categorie

Huid - overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Huid - overig

23-02-2020

Psoriasis

Inmiddels ben ik gestopt met Toctino vanwege de bijwerkingen op advies van de dermatoloog. De psoriasis daar in tegen werd tijdens het innemen van Toctino beduidend minder.

Had (!) heel ernstige psoriasis. Zat over mijn hele lijf en moest overstappen op pillen omdat het met alle zalven via dermatoloog niet weg te krijgen was. Had net lichttherapie gehad maar na 30 keer behandeling was de psoriasis al weer na 2 weken terug. Ten einde raad toch een tubetje besteld. Na 2 dagen was de 'testplek' bijna weg en na 4 dagen helemaal weg. Kon het nie[lees meer...]t geloven. Grote tube besteld en alles ingesmeerd. Na 1 week alles zo goed als verdwenen. Je ziet er gewoon helemaal niets meer van. Ik vind het super bijzonder aangezien dit een middel is wat niet slecht voor je is, geen hormoonzalf, slechts natuurlijk producten. Geen idee waarom ik dit product nooit eerder tegengekomen ben. Kan het nog steeds bijna niet geloven dat dit de oplossing is. Hoe fijn!
12-02-2020

Eczeem

Al zeker 30 jaar last van atopisch eczeem, alles geprobeerd van zalf tot licht therapie en zelfs heel vaak stoot kuren Prednison gehad. Ben nu sinds april 2018, als 1 van de eersten begonnen aan de dupilimaap /Dupixent en op wat oogklachten na geen bijwerkingen. Ook het zelf spuiten vind ik lastig, daarom doet de huisarts het voor mij . Begonnen met 1 x in de 2 weke[lees meer...]n , zit momenteel op 1x in de 4 weken en na verwachting bij de volgende controle in mei naar 1 x in de 6 weken. Wondermiddel, vraag me wel eens af wat deze immum medicijn op de lange termijn voor gevolgen heeft. De behandelaar kan me daar ook nog geen antwoord op geven.
20-01-2020

Psoriasis

Mijn handen had ik veel bloedende kloven en hele ruwe huid, zeer pijnlijk, dit middel werkt uitstekend al mijn klachten weg zonder bijwerking
19-01-2020

Eczeem

Na tijden van jeuk, irritatie, rode plekken, schilfers en pijn, eindelijk weer een rustig gezicht. Echt heel blij dat ik eindelijk iets heb wat ik goed kan gebruiken in mijn gezicht. Supertevreden! Binnen twee dagen al zo’n verbetering.

om mee te beginnen werkt voor mij geen meter gezond leven dat ben ik wel ben een danser en trainster beetje onzin over gezond leven stijl ieder lichaam is anders kan mij niet voor stellen dat het voor alle mensen helpt ook daarbij vindt de prijs aan de dure kant
25-12-2019

Elidel (pimecrolimus)
Eczeem

Kreeg tijdens het gebruik gordelroos. Gebruik(te) de creme in gezicht. Daarna behandeld tegen per.neropathie Na verdwijnen blaasjes naar dermatoloog omdat pijn erger werd. Deze zei; stoppen met de creme. Staat Nl ook in bijsluiter. Voor controle bij eigen dermatoloog; deze zei; kan niet komen door de creme. Komt niet bij de zenuwbanen. Dus????????

Hoi ik sinds pas psoriasis en ben 49 jaar ik ga nog wel voor een second opinio maar voor nu is dit de diagnose , ik heb t op me voeten allemaal bultjes en vuurrood het eelt onder me voet is dik geworden maar brokkelt af aan de zijkanten. Ik ben nu 2 weken verder en kan geen schoenen meer aan echt vreselijk. Ik voel me ook heel neerslachtig en aan de andere kant denk kom o[lees meer...]p je gaat niet dood. Maar op je voeten moet je lopen zo een lastige plek, ik heb sorion zalf nu binnen en ben er net 2 dagen mee bezig want de hormoonzalf hielp niet. Dus even afwachten wat t gaat doen, sijn er meer mensen die het op hun voeten hebben en wat zijn jullie positieve ervaringen graag!!

Na 3 dagen gebruik huid volkomen hersteld
29-10-2019

Eczeem

Bij geboorte en eerste jaren veel last van eczeem gehad. Daarna jaren rustig. Inmiddels ben ik 22 en heb ik sinds mijn 17de weer erg veel last van eczeem. Alles geprobeerd: zalven, lichttherapie, medicijnen. Dit is het eerste middel dat werkt. Eczeem is bijna helemaal weg. Geen last van bijwerkingen. Enige nadeel: de injectie zelf (in buik) doet veel pijn waardoor ik het n[lees meer...]iet zelf durf te doen.
22-10-2019

Psoriasis

Al een paar jaar heb ik psoriasis, op mijn hoofdhuid, oren, gezicht, op mijn penis en in mijn bilspleet (verder niet op mijn ellebogen of knieën o.i.d.). Eerst corticosteroiden gekregen, maar ook hogere klasses hielpen matig en ik kreeg er clowseczeem van. Uiteindelijk protopic gekregen van de dermatoloog om uit te proberen. Dit gaf echt een bizarre verbetering. Ik gebrui[lees meer...]k het nu zo’n 1,5 jaar en heb in die hele periode eigenlijk nauwelijks last meer gehad. Met name erg prettig dat mijn gezicht weer helemaal vrij is van plekken. Ik smeer nu ongeveer 1-2 keer per week een zeer dun laagje in gezicht en genitaal gebied. Als ik het te lang niet heb gesmeerd zie of voel ik het op een gegeven moment weer opkomen. Ik heb geen last van bijwerkingen. Soms prikkelt het heel even, maar dat trekt snel weer bij. Ik gebruik niet zoveel, dus dat scheelt misschien ook. Ik heb het wel eens aan iemand anders met psoriasis (die had het toevallig ook in het gezicht) aangeraden en die had er ook veel baat bij.
15-10-2019

Selsun (seleensulfide)
Gistinfectie van de huid

Ik heb selsun ooit voorgeschreven gekregen voor witte vlekjes op mijn borst/buik werkte perfect. Zag in de bijsluiter dat het ook te gebruiken was tegen roos, daar had ik ook last van (vooral in de natte maanden) dus dat doe ik ook al jaren en zeer content mee. Sinds 2 jaar heb ik last van pukkeltjes en roodheid op mijn gezicht, volgens de dokter rosacea. Diverse antib[lees meer...]iotica voor de huid gehad, maar geen resultaat. Ik ben onlangs gaan zoeken op Google en kwam op een site met uitleg over pityrosporum folliculitis en het effect van selenium sulfide. Ik realiseerde me dat het hoofdbestanddeel van selsun selenium sulfide is, dus heb ik een week mijn gezicht ermee gewassen. Ik ben helemaal genezen! Voor de witte vlekjes, 1 week elke avond smeren en in de ochtend er af spoelen. Voor de roos was ik het 1 keer per week zo lang nodig (heb er in de zonnige maanden weinig last van). Voor de pukkeltjes doe ik het dun aanbrengen, 2 minuten laten intrekken en afspoelen. Ik hoop dat ik met deze recensie andere mensen kan helpen met dezelfde klachten. Ik vind het echt geweldig spul!
15-10-2019

Denorex RX (koolteer/ levomenthol)
Eczeem

Ik gebruik dit product tegen mijn eczeem op mijn hoofdhuid. Sinds ik het product gebruik heb ik minder schilfers op mijn hoofd en minder irritatie na het douchen. Ik wissel het om de douchebeurt af met gewone shampoo. Mijn huisarts had namelijk aanbevolen om het om de douchebeurt te gebruiken. Zodat het effect het meest effectief is.
17-09-2019

Toctino (alitretinoïne)

Ik heb een zeer ernstige vorm van handeczeem. Tot nu toe is Toctino het enige medicijn wat 100 % werkt. Sinds 8 maanden vrij van mijn klacht. Ik heb een poging gedaan om af te bouwen en te stoppen. Na 10 dagen komt het in alle hevigheid terug, wondjes rode en te droge huid en vreselijke jeuk, de jeuk verdwijnt als ik mijn handen onder de hete kraan houdt. Ik krijg een nie[lees meer...]uw medicijn weet de naam niet. Hopelijk helpt deze net zo goed als de Toctino.
12-09-2019

Picato (ingenolmebutaat)
Actinische keratose

Ik kreeg van de dermatoloog "een zalfje". Picato werkt erg goed maar zorg dat er voor het gebruik goede voorlichting aan u wordt gegeven. De folder geeft wel aan dat er bijwerkingen zijn maar ik had geen idee dat die zo heftig waren. Toen ik later bij de dermatoloog kwam bevestigde zij dat dat inderdaad waar was. Vooraf kennis van zaken is bij Picato echt nodig. Vooral dag[lees meer...] 3 als je op de blaren een crème moet smeren is erg pijnlijk. Maar het werkt fantastisch. Na een week is het al bijna niet meer te zien.
11-09-2019

02-09-2019

Denorex RX (koolteer/ levomenthol)
Eczeem

Als ik het gebruik hevige jeuk en vet haar de volgende dag. Heb een parfumallergie sinds kort ik gebruik het niet meer
18-08-2019

Eczeem

Na jaren diverse middelen te hebben gebruikt en vele cremes trad er geen verbetering op. Nu slik ik een jaar Toctino. Het werkt goed. Helaas zijn er bijwerkingen, die voor mij op de koop toe werden genomen. Echter sinds drie maanden begon mijn haar wat droger te worden en gaat nu heel erg krullen. Verder verlies ik veel haar. Ben nu serieus aan het overwegen te stoppen.
15-08-2019

