Ervaringen met Condyline

podofyllotoxine

branderig gevoel gebied van rode huid

Condyloma (51 meningen)
Wratten (21 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (12 meningen)
Huiduitslag (0 meningen)

Aldara (71 meningen)
Formule W Wratten (31 meningen)
Prevner (11 meningen)
Aciclovir crème (10 meningen)
Zovirax (10 meningen)

01-09-2019 | Man | 21
podofyllotoxine (5mg/ml)
Ik heb ongeveer sinds een anderhalf jaar last van genitale wratten. Bij de huisarts had ik eerst wartec voorgeschreven gekregen (2x per dag 3 dagen achter elkaar aanbrengen). De eerste 2 a 3 weken had ik zoals sommige mensen heel veel last van pijn, jeuk en een kapotte huid. Het deed zelfs zo veel pijn dat ik niet comfortabel meer kon zitten, lopen, slapen exct. Maar dat[lees meer...] kwam ook omdat ik het middel een beetje roekeloos gebruikt had om er snel vanaf te komen. Na 5 weken gebruikt te hebben was er nog niks veranderd. Toen het medicijn op was had ik weer een nieuwe dosis gekregen en toen was na de tweede week 2 vd 8 wratten weg. En dat ging vreemd genoeg geheel pijnloos. En weer 2 weken verder gingen de overige wratjes niet weg waardoor ik geirriteert werd en de zalf elke dag ongeveer 5 keer aanbracht en vreemd genoeg weer pijnloos maar het werkte nogsteeds niet. Na 2 maanden heb ik condyline voorgeschreven gekregen ( een middel dat sterker dan wartec zou zijn). Dit middel heb ik voledig volgens de bijsluiter gebruikt. Ik zit nu in de 2e rustdag van de eerste week en 5 van de 6 wratten zijn al weg! Het ene wratje dat er nog zit was een stuk groter dan de andere maar die zal na volgende week wel weg zijn. Bij dit middeltje heb ik ook wat bijwerkingen gehad zoals kapotte huid (lijkt inderdaad beetje op brand/schaafwondjes). De wratjes en de huid eromheen werden een beetje korsterig waardaar de wratjes er zo van af kwamen en de pijn valt hartstikke mee. Wat ik nog even kwijt wil is dat de horror verhalen van andere die je hier ook leest zijn helemaal waar, want dat is wat ik de eerste 2 weken ook heb meegemaakt, maar dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn. Lees vooral goed de bijsluiter en bescherm de huid rondom de wratjes. Veel succes allemaal,

14-08-2019 | Vrouw | 19
Genitale wratten
Nadat ik enkele bobbeltjes heb ontdekt bij m’n vagina verspreidde de bobbeltjes in een korte naar meerdere bobbeltjes. Het zag er niet uit en het waren er hartstikke veel. Al snel kwam ik uit na wat zoekwerk op het internet dat ik genitale wratten had. Ik heb contact opgenomen met de huisarts en zij heeft bevestigd dat het inderdaad genitale wratten zijn. Ik heb dit middel[lees meer...] gekregen die ik 2x op een dag 3 dagen achterelkaar moest gebruiken gedurende 5 weken. Na de 1e dag had ik al een brandende gevoel en deed het pijn. Na de 2e dag was mijn hele vagina rood en brandde het maar ik ben verder gegaan. Na de 3e dag merkte ik al dat de wratten kleiner werden en na dag 4/5 (rustdagen) waren de wratten al helemaal verdwenen. Het is inmiddels dag 6 en de schaafwondjes die ik had zijn weg. Het huid is van donkerrood naar lichtroze gegaan dus dat herstelt ook. Het brand en het doe pijn, maar hij doet wat ‘ie moet doen. Het is zeer effectief en ik heb het geluk gehad dat ik snel resultaat merkte. Ik ga nog wel contact opnemen met de huisarts omdat ik dus niet weet of ik verder moet met de behandeling, want alle wratten zijn al verdwenen na de 1e week.

30-07-2019 | Man | 26
podofyllotoxine (5mg/ml)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
I.v.m. genitale wratten de Condyline voorgeschreven gekregen. De drie dagen waarop het goedje moest worden aangebracht waren vrijwel probleemloos. Leek niks aan de hand. De eerste rustdag werd echter al een stuk minder aangenaam, het spul deed duidelijk zijn werk. Aangezien het me ook fris leek om de boel een beetje schoon te houden, deed ik op rustdag twee een poging om d[lees meer...]e boel onder de douche voorzichtig nat te maken. Het terugtrekken van de voorhuid was helaas een regelrechte ramp. Intense pijn (alsof je jodium in een open wond laat druppelen, maar dan x10). Dat heb ik dus maar gelaten voor wat het was. Ook nadat alles weer was opgedroogd en ik weer kleren aan had, was lopen uiterst pijnlijk. Het prikt als een malle. Nu op de laatste rustdag, moest ik van mezelf onder de douche de boel volledig blootleggen. Ik was tenslotte ook best benieuwd hoe het eruit zag en of het z'n werk deed. Ik heb nog nooit zoiets gevoeld. Extreem gevoelig en zeer pijnlijk. Er was gelukkig ook goed nieuws. De wratjes leken grotendeels al verdwenen. Daar stond ik ook niet van te kijken, want het tast de boel dusdanig aan, dan zelfs het gezonde omliggende slijmvlies wordt aangetast, met enkele open plekken tot gevolg. Ik heb me daarbij netjes gehouden aan de voorschriften. Goed laten drogen na aanbrengen en niet onnodig aanstippen van de omliggende delen. Toch heeft het medicijn ook andere delen aangetast, waardoor ik nu voor m'n gevoel nog verder van huis ben dan voorheen. Ik schrijf nooit dergelijke ervaringen over wat voor onderwerpen dan ook, maar ik wil dit m'n ergste vijand niet eens aandoen. Hele dikke tip (neem die echt ter harte, want ik heb het met mijn eigenwijze karakter niet gedaan): smeer goed vaseline of zinkzalf op de gezonde delen van het slijmvlies. Hopelijk wordt dit dan minimaal aangetast. Ik smeer het er nu alsnog op, maar dat is meer op de boel soepel te houden, zodat de pijn hopelijk wat vermindert. Zo de huisarts maar eens bellen, die was net in gesprek, kijken wat die er allemaal van vindt...

23-07-2019 | Man | 26
Genitale wratten
Na 3 dagen aanstippen en 3 dagen rust zijn de meeste weg of zit er een korstje op. Na de rustdagen sloegen ze wit uit. Tip; breng vaseline aan op de gezonde huid en stip de wratjes aan met een eigen wattenstaafje. Deze maakt de wratjes wat beter nat. Zolang het maar niet eraf loopt en op je goede huid komt. Vervolgens 20 min laten drogen. Mijn bijwerkingen waren minimaa[lees meer...]l. Het branderige gevoel kwam overeen met een schaafwondje op mijn arm. Heel goed te doen en sporten etc ging allemaal nog.

22-07-2019 | Vrouw | 24
podofyllotoxine (200mg/g)
Genitale wratten
Zelf ook vrij roekeloos te werk gegaan omdat ik gewoon zsm wilde weten of het medicijn aan zou slaan. Twee weken gejankt maar het helpt wel! Ik kan iedereen aanraden het te relativeren want het komt echt goed, die weken dat je je ongelukkig voelt krijg je helaas niet meer terug. Na 2 weken zag ik resultaat en was bijna alles weg. Mega veel pijn gehad maar het is het zeker [lees meer...]waard, hou vol!

03-07-2019 | Vrouw | 22
podofyllotoxine (0,5)
Genitale wratten
Werkte goed, na 3 dagen aanstippen en 2 dagen niks was de wrat al verdwenen. Plekje was wel gevoelig. Voorzichtig aanstippen.

29-06-2019 | Vrouw | 35
Genitale wratten
Vorige week begonnen met condyline, ik vond het dood eng om het aan te stippen omdat ik alle reviews hier had gelezen en las over brandwonden; blaren etc Ik begin vandaag met de 2de week en ik heb tot nu toe nergens tot weinig last van gehad. Laat je niet opschrikken door wat hier allemaal staat. Beetje branderig gevoel op sommige plekken maar geen wondjes gehad. Lee[lees meer...]s de gebruiksaanwijzing gewoon goed door en volg het op, smeer je gezonde huid in met die vaseline ( wattenstaafje ervoor gebruiken) en stip dan aan het begin met de bijgeleverde stokjes aan, en geef het een goede droogtijd, ik het 15 a 30 min laten drogen. De laatste dag van de 3 dagen heb ik het met een wattenstaafje gedaan maar toen brandde het wel om sommige wratjes maar dat komt omdat er dan meer vloeistof op komt. In de 4 dagen rust kregen sommige een zwart kopje en van de 6 wratjes heb ik er nog maar een paar over. Gebruik het zorgvuldig, smeer niet de hele wrat in, gebruik het bijgeleverde stokje eerst, en zorg dat je huid niet tegen elkaar aan komt na het aanbrengen.

27-05-2019 | Man | 29
Genitale wratten
Naast alle nare berichten hier ook een bericht dat het allemaal mee valt. 3 dagen aanstippen en dan rustig wachten. Huid werd iets rood om de wratjes heen maar stelde weinig voor.

23-05-2019 | Vrouw | 51
Genitale wratten
Ik heb maar 1 wrat. Maar als ik het erop doe brandt het totaal niet. Ik gebruik die kleine watten staafjes. Dienin het doosje zatten. Doe ik iets verkeerd

09-05-2019 | Vrouw | 18
Genitale wratten
Ik heb al een half jaar genitale wratten. Toen ik voor het eerst hiervoor naar de huisarts ging kreeg ik Wartec om op de wratten te smeren. Afgelopen 6 maanden werkte het wel, maar dit keer gaan de wratten gewoon niet weg. Ik ben naar de huisarts geweest en kreeg Condyline 0,5% (podophyllotoxine 5 mg per ml). 2 keer per dag aanbregen, 3 dagen per week, max. 5 weken lang. D[lees meer...]e eerste dag merkte ik niks helemaal niks. Geen verschil, geen pijn. De tweede dag deed het zo veel pijn. Het brandde heel erg, maar toch geen verschil qua uiterlijk. Het is mijn derde dag vandaag, laatste dag van de week en het brandde veel erger dan gister. Ik wist niet eens dat het mogelijk was. Vanochtend voordat ik naar stage ging snel, maar zorgvuldig aangestipt. Ik had zoveel pijn dat het lastig was om me verder klaar te maken. Ik bleef maar schelden. Het ziet er ook niet uit. Er zijn nog dezelfde hoeveelheid wratten, maar ze zijn erg groot geworden. Daarnaast zijn ze ook wit-grijs en hard. En nu doen ze ook pijnlijk, niet alleen bij het aanstippen meer. Maar ik heb gehoord dat dit betekend dat de wratten na een tijdje gaan weg vellen, wat een goede teken is. Nauw, ik hoop dat ze zo snel mogelijk weg gaan. Ookal weet ik dat ik de virus voor een tijdje heb, en heb het ook geaccepteerd; elke keer wanneer de wratten terugkomen en ik kijk in de spiegel ernaar moet ik huilen. M'n vagina ziet er dan niet meer aantrekkelijk uit. De wratten komen ook altijd precies bij de vaginale opening. Maar ja, er bestaat (nog) geen geneesmiddel voor deze virus

24-04-2019 | Man | 23
Genitale wratten
Bij de huisarts terecht gekomen omdat er enkele bultjes ontstonden bij de anus. Nadat de huisarts gekeken had was de conclusie genitale wratten. Door de hoeveelheid en de grootte van de wratten werd er ook een afspraak gemaakt bij de dermatoloog en liet de huisarts voorzicht doorschemeren dat ze misschien wel operatief verwijderd moeten worden. De huisarts schreef gelijk C[lees meer...]ondyline voor en diezelfde dag mee begonnen. De eerste 2 dagen merkte ik niks. Bij dag 3 werd de pijn al meer en begonnen de eerste wratten ook wit te worden. Tijdens de rustperiode werd de pijn steeds erger en begonnen de wratten nu volledig wit uit te slaan en kwam er ook bloed en vocht uit (Tip: Leg een inlegkruisje in je onderbroek. is wennen, maar helpt wel). Na de eerste rustperiode waren de wratten iets kleiner geworden, maar niet veel. Tijdens de tweede dag van de tweede keer behandelen waren de wratten plots voor de helft al kleiner geworden. Deze behandeling ging wel met meer pijn en meer zweertjes. Nu ik begin met met derde behandelingsweek merk ik dat er alleen nog een paar kleine bultjes zitten. Die operatie is bijna zeker niet nodig. Het is een agressief middel, maar als je het voorzichtig gebruikt is het te doen.

21-03-2019 | Vrouw | 23
Genitale wratten
Laat je niet bang maken door de mensen op deze pagina!! Als je onbenullig je hele vagina vol gaat smeren krijg je inderdaad overal blaren, maar als je het aanbrengt volgens de aanwijzingen dan verdwijnen de wratjes snel. Tenminste, dat is mijn ervaring. Op de laatste dag smeren voelde ik waar de wratjes zaten, niet echt pijn maar eerder lichte irritatie. Ik kon nog lopen, [lees meer...]fietsen en zitten. Na 1x vier dagen smeren waren ze weg. Geef het een kans... EN LEES DE BIJSLUITER!

28-10-2018 | Vrouw | 24
Genitale wratten
Mijn eerste aanstipweek was de ergste week uit mijn leven. Ik ben vrij roekeloos te werk gegaan en heb alles met agressie ingesmeerd in de hoop dat het z.s.m. Weg zou gaan. Meteen bij mijn eerste rustdag kon ik niet meer lopen, zitten, staan, plassen, douchen of wassen. Alles lag open en ik droeg elke dag dik maandverband omdat alles aan het zweren was. Ik heb 4 dagen lang[lees meer...] overgegeven en gehuild en kon niks meer doen. Deze aanpak raad ik dus absoluut niemand aan. Wel heb ik het zodanig agressief aangepakt dat 70% van de wratjes weg waren (ik had er 40+). De tweede week heb ik het wellicht iets te voorzichtig aangepakt, maar dit kan ik dus wel iedereen aanraden: ik was het 2 keer per dag met unicura antibacterieel (ik stop na behandeling), goed laten drogen, alle gebieden rondom de wratjes insmeren met sudocreme, dan heel voorzichtig aanstippen en daarna een half uur compleet laten drogen. En dit dan bij elk aanstipmoment. Op de rustdagen was ik het nog steeds met unicura, zo’n blok, smeer ik het in met sudocreme en vervang vaak mijn ondergoed. Ik heb geen enkele ongemakkelijkheid gehad en ik kan me bijna niet meer herinneren hoe het de eerste week voelde, echter zie ik op dit moment weinig vooruitgang. Ik ben nu in mijn derde week en ik ben iets secuurder aan het aanbrengen, als in harder aanstippelen en op meer plekken, maar smeer het nog beter in met crème. Mocht je dus huiverig zijn hiervoor, doe dan vooral hoe ik het doe want het scheelt veel wonden en tranen. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat aflopen.

27-09-2018 | Man | 21
Genitale wratten
Dit is nu de tweede keer dat ik dit medicijn probeer. De eerste keer mocht ik van mijn huisarts niet langer dan 6 weken aanstippen. Toen ik toendertijd klaar was met mijn kuur bleef er 1 klein wratje over; die volgens de arts vanzelf weg zou gaan. Ik had de eerste keer maar een aantal wratjes, vrij overzichtelijk, nog steeds erg ongemakkelijk. Na een tijd kwamen ze INE[lees meer...]ENS terug. En ditmaal; 10x zoveel. En ik heb het idee dat het telkens door bleef gaan en er steeds maar nieuwe bijkwamen. Dus een nieuwe huisarts verder; ben ik weer opnieuw begonnen met dit vreselijke middel. Ik zou dit mijn ergste vijand niet aandoen. De vorige keer was het niet "Heel" erg, maar nog steeds zwaar kut. Maar ditmaal.... Ik zit in mijn derde week van max. 8 weken. En ik ga KAPOT. Ik ben net een opa die slecht ter been is. Ik kan niet normaal meer lopen, zitten, liggen of slapen van de constante, vervelende, irritante pijn! Elke seconde van elke dag heb ik steken en staat alles in brand! De grootschaaligheid van de pijn wordt gekenmerkt door zijn frequentie. Alles is aan het zweren; alles is kapot, alles is pijnlijk en alle huid is weggegbrand...BEHALVE DE WRATTEN. Ik wens de gebruikers (mijn lotgenoten) van dit middel onwijs veel sterkte en succes. Het breken van mijn neus, knie, arm en mijn hersenschudding, longontsteking en niersteen BIJ ELKAAR was NIKS vergeleken bij dit achterlijke middel. Ik word gek... Een SOA die je kunt krijgen ookal heb je veilige sex...moet ik net hebben....

24-06-2018 | Vrouw | 21
Genitale wratten
Ik kwam erachter dat ik last had van wratjes op mijn binnenste schaamlip. Naar de dokter gegaan.. en wat bleek.. Jup.. een soa, HPV. Ik kreeg het aanstipmiddeltje en moest 2x daags, gedurende 3 dagen per week de wratjes aanstippen. Ik ben gelijk dezelfde dag nog begonnen. Indien lenigheid ontbreekt was het lastig aanbrengen. Het is de bedoeling dat je het alleen op het wra[lees meer...]tje aanbrengt omdat je de huid eromheen anders ‘wegbrand’. Dat gebeurde dus ook.. ik kreeg veel wonden en blaren, welke leken op brand en schaafwonden.. erg pijnlijk.. zo pijnlijk dat ik er op dag 2 aan dacht om te stoppen. Uiteindelijk de 3e dag toch maar afgemaakt, waarna de wratjes weg bleken (na 3 dagen, super fijn!!) ik heb de dagen erop dagelijks gespoeld met lauw water, wat ook pijnlijk was vanwege de ontsteking die ontstaan was in de open wondjes. Het spoelen was gevoelig, maar hielp wel. Daarna heb ik het ingesmeerd met vaseline om het genezingsproces te bevorderen en de wondjes ‘dicht te metselen’ als bescherming tegen bacteriën. Nu, 3 dagen later zijn bijna alle wondjes dicht en heb ik geen pijn meer. Kortom: super middel, doet wat het moet doen.. werkt super snel.. maar wel een pijnlijke ervaring Denk vooral in het begin niet om er extra op te doen, omdat je niks merkt. Daar krijg je spijt van. Je voelt effect en pijn op dag 2. Je huid slaat wit uit door dit middel.. naar gezicht maar dat hoort erbij.. dit verdwijnt met vaseline < tip. Succes voor iedereen die het gaat gebruiken. Het is even heel naar en pijnlijk.. maar het helpt!

26-05-2018 | Vrouw | 20
Genitale wratten
Deze crème werd me voorgeschreven door de huisarts. 1e dag 2x gesmeerd, nergens last van en zag geen veranderingen. Vanaf de 2e dag tot een aantal dagen daarna ook toen ik gestopt was met de crème ontzettend veel pijn gehad. Het prikte enorm en het zag er uit als brand/schaafwonden. Ik kon niet meer normaal lopen en snachts wakker gelegen van de pijn. Je hebt het gevoel[lees meer...] dat je idd de hele dag naakt wilt rondlopen en zelfs naar de wc gaan doet pijn. Het voordeel ervan is dat je wel weet dat het effect heeft. Je ziet snel verandering. De week erna nogmaals gebruikt, maar heb toen nergens last van gehad. Het is nu naar 2 weken zo goed als weg. De pijn is het waard, maar onderschat het niet.