Ervaringen met Condyline

podofyllotoxine

branderig gevoel gebied van rode huid

Condyloma (51 meningen)
Wratten (21 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (12 meningen)
Huiduitslag (0 meningen)

Aldara (71 meningen)
Formule W Wratten (31 meningen)
Prevner (11 meningen)
Aciclovir crème (10 meningen)
Zovirax (10 meningen)

23-05-2018 | Vrouw | 20
Genitale wratten
Ik kreeg bultjes rond de opening van mijn vagina, en ik dacht eerst dat het door het scheren kwam. Ik dacht er niet bij na dat het misschien wel een SOA kon zijn. Want ik? Een Soa? No way. Ik doe het trouwens onveilig en ik zit al 5 maanden aan de pil. Mijn vriend en ik hadden seks en hij zei dat hij ze nog steeds voelde en de vorige keer ook al. Beetje raar dat het er n[lees meer...]og steeds zit.. Het waren er ook wat meer. Daar schrok ik een beetje van. Ik belde de volgende dag gelijk de dokter en een paar dagen later had ik de afspraak. Even ongemakkelijk met mn benen wijdt voor de dokter en ja hoor... genitale wratten. Ik kreeg gelijk wartec voorgeschreven en de volgende dag begon ik met aanstippen. Ik deed het niet met mijn vinger maar met een wattenstaafje. Zo kon ik goed de wrat aanstippen inplaats van de huid eromheen. 3 dagen elke ochtend en avond. De pijn viel reuze mee. Je voelt het wel maar al die horrorverhalen moet je niet geloven haha. Na die 3 dagen 4 dagen rust dus niet meer aanstippen. Bij de 2e ‘rustdag’ merkte ik al dat er al een paar weg waren! En 2 dagen later was zeker 95 procent weg .

14-03-2018 | Vrouw | 23
podofyllotoxine (50mg/g)
Genitale wratten
Dan deel ik ook mijn verhaal met mijn lotgenoten. Dit is de tweede keer dat ik GW heb. Gewoon dikke vette pech, want maar 1 op de 100 mensen met het virus krijgt daadwerkelijk de klachten. Vorige keer aanstippen was alles binnen twee weken weg, nu duurt het iets langer. Ik maak altijd eerst het gebied goed schoon met water en ga dan rustig op de bank zitten met een spiegel[lees meer...]tje. Zet wat muziek aan of iets, want dat leidt de gedachten een beetje af. Voorzichtig alleen de wratjes aanstippen en niet in een soort blinde paniek alles wat maar op een wratje lijkt aanstippen (dit liep bij mij niet goed af). Even laten drogen, een minuutje of 3 4. Om verdere pijn te voorkomen breng ik vervolgens met een wattenstaafje wat sudocreme aan op de pijnlijke plekjes. Onthou vooral dat het vooral esthetisch is en je er echt wel op een gegeven moment afkomt. Blijven ademhalen lotgenoten, en veel succes!

08-03-2018 | Vrouw | 22
Genitale wratten
Ik las dat veel mensen last hadden van het medicijn. Pijn, zweren, amper kunnen zitten enz.Ik heb totaal geen last en de wratjes zijn al bijna weg. Laat je niet gek maken, succes!

04-03-2018 | Man | 24
Genitale wratten
Ik had kleine bruine vlekjes, enkele maanden. Het leek voor mij in eerste instantie op ingegroeide haartjes of bloedblaartjes door het scheren. Uiteindelijk via Huidarts.nl op Bowenoide Papulose terechtgekomen, het zag er echt exact hetzelfde uit, omdat ze totaal niet op genitale wratten leken zoals ik die op het internet kon vinden. Ik ben naar de huisarts gegaan en die n[lees meer...]oemde het wel genitale wratten en heeft mij dit medicijn voorgeschreven. aanbrengen is een hoop gedoe, zeker als je de huid eromheen goed wil beschermen. Ik ben er toch wel 10 minuten tot 15 minuten mee aan het pielen iedere keer. De eerste week kreeg ik wat schilfering alsof je roos, of uitgedroogde huid had, later ontstond er een droog velletje met in het midden een bloedend, niet helend wondje op de locatie van de wratjes. Nu, na 2 weken ontstaan (doordat ik de huid eromheen niet heb beschermd) zwerende vochtige plekken op de gebieden rond de wratten. Het lijkt als een schaafwond qua branderigheid en jeukerigheid. De wratten lijken niet kleiner geworden (na 2 weken) maar de donkere kleur is al weggetrokken, dus ik hoop dat het de goede kant op gaat. Het is nu zondag, ik heb woensdag voor het laatst aangebracht, en ga met de huidige jeuk en branderigheid, met de huid helemaal open, niet direct maandag weer beginnen, ik wacht eerst tot de huid weer goed voelt.

07-11-2017 | Man | 33
Genitale wratten
Had 6 wratjes op penis en 2 op balzak. 1ste dag aangestipt niks aan de hand niet eens een branderig gevoel niks. 2de dag aangstipt dacht doe beetje extra (veel)😏 voor de zekerheid. 3de dag word wakker 🤤🔥🔥🔥?!? Helemaal vol brandblaren omg.. Kon een week niet na mn werk! Kon niet meer lopen mijn broeken maakte het nog erger dus wilde het liefst hele dag naakt rondlopen [lees meer...]hahah.. maar pas op met dat spul dat is echt zwaar sterke shit ik raad je aan om alleen het wratje aan te raken met een tandestoker ipv dat aanstip dingetje wat je erbij krijgt anders ga je echt wat meemaken believe me!!!

17-09-2017 | Man | 30
podofyllotoxine (200mg/g)
Genitale wratten
Nadat ik 4 bobbeltjes achter mijn voorhuid te hebben ontdekt, besloot ik maar naar de huisarts te gaan. Hij bevestigde mijn vermoedens: genitale wratten. Omg, beschamend, maargoed meteen begonnen. De eerste 2 keer kietelt het spul een beetje, maar dan word het wat pijnlijker (voor mij dan) maar wel dragelijk. Voorvel licht opgezwollen. De laatste keer van de 3e dag zag i[lees meer...]k wel dat 2 wratjes al verdwenen waren, die plek heb ik dus maar overgeslagen met aanstippen. Nu 4 dagen rust. Ben benieuwd. Oja ik dacht eerst dat de wratjes misschien eraf zouden vallen, maar dat gebeurt niet, ze verdwijnen gewoon. Best goei spul.

21-07-2017 | Vrouw | 69
podofyllotoxine (5mg/ml)
Het ergste vind ik dat het kleurloos is zodat het moeilijk is te doseren. Geeft jeuk en pijn.

10-07-2017 | Man | 22
Genitale wratten
GW.. ik kon het herinneren van de biologie les van zo een tien jaar geleden, het verschrikkelijkste dat je kon overkomen? Na de constatering van 3 kleine bultjes op de voorhuid van mijn penis begon ik toch te twijfelen, het zal toch niet dat....... Na 2 maanden gewacht te hebben tot het weg ging ben ik toch maar naar de dokter gegaan. En ja, inderdaad.. De dokter consta[lees meer...]teerde 3 kleine genitale wratjes. Ik schaamde me kapot maar durfde het uiteindelijk toch aan mijn vriendin te vertellen. Gelukkig vatte zij het goed op en vond het helemaal niet vies! De zelfde dag ben ik meteen begonnen met de Condyline behandeling. 2 keer per dag 3 dagen lang. Na de eerste aanstip dag ging ik toch even googelen wat de ervaringen waren van mijn mede slachtoffers. Ik schrok me dood. Pijn, zwellingen, branden etc. Ik dacht even dat ik gek werd. Ik besloot gewoon door te gaan met de behandeling en niet te letten op de verhalen van andere. Nu inmiddels op mijn 2e rustdag en alles is weg. Geen een wratje meer te vinden en geen pijn, geen zwelling en geen branderig gevoel gehad! Wel is mijn huid wat verkleurd op de plaats waar de wratjes zaten maar dat ziet er al weer beter uit als gisteren. Ik verwacht dat dit de komende dagen weer goed komt.

12-04-2017 | Vrouw | 27
Condyloma
Na een tijdje rond gelopen te hebben met wratjes bij de anus ben ik maar naar de huisarts gestapt. Die had me alleen wat lidocaïne voorgeschreven tegen de jeuk en meer niet. Op een gegeven moment begonnen er zich opeens ook wratjes te vormen bij mijn vagina. Nu loop ik al 1,5 bij de gyno voor controle van mijn baarmoeder. Ik dacht dit wordt te gek ik laat de gyno er naar k[lees meer...]ijken. Die schreef me gelijk condyline voor. Ik was blij dat ik eindelijk wat kreeg om ze te bestrijden. Nou van die blijheid ben ik nu wel af. Ik zit nu op het 5e aanstipmoment van de eerste 6 en ik lig krom van de pijn. De eerste twee aanstip momenten had ik niet tot nauwelijks last. Ik prijs mezelf gelukkig met een vriend die het bij me aanbrengt. Had ik het zelf moeten doen dan had ik mijn vagina en anus helemaal kapot gemaakt want je moet echt heel precies aanbrengen. Nu na mijn 5e aanstipmoment voelt mijn achterste aan alsof er met een schuurmachine, met het grofste schuurpapier, een half uur op los is gegaan. Bij het aanbrengen branden sommige plekken echt als een gek. Afvegen na behoefte doen gaat bijna niet meer zo pijnlijk is het. Gelukkig ziet het er minder pijnlijk uit dan het werkelijk voelt maar misschien gaat dat nog veranderen. Ik hoop dat mijn huid in de rustdagen wat kalmeert zodat ik in ieder geval niet meer heel de dag met een pijnlijke bips loop. Maar onderhand zijn er al wel een aantal wratjes verdwenen of geslonken dus het is wel effectief. Heel pijnlijk maar het helpt wel!

15-03-2017 | Man | 40
Condyloma
Ik heb al zeker 15 jaar 3 wratjes naast elkaar op mijn penis zitten, precies waar de ring van een condoom zou zitten. Het stoorde me nooit echt en mijn vrouw boeide het ook niet (zij heeft er dan ook geen last van), maar de laatste tijd jeuken ze soms en is er (@$#$%&) een nieuwe bijgekomen. Enfin ik ben nu 2 dagen aan het aanstippen met de bijgeleverde staafjes, en vooral[lees meer...]snog merk ik er geen pepernoot van. Vanmorgen heb ik het stokje meerdere malen in het flesje gedoopt en elke wrat meerdere malen aangestipt, merk er nog niks van en heb ik ook geen last ongemakken, maar wellicht dat dat nog gaat veranderen. En denk ik dat ik daarom nu nog geen goede mening kan geven...

08-12-2016 | Vrouw | 21
Condyloma
Ik vind het een erg agressief middel. Ik heb het een tijd terug gebruikt. Na 2 weken gebruiken was alles weg had er zo'n 20. Maar na 4 maanden kwam het weer terug. Heb nu weer het zelfde middel gekregen. Ik heb er erg veel last van, roodheid, pijn, zwelling, zweren. Maar uitendelijk weet ik dat het wel effectief is dus daar haal ik mijn moed maar uit om de lotion weer aan[lees meer...] te brengen.

30-07-2016 | Vrouw | 40
Condyloma
Zoals beloofd, mijn ervaring bij tweede ronde gebruik. Wat was ik blij dat na de eerste aanstipronde de wratjes bij mijn vagina verdwenen waren! Ik begon zodoende met goede moed aan de wratjes bij mijn anus. Zo tevreden als ik een paar weken geleden was, zo teleurgesteld ben ik nu. Niet alleen kwam ik er achter dat ik ook wratjes heb IN mijn anus (daar kan ik dus met geen [lees meer...]mogelijkheid bij) maar in de tussentijd kreeg ik ook weer nieuwe bij mijn vagina. Wel op een andere plek, dat dan weer wel... Toch maar doorgebeten en de wratjes bij anus en vagina behandeld. De drie aanstipdagen zitten er weer op. Maar goed ook, want de laatste twee aanstipmomenten waren erg pijnlijk. Bij mijn anus zijn ze nu weg, bij mijn vagina bijna, ik heb goede hoop dat het spul doorwerkt in de rustdagen en ook die laatste zullen verdwijnen. MAAR... ondertussen wel het gevoel dat ik aan het dweilen ben met de kraan open. Voor de wratjes IN mijn anus, zal ik weer langs de huisarts (en uiteindelijk dermatoloog?) moeten, want die kan ik zelf echt niet behandelen. En die zullen toch ook echt aangepakt moeten worden wil ik uiteindelijk helemaal "schoon" zijn. Maar ja, voor hoe lang? Triest dat we alleen de symptomen blijven aanpakken, terwijl er juist behoefte is aan een medicijn wat de oorzaak wegneemt... Maar dat is er dus (nog) niet. Helemaal zuur als je altijd veilige seks hebt gehad en gewoon pech hebt gehad...

10-07-2016 | Vrouw | 27
Genitale wratten
Na het constateren van enkele genitale wratjes bij de vagina-ingang, heb ik condyline besteld. De horrorverhalen van eerdere gebruikers over blaren, zweren en helse pijnen hebben me uiterst voorzichtig gemaakt met dit middel. Ik heb de volgende zaken in acht genomen: -I.p.v. de aanbevolen dosis van tweemaal per dag, heb ik het middel éénmaal per dag aangebracht. -Deze do[lees meer...]sis 3 dagen op rij, vervolgens de 4 dagen 'rust' zoals voorgeschreven. -Voor het aanbrengen eerst gedoucht zodat de huid goed schoon is en de gezonde huid royaal ingesmeerd met vaseline. -Met een wattenstaafje de wratjes voorzicht aangestipt en de huid een halfuur laten drogen (wachten met het aantrekken van ondergoed). Deze voorzichtige manier is wellicht niet de snelste manier om van je wratjes af te komen, maar wel de meest prettige. Ik ben nu twee weken verder, waarin ik dus twee keer de drie 'aanstipdagen' en vier 'rustdagen' heb gehad. De wratjes zijn al voor 70% verdwenen en ik heb totaal geen ongemakken gehad. Bij het aanbrengen kan het heeel licht branden. Na de drie aanbreng dagen worden de wratjes wit en voelde ik soms een lichte jeuk of heel licht branderig gevoel, maar totaal niks ernstigs. Mogelijk dat er nog een derde keer een serie van aanstippen nodig is. Maar ik zou iedereen aanraden het op deze manier te gebruiken, gezien de vele heftige bijwerkingen van andere gebruikers! Bij vrouwen (en mannen met wratjes rond de anus) kan aanbrengen wel erg lastig zijn. Gebruik goede verlichting en een spiegeltje, zodat je goed ziet waar je het middel aanbrengt. Als je een partner hebt die het wilt doen, kan dat makkelijker zijn. Zorg dan wel dat hij/zij weet dat hij heel voorzichtig moet aanstippen!

08-07-2016 | Vrouw | 40
podofyllotoxine (0,5)
Genitale wratten
Fijn. Veertig en een soa... Ik dacht dat ik aambeien kreeg, aangezien ik anaal een bobbeltje voelde. En toen nog een. Baalde ik van, want eerder nog nooit gehad, zelfs niet in mijn zwangerschappen. Toen ik opeens ook bobbeltjes voelde bij mijn vagina, wist ik dat het in ieder geval geen aambeien konden zijn. Wat het uiteindelijk was, was nog veel minder fijn... Genitale wr[lees meer...]atjes. Mijn huisarts was/is super. De boel laten inspecteren is niet fijn, maar ze was gelukkig erg losjes. Condyline gehad en ik kon aan de slag. Ik had er vooraf veel rampverhalen over gehoord, dus ik was er niet enthousiast over, maar, het viel uiteindelijk erg mee. Ik heb besloten mijn thuisbehandeling in 2 delen te verdelen: eerst de wratjes (5) bij mijn vagina behandelen en daarna de overige (ook 5) rond mijn kringspier. Ik heb mijn vriend het aanstippen laten doen, aangezien het voor mezelf zelfs met een spiegel erg onhandig was goed te kunnen zien wat ik deed. Ok, het spul brandt. Elke dag een beetje meer, MAAR, na de 3 voorgeschreven aanstipdagen (2x daags) waren de wratjes wel weg! Die rustdagen zijn niet voor niets, want meer kon mijn huid daar ook niet aan. Ik heb goede hoop dat de wratjes bij mijn vagina nu weg zijn en ik begin na het weekend aan de wratjes op mijn kringspier. Als die ook na 3 dagen verdwenen zijn, dan was het me dat ongemak van het aanstippen en de milde pijn echt wel waard. Ik heb overigens aangestipt met een wattenstaafje en niet met de bijgeleverde plastic staafjes. Ik heb alleen op de eerste dag de omringende huid beschermd met crème. Het was wel beter geweest dat elke dag te doen (de boel is nu nogal rood). Ik zal na de tweede behandelronde opnieuw een post plaatsen. Hopelijk met hetzelfde goede resultaat.

