ervaringen per categorie

Huid - overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Huid - overig

24-07-2016

Selsun (seleensulfide)

Ik gebruik selsun voor als antiroos en schimmel. Ik heb namelijk last van jeuk, snel vettig haar, roos en bultjes op mijn hoofdhuid. Selsun tot nu toe 3 keer gebruikt. Ik moet zeggen, ik voel het wel echt werken. Maar jammer in gebruiksaanwijzing staat niet in dat je sieraden af moet doen als je selsun gaat gebruiken. Want het tast behoorlijk aan en word echt zwart. Dus ec[lees meer...]ht je sieraden afdoen als je Selsun gaat gebruiken. Eerst wassen met gewone shampoo en daarna selsun ongeveer 2 of 3 minuten in laten werken. Kan zelfs langer, maar je moet goed gebruiksaanwijzing lezen die in doosje bij geleverd word. Selsun kun je gewoon zonder recept bij apotheek krijgen.
06-07-2016

Protopic (tacrolimus)
Eczeem

Jaren last van eczeem in het gezicht, van alles geprobeerd. Vooral de hormoonzalven, prednison, antibiotica, anti gist creme en tabletten. Het beheerst mijn leven, je kunt het niet bedekken. Uiteindelijk protopic gekregen 1mg, dat heeft zoveel veranderd. Hoop dat dit blijft. Vanaf dag 1 goed resultaat. Heb drie weken 2x per dag gesmeerd, smeer nu 1 x per dag max. Enige wat[lees meer...] soms een nadeel is dat het gezicht wat vettig is, maar goed , alles beter dan eczeem. Branden heb ik geen last van eigenlijk, drink verder toch al geen alcohol. Zon probeer ik te mijden. Levensstijl aanpassen had ik al gedaan, veel groenten, veel water, en vooral vezelrijk eten.
Heb eerst huis-, tuin- en van der Keuken middeltjes gebruikt, maar dankzij Nailner voor het eerst verlost van mijn nagels.
26-05-2016

Denorex RX (koolteer/ levomenthol)

Dikke teennagels worden na een paar weken gebruik op het nagelbed week. Dan denk je: fijn, dan kan ik wat weg schrapen. Maar de nagel lijkt dan los te zijn (aan het uiteinde. Af en toe doen de betreffende tenen pijn.
18-04-2016

Protopic (tacrolimus)
Eczeem

Deze zalf gekregen voor eczeem op mijn oogleden. Eerst een vette zalf gekregen, wat niet goed hielp. Hierna hormooncreme, maar dat mag maar beperkt gesmeerd worden op oogleden en mijn huid bleef enorm droog. Gestart met protopic, eerst 2x per dag en uiteindelijk moet ik afbouwen naar maximaal 2 keer per week. Na een paar dagen merkte ik al verschil. De eerste paar keer sme[lees meer...]ren zorgde bij mij voor een erg branderig gevoel. Dit gaat echt na een paar dagen over. Nu heb ik het alleen als ik alcohol drink, na de eerste paar slokken. Dan heb ik een branderig gevoel en voelt de huid ook wat warmer aan. Na een tijdje neemt dit af. Hopelijk blijft mijn eczeem nu ook zo lang mogelijk weg.
16-04-2016

Psoriasis

Helaas al enkele jaren last van psoriasis op de hoofdhuid. Heb deze shampoo eerder gebruikt, maar was niet consequent hierin. Hielp toen ook maar mondjesmaat. Na jaren geen middelen gebruikt te hebben en inmiddels helemaal vol psoriasis en met een kapot gekrapte stukken hoofd te zitten, ten einde raad toch maar weer naar de huisarts. Nu de shampoo als enige shampoo gebruik[lees meer...]t de eerste paar weken en daarna nog eens in de week. En het voelde bijna als een wonder, maar mijn jeuk en de schilfers waren op een gegeven moment helemaal verdwenen! Wanneer de shampoo ongebruikt in de kast blijft staan, komen de problemen ook weer terug. Denk dus dat ik dit moet blijven gebruiken. Maar wat een uitkomst, ik ben happy! Plus, het lijkt ook wat goeds voor mijn haar te doen; meer volume en mooiere krullen. Enige nadeel voor mij is de stank.
11-04-2016

Allergische reactie

Als medisch pedicure heb ik een patiënt die Toctino gebruikt. Nu krijgt zij last van loslatende nagels aan beide grote tenen. Kan dit een bijwerking zijn? Heeft iemand hier ervaring mee?
10-04-2016

