categorie

Huid - overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Huid - overig

Cetomacrogol creme/zalf FNA

04-09-2020 | Vrouw | 49
cetomacrogolwas
Eczeem
Ik gebruik het al sinds 2004. Het eczeem begon als een klein plekje aan de binnenkant van mijn hand. De laatste jaren is het probleem groter geworden en heb ik het op de beide handen aan de binnenkant. Dit is ontstaan nadat de hormoonzalf een flinke tijd niet meer gebruikt heb. Het lijkt alsof dit een goed middel is zolang het maar blijft gebruiken. Het is geen geneesmidd[lees meer...]el, maar het eczeem blijft onder controle. Dit doe ik samen met koelzalf wat ik smeer als gewone handcrème. Ik bouw het gebruik altijd direct weer af zo gauw mijn eczeem weer verdwenen is . Dit doe ik heel langzaam 1 dagdeel per week minder. Vorig jaar hoefde ik maar om de 6 weken te smeren. Sinds januari heb ik een hele hevige aanval van eczeem gehad die maar niet weg te krijgen was. Nu zit ik gelukkig weer op 2 keer smeren per week. Momenteel heb ik last van een soort netelroos. De huisarts vond het een goed idee om deze zalf daar ook voor te gebruiken. Ik zie het echter niet in de bijsluiter, dus deze jeuk los ik maar anders op. Netelroos schijnt van korte duur te zijn. Ik hoop het maar.

25-08-2020 | Vrouw | 66
Artrose
Ik gebruik het al wat jaren als ik stop komt het terug ,ik slik 10 mg ik heb wel last van hoofdpijn niet altijd bij vlagen,haar uitval soms ,kuchje ,voeten gaan soms weer open ,maar ik heb ook een trage schildklier mischien heeft dat ook invloed op mij moeheid ,branderige ogen .

Soolantra

18-08-2020 | Vrouw | 43
ivermectine
Rosacea
Ik heb al 4 jaar rosacea. Van alles geprobeerd accu punctuur, laseren, Gladskin met alleen verergering tot gevolg. Van een dermatoloog soolantra gekregen en na 1 week werd het minder, na 3 weken gestopt en sinds 1 jaar NOOiT meer een uitbraak gehad. Ook BELANGRIJK is dat ik nooit meer creme gebruik. Bij gebruik van creme, olie, zonnebrand krijg ik wel een nieuwe pukkel. [lees meer...]Super blij met Soolantra!!!!

Nailner

11-08-2020 | Vrouw | 32
plantenextracten van Australische Blauwe Cypress, Tea Tree en Lavendel olie
Kalknagel(s)
Slecht product. Na 1 week gebruik laten grote stukken vel en vlees rondom mijn teennagels los. Ik dacht: misschien hoort dit erbij en wordt het snel beter. Na 2 weken dezelfde klachten. De tenen zijn rood en pijnlijk. Na 3 weken idem. Ik besloot ermee te stoppen. Ik zag ook nog geen verbetering aan de geïnfecteerde nagel.

28-07-2020 | Vrouw | 62
Eczeem
Ik gebruik het middel Denorx RX nu al een aantal weken, samen met een zalf op mijn hoofdhuid tegen eczeem. De zalf gebruik ik nu nog heel weinig omdat de schilfers nu zowat wel verdwenen zijn. Omdat ik niet op mijn hoofd kan kijken vraag ik af en toe mijn dochters dat voor mij te. Doen of mijn man. De schilfers verschijnen dan weer hier en dan weer daar. Ik was mijn haa[lees meer...]r nu twee maal per week met deze shampoo. Ik had gehoord van de huidarts dat het wel een jaar ging duren voor het weg gaat. Ik ben blij dat ik geen jeuk meer heb en dat mijn hoofd niet meer “sneeuwt” . Na het wassen behandel ik mijn haar met een conditioner van Naif, ook de shampoo die ik straks zal gebruiken is van Naif evenals alle haarproducten die ik van plan ben te gaan gebruiken omdat daar geen rommel in schijnt te zitten.

20-07-2020 | Vrouw | 63
seleensulfide
Dit is echt een wondermiddel gebruikt dit al van mijn 16 jaar Heb al van alles geprobeerd maar niets helpt bij mij juist selsum In België niet meer te verkrijgen Is nu ook moeilijk bij jullie te verkrijgen hopelijk valt het ook niet weg in Nederland

24-06-2020 | Vrouw | 22
Eczeem
Al sinds mijn geboorte erg last van eczeem gehad. Vooral rond de pubertijd kwam het terug. Toen alles geprobeerd: hormoonzalf, lichtterapie, medicijnen (ciclosporine). Uiteindelijk Dupixent geprobeerd en dit werkte super! Eczeem op mijn handen en armen compleet verdwenen en in mijn hals en bij mijn ogen is het bijna weg, dit combineer ik nog met zo nu en dan hormoonzalf e[lees meer...]n 2x per dag vette zalf. Ik gebruik Dupixent nu anderhalf jaar en heb nog een bijwerkingen gemerkt. De injectie zetten is even wennen en pijnlijk maar dat is het zeker waard.

DerMel

15-06-2020 | Man | 25
enzymrijke honing
Eczeem
Het ergste van het seborrisch eczeem heb ik weggekregen met ketaconazol en hydrocortisone. Daarna overgestapt op dermel. Mijn eczeem is nog steeds onder controle. Geen roodheid jeuk en schilfertjes meer. Raad het iedereen aan die eczeem heeft. Het is wel een erg vette zalf. Dus je hoeft er niet veel van te gebruiken.

03-05-2020 | Man | 36
Eczeem
Jaren geleden kwam ik via een kennis in aanraking met Selsun tegen vettige korsten op de hoofdhuid, gepaard met ontzettende jeuk. Toen regelmatig gebruikt als dit opspeelde en elke keer met groot succes. Nu Selsun een tijd niet verkrijgbaar was gegrepen naar andere middelen, maar wat een feest dat het er weer is, want eindelijk na jaren van zoeken, niets gevonden wat zo[lees meer...] goed werkt als dit spul. Letterlijk na de eerste keer wassen, was de jeuk weg. En na de tweede keer was ook de vorming van schilfers nagenoeg weg. Nu even een paar weken doorgaan om dat gisten onder controle te krijgen die de oorzaak schijnen te zijn. De lucht die ervan afkomt is helaas vrij sterk en onprettig voor je omgeving, dus meestal gebruik ik het 's avonds voor mijn vrije dag. Maar ik heb mijn collega's gewoon eerlijk gezegd wat het is en daar krijg je gelukkig begrip voor terug.

21-04-2020 | Vrouw | 44

Tretinoïne + Hydrochinon

10-04-2020 | Man | 51
tretinoïne / hydrochinon
Acne/puistjes
Ik heb dit gelezen en heb juist het zelfde onderhuidse bobbeltjes van talg heb ook al van alles geprobeerd en ben ten einde raad ik raak er maar niet vanaf ik gebruik nu toch al zeker 3 weken een zalf met tretinoine en Ik vind dat het zelfs verergerd voor de moment kweet niet meer moet ik er met door gaan of stoppen ik zou graag een antwoord krijgen dankjewel

09-04-2020 | Man | 54
Allergie
Sinds mijn vroege jeugd ernstig CE. Nu ben ik pas bij mijn 4e injectie, dus in mijn 6e wk. Nu wel contacteczeem ontwikkeld, maar huidpijn in het gezicht blijven het pijnlijkst en pijnlijke handen. Wellicht moet ik het meer tijd gunnen. Mijn normale huidskleur keert wel terug. Ietwat donker. Tijdens prednisongebruik, werd mijn huid erg licht en dun. Vraag mij af hoe andere[lees meer...] patiënten hun aangezichtspijnen ervaren en/of men minder cortisonen hoeft te gebruiken. Naast Dupixent, dien ik nog steeds Cutivate voor mijn hoofdhuid te gebruiken en Protopic 0.1%(Tacrolimus) voor mijn gezicht. Mijn wens is natuurlijk door Dupixent minder afhankelijk te worden van deze conventionele middelen. Nu tast ik af welke van deze middelen de minste bijwerkingen geven en besluit op grond hiervan. Hoelang duurt het voordat Dupixent zijn verwachtingen waarmaakt? Hier ben ik benieuwd naar. Groet,

Cetomacrogol creme/zalf FNA

06-03-2020 | Vrouw | 78
cetomacrogolwas
Ik gebruik het in met water verdunde vorm op mijn gezicht in plaats van dagcreme. Op mijn zeer droge huid helpt het echt!

05-03-2020 | Vrouw | 31
tacrolimus
Als puber protopic zalf gekregen, toen binnen een week ontstonden en koortsblaren in mijn neus. Na een maand weer geprobeerd, zelfde klachten dus gestopt. Nu zeker 15 jaar en vele zware hormoonzalven verder. Door een hardnekkige plek eczeem in mijn gezicht teveel corticosteroïden op m’n gezicht gesmeerd, waarschijnlijk daarom is er dermatitis perioralis/clownseczeem [lees meer...]ontstaan. Vanwege allergieën voor oa. lanoline was protopic de beste (enige?) optie icm met antibiotica (na 1 dag gestopt met doxycycline vanwege allergische reactie!) Smeer nu een week protopic. Eerste dag op alle eczeemplekken: DOM!!! Nooit doen! Test een plek! Nacht niet geslapen van mijn branderige huid, hele hals/gezicht! Echt pijnlijk! Nu smeer ik alleen op de dermatitis perioralis plekjes, verbetering in een week zichtbaar! Smeer nu 2x daags, als de plekjes ‘vlak zijn’ (zonder bobbeltjes/puistjes) wil ik 1x daags gaan smeren. Vanavond een glas alcohol geprobeerd vanwege een etentje morgen; na een half glas al reactie. Hele gezicht en hals weer branden/rood. Dus niet alleen de ingesmeerde plekjes. Voorlopig laat ik de alcohol dus wel staan! Het is troep. En liever zou ik het niet gebruiken... Maar als corticosteroïden geen optie zijn... Dan liever toch maar dit dan niks smeren... (En ik heb ervaring met slikken van ciclosporine/methotrexaat/prednison voor m’n eczeem..) Na mijn kinderwens aan de dupilomap!

23-02-2020 | Man | 50
Psoriasis
Inmiddels ben ik gestopt met Toctino vanwege de bijwerkingen op advies van de dermatoloog. De psoriasis daar in tegen werd tijdens het innemen van Toctino beduidend minder.

16-02-2020 | Vrouw | 30
Azadirachta/Curcuma Longa/Rubia Cardifolia/Wrightia Tinctoria extract/Cocos Nucifera
Psoriasis
Had (!) heel ernstige psoriasis. Zat over mijn hele lijf en moest overstappen op pillen omdat het met alle zalven via dermatoloog niet weg te krijgen was. Had net lichttherapie gehad maar na 30 keer behandeling was de psoriasis al weer na 2 weken terug. Ten einde raad toch een tubetje besteld. Na 2 dagen was de 'testplek' bijna weg en na 4 dagen helemaal weg. Kon het nie[lees meer...]t geloven. Grote tube besteld en alles ingesmeerd. Na 1 week alles zo goed als verdwenen. Je ziet er gewoon helemaal niets meer van. Ik vind het super bijzonder aangezien dit een middel is wat niet slecht voor je is, geen hormoonzalf, slechts natuurlijk producten. Geen idee waarom ik dit product nooit eerder tegengekomen ben. Kan het nog steeds bijna niet geloven dat dit de oplossing is. Hoe fijn!

12-02-2020 | Man | 58
Eczeem
Al zeker 30 jaar last van atopisch eczeem, alles geprobeerd van zalf tot licht therapie en zelfs heel vaak stoot kuren Prednison gehad. Ben nu sinds april 2018, als 1 van de eersten begonnen aan de dupilimaap /Dupixent en op wat oogklachten na geen bijwerkingen. Ook het zelf spuiten vind ik lastig, daarom doet de huisarts het voor mij . Begonnen met 1 x in de 2 weke[lees meer...]n , zit momenteel op 1x in de 4 weken en na verwachting bij de volgende controle in mei naar 1 x in de 6 weken. Wondermiddel, vraag me wel eens af wat deze immum medicijn op de lange termijn voor gevolgen heeft. De behandelaar kan me daar ook nog geen antwoord op geven.

20-01-2020 | Vrouw | 64
Psoriasis
Mijn handen had ik veel bloedende kloven en hele ruwe huid, zeer pijnlijk, dit middel werkt uitstekend al mijn klachten weg zonder bijwerking

19-01-2020 | Vrouw | 42
Eczeem
Na tijden van jeuk, irritatie, rode plekken, schilfers en pijn, eindelijk weer een rustig gezicht. Echt heel blij dat ik eindelijk iets heb wat ik goed kan gebruiken in mijn gezicht. Supertevreden! Binnen twee dagen al zo’n verbetering.

14-01-2020 | Vrouw | 55
Eczeem
om mee te beginnen werkt voor mij geen meter gezond leven dat ben ik wel ben een danser en trainster beetje onzin over gezond leven stijl ieder lichaam is anders kan mij niet voor stellen dat het voor alle mensen helpt ook daarbij vindt de prijs aan de dure kant

Elidel

25-12-2019 | Vrouw | 68
pimecrolimus
Eczeem
Kreeg tijdens het gebruik gordelroos. Gebruik(te) de creme in gezicht. Daarna behandeld tegen per.neropathie Na verdwijnen blaasjes naar dermatoloog omdat pijn erger werd. Deze zei; stoppen met de creme. Staat Nl ook in bijsluiter. Voor controle bij eigen dermatoloog; deze zei; kan niet komen door de creme. Komt niet bij de zenuwbanen. Dus????????

21-12-2019 | Vrouw | 49
Psoriasis
Hoi ik sinds pas psoriasis en ben 49 jaar ik ga nog wel voor een second opinio maar voor nu is dit de diagnose , ik heb t op me voeten allemaal bultjes en vuurrood het eelt onder me voet is dik geworden maar brokkelt af aan de zijkanten. Ik ben nu 2 weken verder en kan geen schoenen meer aan echt vreselijk. Ik voel me ook heel neerslachtig en aan de andere kant denk kom o[lees meer...]p je gaat niet dood. Maar op je voeten moet je lopen zo een lastige plek, ik heb sorion zalf nu binnen en ben er net 2 dagen mee bezig want de hormoonzalf hielp niet. Dus even afwachten wat t gaat doen, sijn er meer mensen die het op hun voeten hebben en wat zijn jullie positieve ervaringen graag!!

30-10-2019 | Vrouw | 69
Na 3 dagen gebruik huid volkomen hersteld

29-10-2019 | Vrouw | 22
Eczeem
Bij geboorte en eerste jaren veel last van eczeem gehad. Daarna jaren rustig. Inmiddels ben ik 22 en heb ik sinds mijn 17de weer erg veel last van eczeem. Alles geprobeerd: zalven, lichttherapie, medicijnen. Dit is het eerste middel dat werkt. Eczeem is bijna helemaal weg. Geen last van bijwerkingen. Enige nadeel: de injectie zelf (in buik) doet veel pijn waardoor ik het n[lees meer...]iet zelf durf te doen.

Soolantra

26-10-2019 | Vrouw | 33
ivermectine
Acne/puistjes

22-10-2019 | Man | 30
Psoriasis
Al een paar jaar heb ik psoriasis, op mijn hoofdhuid, oren, gezicht, op mijn penis en in mijn bilspleet (verder niet op mijn ellebogen of knieën o.i.d.). Eerst corticosteroiden gekregen, maar ook hogere klasses hielpen matig en ik kreeg er clowseczeem van. Uiteindelijk protopic gekregen van de dermatoloog om uit te proberen. Dit gaf echt een bizarre verbetering. Ik gebrui[lees meer...]k het nu zo’n 1,5 jaar en heb in die hele periode eigenlijk nauwelijks last meer gehad. Met name erg prettig dat mijn gezicht weer helemaal vrij is van plekken. Ik smeer nu ongeveer 1-2 keer per week een zeer dun laagje in gezicht en genitaal gebied. Als ik het te lang niet heb gesmeerd zie of voel ik het op een gegeven moment weer opkomen. Ik heb geen last van bijwerkingen. Soms prikkelt het heel even, maar dat trekt snel weer bij. Ik gebruik niet zoveel, dus dat scheelt misschien ook. Ik heb het wel eens aan iemand anders met psoriasis (die had het toevallig ook in het gezicht) aangeraden en die had er ook veel baat bij.

15-10-2019 | Vrouw | 31
Gistinfectie van de huid
Ik heb selsun ooit voorgeschreven gekregen voor witte vlekjes op mijn borst/buik werkte perfect. Zag in de bijsluiter dat het ook te gebruiken was tegen roos, daar had ik ook last van (vooral in de natte maanden) dus dat doe ik ook al jaren en zeer content mee. Sinds 2 jaar heb ik last van pukkeltjes en roodheid op mijn gezicht, volgens de dokter rosacea. Diverse antib[lees meer...]iotica voor de huid gehad, maar geen resultaat. Ik ben onlangs gaan zoeken op Google en kwam op een site met uitleg over pityrosporum folliculitis en het effect van selenium sulfide. Ik realiseerde me dat het hoofdbestanddeel van selsun selenium sulfide is, dus heb ik een week mijn gezicht ermee gewassen. Ik ben helemaal genezen! Voor de witte vlekjes, 1 week elke avond smeren en in de ochtend er af spoelen. Voor de roos was ik het 1 keer per week zo lang nodig (heb er in de zonnige maanden weinig last van). Voor de pukkeltjes doe ik het dun aanbrengen, 2 minuten laten intrekken en afspoelen. Ik hoop dat ik met deze recensie andere mensen kan helpen met dezelfde klachten. Ik vind het echt geweldig spul!

15-10-2019 | Vrouw | 19
Eczeem
Ik gebruik dit product tegen mijn eczeem op mijn hoofdhuid. Sinds ik het product gebruik heb ik minder schilfers op mijn hoofd en minder irritatie na het douchen. Ik wissel het om de douchebeurt af met gewone shampoo. Mijn huisarts had namelijk aanbevolen om het om de douchebeurt te gebruiken. Zodat het effect het meest effectief is.

17-09-2019 | Vrouw | 69
alitretinoïne
Ik heb een zeer ernstige vorm van handeczeem. Tot nu toe is Toctino het enige medicijn wat 100 % werkt. Sinds 8 maanden vrij van mijn klacht. Ik heb een poging gedaan om af te bouwen en te stoppen. Na 10 dagen komt het in alle hevigheid terug, wondjes rode en te droge huid en vreselijke jeuk, de jeuk verdwijnt als ik mijn handen onder de hete kraan houdt. Ik krijg een nie[lees meer...]uw medicijn weet de naam niet. Hopelijk helpt deze net zo goed als de Toctino.

Picato

12-09-2019 | Vrouw | 60
ingenolmebutaat
Actinische keratose
Ik kreeg van de dermatoloog "een zalfje". Picato werkt erg goed maar zorg dat er voor het gebruik goede voorlichting aan u wordt gegeven. De folder geeft wel aan dat er bijwerkingen zijn maar ik had geen idee dat die zo heftig waren. Toen ik later bij de dermatoloog kwam bevestigde zij dat dat inderdaad waar was. Vooraf kennis van zaken is bij Picato echt nodig. Vooral dag[lees meer...] 3 als je op de blaren een crème moet smeren is erg pijnlijk. Maar het werkt fantastisch. Na een week is het al bijna niet meer te zien.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5164)
Anticonceptie - overig (3773)
Cholesterol (2900)
Depressie - antidepressiva overig (2733)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2359)
Pijn - morfine-achtigen (2209)
ADHD - psychostimulantia (2073)
Pijn (1996)
Verslavingsziekten (1955)
Bloeddruk - betablokkers (1684)
Maagzuur - protonpompremmers (1568)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1526)
Anticonceptie - eenfase (1393)
Angststoornissen (1218)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1162)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1139)
Depressie - antidepressiva TCA (1042)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (964)