categorie

Huid - overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Huid - overig

Na 3 dagen gebruik huid volkomen hersteld
29-10-2019

Eczeem

Bij geboorte en eerste jaren veel last van eczeem gehad. Daarna jaren rustig. Inmiddels ben ik 22 en heb ik sinds mijn 17de weer erg veel last van eczeem. Alles geprobeerd: zalven, lichttherapie, medicijnen. Dit is het eerste middel dat werkt. Eczeem is bijna helemaal weg. Geen last van bijwerkingen. Enige nadeel: de injectie zelf (in buik) doet veel pijn waardoor ik het n[lees meer...]iet zelf durf te doen.
22-10-2019

Psoriasis

Al een paar jaar heb ik psoriasis, op mijn hoofdhuid, oren, gezicht, op mijn penis en in mijn bilspleet (verder niet op mijn ellebogen of knieën o.i.d.). Eerst corticosteroiden gekregen, maar ook hogere klasses hielpen matig en ik kreeg er clowseczeem van. Uiteindelijk protopic gekregen van de dermatoloog om uit te proberen. Dit gaf echt een bizarre verbetering. Ik gebrui[lees meer...]k het nu zo’n 1,5 jaar en heb in die hele periode eigenlijk nauwelijks last meer gehad. Met name erg prettig dat mijn gezicht weer helemaal vrij is van plekken. Ik smeer nu ongeveer 1-2 keer per week een zeer dun laagje in gezicht en genitaal gebied. Als ik het te lang niet heb gesmeerd zie of voel ik het op een gegeven moment weer opkomen. Ik heb geen last van bijwerkingen. Soms prikkelt het heel even, maar dat trekt snel weer bij. Ik gebruik niet zoveel, dus dat scheelt misschien ook. Ik heb het wel eens aan iemand anders met psoriasis (die had het toevallig ook in het gezicht) aangeraden en die had er ook veel baat bij.
15-10-2019

Selsun (seleensulfide)
Gistinfectie van de huid

Ik heb selsun ooit voorgeschreven gekregen voor witte vlekjes op mijn borst/buik werkte perfect. Zag in de bijsluiter dat het ook te gebruiken was tegen roos, daar had ik ook last van (vooral in de natte maanden) dus dat doe ik ook al jaren en zeer content mee. Sinds 2 jaar heb ik last van pukkeltjes en roodheid op mijn gezicht, volgens de dokter rosacea. Diverse antib[lees meer...]iotica voor de huid gehad, maar geen resultaat. Ik ben onlangs gaan zoeken op Google en kwam op een site met uitleg over pityrosporum folliculitis en het effect van selenium sulfide. Ik realiseerde me dat het hoofdbestanddeel van selsun selenium sulfide is, dus heb ik een week mijn gezicht ermee gewassen. Ik ben helemaal genezen! Voor de witte vlekjes, 1 week elke avond smeren en in de ochtend er af spoelen. Voor de roos was ik het 1 keer per week zo lang nodig (heb er in de zonnige maanden weinig last van). Voor de pukkeltjes doe ik het dun aanbrengen, 2 minuten laten intrekken en afspoelen. Ik hoop dat ik met deze recensie andere mensen kan helpen met dezelfde klachten. Ik vind het echt geweldig spul!
15-10-2019

Eczeem

Ik gebruik dit product tegen mijn eczeem op mijn hoofdhuid. Sinds ik het product gebruik heb ik minder schilfers op mijn hoofd en minder irritatie na het douchen. Ik wissel het om de douchebeurt af met gewone shampoo. Mijn huisarts had namelijk aanbevolen om het om de douchebeurt te gebruiken. Zodat het effect het meest effectief is.
17-09-2019

Toctino (alitretinoïne)

Ik heb een zeer ernstige vorm van handeczeem. Tot nu toe is Toctino het enige medicijn wat 100 % werkt. Sinds 8 maanden vrij van mijn klacht. Ik heb een poging gedaan om af te bouwen en te stoppen. Na 10 dagen komt het in alle hevigheid terug, wondjes rode en te droge huid en vreselijke jeuk, de jeuk verdwijnt als ik mijn handen onder de hete kraan houdt. Ik krijg een nie[lees meer...]uw medicijn weet de naam niet. Hopelijk helpt deze net zo goed als de Toctino.
12-09-2019

Picato (ingenolmebutaat)
Actinische keratose

Ik kreeg van de dermatoloog "een zalfje". Picato werkt erg goed maar zorg dat er voor het gebruik goede voorlichting aan u wordt gegeven. De folder geeft wel aan dat er bijwerkingen zijn maar ik had geen idee dat die zo heftig waren. Toen ik later bij de dermatoloog kwam bevestigde zij dat dat inderdaad waar was. Vooraf kennis van zaken is bij Picato echt nodig. Vooral dag[lees meer...] 3 als je op de blaren een crème moet smeren is erg pijnlijk. Maar het werkt fantastisch. Na een week is het al bijna niet meer te zien.
11-09-2019

02-09-2019

Eczeem

Als ik het gebruik hevige jeuk en vet haar de volgende dag. Heb een parfumallergie sinds kort ik gebruik het niet meer
18-08-2019

Eczeem

Na jaren diverse middelen te hebben gebruikt en vele cremes trad er geen verbetering op. Nu slik ik een jaar Toctino. Het werkt goed. Helaas zijn er bijwerkingen, die voor mij op de koop toe werden genomen. Echter sinds drie maanden begon mijn haar wat droger te worden en gaat nu heel erg krullen. Verder verlies ik veel haar. Ben nu serieus aan het overwegen te stoppen.
15-08-2019

Protopic (tacrolimus)

Gebruik i.v.m. vitiligo. Op het gezicht helpt het goed en snel (binnen een maand). Bij oksel duurde het 3 maanden om de vlek weg te krijgen. Op handen en armen geen resultaat helaas. Maar een aanrader dus voor het gezicht!
09-08-2019

Rosacea

Helpt redelijk maar niet voldoende., er komen nog steeds puistjes maar wel kleiner .Bij het gebruik wordt niet aangegeven hoe je het beste vooraf je huid kunt reinigen voordat je gaat smeren.
06-08-2019

Eczeem

De hoge dosis had voor mij te veel bijwerkingen, vooral geestelijk: depressief en geagiteerd. De lage dosis (10mg) wasprecies goed enhad al na een maand effect.
23-07-2019

Rosacea

Deze Soolantra creme is het enige dat geholpen heeft bij rosacea in mijn gezicht! Ik heb nu 10 jaar rosacea ( roodheid/brandingen/puistjes ) en natuurlijk zoveel geprobeerd om het te verhelpen. Ook middelen op recept, waaronder Rozex. Ben zo ontzettend blij met dit product. Het is wel belangrijk om de Soolantra creme te blijven smeren. In het begin kan de rosacea vererg[lees meer...]eren. En bij mij duurde het ongeveer 3/4 weken voordat ik resultaat zag... Dus hou vol!
12-07-2019

Eczeem

na 40 jaar allerlei zalven, therapieën en behandelplannen te hebben gedaan, nu sinds 8 maanden dupixent. Over het algemeen erg tevreden, eczeem is nauwelijks nog aanwezig. Echter zeel veel last van de bijwerkingen.
17-06-2019

Xtluis (dimeticon)
Hoofdluis

Wat een rotzooi, inmiddels 2 keer gebruikt volgens de aanwijzingen, maar nog steeds levende luizen, kost eren vermogen, maar werkt voor geen beter, had beter boter op mijn. Hoofd kunnen smeren...
03-06-2019

Vaseline cetomacrogol creme FNA (vaseline / cetomacrogolwas)
Zonneallergie

Ben nu 2 weken met de crème bezig en het resultaat mag er wezen het gaat met sprongen vooruit😁. Heb mijn levenstijl wel aangepast met gezondere voeding dat houd in veel water drinken, groenten, fruit en veel bewegen. Vermijd suikers, drank, frituur etc. Ter ondersteuning gebruik ik om in te nemen kurkuma, visolie tabletten en vitamine D.
28-04-2019

Cetomacrogol creme/zalf FNA (cetomacrogolwas)
Vaginale schimmelinfectie

Het blijft jeuken. Was volgens gynaecoloog geen schimmel alleen droge huid. Maar dit middel helpt totaal niet.
03-04-2019

Nailner (plantenextracten van Australische Blauwe Cypress, Tea Tree en Lavendel olie)
Kalknagel(s)

Mijn dochter van 7 heeft meerdere kalknagels. Ik heb 9 maanden 2xdaags met Nailner behandeld. Zonder effect, de nagels zijn er nu helemaal afgevallen, en ze is te jong voor de tabletten van de huisarts. Ik overweeg nu laserbehandeling...
28-03-2019

Eczeem

Erg tevreden over dit medicijn. Ik ben nu 52 en heb ernstig atopisch eczeem sinds mijn 18de. Sinds in Dupixent is mijn huid gaaf, gezond. Nooit voordien is mijn huid zo rustig geweest. Dit medicijn is inmiddels goed gekeurd maar nog niet algemeen op de markt verkrijgbaar. Ik heb dit medicijn door een medische noodprogramma's van het fagg (Belgie). Hoog tijd dat het beschi[lees meer...]kbaar komt voor iedereen met ernstig eczeem.

Van alles geprobeerd via dermatoloog: cremes en lotions en lichttherapie. Lichttherapie hielp wel, maar erg intensief en je kans op huidkanker neemt toe. Deze simpele kruidencreme werkt geweldig. In vier weken is mijn huid volledig hersteld (na 30 jaar tobben!!!).
31-01-2019

Eczeem

Geboren met Eczeem. Na vele, vele verschillende (emovaten, teer, cortizon steroïden) zalven voorgeschreven door diverse specialisten was daar eindelijk begin deze eeuw voor MIJ een groot deel verlichting. Ik ben nu 45 en smeer dit tegenwoordig enkel op kleine plekjes een paar dagen tot deze weg zijn.
25-01-2019

Rosacea

Ook voor mij werkt Solantra erg goed. Gebruik het nu enige tijd en heb vrijwel geen ontstekingen meer.
24-01-2019

Rosacea

Lieve lezer, Op een dag had ik zo’n extreme uitslag (met een soort puistjes/ontstekingen) op mijn gezicht en roodheid. Ook bloosde ik om het minst geringste en mijn hoofd voelde altijd zo warm. Mijn omgeving vroeg of ik ernstige allergie had en of ik me wel goed voelde. Uiteindelijk bij de dermatoloog geweest en die zei direct: rosacea! Deze schreef mij Soolantra c[lees meer...]reme voor. Voordelen ten opzichte van traditioneel recept metrodinazol is dat je het maar 1 keer zeer dun hoeft aan te brengen ipv 2x en dat het ook puistjes/ontstekingen en roodheid tegen gaat. Uiteraard werd er ook aangeraden geen pittig eten te nuttigen en veel alcohol te drinken. Geen sauna, opletten met van warm naar koude ruimten en andersom. Ook mag je je huid niet meer schoonmaken met water. Deze laatste tip heeft enorm veel verbeterd voor mij. Ik ben meteen gaan smeren. De eerste twee weken gebeurde er weinig met de roodheid. De puistjes verdwenen wel! Heel erg fijn dus. Ik merkte na week twee dat de voorheen vuurrode huid nu plek maakte voor lichte huid op bepaalde delen In het gezicht.Deze lichte delen kwamen er steeds meer. Ook werd de huid rustiger en minder warm/geïrriteerd. Nu, 2 maanden verder is de huid veel rustiger. Ik voel me weer zeker over mezelf. Make up staat veel mooier omdat je veel minder hoeft weg te werken en steeds moet bijwerken. Ook zijn mijn opvliegers weg, blozen doe ik niet meer continu, echt een verademing! Uiteraard hoort bij de aandoening rosacea ook camoufleren van de (overige) rode vlekjes want deze aandoening is levenslang. Als tip wil ik hiervoor meegeven, catrice liquid foundation. Ziet er natuurlijk uit en de huid kan blijven ademen. De medische schoonmaak /onderhoud lijn die je voor je huid kan gebruiken is waanzinnig van la roche posay- rosealic lijn. Met name de micellair gel voor make up verwijdering. Omdat de Soolantra creme de huid erg droog kan maken kan de Eucerin creme-anti redness (zonder foundation/kleur) perfect gebruikt worden. Is je huid erg droog gebruik je iets meer en zo niet dan een heel dun laagje over de Soolantra heen. Mocht je ook rosacea hebben dan raad ik je aan een goede arts te zoeken en geef het de tijd. Je huid is erg aangedaan en heeft een beetje rust en liefde nodig om te herstellen + een goeie creme zoals Soolantra bijv. Mocht je het ook gebruiken dan hoor ik graag je ervaring. Groetjes!
11-01-2019

Vaseline cetomacrogol creme FNA (vaseline / cetomacrogolwas)
Acne/puistjes

De zalf is slecht uit de tubes te krijgen. De apotheek doet het voor me over in potten dat zou eigenlijk door de fabrikant dienen te gebeuren.!!
08-01-2019

Psoriasis

Naar behoefte gebruik ik Denorex RX voor de hoofdhuid tegen psoriasis 2-3 keer per week. Laat de Denorex ca. 3-5 minuten inwerken onder het douchen. Zet wel een haarkapje op. Na het inwerken spoel ik de Denorex shampoo uit. Omdat het haar na het gebruik een beetje naar teer/menthol ruikt doe ik soms het haar nog met gewone shampoo of crème nawassen. P.S.: Was een tijd[lees meer...]je niet meer leverbaar, maar nu weer in apotheek kunnen kopen via recept huisarts
09-12-2018

Eczeem

Gestart met 30mg, mijn vorm heeft vooral betrekking op de voeten. Deze zijn nog nooit zo goed geweest, zelfde geldt voor de handen. Bij start medicatie vrij snel effect, en bijwerkingen, zeer droge huid, branderige ogen en hoofdpijn. Daarna enkele weken voelde ik me prima, toen langzaam aan kwamen klachten. Branderige ogen, hoofdpijn enorme spierpijn en gewrichtsklachten. [lees meer...]Mn humeur werd slecht, zeer kort lontje en een grauwsluier over mijn gevoel. Uiteindelijk besloten te zakken naar 10mg dus werkte weer weken prima klachten gingen voorbij. Nu sinds 3 weken weer ernstige gewrichtsklachten en spierpijn. Het heeft kortom een dik jaar lang goed gewerkt maar bijwerkingen vind ik tot nu toe toch wel te heftig om door te gaan. Lastige keuze te maken hoe nu verder...t strijd van een chronische ziekte.
22-11-2018

Eczeem

zeer ernstige handeczeem (blaasjeseczeem) , zalf hielp niet na dag 1 merkte ik al verschil en werd alles rustiger. soms lichte uitbraken, maar die waren na een paar dagen weer weg. 7 maanden geslikt. de dag nadat ik gestopt ben begonnen helaas de eerste blaasjes al weer te komen en lijkt het weer erger te worden. nieren en lever zijn gelukkig goed gebleven die maanden.[lees meer...] regelmatig bloedprikken. Ook mijn diabetes is in die periode super goed en stabiel Jammer dat het zo belastend is voor de lever en nieren
21-11-2018

Eczeem

Ik heb chronische handeczeem. Door Toctino heb ik de eczeem deels onder controle. Bij gebruik van 30 Mg krijg ik te veel last van hoofdpijn. Ik gebruik nu 1 of 2 tabletten van 10 Mg per dag. Dit is eigenlijk te weinig om de handeczeem volledig onder controle te krijgen. Hoofdpijn is nu wel een stuk minder. Ik ga er miet vanuit dat door gebruik van Toctino de chronische kl[lees meer...]achten verdwijnen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4867)
Anticonceptie - overig (3558)
Cholesterol (2798)
Depressie - antidepressiva overig (2599)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2216)
Pijn - morfine-achtigen (2116)
Pijn (1909)
ADHD - psychostimulantia (1902)
Verslavingsziekten (1836)
Bloeddruk - betablokkers (1592)
Maagzuur - protonpompremmers (1512)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1443)
Anticonceptie - eenfase (1326)
Angststoornissen (1136)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1075)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1069)
Depressie - antidepressiva TCA (1001)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (922)