Ervaringen met Anastrozol

Borstkanker (91 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

22-12-2012 | Vrouw | 66
Borstkanker
Ik was eerst op Tamoxifen maar de biwerkingen waren te veel en te oncomfortabel. Ook had ik uitgevonden dat het niet samengaat met anti depressieva (waar ik inmiddels mee ben getropt) De internist heeft mij daarna anastrozol voor geschreven. Ik heb alle websites nagekeken wat de vulmiddelen waren en heb ook met de apotheker alles goed vergeleken en ben er achter gekomen [lees meer...]dat de vulmiddelen van Arimidex bijna hetzelfde zijn als Sandoz. Dus neem ik nu Anastrozol van Sandoz. Ik had dan ook de strijd van de kosten van van de verschillende merken en dat Arimidex te duur was en niet door de verzekering vergoed word. Dus Sandoz Anastrozol heeft dezelfde vulmiddelen en de werkzame stoffen zijn allemaal gelijk volgens mijn apotheker. ik ben iemand die alles uitzoekt en de apotheker heeft mij enorm geholpen en had alles uitgeprint om te vergelijken. Super apotheek.

22-12-2012 | Vrouw | 52
Borstkanker
eerst tamoxifen gebruikt daar van veel last van schouders en rug gehad omdat het vast ging zitten nu twee maanden anastrozol gebruikt en geen bijwerkingen tot op heden.

20-11-2012 | Vrouw | 63
Borstkanker
Ik kreeg na 4 jaar borstkanker en chemo gehad en bestraling een metastase van de B.k in de longen ,weer chemo en plakken longen en 2 jaar sukkelen en ziek zijn ben ik begonnen met tamoxifan. Mijn wereld veranderde in een positieve wereld met veel opvliegers maar het kon me niet schelen want ik was er nog. Dit heb ik 9 jaar geslikt. Toen weer metastase maar nu in de buik [lees meer...]een ware peritonitis carcinomatose. Nu slik ik arimidex en het gaat weer goed 1,5 jaar Bijwerkingen alleen dikke zer gevoelige vingers Maar ik ben er nog steeds en we zien verder. Ik hoop nog even te genieten

12-09-2012 | Vrouw | 58
Borstkanker
Jammer dat ik veel last heb van mijn gewrichten en spieren. Hiervoor moet ik meerdere pijnstillers gebruiken.

05-09-2012 | Vrouw | 64
Borstkanker
In 2010 wegens 3 tumoren Her2 borstamputatie ondergaan. Na amputatie is er een groot dog's ear overgebleven onder mijn arm, waar ik niet blij mee ben. Foutje van de chirurg. Door direct te beginnen met oedeemtherapie heb ik geen oedeem gekregen. Ik ben nu 2 jaar bezig met de hormoonbehandelingen; eerst Tamoxifen en nu sinds een 1/2 jaar gebruik ik Anastosol. Ik heb heel [lees meer...]erge opvliegers (ik noem ze sjunami's) waarbij ik het gevoel heb of ik in een sauna zit er er niet uit kan. Maar bij Blokker koop je dan een tasventilator en dat geeft even een koele bries. Ook is er via internet een sjaal te koop die je in water moet leggen en daarna 24 uur koud blijft. Voor mijn haaruitval koop je bij Etos een bus met volumehaar. Het is te koop in 3 tinten en je spuit het net zo als haarlak in je haar. Het helpt me uitstekend. Voor de exstreme haargroei in mijn gezicht ga ik elke 6 weken naar een Turkse kapper die het met draadjes verwijderd uit mijn gezicht. Het doet wel een beetje pijn, maar wie mooi wil zijn........ Voor meer energie krijg ik van de oncoloog vitamine complex en zelf slik ik 1 x p/dag een voedingsuplement Calcium, magnesium, zink en een capsule visolie. Helpt heel goed voor de stemmingen, botten etc. Nog steeds heb ik na een botscan de hoogste score.En je krijgt er nog een mooie huid van ook. Zo zie je maar weer...als je er goed uit wilt blijven zien en je goed wil voelen.... moet er wel wat voor over hebben,

27-08-2012 | Vrouw | 48
Borstkanker
Kreeg Anastrozol als vervanger voor Tamoxifen. Had 1 actieve dag en daarna iets minder vermoeid dan met tamoxifen. Hartkloppingen, heel veel opvliegers, depressiviteit, slapeloosheid, gewrichtspijnen, geheugenprobelemen... ik ga het er nog eens met hem over hebben of dit echt wel zo'n goede oplossing is.

09-08-2012 | Man | 61
Borstkanker
Ook even een positief bericht. Ik heb geen enkele bijwerking gemerkt van Anastrozol.