Protopic (tacrolimus)

Gebruik i.v.m. vitiligo. Op het gezicht helpt het goed en snel (binnen een maand). Bij oksel duurde het 3 maanden om de vlek weg te krijgen. Op handen en armen geen resultaat helaas. Maar een aanrader dus voor het gezicht!
09-08-2019

Soolantra (ivermectine)
Rosacea

Helpt redelijk maar niet voldoende., er komen nog steeds puistjes maar wel kleiner .Bij het gebruik wordt niet aangegeven hoe je het beste vooraf je huid kunt reinigen voordat je gaat smeren.
06-08-2019

Eczeem

De hoge dosis had voor mij te veel bijwerkingen, vooral geestelijk: depressief en geagiteerd. De lage dosis (10mg) wasprecies goed enhad al na een maand effect.
23-07-2019

Soolantra (ivermectine)
Rosacea

Deze Soolantra creme is het enige dat geholpen heeft bij rosacea in mijn gezicht! Ik heb nu 10 jaar rosacea ( roodheid/brandingen/puistjes ) en natuurlijk zoveel geprobeerd om het te verhelpen. Ook middelen op recept, waaronder Rozex. Ben zo ontzettend blij met dit product. Het is wel belangrijk om de Soolantra creme te blijven smeren. In het begin kan de rosacea vererg[lees meer...]eren. En bij mij duurde het ongeveer 3/4 weken voordat ik resultaat zag... Dus hou vol!
12-07-2019

Eczeem

na 40 jaar allerlei zalven, therapieën en behandelplannen te hebben gedaan, nu sinds 8 maanden dupixent. Over het algemeen erg tevreden, eczeem is nauwelijks nog aanwezig. Echter zeel veel last van de bijwerkingen.
17-06-2019

Xtluis (dimeticon)
Hoofdluis

Wat een rotzooi, inmiddels 2 keer gebruikt volgens de aanwijzingen, maar nog steeds levende luizen, kost eren vermogen, maar werkt voor geen beter, had beter boter op mijn. Hoofd kunnen smeren...
03-06-2019

Vaseline cetomacrogol creme FNA (vaseline / cetomacrogolwas)
Zonneallergie

Ben nu 2 weken met de crème bezig en het resultaat mag er wezen het gaat met sprongen vooruit😁. Heb mijn levenstijl wel aangepast met gezondere voeding dat houd in veel water drinken, groenten, fruit en veel bewegen. Vermijd suikers, drank, frituur etc. Ter ondersteuning gebruik ik om in te nemen kurkuma, visolie tabletten en vitamine D.
28-04-2019

Cetomacrogol creme/zalf FNA (cetomacrogolwas)
Vaginale schimmelinfectie

Het blijft jeuken. Was volgens gynaecoloog geen schimmel alleen droge huid. Maar dit middel helpt totaal niet.
03-04-2019

Nailner (plantenextracten van Australische Blauwe Cypress, Tea Tree en Lavendel olie)
Kalknagel(s)

Mijn dochter van 7 heeft meerdere kalknagels. Ik heb 9 maanden 2xdaags met Nailner behandeld. Zonder effect, de nagels zijn er nu helemaal afgevallen, en ze is te jong voor de tabletten van de huisarts. Ik overweeg nu laserbehandeling...
28-03-2019

Eczeem

Erg tevreden over dit medicijn. Ik ben nu 52 en heb ernstig atopisch eczeem sinds mijn 18de. Sinds in Dupixent is mijn huid gaaf, gezond. Nooit voordien is mijn huid zo rustig geweest. Dit medicijn is inmiddels goed gekeurd maar nog niet algemeen op de markt verkrijgbaar. Ik heb dit medicijn door een medische noodprogramma's van het fagg (Belgie). Hoog tijd dat het beschi[lees meer...]kbaar komt voor iedereen met ernstig eczeem.

Van alles geprobeerd via dermatoloog: cremes en lotions en lichttherapie. Lichttherapie hielp wel, maar erg intensief en je kans op huidkanker neemt toe. Deze simpele kruidencreme werkt geweldig. In vier weken is mijn huid volledig hersteld (na 30 jaar tobben!!!).

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4951)
Anticonceptie - overig (3636)
Cholesterol (2835)
Depressie - antidepressiva overig (2649)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2253)
Pijn - morfine-achtigen (2144)
ADHD - psychostimulantia (1968)
Pijn (1934)
Verslavingsziekten (1865)
Bloeddruk - betablokkers (1626)
Maagzuur - protonpompremmers (1529)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1476)
Anticonceptie - eenfase (1348)
Angststoornissen (1164)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1109)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1085)
Depressie - antidepressiva TCA (1021)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (936)