Ervaringen met Anastrozol

anastrozol

hoofdpijn depressief moeite met slapen diarree bot pijn dunner wordend haar kortademigheid pijn in voeten spierpijn slaperigheid

Borstkanker (92 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

13-08-2011 | Vrouw | 68
Mammacarcinoom
Na chemo,ok en bestraling, volgen hormoontabletten ivm borstkanker HER2+. Na 2mnd tamoxifen overgestapt op anastrozol Vier maanden gebruikt. Sinds 14 dagen gestopt ivm toenemende vermoeidheid en ernstige moedeloosheid gepaard gaande met steeds toenemende gewrichts en spierpijnen. Wilde alleen nog maar op de bank. Gisteren voor het eerst een fitte/gewone dag meegemaakt.[lees meer...] Ook vandaag een fitte dag, anders had ik deze boodschap niet kunnen schrijven. In september weer naar de oncoloog. Het is mij onbekend of er in mijn geval alternatieven zijn. Zo nee dan doe ik het zonder hormoonpillen. Anastrozol; nooit meer! Heb ik collegaas in deze nood?

14-07-2011 | Vrouw | 67
Borstkanker
De huisarts schreef mij Arimidex voor maar ik krijg van de apotheek nu Anastrozol Accord 1mg. De werkzame stof is hetzelfde dus vond ik dat niet erg maar nu zit ik onder de galbulten en krijg ik enorm veel meer opvliegers, dus ook veel meer zenuwpijn (zie ervaring Arimidex). Ben terug gegaan maar de Apotheek wil mij niets anders geven. Heeft mij het prijsverschil laten z[lees meer...]ien. Arimidex 30 x duurder x € 360.- per 3 mnd tegen Accord € 12.- p.3 mnd Verschil is ook veel te groot. Ik word opgezadeld met het probleem van de fabrikanten. Ben best bereid mee te helpen aan het betaalbaar houden maar ik heb al zoveel bijwerkingen. Door de extra zenuwpijn zal ik medicatie nodig hebben (middel tegen epilepsie schijnt hier goed tegen te werken volgens mijn oncoloog). Dat gaat ook weer geld kosten. Dit houd ik geen paar jaar meer vol op deze manier. Lekker voordelig dan.