Ervaringen met Condyline

podofyllotoxine

branderig gevoel gebied van rode huid

Condyloma (51 meningen)
Wratten (21 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (12 meningen)
Huiduitslag (0 meningen)

Aldara (71 meningen)
Formule W Wratten (31 meningen)
Prevner (11 meningen)
Aciclovir crème (10 meningen)
Zovirax (10 meningen)

14-03-2018 | Vrouw | 23
podofyllotoxine (50mg/g)
Genitale wratten
Dan deel ik ook mijn verhaal met mijn lotgenoten. Dit is de tweede keer dat ik GW heb. Gewoon dikke vette pech, want maar 1 op de 100 mensen met het virus krijgt daadwerkelijk de klachten. Vorige keer aanstippen was alles binnen twee weken weg, nu duurt het iets langer. Ik maak altijd eerst het gebied goed schoon met water en ga dan rustig op de bank zitten met een spiegel[lees meer...]tje. Zet wat muziek aan of iets, want dat leidt de gedachten een beetje af. Voorzichtig alleen de wratjes aanstippen en niet in een soort blinde paniek alles wat maar op een wratje lijkt aanstippen (dit liep bij mij niet goed af). Even laten drogen, een minuutje of 3 4. Om verdere pijn te voorkomen breng ik vervolgens met een wattenstaafje wat sudocreme aan op de pijnlijke plekjes. Onthou vooral dat het vooral esthetisch is en je er echt wel op een gegeven moment afkomt. Blijven ademhalen lotgenoten, en veel succes!

28-12-2011 | Vrouw | 23
podofyllotoxine
Ik gebruik nu een week condyline. De wratjes zijn voor zover ik nu kan zien al bijna weg (waren er ook niet veel). De pijn is bijna ondragelijk. De huid waar de wratjes zaten is open. Ook heb ik grote soort van blaren. Plassen, zitten etc doet erg zeer. Laten we hopen dat het de pijn waard is en het wegblijft. Als ik de behandeling moet herhalen zal ik het bij 1 ipv 2 x pe[lees meer...]r dag houden. Waarschijnlijk omdat ze zo klein waren is het spul veel te agressief bezig geweest en heeft mijn gezonde huid, ondanks de vaseline, volledig aangetast.

27-09-2019 | Vrouw | 24
Genitale wratten
Een half jaar geleden begon ik wratjes te zien bij mijn vagina. Na twijfels toch maar naar de dokter geweest. 2 keer aangestipt maar het verspreide te snel. Aldaar crème gekregen maar ik kreeg hier teveel jeuk van. Ik zal ook totaal geen vooruitgang. De dokter had condyline voorgeschreven. Wat een fantastisch spul! De eerste drie dagen waren echt vreselijk. Ik kon niet zi[lees meer...]tten, fietsen of een onderbroek aan. Het is zoveel beter nu. Zit nu in m’n tweede week en meer dan de helft is al weg. Ik ben hier zo blij om! Je moet wel even door de pijn heen, maar het is het zeker waard! Doorzetten jongens!

22-07-2019 | Vrouw | 24
podofyllotoxine (200mg/g)
Genitale wratten
Zelf ook vrij roekeloos te werk gegaan omdat ik gewoon zsm wilde weten of het medicijn aan zou slaan. Twee weken gejankt maar het helpt wel! Ik kan iedereen aanraden het te relativeren want het komt echt goed, die weken dat je je ongelukkig voelt krijg je helaas niet meer terug. Na 2 weken zag ik resultaat en was bijna alles weg. Mega veel pijn gehad maar het is het zeker [lees meer...]waard, hou vol!

28-10-2018 | Vrouw | 24
podofyllotoxine (1,5mg/g)
Genitale wratten
Mijn eerste aanstipweek was de ergste week uit mijn leven. Ik ben vrij roekeloos te werk gegaan en heb alles met agressie ingesmeerd in de hoop dat het z.s.m. Weg zou gaan. Meteen bij mijn eerste rustdag kon ik niet meer lopen, zitten, staan, plassen, douchen of wassen. Alles lag open en ik droeg elke dag dik maandverband omdat alles aan het zweren was. Ik heb 4 dagen lang[lees meer...] overgegeven en gehuild en kon niks meer doen. Deze aanpak raad ik dus absoluut niemand aan. Wel heb ik het zodanig agressief aangepakt dat 70% van de wratjes weg waren (ik had er 40+). De tweede week heb ik het wellicht iets te voorzichtig aangepakt, maar dit kan ik dus wel iedereen aanraden: ik was het 2 keer per dag met unicura antibacterieel (ik stop na behandeling), goed laten drogen, alle gebieden rondom de wratjes insmeren met sudocreme, dan heel voorzichtig aanstippen en daarna een half uur compleet laten drogen. En dit dan bij elk aanstipmoment. Op de rustdagen was ik het nog steeds met unicura, zo’n blok, smeer ik het in met sudocreme en vervang vaak mijn ondergoed. Ik heb geen enkele ongemakkelijkheid gehad en ik kan me bijna niet meer herinneren hoe het de eerste week voelde, echter zie ik op dit moment weinig vooruitgang. Ik ben nu in mijn derde week en ik ben iets secuurder aan het aanbrengen, als in harder aanstippelen en op meer plekken, maar smeer het nog beter in met crème. Mocht je dus huiverig zijn hiervoor, doe dan vooral hoe ik het doe want het scheelt veel wonden en tranen. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat aflopen.

04-03-2018 | Man | 24
Genitale wratten
Ik had kleine bruine vlekjes, enkele maanden. Het leek voor mij in eerste instantie op ingegroeide haartjes of bloedblaartjes door het scheren. Uiteindelijk via Huidarts.nl op Bowenoide Papulose terechtgekomen, het zag er echt exact hetzelfde uit, omdat ze totaal niet op genitale wratten leken zoals ik die op het internet kon vinden. Ik ben naar de huisarts gegaan en die n[lees meer...]oemde het wel genitale wratten en heeft mij dit medicijn voorgeschreven. aanbrengen is een hoop gedoe, zeker als je de huid eromheen goed wil beschermen. Ik ben er toch wel 10 minuten tot 15 minuten mee aan het pielen iedere keer. De eerste week kreeg ik wat schilfering alsof je roos, of uitgedroogde huid had, later ontstond er een droog velletje met in het midden een bloedend, niet helend wondje op de locatie van de wratjes. Nu, na 2 weken ontstaan (doordat ik de huid eromheen niet heb beschermd) zwerende vochtige plekken op de gebieden rond de wratten. Het lijkt als een schaafwond qua branderigheid en jeukerigheid. De wratten lijken niet kleiner geworden (na 2 weken) maar de donkere kleur is al weggetrokken, dus ik hoop dat het de goede kant op gaat. Het is nu zondag, ik heb woensdag voor het laatst aangebracht, en ga met de huidige jeuk en branderigheid, met de huid helemaal open, niet direct maandag weer beginnen, ik wacht eerst tot de huid weer goed voelt.

30-01-2022 | Man | 25
Wratten
LAAT JE GOED INFORMEREN! Laat je goed informeren voordat je dit middel gebruikt. In mijn enthousiasme om de wratjes op en rondom mijn geslachtsdeel te verwijderen stipte ik teveel het wratje aan met Condyline. Met als gevolg dat ik na de drie dagen van aanstippen met grote open wonden en zweren mijn dagen doorkom. Ik zag niet goed of het middel dat op de wrat aanbracht [lees meer...]bleef zitten waardoor ik tijdens mijn eerste week de wrat per keer meerdere malen aanstipte. Dit is tot op heden de grootste fout van mijn leven geweest. Wees heel voorzichtig met dit spul en stip minimaal de wrat aan. Ik kan amper lopen, slapen en bewegen.

14-04-2021 | Man | 25
Wratten
Het middel gekregen voor wratten wat geen soa bleek te zijn maar van scheren. Flink wat vloeistof op het staafje gedaan 3dagen achter elkaar (moet 4 weken lang) en geen gehoor gegeven aan vasaline rond de wratten smeren “DOE DIT WEL!! “ Dag 1: geen probleem Dag 2: geen probleem Dag 3: open wonden en ernstige pijn op de plekken waar het is aangebracht met dunne h[lees meer...]uid. Het werkt heel goed het verschroeit letterlijk de bovenste laag van de huid en het lijkt op een soort zuur wat door de huid brandt. Dag 3/4/5 flink koelzalf op de open plekken gesmeerd en het is goed geheeld op rode huid na. Maar wel alle wratjes weg. Die vielen als soort schilvers met de “oude” huid weg. Ofwel zeer effectief middel maar doe zeer kleine hoeveelheid met het staafje echt alleen aanstippen op de wrat en niet over de huid smeren want dan krijg je wat ik had. Staafje dompelen en aan zijkant langs de rand van t flesje vegen om extra vloeistof weg te krijgen. Flink crème overal smeren om de plekken heen en ook over de wratten want wanneer je het aanstipt gaat het er wel doorheen. Een erg Lang verhaal kort: Het werkt zeer goed maar wees erg zorgvuldig met de hoeveelheid en verzorgd de huid goed. Indien wonden -> koelzalf smeren en het zal helen Nu 2e week doe ik het verstandigen met wat zeer kleine minuscule plekjes die ik heb gemist met aanstippen de eerste week waarvan ik aanneem dat dit nu met goed crème smeren en zorgvuldig aanstippen hopelijk zonder problemen zal verlopen.

12-05-2020 | Man | 25
podofyllotoxine (5mg/ml)
Zoals voorgeschreven, 3 dagen 2 keer dagelijks aanstippen en 4 dagen rusten.. Eerste dag een beetje extra gedaan omdat ik er niets van voelde en dacht dat t niet echt goed werkt ¿ Tweede dag.. Begin beetje rood te worden en gevoelig te raken, beetje rustig ter werk gegaan.. Derde dag.. Godsamme ik weet niet hoe sommigen geen bijbewerkingen hebben maar lopen/lig[lees meer...]gen/staan als er al iets tegen aan komt doet het onzettend pijn! Het is rood en wit om de wrat zelf heen, waarschijnlijk door dag 1 na het extra aanstippen pff.. Vandaag is het de eerste rustdag, week 1 van de 5, wratten zijn er nog. Wel een klein beetje kleiner. Hoop maar dat het de aankomende weken effect geeft na dat helse pijn!

06-11-2019 | Vrouw | 25
Genitale wratten
Ik had hele kleine bultjes(3 of 4?) al een aantal weken rondom mijn schaamlippen. Ik wist niet zeker of dit GW waren en ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan. Die heeft me dit middel voorgeschreven. 2x per dag 3 dagen aanstippen en dan 4 rustdagen. De eerste dag voelde ik bijna niets en ben ook te fanatiek bezig geweest, omdat de wratten bij mij niet heel zichtbaar wa[lees meer...]ren. Het waren meer kleine bultjes. Dus elk bultje waarvan ik dacht dat het een wrat kon zijn heb ik maar roekeloos aangestipt wat blijkbaar teveel was. Ook lekt het middel naar de anus toe als je het op bed voor een spiegel probeert aan te brengen. Ik heb hierdoor dus ook last van pijn bij mn anus terwijl ik daar geen wratten had. De pijn die ik nu heb is niet te verdragen. Ik kan moeilijk lopen, bewegen, benen wijd open doen, plassen is erg pijnlijk en het afvegen of uberhaupt vagina aanraken gaat niet. Ik kan met moeite deppen met een doekje en daarbij is het al niet te verdragen. Mijn huid is helemaal rood (was eerst wit grijs dikke velletjes achtig iets) , nu zijn het open wonden, blaren, zweertjes en kleine bloedingen in de wondjes. Het is erg pijnlijk. Ik heb gister(1e rustdag) vaseline ingesmeerd zodat het wat verzachtend zou zijn, maar wist niet of dit dan weer nadelig zou zijn voor de behandeling. Overigens heeft vaseline ook niet echt geholpen. Mijn huid is erg pijnlijk, zelfs als je niet beweegt. Ik hoop dat dit snel overgaat. Als iemand tips heeft hoor ik het graag. En een tip van mij aan de nieuwe gebruikers; gebruik aub niet teveel en niet overal aanstippen. Wees voorzichtig!

23-05-2020 | Man | 26
Genitale wratten
Vorige week dit meegekregen van de huisarts omdat de wratjes die ik had te klein waren om weg te halen. Na het drie dagen twee keer per dag aangebracht te hebben met de bijgeleverde wattenstaafjes zijn inmiddels 5 van de 6 wratjes bijna helemaal verdwenenen! Zoals iedereen al aangeeft ben voorzichtig want het is wel heftig spul. Ik heb geen vaseline gesmeerd en de huid ron[lees meer...]dom de wratjes is nu een klein beetje geïrriteerd en geeft een klein beetje een branderig gevoel maar daar merk ik bijna niks van. Ik heb ook rustig aan gedaan omdat ik had gelezen dat je er pas na de derde dag echt iets van merkt. Uiteindelijk ben ik hier zeer tevreden over en heb spijt dat ik dit niet eerder gebruikt heb!

30-07-2019 | Man | 26
podofyllotoxine (5mg/ml)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
I.v.m. genitale wratten de Condyline voorgeschreven gekregen. De drie dagen waarop het goedje moest worden aangebracht waren vrijwel probleemloos. Leek niks aan de hand. De eerste rustdag werd echter al een stuk minder aangenaam, het spul deed duidelijk zijn werk. Aangezien het me ook fris leek om de boel een beetje schoon te houden, deed ik op rustdag twee een poging om d[lees meer...]e boel onder de douche voorzichtig nat te maken. Het terugtrekken van de voorhuid was helaas een regelrechte ramp. Intense pijn (alsof je jodium in een open wond laat druppelen, maar dan x10). Dat heb ik dus maar gelaten voor wat het was. Ook nadat alles weer was opgedroogd en ik weer kleren aan had, was lopen uiterst pijnlijk. Het prikt als een malle. Nu op de laatste rustdag, moest ik van mezelf onder de douche de boel volledig blootleggen. Ik was tenslotte ook best benieuwd hoe het eruit zag en of het z'n werk deed. Ik heb nog nooit zoiets gevoeld. Extreem gevoelig en zeer pijnlijk. Er was gelukkig ook goed nieuws. De wratjes leken grotendeels al verdwenen. Daar stond ik ook niet van te kijken, want het tast de boel dusdanig aan, dan zelfs het gezonde omliggende slijmvlies wordt aangetast, met enkele open plekken tot gevolg. Ik heb me daarbij netjes gehouden aan de voorschriften. Goed laten drogen na aanbrengen en niet onnodig aanstippen van de omliggende delen. Toch heeft het medicijn ook andere delen aangetast, waardoor ik nu voor m'n gevoel nog verder van huis ben dan voorheen. Ik schrijf nooit dergelijke ervaringen over wat voor onderwerpen dan ook, maar ik wil dit m'n ergste vijand niet eens aandoen. Hele dikke tip (neem die echt ter harte, want ik heb het met mijn eigenwijze karakter niet gedaan): smeer goed vaseline of zinkzalf op de gezonde delen van het slijmvlies. Hopelijk wordt dit dan minimaal aangetast. Ik smeer het er nu alsnog op, maar dat is meer op de boel soepel te houden, zodat de pijn hopelijk wat vermindert. Zo de huisarts maar eens bellen, die was net in gesprek, kijken wat die er allemaal van vindt...

23-07-2019 | Man | 26
Genitale wratten
Na 3 dagen aanstippen en 3 dagen rust zijn de meeste weg of zit er een korstje op. Na de rustdagen sloegen ze wit uit. Tip; breng vaseline aan op de gezonde huid en stip de wratjes aan met een eigen wattenstaafje. Deze maakt de wratjes wat beter nat. Zolang het maar niet eraf loopt en op je goede huid komt. Vervolgens 20 min laten drogen. Mijn bijwerkingen waren minimaa[lees meer...]l. Het branderige gevoel kwam overeen met een schaafwondje op mijn arm. Heel goed te doen en sporten etc ging allemaal nog.

31-07-2023 | Vrouw | 27
podofyllotoxine (1,5mg/g)
Wratten
Van de een op de andere dag voelde ik ineens een klein ‘bolletje’ bij de ingang van mijn vagina. Ik dacht zelf dat het een steelwratje was, maar toch maar laten nakijken bij de huisarts. Bleek een genitaal wratje te zijn. Huisarts schreef condyline voor. Meteen dezelfde dag gaan halen en begonnen met de kuur. Ik heb het wratje volgens de instructie drie dagen achter elkaar[lees meer...] 2x per dag aangestipt. Na de eerste dag was het wratje al wit van kleur geworden. Bij de derde dag wilde ik in de avond voor de tweede keer gaan aanstippen, maar toen zag ik dat het wratje al was verdwenen en er een wit plekje was overgebleven. Dit heb ik niet meer aangestipt. Ik heb ook geen vaseline gebruikt. Met het staafje kon ik precies alleen het wratje aanstippen en de gezonde huid niet raken. Ik heb verder dan ook nergens last van gehad, buiten een paar minuutjes een branderig gevoel vlak na het aanstippen. Geen open wonden, zweren of wat dan ook. Ik ben na 3 dagen al van het wratje af met dit middel dus ik ben zeer tevreden. Verbaas me een beetje over alle horrorverhalen die je hier leest.

12-04-2017 | Vrouw | 27
Condyloma
Na een tijdje rond gelopen te hebben met wratjes bij de anus ben ik maar naar de huisarts gestapt. Die had me alleen wat lidocaïne voorgeschreven tegen de jeuk en meer niet. Op een gegeven moment begonnen er zich opeens ook wratjes te vormen bij mijn vagina. Nu loop ik al 1,5 bij de gyno voor controle van mijn baarmoeder. Ik dacht dit wordt te gek ik laat de gyno er naar k[lees meer...]ijken. Die schreef me gelijk condyline voor. Ik was blij dat ik eindelijk wat kreeg om ze te bestrijden. Nou van die blijheid ben ik nu wel af. Ik zit nu op het 5e aanstipmoment van de eerste 6 en ik lig krom van de pijn. De eerste twee aanstip momenten had ik niet tot nauwelijks last. Ik prijs mezelf gelukkig met een vriend die het bij me aanbrengt. Had ik het zelf moeten doen dan had ik mijn vagina en anus helemaal kapot gemaakt want je moet echt heel precies aanbrengen. Nu na mijn 5e aanstipmoment voelt mijn achterste aan alsof er met een schuurmachine, met het grofste schuurpapier, een half uur op los is gegaan. Bij het aanbrengen branden sommige plekken echt als een gek. Afvegen na behoefte doen gaat bijna niet meer zo pijnlijk is het. Gelukkig ziet het er minder pijnlijk uit dan het werkelijk voelt maar misschien gaat dat nog veranderen. Ik hoop dat mijn huid in de rustdagen wat kalmeert zodat ik in ieder geval niet meer heel de dag met een pijnlijke bips loop. Maar onderhand zijn er al wel een aantal wratjes verdwenen of geslonken dus het is wel effectief. Heel pijnlijk maar het helpt wel!

10-07-2016 | Vrouw | 27
Genitale wratten
Na het constateren van enkele genitale wratjes bij de vagina-ingang, heb ik condyline besteld. De horrorverhalen van eerdere gebruikers over blaren, zweren en helse pijnen hebben me uiterst voorzichtig gemaakt met dit middel. Ik heb de volgende zaken in acht genomen: -I.p.v. de aanbevolen dosis van tweemaal per dag, heb ik het middel éénmaal per dag aangebracht. -Deze do[lees meer...]sis 3 dagen op rij, vervolgens de 4 dagen 'rust' zoals voorgeschreven. -Voor het aanbrengen eerst gedoucht zodat de huid goed schoon is en de gezonde huid royaal ingesmeerd met vaseline. -Met een wattenstaafje de wratjes voorzicht aangestipt en de huid een halfuur laten drogen (wachten met het aantrekken van ondergoed). Deze voorzichtige manier is wellicht niet de snelste manier om van je wratjes af te komen, maar wel de meest prettige. Ik ben nu twee weken verder, waarin ik dus twee keer de drie 'aanstipdagen' en vier 'rustdagen' heb gehad. De wratjes zijn al voor 70% verdwenen en ik heb totaal geen ongemakken gehad. Bij het aanbrengen kan het heeel licht branden. Na de drie aanbreng dagen worden de wratjes wit en voelde ik soms een lichte jeuk of heel licht branderig gevoel, maar totaal niks ernstigs. Mogelijk dat er nog een derde keer een serie van aanstippen nodig is. Maar ik zou iedereen aanraden het op deze manier te gebruiken, gezien de vele heftige bijwerkingen van andere gebruikers! Bij vrouwen (en mannen met wratjes rond de anus) kan aanbrengen wel erg lastig zijn. Gebruik goede verlichting en een spiegeltje, zodat je goed ziet waar je het middel aanbrengt. Als je een partner hebt die het wilt doen, kan dat makkelijker zijn. Zorg dan wel dat hij/zij weet dat hij heel voorzichtig moet aanstippen!

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum