Ervaringen met Anastrozol

Borstkanker (91 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

18-05-2015 | Vrouw | 48
Borstkanker
na in 2014 borstkanker behandeld te zijn voor borstkanker, chemo, amputatie en bestraling en herceptin kuur nu aan de anastrazol. Ik heb vooral last van verschrikkelijke stijfheid en ga weer naar de jeugdpuistjes, maar dan vooral in mijn haar of liever gezegd op mijn hoofd en die jeuken heel erg. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ook gebruik ik glucosamine tegen de[lees meer...] stijfheid, maar helpt niet echt.

04-05-2015 | Vrouw | 55
Borstkanker
Ik ben 54 jaar, borstkanker gekregen hormoon gevoelig. Slik deze medicijnen nu 9 mnd en heb er wat bijwerking van: lichte hoofdpijn, veel pijn aan vingers, duim, enkels en heupen, vingers altijd de rest soms niet. Opvliegers heb ik bijna geen last, alleen slechte eetlust, maar of dat van de pillen komt weet ik niet.

24-04-2015 | Vrouw | 57
Borstkanker
Pijnlijke gewrichten, vingers, pols, ellebogen, knieën. Warme en stijve vingers, vooral 's nachts. Stap uit bed als een bejaarde. Af en toe spierpijn. Veel opvliegers. Best moe. Er is geen dag zonder één of meer van deze bijwerkingen.

10-03-2015 | Vrouw | 64
Borstkanker
Gewrichtspijnen, vooral knieën, schouders en lage rug en nek. Verder gevoelloosheid vingertoppen. Gelukkig géén depressieve klachten en opvliegers.

21-02-2015 | Vrouw | 45
Borstkanker
Het tablet verorzaakt veel keer per dag opvliegers en pieptoon in mijn twee oren in mijn hele dag en sterke hoofdpijn en moeheid en duizligheid en krachtleoos en geen energie om iets te doen

17-02-2015 | Vrouw | 55
Borstkanker
bij mij is 10 jaar geleden borstkanker geconstateerd. heb eerst 2,5 jaar een tablet gehad . daarna kreeg ik arimidex (anastrozol). Nu het 10 jaar heb ik steeds meer last van mijn handen . zo'n pijn dat ik er gewoon niks mee kan. kootjes zijn ook verdikt met bod lijkt wel. Handen zijn ook af en toe erg warm. als ik koude handen heb is de pijn ook veel erger. Heb ook al 10[lees meer...] jaar last van haaruitval. rusteloze benen heb ik opgelost met een tablet van dokter vogel voor spataderen en rusteloze benen. dat helpt echt. Maar de pijn aan mijn handen went echt niet. moet doorgaan met arimidex anders komt de kanker terug... dus......

22-12-2014 | Man | 74
Borstkanker
Vrouw 74 jaar, 2005 borstkanker geconstateerd,borstbesparende operatie gehad. 36 bestralingen gehad,verder geen medicatie geslikt,ik had 85% kans het niet meer terug te krijgen.Toch bleek na 6 jaar een uit zaaing te zitten in mijn long,operatief verwijderd,daarna 1jaar 3 wekelijks herceptin kuur+dagelijks Anastrozol accoord 1 mg. Last van slapeloosheid,pijnlijke spieren er[lees meer...]g stram sinds een jaar aardig depresief (veel huilen!)ik ben nooit eerder depresief geweest. Nu sinds 1/2 jaar last van vastklikkende ringvinger.Anastrozol accoord slik ik voor 5 jaar,moet nu nog een kleine 2 jaar slikken,weet niet of het nog verantwoord is om door te slikken. Ik zou graag willen weten,of al die klachten verdwijnen na stoppen met Anastrozol? Ook last van mijn voetzolen!

05-09-2014 | Vrouw | 66
Borstkanker
Kreeg na 2 jaar Tamoxifen de Anastrozol. Geslikt zonder heel veel bijwerkingen, tot 1 jaar geleden de stijfheid heel erg werd en ik amper kon lopen. Mijn spieren voelden alsof ik alle onderdelen van de Olympische Spelen had gedaan. Aangezien er ook botontkalking was kreeg ik daar ook medicijnen voor, kauwtabletten met daarin een dosering vit. D van 400 plus de wekelijkse[lees meer...] Alendroninezuur. Via via hoorde ik dat een grote dosering vitamine D de spierpijn zou verzachten. Dokter gebeld en de kauwtabletten werden op mijn verzoek vervangen door kauwtabletten met een hogere dosering vit. D (800) De volgende dag kon ik weer lopen!

02-06-2014 | Vrouw | 57
Borstkanker
Ik slik sinds 1 jaar anastrozol....omdat mijn tumor hormoongevoelig bleek te zijn! bijwerkingen: ochtendstijfheid! voetje voor voetje de trap af! Kan ik mee leven! Verder last van triggerduim, gelukkig links! Waar ik het meest last van heb zijn mijn haar en nagels! Mijn haar lijkt wel dood, mijn nagels bladeren steeds af! De vraag is of dit veroorzaakt is door de vele[lees meer...] narcoses of door de anastrozol!!! Wat is wijsheid????

05-02-2014 | Vrouw | 65
Borstkanker
mijn naam is mayte ben 65 jaar. in 2011 was bij mij borstkanker geconstateerd, waarop een operatie volgde, beide borsten zijn geamputeerd, waarna 6 chemo's volgden. na de chemo adviseerde de oncoloog om met anastrozol accord te beginnen, na een maand kreeg ik veel last van mijn gewrichten, slapeloosheid, voetzool problemen, en mijn uithoudingsvermogen is minimaal, na [lees meer...]2 maanden ben ik gestopt, omdat ik ook mij niet meer kon ontspannen, ook als ik in bed lag en probeerde te slapen. bij laatste controle adviseerde de oncoloog om nog eens te beginnen, daar ik nog steeds die gewrichtspijnen had, maar geen pillen slikte. dat was 15 jan 2014 nu ik dompi ben weer begonnen, met als gevolg dat mijn gewrichten nog erger zijn geworden, heeft iemand daar ook ervaring mee???? graag wil ik er iets van horen, en als iemand advies heeft ook van harte welkom groetjes mayte

07-01-2014 | Vrouw | 56
Borstkanker
Sinds ruim 1 jaar gebruik ik Anastrozol Accord 1 mg. Ik heb heel veel last van mijn gewrichten. Ik ben zeer stijf bij het opstaan. Moe en slaap ook slecht. Last van opvliegers. Gewichtstoename. Kan ook behoorlijk geïrriteerd raken en prikkelbaar. Ik heb ook maandelijks bloedverlies, soms hevig. En last van botontkalking. En neem daar ook weer medicijnen voor in. Ik had d[lees meer...]aarvoor 2 jaar tamoxifen geslikt, maar moest daarmee stoppen omdat ik uit de overgang bleek te zijn. En van de tamoxifen ook bijwerkingen. Mijn internist zegt ook dat mijn lichaam extreem reageert. Ik leid ook van deze medicijnen. Ik probeer positief te zijn. En streep ook iedere dag door als ik een pilletje heb ingenomen. Ik moet ze nog 2 jaar slikken. En zal ook blij zijn als ik mag stoppen.

03-01-2014 | Vrouw | 50
Borstkanker
Sinds 1 jaar slik ik Anastrozol Activas, waarvan 3 maanden Anastrozol Accord, waarbij de bijwerkingen ernstiger waren dan de Anastrozol Activas. Tijdens deze 3 maanden viscapsules Omega3 geslikt. Na 2,5 maanden gestopt omdat ik hartkloppingen kreeg. Ik hoopte met de viscapsules de stijf- en stramheid op te kunnen heffen. Ten minste hier staat het om bekent. Gelukkig kreeg [lees meer...]ik van de apotheek weer Anastrozol Activas mee en zijn de bijwerkingen weer een stuk minder, maar het cumulatieve effekt begint me soms op te breken. Vermoeidheid die plotseling extra voelbaar in mijn benen is, krachtverlies in mijn handen, vaginale droogte die nu constant is, bij tijd en wijle gewoon suf en duf in mijn hoofd en manier van reageren. Door dit alles minder vertrouwen in mijn lichaam, mezelf en mijn funktioneren. Voel mij hierdoor soms down en reageer dan chagrijnig. Deze wjze van reageren neem ik mij vervolgens kwalijk. In het ziekenhuis zeggen ze dat er nieuwe ontwikkelingen zijn die 5 jaar Anstrozol voorschrijven. Deze is nu nog 3 jaar. Ik weet niet of ik opteer voor de verlenging van 2 jaar. Met vriendelijke groet, SdH

29-09-2013 | Vrouw | 53
Borstkanker
Nu 8 maanden slik ik de tablet Anastrozol 1mg van Accord, maar wat een nare bijwerkingen! veel last en pijn aan mn gewrichten, s"nachts tintelende handen, veel geknak geluiden aan mn gewrichten, en nu sinds een maand een vast klikkende duim, met daar bij zere handen, waarbij de kracht in mn handen ook afneemt.....Nu echt nadenken, of ik dit medicijn nog wel 4 en een half [lees meer...]jaar wil blijven slikken....maar misschien is de schade al aan gericht, ook al zal ik stoppen met dit medicijn? heeft iemand hier ervaring mee?

10-09-2013 | Vrouw | 55
anastrozol
Sinds ik borstkanker heb slik ik Anastrasol,heb veel bijwerkingen,o.a,30% botafbreuk,pijn in gewrichten en Karpaltunnelsyndroom bij een middelvinger. Slik ook antidepresiva,dat doe ik al 20 jaar want ik heb in mijn leven af en toe een depressie gehad en het is beter dat ik dat een beetje blijf slikken. Zelf heb ik het idee dat de hoeveelheid Anastrosol teveel voor me is [lees meer...]omdat ik een rustig persoon ben en dat de antidepresiva hier invloed op hebt. Wie heeft hier ervaring mee?

12-06-2013 | Vrouw | 50
Borstkanker
Na 2 jaar Tamoxifen, sinds begin van dit jaar overgestapt op Anastrozol. Dit volgens protocol. Ik slik de Anastrozol dus een half jaar. Waren de bijwerkingen van de Tamoxifen met pieken aanwezig. Met de Anastrozol zijn de bijwerkingen (bijv. opvliegers, stijve gewrichten, tintelingen in de benen) constant, maar in stukken mindere mate aanwezig. I.v.m. de stijve gewricht[lees meer...]en slik ik sinds 1 week Omega-3. Dit bevalt mij uitstekend ! Mvg, SdH P.s. Ik moest de Effectiviteit invullen, om dit bericht af te kunnen sluiten. Maar de effectiviteit zal pas in te vullen zijn als ik een aantal jaren verder ben en ik weet hoe ik er dan voorsta .....

10-03-2013 | Vrouw | 64
Borstkanker
Binnen paar dagen na overstap op Anastrozol beginnen grote blauwe plekken bij ellebooggewricht op bovenarm en bij knie op benen. Ook toename purpurea op onderarm. Tegelijkertijd ook "vastklikkende" ringvinger.