Nyda (dimeticon)
Hoofdluis

06-04-2016

Selsun (seleensulfide)

voorwassen met Neutral shampoo en nawassen met Selsun. Ook een paar minuten laten intrekken. 2x per week gebruiken.
26-01-2016

Psoriasis

Na 30 jaar komt mijn psoriasis spontaan weer terug op buitenzijde vingers, binnenzijde duim en eeltachtige verdikking huid in handpalm, Eerst weer een jaar hormoonzalven (corticosteroide) geprobeerd zonder resultaat. Via dermatoloog Toctino voorgeschreven gekregen nadat ik vingers haast niet meer kon buigen. Eerste dag stevige hoofdpijn maar was daarna verdwenen. Constant [lees meer...]een licht koortsachtig gevoel, met name in het aangezicht. Slaap er lekkerder van dan ooit. Ik smeer voor de droogheid mijn handen in met Vaseline Creme, dit trekt snel in en blijft niet zo vettig als de standaard vaseline voor het geval je handen moet schudden of vaat uit de wasser haalt. Mijn handen zien er stukken beter uit, ik kan mijn vingers weer vrij bewegen en de huid scheurt niet meer open aan binnenkant duim en voorkomt dus weer ontstekingen door vuil in open huid. Met een beetje ingezalfde handen lijken ze er wel gezond en probleemloos uit te zien. Met sporten merk ik dat mijn conditie een stuk minder is, ik minder scherp reageer, een beetje dizzy word en na afloop mijn spieren erg verzuurt en verkrampt aanvoelen. Ik ga voorlopig nog door met het gebruik mits de bloedanalyses goed blijken en hoop er met een aantal maanden mee te kunnen stoppen en te zien of het probleem weer terugkomt.
19-01-2016

Eczeem

gebruik het sinds kort vanwege eczeem, hele leven al last van.. Nu dit product in gebruik met koelzalf met rozen extract. Het helpt goed! Mijn huid wordt zichtbaar egaler! heerlijk als je een droge huid hebt! uiteraard behandel ik het soms met een hormoonzalf, maar onderhoud het nu met cetomoacrogrol. aanrader voor een erg droge huid.
30-12-2015

Psoriasis

Ben vrouw van 79 en kreeg medio 2015 psoriasis aan knieën, ellebogen en op mijn hoofd. Niks hielp totdat mijn schoondochter deze creme meenam voor me. En ja hoor Bingo!! Maar ikdeed het niet op mijn hoofd, totdat de plekken zo erg werden en de jeuk niet meer te harden was. Twee avonden de plekken insmeren, daarna goed je haar wassen en weer Bingo. Helemaal weg!!
23-12-2015

Selsun (seleensulfide)

Ik heb pityrosporum follicilitis. Het zijn kleine bultjes die zich voornamelijk op mijn rug, schouders en gelaat bevinden. Ze ontstaan door hitte en wrijving. Mijn huisarts wist niet wat het was. Hij dacht aan een bacteriele infectie en heeft mij een maand aan de doxycycline gezet. Na die maand was er geen verandering. Hij wilde mij nog 1 maand eraan zetten. Ondanks dat je[lees meer...] na een week of 2 wel een vermindering hoort te zien. Ik herstartte weer mijn zoektocht en wist vrijwel zeker dat het pityrosporum follicilitis was, veroorzaakt door een bepaald gist dat van nature in je huid aanwezig is. Zo kwam ik op het product Selsun en kocht het zonder recept. In Selsun zit seleensulfide die de gist tegengaat. Na 2 dagen zie ik al een flinke vermindering van de puistjes op mijn rug en schouders. Ik ben daarom zeer tevreden met Selsun.
02-12-2015

Nailner (plantenextracten van Australische Blauwe Cypress, Tea Tree en Lavendel olie)
Kalknagel(s)

Ongeveer 2 weken heb ik de Nailnerstift gebruikt, 2 x per dag, zoals aanbevolen. Resultaat: het nagelbed werd week en de teennagels lieten gedeeltelijk los. Veel pijn hierdoor. De schimmel in de nagels is gebleven.
18-09-2015

Elidel (pimecrolimus)
Eczeem

ivm ernstige en steeds heftiger wordende uitslag schreef de dermatoloog deze zalf voor voor mijn zoontje. Na de tweede dag merkte ik al duidelijk verschil. De jeuk werd minder en de roodheid leek wat te verdwijnen. ik heb netjes gesmeerd en ben op een gegeven moment af gaan bouwen. Nadien ben ik met een onderhoudschema gaan werken, om de vurige plekken aan te blijven pakke[lees meer...]n. In combinatie met een vette zalf heeft hij nu stukken minder last van droge jeukende huid
03-09-2015

Eczeem

Vanaf kind af aan al eczeem. Sinds +/- 10 jaar eczeem op mijn handen, laatste jaren werd dit steeds ernstiger en pijnlijker. Van huisarts altijd te horen gekregen dat er niets aan gedaan kon worden dan alleen corticosteroïdcreme. Mijn huid is door jarenlange gebruik van de corticosteroïdcreme erg fragiel en dun. Op eigen initiatief meer te weten gekomen over zilververban[lees meer...]d bij eczeem, bij navraag bij de huisarts eindelijk doorgestuurd naar de dermatoloog. Behandeladvies was 2 maanden lang toctino 30mg, daarnaast afbouwend tot 3 dagen in de week een klasse 4 corticosteroïdcreme aangebracht onder zilverhandschoenen en daarnaast zo veel mogelijk AD creme smeren + overige leefstijladviezen. Na 1 week was mijn gehele huid op mijn handen dicht! eindelijk geen pijn meer!! In de weken daarna zag ik mijn huid herstellen en 'dikker' worden. Tijdens het gebruik van Toctino had ik last van hoofdpijn (voelde als een zeer strakke band om mijn hoofd), slecht zicht/dubbel zien en een down en lusteloos gevoel. Bijwerkingen waren zeker niet prettig maar was het allemaal waard. Ik ben nu een maand gestopt met het gebruik van Toctino en merk dat mijn eczeem weer iets meer de overhand krijgt maar bij lange niet zo ernstig als wat ik altijd heb gehad.
25-08-2015

Allergische reactie

Geen resultaat nagels van mijn voeten worden heel erg zacht en sommige nagels bv van mijn kleine teen is verdwenen de pedicure kan het niet meer frezen
12-08-2015

Selsun (seleensulfide)

Ik heb de laatste maanden last gehad van korrelige plekjes op mijn hoofdhuid, eerst dacht ik dat het roos was, maar dat was het dus niet. Het waren vettige korreltjes die je wel makkelijk los kunt krabben, maar het valt er niet uit. Het schijnt Seborroe te zijn, een soort vettige uitslag op je huid met korreltjes erin. Het is een schimmelinfectie. Het jeukte ontzettend en [lees meer...]door het krabbel was mijn hoofdhuid helemaal rood. Ik heb het op internet opgezocht en ik vond de antiseptische shampoo Selsun. Ik kon het gewoon kopen bij de apotheek, het word niet vergoed. De eerste keer moest ik mijn haar goed wassen en daarna 2 keer wassen met selsun en goed uitspoelen. Het werkt voor bepaalde tijd. Als ik het een paar dagen niet gebruik komt het meteen terug. Mijn haar en hoofdhuid worden extreem droog, en na het wassen ruikt mijn haar muf. Maar toch ben ik wel blij als mijn hoofdhuid 1 of 2 dagen korrel en vet vrij is.
08-08-2015

DerMel (enzymrijke honing)
Eczeem

Jarenlang combinatie gebruikt ketoconazol en corticosteroïden 1 tot 2xdd bij aanwezig sebboroischeczeem. Roodheid en schilfering bleef vaak aanwezig. Vlekkrig gezicht wat niet prettig aanvoelde en ook niet echt fris uitzag. Nu 2 weken bezig met Dermal 2-3xdd te smeren. Na enkele dagen al duidelijke afname roodheid. Nu na dikke week roodheid, eczeemplekken in gezicht afwez[lees meer...]ig. Voelt zeer prettig aan ook gezien hier geen hormonen inzitten en op natuurlijke basis wordt gemaakt. Zalf is iest plakkerig maar dat weegt niet op tegen de goede effecten. Eerst klein e tube bestel om uit te proberen. Nu maar gelijk voorraad in huis gehaald. Succes...
12-07-2015

Psoriasis

Ongeveer anderhalf jaar Denorex Rx shampoo gebruikt en ben er zeer tevreden over. Voor de eerste keer in mijn leven was mijn hoofdhuid bijna psoriasis vrij. Nu heb ik terug problemen want in België kan ik de shampoo niet meer kopen. Kan dit wel nog in Nederland?
10-06-2015

Eczeem

ik heb ernstige exceem gehad aan mijn handen, deels door een ongeluk met vloeistof die mijn huid verzwakte, daarna zeer heftige exceem aanvallen aan beide handen, na ele soorten zalven die niet of amper werkte , langdurig een onstekingsremmer gekregen een soort lichte prednisonachtige soort waaervan ik de naam even kwijt ben....hele lichte doses werkte prima bij mij, en z[lees meer...]orgde dat exceem redelijk onder controle bleef, op advies dermatoloog begonnen met toctino 10mg . 1 tablet per dag.....scherpe lichte hoofdpijn de eerste dagen, daarna ging het wel.....exceem verdween en na 4 maanden gestopt met toctino, exceem is verdwenen en blijft nu na 6 maanden nog steeds weg..ben geheel medicijn vrij en doe alles met mijn handen weer, wel zijn ze nog erg kwetsbaar en dat zal de tijd nodig hebben om de huid te sterken....wel heb ik na het stoppen met toctinolst gehad van mijn spieren en gewrichten, nu heb ik nog steeds soms last van mijn knieenen en ellebogen....ik vermoed dat dat met het het gebruik van toctino te maken heeft en ik hoop dat het verdwijnt en niet dat ik een gewrichtsprobleem heb gekregen waarvanik nietecht kan zeggen dat het met toctino te maken heeft en dat het mischien toeval is dat ik er last van kreeg na stoppen van toctino... ik hoop dat het overgaat en van tijdelijke aard is..... over mijn geezing kan ik niet zeggen dat het door het gebruik van toctino alleen ben genezen ik gebruikte ook ayahuasca en kambo, enkele zeer krachtige naturgeneesmiddelen, ik heb gewoon alles op alles gezet en kan niet nadres zeggen dat mij huid is genezen.......hoever toctino dit heeft ondersteund kan ik niet zeggen, het zal de totale combinatie zijn geweest. resultaat is volledig genezen....en daar ging het mij om ..niet om keuzes te maken.
26-05-2015

Hydrochinon crème (hydrochinon)

gedurende vier maanden heb ik de creme (hydrochinon 5 mg) 1x per dag op de pigmentvlekken gesmeerd. resultaat was toch wel teleurstellend,
15-05-2015

nauwelijks verbetering waarneembaar
22-04-2015

Xtluis (dimeticon)
Hoofdluis

Jaren terug gebruikten wij bij hoofdluisbesmetting van de kinderen XTluis spray wat een siliconelaag over het haar legde. Met uitstekend resultaat. Hoofdluis en neten dood. Nu konden we kiezen uit diverse opties en konden we niets in het assortiment terug herkennen van een siliconespray, dus de lotion geprobeerd. Helaas, het werkt niet, maar wel een nare uitslag in de n[lees meer...]ek. Troep dus.
20-03-2015

Jeuk

09-03-2015

01-03-2015

Eczeem

Nu 3/4 jaar gebruiker maar er zijn geen blijvend zichtbare resultaten zichtbaar. als je bedacht bent op de versterking van positieve en negatieve gedachten en gevoelens dan zijn de andere bijwerkingen minder ingrijpend. Wel vermijd ik hierdoor veel sociale contacten en vergaderingen en bijeenkomsten omdat ik fel reageer. De controle is dan even wat minder op hoe ikiets[lees meer...] zeg of uitdrukken dat is niet prettig noch voor anderen noch voor mijzelf.
Heb bijna dagelijks mijn teennagels met deze stift bewerkt. Merkte weinig verbetering. Kreeg wel steeds meer last van kramp en tintelingen in mijn tenen. Lijkt wel of mijn tenen constant strak staan en weinig worden doorbloed. Heb het idee dat mijn doorbloeding naar mijn tenen hierdoor is gestagneerd. Ben inmiddels gestopt met dit middel omdat ik las dat men zelfs al[lees meer...]s gevolg van gebruik van deze stift een teen moest amputeren.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3552)
Anticonceptie - overig (2777)
Cholesterol (2175)
Depressie - antidepressiva overig (2048)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1619)
Pijn - morfine-achtigen (1532)
Pijn (1446)
ADHD - psychostimulantia (1370)
Verslavingsziekten (1342)
Maagzuur - protonpompremmers (1260)
Bloeddruk - betablokkers (1080)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1060)
Anticonceptie - eenfase (1014)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (846)
Migraine (817)
Angststoornissen (771)
Depressie - antidepressiva TCA (767)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (756)

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort