Ervaringen met Azathioprine

azathioprine

Ziekte van Crohn (62 meningen)
Colitis ulcerosa (33 meningen)
Systemische Lupus Erythematodes (SLE) (4 meningen)
Auto-immuunziekte (2 meningen)
Orgaantransplantatie (2 meningen)
Vasculitis (1 mening)

Azathioprine (Imuran)

Bojan Nikolik (12-07-2015)

27-08-2015 | Vrouw | 29
azathioprine (25mg)
Ziekte van Crohn
Mijn bloedwaarden waten zeer afwijkend. Vooral mijn lever kon dit niet aan.

20-08-2015 | Vrouw | 69
Blaarziekte
Na een jaar gebruik ivm een auto-immuunziekte, een zeer zeldzame maar agressieve vorm van huidkanker, merkelceltumor. Snijranden schoon, gelukkig. nu afwachten.. meteen gestopt met medicijn en alternatieve medicatie die de afweer niet afbreken.

22-06-2015 | Vrouw | 64
Ziekte van Crohn
Bij mij is de ziekte vastgesteld in 1989. Ik nam jaren Salazopirine en Prednisol, had regelmatig ontstekingen, 10 jaar geleden kreeg ik een andere specialist en hij stelde Imuran voor, sindsdien heb ik geen opflakkeringen meer en een normale stoelgang wat fantastisch is na jarenlange diarree. Van mogelijke bijwerkingen heb ik geen last. Veertien dagen geleden nog een volll[lees meer...]edige coloscopie gehad, mijn dikke darm zag er prima uit. Moe voel ik me ook soms maar wie heeft dat niet. Ik ben veel beter met dan zonder Imuran.

17-04-2015 | Vrouw | 46
azathioprine (100mg)
Imuran werkte bij mij helaas niet bij auto immuunziekte

16-04-2015 | Vrouw | 36
azathioprine (150mg)
Crohn
crohn is rustig maar last van de gewrichten

01-04-2015 | Vrouw | 49
azathioprine (200mg)
Colitis ulcerosa
Vanwege het feit dat de pentasa alleen niet sterk genoeg was en ik dus weer een opvlamming kreeg, schreef de specialist azothioprine voor. Per week opgebouwd met 1 tablet. Na 5 weken kreeg ik ineens weer diarree en het avondeten kwam er net zo snel weer uit als ik het gegeten had. Na 5 dagen heb ik de specialist gebeld. Bloed prikken en na een telefonisch consult moest ik [lees meer...]meteen stoppen met dit medicijn.

27-03-2015 | Vrouw | 47

28-02-2015 | Vrouw | 46
azathioprine (75mg)
Crohn
Ik slik dit nu 20 jaar. Ik heb nog 1 opleving gehad, maar sinds 15 jaar niet meer. Wel heb ik last van verminderde weerstan, vooral in de winter heb ik minimaal 6x griep. Ik ben hierdoor 1x gestopt, maar liept na een half jaar vast: ik was om 10 uur smorgens zo moe dat ik niets meer kon doen. Ik ben weer begonnen met azathioprine en na enkele weken functioneerde ik weer [lees meer...]normaal. Door de vele griep heb ik wel een slechtere conditie, maar dat weegt niet op tegen het wegblijven van Crohn. Ik ben heel dankbaar dat dit werkt. Ik heb ook 3 gezonde kinderen gekregen terwijl ik dit gebruikte.

15-10-2014 | Vrouw | 54
azathioprine
ik heb ziekte v. wegener en dit is een autoimuunziekte, ontsteking van de kleine bloedvaten en ik gebruik al 1 jaar immuran en het onderdrukt de ziekte prima maar heb jeu op de bovenarmen vooral snachts en heb hydrocortisonzalf maar dat werkt niet goed meer, ben op zoek naar ander zalf

26-07-2014 | Vrouw | 24
azathioprine (75mg)
Ziekte van Crohn
Bij mij heeft het medicijn geholpen. Nooit last gehad van bijwerkingen. Wel elke 3 week bloed prikken ivm verstoorde leverfuncties. Maar dit geeft geen problemen. Kleine afwijkingen kan/mag voorkomen. Wel moe maar dit komt miss door stress van studie en ivm crohn sneller vermoeid en mindere weerstand. Ben nu paar dagen gestopt. Gaat opzich goed alleen ineens wel last van[lees meer...] veel en dunne ontlasting en pijn als ik moet. Dit is wel zwaar vervelend. Heb 2 weken geleden videocapsule gehad en daaruit kwam dat mijn darmen er goed uitzagen en ik dus geen ontsteking had. Eerste jaar heb ik entrocort 3 capsules per dag gehad en daarna eerst half jaar erop 50mg en toen 75mg. Ben sinds crohn is ontdekt in 2012 en nu ruim 2 jaar later 4/5 kilo aangekomen.

23-07-2014 | Vrouw | 23
Crohn
Goedemorgen allemaal, Zoals mijn vorige blog had ik aangegeven dat ik aan de Aziothoperine zal beginnen, ik ben na 2 maanden gestopt met dit medicijn! Ik had zeer veel bijwerkingen, haaruitval oververmoeidheid nog meer diaree als toen ik geen medicijnen had.. Overal bultjes gekregen over mijn hele lichaam.. Mijn advies is om te stoppen zodra je merkt dat j[lees meer...]e lichaam tekens geeeft om te stoppen! Groet, Crohn patient

13-03-2014 | Vrouw | 26
Colitis ulcerosa
Ik heb colitis ulcerosa, en omdat ik veel ontstekingen had en de prednison niet aansloeg kreeg ik Azathioprine in combinatie met pentasa en remicade-infusen. Het hielp goed tegen de ontstekingen in mijn darmen. Maar al snel kreeg ik last van huiduitslag, jeuk, vermoeidheid, hartkloppingen, pijnlijke gewrichten en lage weerstand. Uit frustratie hierover ben ik op eigen hout[lees meer...]je gestopt met de Azathioprine. Vrij snel voelde ik me weer prima. Helaas kreeg ik na een half jaar weer ontstekingen en heeft mijn specialist me verteld dat ik toch weer aan de Azathioprine moest beginnen. Ik slik het nu weer zo'n 10 dagen en ja hoor: weerstand is slecht, erg moe, gewrichtspijn, en ik zit gewoon te wachten op de eerste huiduitslag. Heel fijn dat mn darmen zich zo rustig houden, maar ik baal ontzettend vd bijwerkingen.

22-11-2013 | Vrouw | 56
azathioprine (125)
Ziekte van Crohn
Ik ben een vrouw van 56 en ook de ziekte van crohn. Ben vorig jaar met entocort begonnen, en dat werkte niet, toen met prednison en azathioprine. De arts begon met 25 Mg en nu zit ik op de 125. Dit werkt voor mij heel goed, ik gebruik alleen de azathioprine 125, ik moet alleen uit kijken met zieke mensen want als ik verkouden word dan blijft het wel 2 maanden hangen, i[lees meer...]k had ook last van blaasontstekingen. Verder gaat het heel erg goed mijn ontlasting is weer zoals het hoort, en ik ben ook weer aangekomen. En ik neem vitamines in.

28-09-2013 | Vrouw | 60
Alvleesklierontsteking
I.v.m. de ziekte van Crohn moest ik naast de Entocort beginnen met Azathioprine. De eerste 2 weken was de dosering 1 x daags 1 tablet. De waardes van het bloed waren na de 1e bloedafname goed. In overleg met de MDL-verpleegkundige kon ik de dosering verhogen naar 1 x daags 2 tabletten en 1 x daags 3 tabletten. De eerste dag van de inname van 2 tabletten 's avonds heel[lees meer...] erg ziek geworden, hele nacht zwaar liggen transpireren. Had een heftige stekende pijn in de maagstreek die naar boven het borstbeen in trok. Het leek net of ik een hartinfarct had, maar de overige tekenen wezen daar niet op. De volgende dag contact opgenomen met de MDL-arts en die avond werd ik opgenomen met een acute Alvleesklierontsteking. Mijn ervaring met de Azathioprine zijn dus zeer negatief - wat een gif !

21-09-2013 | Vrouw | 22
azathioprine (50mg)
Hallo, ik gebruik sinds 2,5 week azathioprine. Maar heb sinds een paar dagen als ik mijn medicijnen heb genomen en dan m'n avondeten eet erg misselijk, en daarbij heb ik de hele dag door erg jeuk aan mijn benen.. Ik weet niet of dit jullie ook bekend voor komt?

12-07-2013 | Vrouw | 27
Ziekte van Crohn
Vorig jaar is in april bij mij de ziekte van Crohn vastgesteld. Eerst begonnen met Entocort, dat afgebouwd en tijdens het afbouwen de azathioprine opgebouwd. In de zomer kreeg ik erge last van zonne-allergie en haaruitval. De MDL arts stuurde mij door naar een dermatoloog, waar ik lichttesten heb ondergaan. Hier kwam idd zonne-allergie uit. Nu is het opnieuw zomer en is de[lees meer...] zonne-allergie volledig verdwenen. Ook mijn haar is gestopt met uitvallen. Toen ik hier last van kreeg kon ik erg weinig vinden op het internet hierover, dus ik hoop dat mensen die dezelfde bijwerkingen ervaren, hiermee iets meer hoop hebben dat bepaalde bijwerkingen ook weer kunnen verdwijnen. En ook ik ben erg moe, zoals voorgaande berichten, maar dat hoort volgens mij eerder bij het ziektebeeld dan bij de azathioprine.