anastrozol

Borstkanker (81 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

17-12-2018 | Vrouw | 55
Borstkanker
Elke dag opnieuw moet ik pijnstillers slikken om de dag door te komen. Ik neem anastrozole sinds iets meer dan een jaar. Opvliegers, gewrichtspijn, stijfheid in handen, benen heupen....

05-11-2018 | Vrouw | 66
Borstkanker
Eerste maanden lichte hoofdpijn. Iets meer haargroei armen en gezicht

26-10-2018 | Vrouw | 59
Borstkanker
Na 3 jaar tamoxifen ben ik op advies van de specialist overgestapt naar Anastrosol. Langzaam aan merkte ik meer algemene lichamelijke stijfheid. Het begon met een triggervinger: mijn duim kon niet meer buigen. Hiervoor heb ik een spuit gehad. Daarna meer last van voeten, enkels, heupen, rug en handen. Na 3 maanden begon het me in mijn functioneren te belemmeren. En na 4 m[lees meer...]aand waren de klachten zo heftig, ik kon bijna niet meer lopen!, dat ik me ziek gemeld heb op mijn werk. In overleg met de specialist ben ik toen gestopt met de anastrosol en weer verder met tamoxifen . Wat mij opviel, was dat de gewrichten waar ik in het verleden ook last van heb gehad: slijmbeursontsteking in de heup, enkelfractuur, problemen met SI gewricht, de heftigste klachten geven.

03-10-2018 | Vrouw | 55
Borstkanker
Ik neemt anastrozole sinds 1 jaar en de bijwerkingen zijn zo zwaar..... Ik weet niet of ik nog 4 jaar op deze manier wil leven!

12-09-2018 | Vrouw | 60

09-03-2018 | Man | 78
Borstkanker
Al snel nadat ik anastrozol ben gaan gebruiken begon met pijn onder bal van mijn voeten. Kwam plotseling heel heftig. Heb speciaal gezondheidszorg sandalen moeten kopen. Maar ik bracht nog niet het verband met het medicijn. Later kreeg ik pijn van bovenbeen naar knie met uitstraling en naar kuit alleen LINKS. Nu krij.g ik ontzettende pijn aan mijn Rechter knie, zodat ik [lees meer...]bijna niet meer kan lopen. Hiervoor gebruik in nu een spierpijnolie Shangan Lun.Dat helpt goed, maar ik moet het wel blijven gebruiken. .

16-12-2017 | Vrouw | 53
anastrozol (01mg)
Borstkanker
Na 3 jaar tamoxifen te hebben gebruikt moest ik over naar anastrozol. Tamoxifen had ik veel last van spierpijn en kramp in de benen, dit was goed te onderdrukken met irhibin en diazepam. Nu over dus en ik heb erg veel pijn onderin mijn buik, (specialist had er nog nooit van gehoord. In eerste instantie dacht ik blaasontsteking, maar was niet, zo erg dat ik naproxen slik. O[lees meer...]ok lijkt het net of mijn tong constant verbrand is. En ben ik vaak down en bang dat er iets aan de hand is. Ook mijn haar is veel dunner en verminderd. Komende week belafspraak met specialist

20-10-2017 | Man | 60
Borstkanker
Sinds 8 augustus met Anastrozol begonnen, in 1e instantie ging het wel goed maar als snel had ik opvliegers, en nu na ongeveer een maand vreselijke zere handen vooral in de nacht erg pijnlijk en voelt erg stijf aan. Ik wacht nu op de verpleegkundige wat we hier eventueel mee kunnen doen.

16-10-2017 | Vrouw | 71

09-10-2017 | Vrouw | 68

28-09-2017 | Vrouw | 70
Borstkanker
Doordrukstrips verpakking oervervelend. Ironisch is dat pijnlijke vingers deels veroorzaakt worden door medicijn. En daardoor moeilijk en pijnlijk om tablet uit strip te drukken.

26-07-2017 | Vrouw | 65
Borstkanker
Zeer veel pijn ruggengraat en botten, slapte in handen en benen en erg veel opvliegers. Haast niet uit te houden en last van reumatische artritish pijn aanvallen cijfer 10.

14-05-2017 | Vrouw | 64
Borstkanker
In '95 eerste keer borstkanker ( chemo, borstbesparende operatie, 33 bestralingen ) Na 5 jaar genezen. In 2002 weer raak. ( borstamputatie )Weer genezen. Afgelopen oktober uitzaaiingen in mijn hele lichaam.( longen, lever, botten, hersenen enz. )Voor mijn hersenen bestraald met de gamma-knife en voor de rest 1 x per dag anatrozol. Alle tumoren zijn enorm gekrompen. Ik had[lees meer...] 10 tumoren in mijn hersenen en daar zijn nog maar 2 kleintjes van over. De tumormarkers in mijn lijf zijn in een paar maanden van 140 naar 19 gegaan. Als aanvulling op de medicatie gebruik ik smorgens en in de avond 2 wietdruppeltjes ( smorgens zonder THC en in de avond met THC ) en 2 x per dag een capsule kurkuma met peper. En nog wat bloesemtherapie. Het helpt wel niet tegen de bijwerkingen ( gewrichtspijnen ), maar ik ben toch erg blij dat dat medicijn bestaat.

02-05-2017 | Vrouw | 69
Borstkanker
als je last heb van krampen in je handen, ik neem iedere avond een bolletje gember. werkt goed.

15-03-2017 | Vrouw | 55
Borstkanker
Ivm hormoongevoelige (grote) tumor heb ik na de amputatie, en voor de bestralingen, Tamoxifen voorgeschreven gekregen. Ik heb ruim 3 maanden 20 mg geslikt, dit is opgehoogd naar 40 mg aangezien het niet het gewenste resultaat gaf. Ook de 40 mg gaf dit niet en nu sinds 2 weken aan de Anastrozol. Hoelang duurt het voordat de evt bijwerkingen erbij komen, als dit al zo zal zi[lees meer...]jn? Ik heb alleen wel direct wat vaker een warmte aanvalletje, kan het (denk ik) geen opvlieger noemen. De normale overgang heb ik ook nergens last van gehad, dus wie weet. Maar op de gewrichtspijn zit ik uiteraard ook niet te wachten.

16-02-2017 | Vrouw | 50
Borstkanker
Ik heb ook het hele traject doorlopen na constateren van borstkanker. Operatie. Bestraling. Chemo. Immunotherapie en nu hormonen kuur. Eerst Tamoxifen 3 jaar en nu al 2 jaar Anastrazol. Door beide kuren veel aangekomen, maar vooral erg veel last van gewrichten. Er zijn dagen dat ik amper kan lopen door pijn in mijn gewrichten. Ook veel stemmingswisselingen en vermoeidheid.[lees meer...] Oncoloog had in het begin gezegd dat ik na 5 jaar door moest slikken maar laatste keer zei hij dat ik toch mag stoppen in april. Eindelijk klaar dan en hopelijk bijwerkingen ook.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum