ISO 27001

ervaringen per categorie

Huid - overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Huid - overig

18-05-2017

Eczeem

Na enkele weken ingenomen te hebben werden de klachten steeds erger Heb chronisch handeczeem in ernstige vorm. Medicijnen hielpen wel om het proces enigszins te reguleren. Stopte niet. Voel me hierbij zeer depri, iedere dag aan het eind van de middag tot 's avonds. Tablet werd bij de lunch ingenomen.
13-05-2017

Prima
15-04-2017

Nailner (plantenextracten van Australische Blauwe Cypress, Tea Tree en Lavendel olie)
Kalknagel(s)

Waardeloos, had 2 in 1 verpakking gekocht en dat is nu op, maar geen tot weinig effect.
11-04-2017

Priorin (gierstextract / tarwekiemolie / L-cystine / vitamine B5)
Haaruitval

gehele dag maagkrampen en steken, oprispingen en vervelend gevoel rond maagstreek
03-04-2017

Eczeem

Geweldig middel mits je aan de bijwerkingen gewend bent. De eerste dagen dat ik dit middel gebruikte heb ik een hele nacht wakker gelegen, omdat overal waar ik gesmeerd had mijn huid ernstig in de brand stond en rood was. Maar ik zou zeggen laat je je niet tegenhouden door die 1-2 dagen bijwerkingen, want als je huid eenmaal gewend is aan deze zal is het minimaal net zo [lees meer...]goed werkend als Hormoonzalf! Ik gebruik het meer dan 1 jaar en de werking blijft perfect en de bijwerkingen zijn al na 1-2 dagen weg, maar onthoud deze tip! Als je 2-3 dagen niet smeert komen de bijwerkingen opnieuw volledig terug voor 1-2 dagen! dus ik raad aan om minimaal elke 2 dagen 1 keer te smeren ook al zijn de klachten verdwenen! dit zorgt ervoor dat je klachten minimaal blijven en je de bijwerkingen de das om doet!
16-03-2017

Eczeem

Ik kreeg dit medicijn als vervanging van hormoonzalf, waarbij gewenning en verslaving optrad en dus geen optie meer was. Echter, protopic was van dag 1 vreselijk.. veel pijn. Na verloop van tijd ook gewenning plus allerlei nare bijwerkingen zoals krentenbaard en oedeem en ontstoken en dikke rode huid in het gezicht. Ik zou dit medicijn aan niemand aanraden, na verloop va[lees meer...]n tijd kan je verslaafd eraan raken en zijn de bijwerkingen verschrikkelijk, stoppen is dan nauwelijks een optie omdat je gezicht dan compleet opzwelt.
06-03-2017

Eczeem

Gebruik het al 17 jr. 2 tot 3 keer p/d over het gehele gezicht. Dit middel maakt mijn leven weer leefbaar. Kon geeneens naar buiten, daar licht mijn gezicht in lichterlaaie zette. Ciclosporine hielp ook goed, maar gaf kramp. Prednison hielp iets minder, maar maakte pafferig. Kilo's aan zwaarste klasse corticosteroïden gesmeerd. Deze hormonen hielpen matig tot niet. De situ[lees meer...]atie werd onhoudbaar. Voor protopic moest ik eerst naar Duitsland, aangezien het hier pas rond 2002 verkrijgbaar werd. Bij de eerste keren aanbrengen schrok ik van de brand in het gezicht. Hierna verdween dit en kreeg ik voor de eerste keer in 33 jr. mijn huid onder controle. Nu ben ik 51. Of het later bijwerkingen zal geven weet ik niet, maar afgemeten aan het voordeel wat ik nu geniet, neem ik deze risico's op de koop toe. Van onleefbaar naar leefbaar dankzij deze super zalf. Gezegd dat ik hem slechts op het gezicht kan toepassen, maar dit is erg persoonlijk. De meester onder de zalven voor met name fel-reagerende eczeemplaatsen. Mijn grootste dank aan de uitvinders!!
02-03-2017

Psoriasis

Een heel goed middel! Niet de kwaal verdwijnt maar wel de jeuk (grotendeels)
20-02-2017

Gistinfectie van de huid

Ik gebruik selsun voor mijn huidaandoening genaamd pityriasis versicolor. Dit zijn kleine plekjes op mijn rug, rond mijn borsten en in de liezen. Dus niet de leukste plekken. Bij het aanbrengen van selsun moet ik daarna een t-shirt aantrekken en daarmee een nacht doorbrengen. De bijwerkingen van selsun is bij mij een heeeel erg vervelend branderig schrijnend gevoel. Maar i[lees meer...]k weet dat ik er daarna beter weg kom dan dat ene nachtje pijn. Het werkt dus super goed!
22-01-2017

Jeuk

Ik gebruik de zalf voor een droge huid. De zalf is lekker vet maar komt moeilijk uit de tube. Daarnaast blijft er veel achter. Ik neem de moeite de tube open te knippen zodat ik er nog dagen van kan smeren. Deze zalf in een pot zou kostenbesparend zijn. Hygiene bij het aanbrengen letten we zelf wel op.
03-01-2017

Jeuk

Middel werkt prima, maar een groot deel van de hoeveelheid blijft, door de verpakkingsvorm onbruikbaar. Als ik de tube openknip, kan ik nog 3 x mijn hele lichaam insmeren met het restant. Ik vind dat slecht. Bovendien zullen ouderen moeite hebben met knijpen in de tube van stevig plastic.
02-12-2016

Uitdroging

Heb deze crème gekregen omdat ik hele droge plekken op mijn gezicht heb en achter de oren ook maar zodra ik het erop smeer worden de plekken warm is dit normaal???? Wil graag weten of het normaal is dat deze crème eerst warm wordt als het toegepast is.
13-10-2016

Eczeem

Goede vettige crème. Ben overgestapt naar koelzalf fna zonder rozenolie, omdat het mij een brandend gevoel geeft na het op te brengen op mijn open vurige eczeem.
13-10-2016

Koelzalf FNA (unguentem leniens)
Eczeem

Prima zalf voor eczeem en droge huid. Heel vettig waardoor het soms juist mijn eczeem kan verergeren in de plooien. Goed laten inwerken/ intrekken en overtollig "vet" er voorzichtig af deppen. Bij mijn vurige eczeem werkt deze zalf verkoelend en voelt veel prettiger aan dan cetamacrogolzalf. Ik gebruik deze zalf als aanvulling op Fitalite crème. Deze laatste is minder vet [lees meer...]maar trekt snel in. Ik gebruik koelzalf fna zonder rozenolie gezien het feit dat ik reageer op parfum.
04-10-2016

Nyda (dimeticon)
Hoofdluis

Nyda werkt niet meer! Tot vorig jaar ging het nog goed met Nyda. Nu hebben we weer luizen en we hebben 2x gespoten (8 dagen ertussen) en er komen nog steeds levende luizen uit het haar. We kammen en ont-neten elke dag plukje voor plukje, maar luizen zijn goed in verstoppen als ze licht zien. Nyda dood ze niet meer. Overstappen naar iets anders dus...
23-09-2016

Eczeem

Ik probeerde/gebruikte Bufa Vaselinecetomacrogolcrème FNA, maar deze vond ik stroef smeerbaar, niet snel intrekken en ik had het gevoel alsof het qua werkzaamheid niets deed. De eczeem-verpleegkundige heeft mij toen Fagron Cetomacrogolcrème met 20% vaseline laten proberen op mijn handen, deze trok zeer snel in (ik hou niet van vettigheid op mijn handen en was van plan [lees meer...]mijn handen erna te gaan wassen, maar dat was helemaal niet nodig), daarna ben ik het gaan gebruiken en deze is heerlijk qua smeerbaarheid, intrekken, werkzaamheid en geeft niet vet af. Helaas heb ik het ooit van het merk Livsane gehad en die voelde veel vetter, trekt niet snel/goed in en is slechter smeerbaar.
21-09-2016

Eczeem

De eerste 6 weken Toctino 30 mg geslikt. De handeczeem verdween vrij snel. Ook de bijwerkingen kwamen helaas vrij snel! Wazig zien met lezen, haaruitval, blozen, gevoelige handen binnenkant, somber, kort lontje, verminderd libido, vagina ruikt (stinkt), droog rondom de mond (na ong. 6 weken), vergeetachtig, licht koorstachtig gevoel in mijn aangezicht, lichte spier en gewr[lees meer...]ichtspijn. Na de 6 weken gaan afbouwen naar 20 mg per dag. De bijwerkingen wogen op een gegeven moment niet op tegen de klachten van de chronische handeczeem (met name de enorme haaruitval), dat ik uiteindelijk met de dermatoloog besloten heb acuut te stoppen. Inmiddels 3 weken gestopt met de medicatie en de handeczeem blijft (tot nu toe) weg. Volgens dermatoloog kan de medicatie nog wel even zijn werk doen.
27-08-2016

Kalknagel(s)

Wat een ellende. Na 5 dagen gebruik kwam huid rond de teen los zelfs stukken vlees eronder en er rond kwamen mee los bij het afdrogen van de voeten. Gevolg : pijnlijke tenen. zowel nagels als huid eronder. Zeer onappetijtelijk uitzicht. En dat voor zo'n duur spul. Nu nog meer ellende dan ervoor . VRESELIJK PRODUKT
21-08-2016

DerMel (enzymrijke honing)

Vaak jeuk rondom snor en in baard. Ook vaak naast de neus. Verzacht en verminderd de jeuk en roodheid
19-08-2016

Kalknagel(s)

de huis rond de nagel en se nagelriemen zijn kapot geweten na 1 weel gebruik. Pijnlijk en zeer lelijk er bij.... Zeer slecht product. ... Nooit meer
24-07-2016

Selsun (seleensulfide)

Ik gebruik selsun voor als antiroos en schimmel. Ik heb namelijk last van jeuk, snel vettig haar, roos en bultjes op mijn hoofdhuid. Selsun tot nu toe 3 keer gebruikt. Ik moet zeggen, ik voel het wel echt werken. Maar jammer in gebruiksaanwijzing staat niet in dat je sieraden af moet doen als je selsun gaat gebruiken. Want het tast behoorlijk aan en word echt zwart. Dus ec[lees meer...]ht je sieraden afdoen als je Selsun gaat gebruiken. Eerst wassen met gewone shampoo en daarna selsun ongeveer 2 of 3 minuten in laten werken. Kan zelfs langer, maar je moet goed gebruiksaanwijzing lezen die in doosje bij geleverd word. Selsun kun je gewoon zonder recept bij apotheek krijgen.
06-07-2016

Eczeem

Jaren last van eczeem in het gezicht, van alles geprobeerd. Vooral de hormoonzalven, prednison, antibiotica, anti gist creme en tabletten. Het beheerst mijn leven, je kunt het niet bedekken. Uiteindelijk protopic gekregen 1mg, dat heeft zoveel veranderd. Hoop dat dit blijft. Vanaf dag 1 goed resultaat. Heb drie weken 2x per dag gesmeerd, smeer nu 1 x per dag max. Enige wat[lees meer...] soms een nadeel is dat het gezicht wat vettig is, maar goed , alles beter dan eczeem. Branden heb ik geen last van eigenlijk, drink verder toch al geen alcohol. Zon probeer ik te mijden. Levensstijl aanpassen had ik al gedaan, veel groenten, veel water, en vooral vezelrijk eten.
Heb eerst huis-, tuin- en van der Keuken middeltjes gebruikt, maar dankzij Nailner voor het eerst verlost van mijn nagels.
26-05-2016

Denorex RX (koolteer/ levomenthol)

Dikke teennagels worden na een paar weken gebruik op het nagelbed week. Dan denk je: fijn, dan kan ik wat weg schrapen. Maar de nagel lijkt dan los te zijn (aan het uiteinde. Af en toe doen de betreffende tenen pijn.
18-04-2016

Eczeem

Deze zalf gekregen voor eczeem op mijn oogleden. Eerst een vette zalf gekregen, wat niet goed hielp. Hierna hormooncreme, maar dat mag maar beperkt gesmeerd worden op oogleden en mijn huid bleef enorm droog. Gestart met protopic, eerst 2x per dag en uiteindelijk moet ik afbouwen naar maximaal 2 keer per week. Na een paar dagen merkte ik al verschil. De eerste paar keer sme[lees meer...]ren zorgde bij mij voor een erg branderig gevoel. Dit gaat echt na een paar dagen over. Nu heb ik het alleen als ik alcohol drink, na de eerste paar slokken. Dan heb ik een branderig gevoel en voelt de huid ook wat warmer aan. Na een tijdje neemt dit af. Hopelijk blijft mijn eczeem nu ook zo lang mogelijk weg.
16-04-2016

Psoriasis

Helaas al enkele jaren last van psoriasis op de hoofdhuid. Heb deze shampoo eerder gebruikt, maar was niet consequent hierin. Hielp toen ook maar mondjesmaat. Na jaren geen middelen gebruikt te hebben en inmiddels helemaal vol psoriasis en met een kapot gekrapte stukken hoofd te zitten, ten einde raad toch maar weer naar de huisarts. Nu de shampoo als enige shampoo gebruik[lees meer...]t de eerste paar weken en daarna nog eens in de week. En het voelde bijna als een wonder, maar mijn jeuk en de schilfers waren op een gegeven moment helemaal verdwenen! Wanneer de shampoo ongebruikt in de kast blijft staan, komen de problemen ook weer terug. Denk dus dat ik dit moet blijven gebruiken. Maar wat een uitkomst, ik ben happy! Plus, het lijkt ook wat goeds voor mijn haar te doen; meer volume en mooiere krullen. Enige nadeel voor mij is de stank.
11-04-2016

Allergische reactie

Als medisch pedicure heb ik een patiënt die Toctino gebruikt. Nu krijgt zij last van loslatende nagels aan beide grote tenen. Kan dit een bijwerking zijn? Heeft iemand hier ervaring mee?
10-04-2016

Nyda (dimeticon)
Hoofdluis

06-04-2016

Selsun (seleensulfide)

voorwassen met Neutral shampoo en nawassen met Selsun. Ook een paar minuten laten intrekken. 2x per week gebruiken.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3864)
Anticonceptie - overig (2960)
Cholesterol (2329)
Depressie - antidepressiva overig (2163)
Epilepsie (1948)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1756)
Pijn - morfine-achtigen (1666)
Pijn (1582)
ADHD - psychostimulantia (1488)
Verslavingsziekten (1439)
Maagzuur - protonpompremmers (1333)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1307)
Bloeddruk - betablokkers (1166)
Anticonceptie - eenfase (1084)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (896)
Migraine (856)
Angststoornissen (837)
Depressie - antidepressiva TCA (819)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (805)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!