04-03-2016 | Man | 29
Genitale wratten
Eén belangrijke tip bij het gebruik van condyline: gebruik absoluut NIET teveel. Ik heb de aanstipvariant gebruikt en dacht de eerste dag dat het middel sterk genoeg is. Niets is minder waar. Het werkt traag, maar aan het eind van de tweede dag zal je huid flink rood worden en de derde dag kan er flinke zweervorming ontstaan. In eerste instantie voel je lichte branderighei[lees meer...]d, meer niet. De volgende dag kun je zomaar opstaan met vuurrode etterernde plekjes. Aanstippen dus, liefst met de huid eromheen beschermd met vaseline o.i.d. Zou me voor kunnen stellen wat een pijnlijke hel het zou zijn als ik de boel tot het extreme had aangestipt, gelukkig is dat niet gebeurd.

25-08-2015 | Man | 30
Wratten
Dan deel ik mijn verhaal ook maar aan mijn lotgenoten... Dik een jaar geleden kreeg ik ineens een paar vlekjes op mijn piemel.. Wel gewoon puur op de huid waar de condoom eindigt ( die ik dus niet gebruikt heb toen :(. Half jaartje na die seks met haar kwam ik erachter dat ik kleine vlekjes kreeg, terwijl ik toen ook alweer een nieuwe vriendin had waar ik al seks mee had. [lees meer...]Op dat moment drong het niet echt tot me door dat het iets ergs zou zijn, dacht dat het door het scheren of iets kwam.. Half jaar verder leken die vlekken toch groter te worden. Nog enkele maandjes gewacht en al mijn moed bij elkaar geraapt om naar de (vrouwelijke) huisarts te gaan, waar ik toch al geen hoge pet van op had. Die verblijde me met het nieuws dat het slechts pigmentvlekken waren, wat ik zelf amper kon geloven na een avondje google. Maargoed, het toch maar laten lopen dat het pigmentvlekjes waren, ondanks dat het me toch dwars bleef zitten. Na zo'n ongeloofwaardig antwoord van mijn huisarts heb ik een andere huisarts gezocht, waar ik meteen bij mn 1e afspraak mn broekje naar beneden kon doen, en die vertelde me binnen een minuut dat het dus wel wratjes waren. (Het liefst klaag ik mijn vorige huisarts aan, in Amerika was ik nu miljonair.) Uiteindelijk was het toch een opluchting voor me en hij schreef me meteen Condyline voor die ik afgelopen weekend van vrijdag tot en met zondag gebruikt heb. Het is ff branderig in het begin maar daarna viel het enigszins mee. Leuk en aardig allemaal, maar afgelopen maandag, de 1e rustdag, moest deze jongen wel gewoon om 6 uur aan het werk. Toen ik opstond was het 1 groot drama, het was superrood, erg geirriteerd, witte aanslag en het werd een open wond, zodra je gaat douchen valt het er gewoon vanaf waardoor de wond groter word. Blijkbaar niet goed genoeg aangestipt of de omringende huid niet goed ingesmeerd. Het is vandaag (dinsdag) erger geworden en het is geen gezicht. Kan wel door de grond zakken hoe het er nu uitziet. En dan moet je ook gewoon werken waar ik veel moet bewegen, staan, zitten, bukken... Echt een drama! Maargoed, moet ik nu de huid laten herstellen of gewoon verder gaan met aanstippen komend weekend? Ik mag toch hopen dat de condyline uiteindelijk zijn werk doet en de wratten verdwijnen, zodat ik deze ellende dan nog enigszins voor lief neem. Ik moet alleen de overdrager niet tegenkomen.. Groetjes