dst er sprake was vam psoriasis op de huid van mijn penis en de penis huid. Hij zei dat hormoonzalf op den duur alleen maar meer ellende veroorzaakt in het genitale gebied. Hij kwam met de geweldige beslissiny op toprtocic 0, 1% sterkte voor te schrijven. Ik heb dat na instructie twee weken 1 x daags gesmeerd. De eerste paar dagen kreeg ik een branderig geboel opnde ingesmeerde plekken. Vooral bij het douchen. Echter, na 3 dagem begon ik een wonderlijke verbetering te zien. Na de twee welen smeren zijn al mijn problemen als sneeuw voor de zon verdwrnen. Wel kreeg ik drie weken later weer een klein beetje jeuk in mijn liezen en een klein rood plekje op mijn eikel. Vervolgens 5 dagen gesmeerd tot het weer rustig was. Inmiddels 4 weken verder en het ziet er allemaal weer keurig uit. Nooit gedacht dat mijn penis weer zou herstellen. Nu hou ik het in de gaten, en mocht ik weer problemen zien, dan smeer ik weer 5 dagen. Dat vind ik een prima deal. Maar ik heb alle vertouwen dat deze zal op den duur alle problemen permanent zal laten vsrdwijnen. Voordeel is dat protopic je huid niet aantast, waar hormoonzalf dat wel doet. Eeuwig dankbaar naaar de dermatoloog voor het suggereren van protopic. Ik had vooral met de ernst van een bloedende eikel nooot verwacht dat dit ooog nog goed zou kunnen komen na langdurig hormoonzalf gebruik. Echt een tovermiddel en ook dank aan de farmaceut die dit middel heeft ontwikkeld!

16-07-2022 | Man | 59
Kalknagel(s)
Geen verbetering merkbaar. Gebruik nu sinds 3 maanden dagelijks en de kalknagels worden allen dikker en geler. De huid rondon de nagels komt los en de nagels laten los. Terug naar Daktarin. Had Nailner gekocht om sneller van de kalnagels af te zijn omdat Daktarin een traag effect heeft. Ben nu bijna van mijn klaknagels af, letterlijk, ze dreigen er gewoon af te vallen ! [lees meer...] Verkocht als geneesmiddel, zou verkocht moeten worden als bijwerking met de prijs van geneesmiddel.

Vaseline cetomacrogol creme FNA

19-06-2022 | Vrouw | 62
vaseline / cetomacrogolwas
Gebruik het al jaren 2x per dag. In de zomer merk ik vaak dat huid wat dunner is geworden, omdat ik dan snel irritatie heb door zweten. Laatste tijd vliegt me iedere keer de doseer dop van de tube. Niet goed vastgemaakt door de fabrikant vermoed ik. Daardoor niet erg voordelig in gebruik.

18-06-2022 | Man | 79
Kalknagel(s)
Heb Nailner 2 in 1 naar schatting nu 5 weken in gebruik. 1 teen is sinds een week hartstikke rood geworden, dik en voelt ontstoken aan. Ben inmiddels onder dokters behandeling en moet nu Fusidinezuur zalf erop smeren. Zie dat inmiddels de andere teen die ik ook met Nailner heb behandeld, precies dezelfde kant op gaat. Idioot dat een dergelijk middel in de handel is. Het z[lees meer...]ou direct uit de handel moeten worden genomen. In de bijsluiter staat met geen woord gerept over deze mogelijke bijwerking. Ik kijk nu op internet en vind het wel heel opvallend dat een mevrouw precies dezelfde negatieve ervaringen heeft. Bij deze dus een waarschuwing aan mensen die dit middel overwegen, om dit middel NIET te gebruiken. Het geeft meer schade dan dat het helpt.

Denorex RX

14-06-2022 | Man | 21
koolteer/ levomenthol
Eczeem
Zoals anderen benoemen, het enige middel dat werkt tegen eczeem. Omdat ik graag iets vergelijkbaars wilde, veel gezocht op internet. Er bleek een apotheek (uit Oldenzaal) een tijdlang een tussenoplossing te hebben, met dezelfde werkzame stoffen. Toen ik daar weer een keer voor een extra fles heen belde, kreeg ik het bericht dat het nu ook weer machinaal geproduceerd wordt[lees meer...], door 'De magistrale bereider'. Kortom, Denorex bestaat niet meer, maar er zijn vervangende oplossingen met precies dezelfde werkzame stoffen.

08-06-2022 | Vrouw | 60
Kalknagel(s)
Gebruik nu 7 weken consistent Nailner 2 in1 en het wordt er alleen maar slechter van, nu gaat de teen rondom de nagel ontsteken, heb nooit ontstekingen. Maak me dus zorgen om de veiligheid van het gebruik van Nailner. Het is pure oplichting en moet verboden worden.

08-06-2022 | Man | 26
Eczeem
Heel mijn leven heb ik last van eczeem. Zoveel dingen geprobeerd maar niets werkte zoals het zou moeten. Op mijn 22e heb ik enorme uitbraken in mijn gezicht en hals gekregen (en ook over de rest van mijn lichaam maar minder erg.) Waardoor ik zo onzeker was en altijd pijn had. Ik krijg Dupixent nu al 2 jaar en het werkt echt top! Af en toe smeer ik hormoonzalf maar na 1 x s[lees meer...]meren is de uitslag alweer weg. In het begin wat bijwerkingen gehad bij mijn ogen waardoor ik heel slecht begon te zien. Dit is wel terug gebeterd. Al blijven mijn ogen wel wat gevoelig en de huid errond ook. Maar er is een gigantische verbetering! Ik ben zo dankbaar dat dit bestaat en dat ik het krijg.

08-06-2022 | Man | 50
seleensulfide
Ik heb ook Selsun gebruikt maar vond het stinken en te medicinaal. In plaats daarvan gebruik ik nu AT14 Anti-roos shampoo. Shampoo zonder al die toevoegingen die de huid irriteren. Na twee keer gebruiken is de roos en de jeuk weg en nu volstaat 1 keer per week mijn haar wassen.

22-05-2022 | Vrouw | 29
Eczeem
Na jaren van alles te geprobeerd te hebben over gegaan naar dupixent. Na 1 jaar gebruik dupixent toch weer gestopt naar vervelende bijwerkingen. Maar het effect van dupixent was goed, geen eczeem en jeuk meer!

Sorion crème

05-05-2022 | Vrouw | 72
Azadirachta/Curcuma Longa/Rubia Cardifolia/Wrightia Tinctoria extract/Cocos Nucifera
Psoriasis
ik gebruik al jarenlang Sorion crème op advies van mijn dermatoloog. Helaas niet op recept verkrijgbaar. Op een paar plekken op mijn been en lichaam na, zijn alle opkomende psorias-plekjes goed te onderhouden of ze verdwijnen met het smeren met de crème. Waarom het ene plekje na een paar dagen smeren verdwijnt en het andere blijft (het wordt in ieder geval niet groter) is[lees meer...] me niet duidelijk. Bij STERKTE heb ik 60 mg ingevuld (er moest iets ingevuld worden, dat is de inhoud van de kleinere tube)

28-04-2022 | Man | 57
Eczeem
Nu 3 weken in gebruik , voel en zie nog niet echt de voordelen heb extreme schilfering hoofdhuid, heb een vermoeden dat het een reactie is op het afbouwen hormoonzalf (tsw) hoop dat het steeds beter wordt , heb hiervoor jaren hormoonzalf gebruikt en 3 maanden ciclosporine wat ik moest staken ivm hoge bloeddruk

Soolantra

19-04-2022 | Vrouw | 62
ivermectine
Rosacea
Vanuit het niets had ik ineens een rode vlinderachtige huiduitslag en brandende wangen. In de zon werd het helemaal erg. Getest op Lupus maar toch Rosacea. Gebruik dit nu twee weken ‘s avonds en mijn wangen gloeien niet meer. Ook zijn de rode vlekken minder geworden. De eerste 3/4 dagen voelde het wat branderig aan na opbrengen maar nu geen last meer. Ik heb er vertrouwen [lees meer...]in. Overdag kan ik met SF 30 gewoon in de zon.

25-03-2022 | Man | 42
seleensulfide
Eerst wilde ik Selsun niet gebruiken door sommige horror verhalen die ik heb gelezen op deze site. Na geen succes met andere merken en middelen toch ook maar Selsun gaan proberen. Volgens mijn huisarts is het soms zoeken naar de het juiste middel. En ja hoor, Selsun was mijn middel en voor mij de juiste oplossing. Alle overdreven ervaringen van anderen heb ik totaal niet e[lees meer...]rvaren. Die geur valt reuze mee en trekt snel weg. Ik ben super tevreden met dit middel ik heb nog een week te gaan dan ben ik klaar. Ik had Selsun gelijk moeten kopen! Tip: Koop 60ml als je kort haar hebt, na openen 9 weken houdbaar. Is meer dan voldoende.

09-03-2022 | Man | 32
Eczeem
Voor mij echt een wondermiddel. Jarenlang last gehad van Seborroisch eczeem. Diverse zalfjes en shampoos gebruikt voor mijn hoofd, gezicht en baard. Nu ik dit gebruik heb ik bijna geen last meer van schilfers. Ik moet dit wel elke week gebruiken en het stinkt ook behoorlijk, maar dat heb ik er graag voor over.

06-02-2022 | Vrouw | 37
seleensulfide
Na heel vaak bij de huisarts te zijn geweest en ketoconazol shampoo voorgeschreven te hebben gekregen en locoid scalp lotion. Tevens ook dermolin shampoo gebruikt te hebben kreeg ik dit als laatste redmiddel. Nou na 1 x wassen had ik al een stuk minder schilfers.. het stinkt wel heel erg en ik doe op het laatst wel wat conditioner in mn haar punten omdat het anders heel dr[lees meer...]oog is. Ben ik super blij en tevreden met dit product. Ik zou het echt iedereen aanrader voor mij is dit een life saver!!

Soolantra

31-01-2022 | Vrouw | 39
ivermectine
Rosacea
Al heel lang - misschien wel 10 jaar- heb ik last van rosacea. Van alles geprobeerd, maar niets hielp, zeker niet op lange termijn. Via internet op soolantra gestuit en door de huisarts voorgeschreven gekregen. De eerste weken waren wel erg, flinke verergering, dusdanig dat ik overwoog om te stoppen. Maar ik had gelezen dat dit vaak voorkomt, dus heb doorgezet. Na een [lees meer...]aantal weken flinke verbetering en later was alle roodheid, pukkeltjes etc zo goed als weg. Nu alweer maanden een gladde huid, heel af en toe een pukkeltje, maar niets vergeleken bij eerst. Ik gebruik het nu nog om de dag, een klein beetje. Volgens de huisarts mag ik het blijven. gebruiken. Ik ben zeer tevreden, geen gedoe meer met camoufleren etc.

22-01-2022 | Man | 65
Kalknagel(s)
Moet na een week zichtbaar zijn echter heb ik het een jaar gebruikt zonder enige verbetering. Heb contact gehad met de fabrikant en die vertelde mij dat ik beter naar de huisarts kon gaan. Afrader dus zonde van het geld.

10-01-2022 | Vrouw | 61
tacrolimus
Huidaandoening necrobiosis lipoidica waar een wondje in is ontstaan. Dermatoloog adviseert: 2x per week de Protopic op wond aanbrengen en afdekken met Medilex pleister. Overige 5 dagen smeren met Dermovate ic met medilex pleister. Na 3x aanbrengen van Protopic begon ik hevige, helse pijn te krijgen op plaats van de wond. Brandend en vlammend en pijnscheuten. Dit bleef 2[lees meer...]4/7 doorgaan. Dermatoloog stopte deze behandeling en nu andere behandeling. Pijn bleef nog 8-10 dagen aanhouden.

Sorion crème

01-01-2022 | Vrouw | 59
Psoriasis
Ik heb ernstige psoriasis aan hand, hormonale zalven hielpen niet, lichttherapie verminderde tijdelijk de psoriasis, uiteindelijk was advies dermatoloog medicijnen. Deze hielpen wel, maar bijwerkingen waren afschuwelijk, van erge haaruitval, tot ernstige vermoeidheid, kon bijna niets meer qua energie. Terwijl ik normaal veel sport en veel energie hebt. Bij stop medicatie[lees meer...], was de psoriasis direct weer in erge vorm terug. Op internet de sorion zalf gezien, en besteld. Het is echt ongelooflijk, in 2 maanden tijd, is de psoriasis voor 80 %weg, ook de bijbehorende jeuk, pijn en kloven. Kan mijn hand weer gebruiken zonder alle last. Dus ik ga ermee door, gebruik heel af en toe nog hormoonzalf, demovate erbij, als er op 1 plek de psoriasis opleeft, vooral op 1 vinger nog, ook dit wordt minder. Heb ook de sorion capsules erbij besteld, neem er 1 per dag in. Ben er heel blij mee na zeker 5 jaar tobben. Helaas wordt het niet vergoed bij zorgverzekeraar, ook al ben ik verzekerd voor alternatieve zorg, en medicatie.

26-12-2021 | Vrouw | 58
Eczeem
Ik gebruik het nu 2 maanden bij eczeem rondom en op de oogleden. Nooit eerder eczeem gehad, nu pas sinds een half jaar. Zo vervelend en lelijk in je gezicht natuurlijk. Verschillende sterktes hormoonzalf gebruikt. Werkten even maar het kwam steeds weer terug. Ook slecht voor de huid om lang te gebruiken. Dermatoloog in het ziekenhuis schreef me Tacrolimus ( is protopic) vo[lees meer...]or. Wat een geweldige zalf! Ik ben er gelukkig mee! Ik smeer het voor ik ga slapen dun, en in de ochtend. Huid is weer als vanouds en kan gewoon weer make-up gebruiken zonder problemen. Huid is weer mooi flexibel en gezond. Bij gebruik van alcohol inderdaad heel warm in je gezict, alsof je koorts hebt maar dat verdwijnt weer na korte tijd, geen probleem. Ik zeg... doen, je zult er blij mee zijn!

Denorex RX

28-11-2021 | Vrouw | 61
koolteer/ levomenthol
Psoriasis
Tot mijn schrik Denorex niet meer leverbaar. Dus naar alternatief op zoek. Via internet wel Denorex te koop, maar ben toch wat huiverig ivm import medicijnen (was hier alleen met recept te krijgen) vanuit een niet EU land. Zo kwam ik op Piroxgel shampoo uit. Het Spaanse van Denorex zo te lezen. Ook met koolteer. Zojuist besteld en zal mijn ervaringen delen.

13-11-2021 | Vrouw | 27
Kalknagel(s)
Ik gebruik het nu al meer dan een maand (met veel enthousiasme en hoop) want ik heb 30 euro betaald voor twee in 1. Zo juist heb ik het weer gebruikt, alleen zie ik nu dat mijn licht gele nagel donker bruin aan het worden is!!! Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik weet niet meer wat ik moet doen…

05-11-2021 | Vrouw | 66
Astma
Reden: chronische bijholteontstekingen en neuspoliepen. Geen reuk. Reuk is terug en vrij constant.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5833)
Anticonceptie - overig (4287)
Cholesterol (3122)
Depressie - antidepressiva overig (2956)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2703)
Pijn - morfine-achtigen (2428)
ADHD - psychostimulantia (2396)
Verslavingsziekten (2189)
Pijn (2170)
Bloeddruk - betablokkers (1831)
Maagzuur - protonpompremmers (1698)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1628)
Anticonceptie - eenfase (1512)
Angststoornissen (1444)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1437)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1350)
Depressie - antidepressiva TCA (1170)
Antibiotica - urineweginfectie (1153)