azathioprine

Ziekte van Crohn (58 meningen)
Colitis ulcerosa (32 meningen)
Lupus (3 meningen)
Reumatoïde artritis (2 meningen)
Orgaantransplantatie (2 meningen)

24-11-2010 | Vrouw
SLE en niertransplantatie

27-10-2010 | Vrouw
Ziekte van Crohn
Ik slik een aantal maanden en gaat steeds slechter met mij zelf, en met mijn darmen blijft het het zelfde. Bijwerkingen geirriteerde ooglede en rondon mijn neus. vermoeidheid en zeer licht ontvlambaar zwaar geirriteerd dus slaap slecht veel nacht merrie's. en een zeer droge huid. Ga snel contact op nemen met mijn arts want dit gaat niet goed. Groetjes.

09-10-2010 | Vrouw
Uveitis

22-09-2010 | Vrouw
Reuma-auto-immuum hepatitis
Na een hevige aanval van auto-immuum hepatis schreef de MDL-arts mij dit medicijn voor in samenwerking met Prednison. Bij de apotheek kreeg ik maar de helft van de medicijnen omdat de bijwerkingen dusdanig zouden kunnen zijn dat ik dit niet meer mocht gebruiken. Het ging ruim 4 weken goed, nu word ik na het eten van een boterham 's morgens al kotsmisselijk en dat blijft [lees meer...]dan de rest van de dag. Herkent iemand dit?

21-09-2010 | Vrouw
Colitis ulcerosa
Ik gebruik het nu zo´n anderhalf jaar, dosering later nog een keer verhoogd en sindsdien geen ernstige klachten meer gehad. Makkelijk om in te nemen.

26-07-2010 | Vrouw
Longfibrose
Nadat prednisolon geen kalmerend effect op de ontstekingen in mijn longblaasjes hadden, is een immunosuppressor voorgeschreven: azathioprine. Behalve sneller en heviger spierpijnen als ik maar iets simpels doe (iets langer met een iets zwaardere boodschappentas lopen bijv.) en wat darmklachten (kramp) en duizeligheid in de eerste weken, ben ik al een lange tijd 'bijwerking[lees meer...]envrij'. Wel vermoed ik versneld 'verouderen' van mijn ogen. De vergeetachtigheid en verminderde concentratie wijt ik eerder aan de prednisolon dan aan de azathioprine, alhoewel dit meer een gevoel is dan een feit. De vermoeidheid en futloosheid is logischerwijs het gevolg van de verminderde zuurstofdiffusie.

09-06-2010 | Vrouw
Myasthenia gravis
deze medicijnen zouden de werking van mijn andere medicijnen; mestinon versterken??!!

27-04-2010 | Vrouw

27-04-2010 | Vrouw
Ziekte van crohn
ik gebruik het sinds januari jl en ben nu van mijn klachten af. Dit komt mede door een prednison kuur

24-04-2010 | Vrouw
Ziekte van Crohn
De verschillende bijwerking die ik ondervind is, het steeds erger worden van spier- en gewrichtspijnen.

26-03-2021 | Man | 37
Colitis ulcerosa
De medicijnen helpen voldoende maar de witte bloedplaatjes waarde vaak tehoog. Daarom vaak terug naar 125 mg maar dan is de ontlasting snel weer dun.

03-04-2020 | Man | 66
azathioprine (50mg)
Gebruik samen met prednison voor myasthenia gravis. Bedoeling was per week dagelijks +50mg tot ik op 250 mg zou zitten (voorschrift neuroloog). Voelde me meteen de eerste dag al slecht, er hing ook een zeer vieze chemische lucht om me heen, ondanks 2x per dag in bad. Had pijn borst en rug, was daar ook heel warm. Derde tm vijfde dag bijna steeds geslapen. Na een week ze[lees meer...]er ernstige huidreactie: rode bulten op linkerzijde romp worden flinke harde blazen met geel vocht, erg pijnlijk. Toen gestopt met dit medicijn. Dit is nu 3 weken geleden en een aantal plekken ligt nog open: je ziet het bruinige onderhuidse lichaamsvet zitten. I.v.m. coronacrisis nu alleen telefonisch contact met neuroloog.

28-03-2020 | Man | 50
azathioprine (25mg)
Ik slik dit (150 mg per dag )medicijn nu een jaar, en het zou bij Prednison moeten gaan vervangen. Ik heb een sterk vermoeden dat het medicijn mij meer schade aan doet dan verbetering van mijn gezondheid. Ik wil hier alleen de artsen nog van overtuigen. Zit zelf sterk te denken om met heel dit medicijn te stoppen en en naar iets anders te gaan kijken. Momenteel ben ik al [lees meer...]drie maanden bezig met het één maal daags te drinken van een glas Grapefruitsap. Moet zeggen dat ik nog nooit zulke goede bloedwaardes had als de laatste drie maanden.

08-12-2019 | Man | 49

29-11-2019 | Man | 37
azathioprine (150mg)
Colitis ulcerosa
In 2009 is bij mij Proctitis vastgesteld met de bekende klachten. In 2010 is dit echter overgegaan in een Colitis Ulcerosa. De gehele dikke darm was onstoken waarvoor 3 weken in het ziekenhuis gelegen. Behandeling met prednison infuus later tabletvorm, klisma's, pentasa granulaat 2g, en calci chew tabletten kregen de boel redelijk rustig. Toen begonnen met Azathioprine 15[lees meer...]0mg wat een schot in de roos bleek. 8 jaar lang geen onstekingen gehad. Wel in 2016 tijdens een colonscopie een adenoom lgd poliep gevonden en verwijderd. Hierdoor nu elk jaar scopie uit voorzorg. Januari 2019 bleek mij lichaam niet meer akkoord te gaan met Azathioprine waardoor er op 3 plekken in de dikke darm een onsteking volgde mayo 2 en 3 score. Een hele lijst aan oplossing is geprobeerd: Thiosix 20mg ter vervanging van Azathioprine. Salofalk 4g 60 klysma Mezalazine zetpil 1g Pentasa granulaat 4g Vitamini d ampul 25000ie Budesonide zetpil 3g Budesonide zetpil 6g Cortiment 9g Prednison stootkuur 40mg naar 0 mg in 4 maanden Co trimoxazol 960mg Calci bone3 Toen dit alles nauwelijks bleek te helpen in april 2019 overgegaan op Humira ondersteunt met Thiosix 20mg, Pentasa granulaat 4g en Mesalazine 1mg zetpil. Dit bied matig resultaat. De laatste weken schiet de onsteking er weer doorheen. Ga samen met de MDL arts opzoek naar een ander medicijn op korte termijn. Bijwerkingen: onstekingen vooral aan de keel, verkoudheid, zweten, humeur, droge huid.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum