categorie

Huid - overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Huid - overig

18-08-2019

Eczeem

Na jaren diverse middelen te hebben gebruikt en vele cremes trad er geen verbetering op. Nu slik ik een jaar Toctino. Het werkt goed. Helaas zijn er bijwerkingen, die voor mij op de koop toe werden genomen. Echter sinds drie maanden begon mijn haar wat droger te worden en gaat nu heel erg krullen. Verder verlies ik veel haar. Ben nu serieus aan het overwegen te stoppen.
15-08-2019

Protopic (tacrolimus)

Gebruik i.v.m. vitiligo. Op het gezicht helpt het goed en snel (binnen een maand). Bij oksel duurde het 3 maanden om de vlek weg te krijgen. Op handen en armen geen resultaat helaas. Maar een aanrader dus voor het gezicht!
09-08-2019

Rosacea

Helpt redelijk maar niet voldoende., er komen nog steeds puistjes maar wel kleiner .Bij het gebruik wordt niet aangegeven hoe je het beste vooraf je huid kunt reinigen voordat je gaat smeren.
06-08-2019

Eczeem

De hoge dosis had voor mij te veel bijwerkingen, vooral geestelijk: depressief en geagiteerd. De lage dosis (10mg) wasprecies goed enhad al na een maand effect.
23-07-2019

Rosacea

Deze Soolantra creme is het enige dat geholpen heeft bij rosacea in mijn gezicht! Ik heb nu 10 jaar rosacea ( roodheid/brandingen/puistjes ) en natuurlijk zoveel geprobeerd om het te verhelpen. Ook middelen op recept, waaronder Rozex. Ben zo ontzettend blij met dit product. Het is wel belangrijk om de Soolantra creme te blijven smeren. In het begin kan de rosacea vererg[lees meer...]eren. En bij mij duurde het ongeveer 3/4 weken voordat ik resultaat zag... Dus hou vol!
12-07-2019

Dupixent (dupilumab)
Eczeem

na 40 jaar allerlei zalven, therapieën en behandelplannen te hebben gedaan, nu sinds 8 maanden dupixent. Over het algemeen erg tevreden, eczeem is nauwelijks nog aanwezig. Echter zeel veel last van de bijwerkingen.
17-06-2019

Xtluis (dimeticon)
Hoofdluis

Wat een rotzooi, inmiddels 2 keer gebruikt volgens de aanwijzingen, maar nog steeds levende luizen, kost eren vermogen, maar werkt voor geen beter, had beter boter op mijn. Hoofd kunnen smeren...
03-06-2019

Vaseline cetomacrogol creme FNA (vaseline / cetomacrogolwas)
Zonneallergie

Ben nu 2 weken met de crème bezig en het resultaat mag er wezen het gaat met sprongen vooruit😁. Heb mijn levenstijl wel aangepast met gezondere voeding dat houd in veel water drinken, groenten, fruit en veel bewegen. Vermijd suikers, drank, frituur etc. Ter ondersteuning gebruik ik om in te nemen kurkuma, visolie tabletten en vitamine D.
28-04-2019

Cetomacrogol creme/zalf FNA (cetomacrogolwas)
Vaginale schimmelinfectie

Het blijft jeuken. Was volgens gynaecoloog geen schimmel alleen droge huid. Maar dit middel helpt totaal niet.
03-04-2019

Nailner (plantenextracten van Australische Blauwe Cypress, Tea Tree en Lavendel olie)
Kalknagel(s)

Mijn dochter van 7 heeft meerdere kalknagels. Ik heb 9 maanden 2xdaags met Nailner behandeld. Zonder effect, de nagels zijn er nu helemaal afgevallen, en ze is te jong voor de tabletten van de huisarts. Ik overweeg nu laserbehandeling...
28-03-2019

Dupixent (dupilumab)
Eczeem

Erg tevreden over dit medicijn. Ik ben nu 52 en heb ernstig atopisch eczeem sinds mijn 18de. Sinds in Dupixent is mijn huid gaaf, gezond. Nooit voordien is mijn huid zo rustig geweest. Dit medicijn is inmiddels goed gekeurd maar nog niet algemeen op de markt verkrijgbaar. Ik heb dit medicijn door een medische noodprogramma's van het fagg (Belgie). Hoog tijd dat het beschi[lees meer...]kbaar komt voor iedereen met ernstig eczeem.

Van alles geprobeerd via dermatoloog: cremes en lotions en lichttherapie. Lichttherapie hielp wel, maar erg intensief en je kans op huidkanker neemt toe. Deze simpele kruidencreme werkt geweldig. In vier weken is mijn huid volledig hersteld (na 30 jaar tobben!!!).
31-01-2019

Eczeem

Geboren met Eczeem. Na vele, vele verschillende (emovaten, teer, cortizon steroïden) zalven voorgeschreven door diverse specialisten was daar eindelijk begin deze eeuw voor MIJ een groot deel verlichting. Ik ben nu 45 en smeer dit tegenwoordig enkel op kleine plekjes een paar dagen tot deze weg zijn.
25-01-2019

Rosacea

Ook voor mij werkt Solantra erg goed. Gebruik het nu enige tijd en heb vrijwel geen ontstekingen meer.
24-01-2019

Rosacea

Lieve lezer, Op een dag had ik zo’n extreme uitslag (met een soort puistjes/ontstekingen) op mijn gezicht en roodheid. Ook bloosde ik om het minst geringste en mijn hoofd voelde altijd zo warm. Mijn omgeving vroeg of ik ernstige allergie had en of ik me wel goed voelde. Uiteindelijk bij de dermatoloog geweest en die zei direct: rosacea! Deze schreef mij Soolantra c[lees meer...]reme voor. Voordelen ten opzichte van traditioneel recept metrodinazol is dat je het maar 1 keer zeer dun hoeft aan te brengen ipv 2x en dat het ook puistjes/ontstekingen en roodheid tegen gaat. Uiteraard werd er ook aangeraden geen pittig eten te nuttigen en veel alcohol te drinken. Geen sauna, opletten met van warm naar koude ruimten en andersom. Ook mag je je huid niet meer schoonmaken met water. Deze laatste tip heeft enorm veel verbeterd voor mij. Ik ben meteen gaan smeren. De eerste twee weken gebeurde er weinig met de roodheid. De puistjes verdwenen wel! Heel erg fijn dus. Ik merkte na week twee dat de voorheen vuurrode huid nu plek maakte voor lichte huid op bepaalde delen In het gezicht.Deze lichte delen kwamen er steeds meer. Ook werd de huid rustiger en minder warm/geïrriteerd. Nu, 2 maanden verder is de huid veel rustiger. Ik voel me weer zeker over mezelf. Make up staat veel mooier omdat je veel minder hoeft weg te werken en steeds moet bijwerken. Ook zijn mijn opvliegers weg, blozen doe ik niet meer continu, echt een verademing! Uiteraard hoort bij de aandoening rosacea ook camoufleren van de (overige) rode vlekjes want deze aandoening is levenslang. Als tip wil ik hiervoor meegeven, catrice liquid foundation. Ziet er natuurlijk uit en de huid kan blijven ademen. De medische schoonmaak /onderhoud lijn die je voor je huid kan gebruiken is waanzinnig van la roche posay- rosealic lijn. Met name de micellair gel voor make up verwijdering. Omdat de Soolantra creme de huid erg droog kan maken kan de Eucerin creme-anti redness (zonder foundation/kleur) perfect gebruikt worden. Is je huid erg droog gebruik je iets meer en zo niet dan een heel dun laagje over de Soolantra heen. Mocht je ook rosacea hebben dan raad ik je aan een goede arts te zoeken en geef het de tijd. Je huid is erg aangedaan en heeft een beetje rust en liefde nodig om te herstellen + een goeie creme zoals Soolantra bijv. Mocht je het ook gebruiken dan hoor ik graag je ervaring. Groetjes!
11-01-2019

Vaseline cetomacrogol creme FNA (vaseline / cetomacrogolwas)
Acne/puistjes

De zalf is slecht uit de tubes te krijgen. De apotheek doet het voor me over in potten dat zou eigenlijk door de fabrikant dienen te gebeuren.!!
08-01-2019

Denorex RX (koolteer/ levomenthol)
Psoriasis

Naar behoefte gebruik ik Denorex RX voor de hoofdhuid tegen psoriasis 2-3 keer per week. Laat de Denorex ca. 3-5 minuten inwerken onder het douchen. Zet wel een haarkapje op. Na het inwerken spoel ik de Denorex shampoo uit. Omdat het haar na het gebruik een beetje naar teer/menthol ruikt doe ik soms het haar nog met gewone shampoo of crème nawassen. P.S.: Was een tijd[lees meer...]je niet meer leverbaar, maar nu weer in apotheek kunnen kopen via recept huisarts
09-12-2018

Eczeem

Gestart met 30mg, mijn vorm heeft vooral betrekking op de voeten. Deze zijn nog nooit zo goed geweest, zelfde geldt voor de handen. Bij start medicatie vrij snel effect, en bijwerkingen, zeer droge huid, branderige ogen en hoofdpijn. Daarna enkele weken voelde ik me prima, toen langzaam aan kwamen klachten. Branderige ogen, hoofdpijn enorme spierpijn en gewrichtsklachten. [lees meer...]Mn humeur werd slecht, zeer kort lontje en een grauwsluier over mijn gevoel. Uiteindelijk besloten te zakken naar 10mg dus werkte weer weken prima klachten gingen voorbij. Nu sinds 3 weken weer ernstige gewrichtsklachten en spierpijn. Het heeft kortom een dik jaar lang goed gewerkt maar bijwerkingen vind ik tot nu toe toch wel te heftig om door te gaan. Lastige keuze te maken hoe nu verder...t strijd van een chronische ziekte.
22-11-2018

Eczeem

zeer ernstige handeczeem (blaasjeseczeem) , zalf hielp niet na dag 1 merkte ik al verschil en werd alles rustiger. soms lichte uitbraken, maar die waren na een paar dagen weer weg. 7 maanden geslikt. de dag nadat ik gestopt ben begonnen helaas de eerste blaasjes al weer te komen en lijkt het weer erger te worden. nieren en lever zijn gelukkig goed gebleven die maanden.[lees meer...] regelmatig bloedprikken. Ook mijn diabetes is in die periode super goed en stabiel Jammer dat het zo belastend is voor de lever en nieren
21-11-2018

Eczeem

Ik heb chronische handeczeem. Door Toctino heb ik de eczeem deels onder controle. Bij gebruik van 30 Mg krijg ik te veel last van hoofdpijn. Ik gebruik nu 1 of 2 tabletten van 10 Mg per dag. Dit is eigenlijk te weinig om de handeczeem volledig onder controle te krijgen. Hoofdpijn is nu wel een stuk minder. Ik ga er miet vanuit dat door gebruik van Toctino de chronische kl[lees meer...]achten verdwijnen.
17-11-2018

Kalknagel(s)

Product gekocht vanwege schimmelnagels. Nailner flesje met kwast. Tweemaal daags cfm instructie aangebracht. Na week liet huid rondom los en nagelriemen. Nagel ziet er slechter uit dan daarvoor en licht los. Tevens irriterend, brandend gevoel. Gestopt met gebruik. Zeer nare ervaring.
31-10-2018

Eczeem

Ik gebruik Protopic nadat men stadium 1 2 & 3 doorlopen heeft met hormoonzalven. Mijn laatste tube is 1 oktober 2018 over de datum gegaan en ben hier dus mee gestopt. I.v.m niet leverbaar (op dit moment) Protopic, overgestapt naar Elidel (Pimecrolimus) broertje van Protopic (Tacrolimus). Ben 3 dagen aan het smeren geweest en alles is roder en jeukeriger geworden ben er[lees meer...] mee gestopt (want je gaat namelijk schamen) en wacht totdat Protopic weer leverbaar is. Bij Protopic heb ik na 2 dagen al verbetering en baal er ontzettend van dat het op dit moment niet leverbaar is.
26-10-2018

Picato (ingenolmebutaat)
Actinische keratose

Had het eerder gebruikt op een klein plekje boven mijn lip. Te doen en erg effectief. Nu mijn decollete 2x daags ingesmeerd en als ik had geweten dat het zo pijnlijk zou zijn, had ik het niet gedaan. Had tubetjes voor 3 dagen, maar ben na de tweede dag gestopt omdat er open wondjes kwamen. daarna 2 dagen gesmeerd met een antibioticum zalf (Fuzine creme). De huid werd n[lees meer...]og strakker en pijnlijker. Ben er zelfs een dag of 2 beroerd van geweest. Ben uit mij zelf Calendulan zalf gaan gebruiken: eerst een stukje geprobeerd op links en de rest nog met antibioticum creme. De huid, ingesmeerd met Calendulan, was de volgende dag direct al een stuk minder rood en minder pijnlijk en voelt een stuk aangenamer. Ik blijf nog even smeren. Moet wel zeggen dat de Picato zijn werk heeft gedaan, de huid is een stuk rustiger. Ben nu precies 1 week verder en ziet er redelijk goed uit. Nog wel een paar ruwe plekjes. Voor kleine plekjes is het uitstekend te doen en je krijgt er geen witte huidvlekken van, in tegenstelling tot het gebruik van vloeibare stikstof.
27-09-2018

Kalknagel(s)

Super product. Snap niet dat iedereen klaagt hier, je moet het gewoon maanden volhouden. Na een week werden de dikke nagels week en zag het er al stukken beter uit. De nieuwe nagels groeien nu schoon terug en ik ga voorlopig nog wel door tot alles uitgegroeid is.
15-09-2018

Cetomacrogol creme/zalf FNA (cetomacrogolwas)
Eczeem

Water is het vergif voor mijn huid. Ik krijg bovendien om de haverklap bloedende kloven in mijn handen en vingers. De zalf cetomacrogrol verzacht de pijn en heelt de kloven. Je kunt deze zalf krijgen in tubes en in grote potten. Ik adviseer: neem de grote potten van Fagron. De tubes zijn inderdaad moeilijk leeg te krijgen. Daarvoor moet je een tubeknijper hebben. Dat is e[lees meer...]en plastic plaatje met een sleuf erin. Je haalt de tube vanaf de onderkant door die zeer smalle sleuf en schuift hem naar gelang de tube leger wordt naar boven. Als de tube leeg is trek je de knijper weer naar onderen vanaf. Is te gebruiken voor alle soorten tubes.
13-08-2018

Kalknagel(s)

Gebruik Nailer nu 2 weken en huid rondom tenen zijn aan t vervellen en op sommige plekken zelfs de huid weg. Zie op deze site dat meerdere mensen dezelfde ervaring hebben. Stop gelijk met dit spul want t prik en doet echt pijn bij applicatie omdat de huid is beschadigd.
05-08-2018

Kalknagel(s)

Ik heb het een maand gebruikt, 2x daags aanbrengen volgens voorschrift. Na 3 weken totaal geen positief effect op de nagels. Als vervelende bij-effect lieten de huid en de nagelriemen rond de nagels los. Pijnlijk en ziet er niet uit. Ik ben na 5 weken gestopt met Nailner. Gelukkig genas de huis vrij snel. Geen enkele zichtbare verbetering aan de nagels te bespeuren.
12-07-2018

Selsun (seleensulfide)

Het spul stinkt wel en ziet er uit als een smerig goedje, maar dat maakt allemaal niet uit. zolang het maar werkt. en werken doet het zeker. dacht na een poosje toen het flesje op was heb er totaal geen last meer van, maar kwam wel weer terug, door leveringsproblemen andere middeltjes weer eens gebruikt, zonder resultaat, dus uiteindelijk weer terug bij Selsun. en supe[lees meer...]r blij ermee. nu zorgen voor voorraadje en toch wel constant blijven gebruiken 1x per 2 weken ongeveer.
14-06-2018

Koelzalf FNA (unguentem leniens)
Jeuk

Jeuk bij gebruik Plaquenil Jeuk bij gebruik,Plaquenil, is bijwerking. Met vriendelijke groet

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4743)
Anticonceptie - overig (3492)
Cholesterol (2742)
Depressie - antidepressiva overig (2550)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2174)
Pijn - morfine-achtigen (2078)
Pijn (1881)
Verslavingsziekten (1786)
ADHD - psychostimulantia (1764)
Bloeddruk - betablokkers (1571)
Maagzuur - protonpompremmers (1490)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1425)
Anticonceptie - eenfase (1299)
Angststoornissen (1094)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1050)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1045)
Depressie - antidepressiva TCA (978)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (912)