18-07-2012 | Vrouw | 48
Borstkanker
In 2007 1 borst & lympheklieren verwijderd, gevolgd door chemokuren. AC & taxol. Na allergische reaktie tijdens Taxol overgestapt op Taxotere. Sindsdien vingertopjes en voetzolen gevoelloos. In 2008 13x infuus met Herceptin Maart 2008 begonnen met Tamoxifen, niet veel bijwerkingen. In 2011 begonnen met Anastrozol. Merk Actavis: veel opvliegers Sinds 3 maanden merk PCH, hi[lees meer...]er erg veel last van stramme voeten en vingers (vooral 's ochtends) en slapeloosheid.. Heeft iemand ervaring met het originele merk (wat niet vergoed wordt door de verzekeraar aan de apotheker (!) of maakt het geen verschil?

11-04-2012 | Vrouw | 65
Borstkanker
Ik slik nu zes maanden Anastrozol Sandoz en heb nu ontzettend veel last van een overgevoelige huid ik kan niet veel verdragen alles irriteerd wat ik aandoet. Kan iemand mij een op lossing daar voor geven ik drink 2liter water per dag eet geen scherp voetsel. zit niet in de zon. Wat is er aan te doen om er van af te komen. Ik hoop een reactie te krijgen.

24-02-2012 | Vrouw | 46
anastrozol
Ik ben 46 jaar Ik slik nu sinds een jaar amestaze remmers eerst arimidex nu omdat het goedkoper is anastrozol ik heb met dit nieuwe medicijn last van slapeloosheid en hart kloppingen dit nieuwe goedkopere medicijn bevalt niet. ik hoop dat mijn lijf hieraan moet wennen en dat het straks weer tot rust komt, anders kan ik slaaptabletten erbij gaan slikken of dit dan uiteind[lees meer...]elijk goedkoper is?

14-01-2012 | Man | 51
anastrozol
Ik heb gevoeligehormoon borstkanker al 3 jaar gekregen en ik slik anastrozole 1 mg 1x per dag en ik last van slaaploosheid en heb altijd honger en ik opvliegen veel keren per dag en bijna elke dag erg hoofdpijn en bovendien ik Ben aangekomen bij 40 kg

20-12-2011 | Vrouw | 57
Borstkanker
hallo , ik heb voor de eerste keer borstkanker gehad op 40 jarige leeftijd .borstamputatie gehad heb gemo en bestraling gehad vaak voor controle geweest en was na 5 jaar genezen hoefde geen medicijnen op mn 55 ste jaar kreeg ik het voor de tweede keer en heb toen een borstbesparende operatie gehad vervolgens moest ik ook aan de medicijnen \ de eerste partij vo[lees meer...]or 2en half jaar kon ik niet goed verdragen door dat ik veel kuitkrampen kreeg zodoende zijn we overgestapt naar de tweede helf arimidex 2 jaar terug en nu heb ik hele zere polsen en opgezette handen dus ik kan niks doen als ik naar de wc moet lijd ik veel pijn maar al met al heb ik toen naproxen voor de spieren en een maag bescherming gekregen .omeprazol. maar het heeft niet veel geholpen . ik wil jullie alleen zeggen om te vragen aan de arts als die wat voor schrijft dat het wel bij die ameridex kan want zo krijg je veel te veel wat tegen gaat werken dus ik ben gestopt met de naproxen en maag beschemers maar heb nu prednisolon erbij voor in de plaats bloed wordt onderzocht maar alles is goed alleen mensen pas op als je bloedxinksel wat te laag is kijk dan eerst even wat je allemaal slikt en bespreek het met je arts want dat scheeld een hele boel ellende ook ik wilde met al die medicijnen stoppen maar wacht het nu nog even af wat de specialist er van vindt groetjes een lotgenoot

09-11-2011 | Man | 51
Gevoeligehormoon borstkanker
Ik wist niet dat ik borstkanker gehad maar ik was afgevallen 10 kg kilogram na kilogram en ik was blij want ik kon gedragen maar het was niet een goede tekenen en opeens ik heb tijdens douchen een grote knobbiltje en snel heb ik naar mijn hiusarts gegaan en met verwijsbrief naar zkh gestuurd en het was gevoeligehormoon borstkanker envna eerste chemokuur ben ik ongesteld en[lees meer...] na chemokuur en radiotherapie en operatie voor mijn linker borst te verwijderen want het knoobiltje was heel groot en zij heeft all mijn lymefklieren verwijderen dus ik adviseer elke vrow om haar borsten te zelf conteleren enhaar gewicht ook zelf controleren als het is gedeeld . Ik heb anastrozol accord 1 mg geslikken al voor een jaar en voor 5 jaar aldus mijn internest in het zkh en geeft geen bijerkingen

09-11-2011 | Man | 51
Gevoeligehormoon borstkanker
Mijn internist heeft in zkh aramedix voorgeschrven en het was heel erg en kon ik niet mijn bed verlaten en daarna mijn apotheek heeft deze medicijn veranderet naar anastrozol accord 1mg,in het eerste was ik nog niet in de overgang dus tijdens stoppen aramedix ik was ongesteld voor de laateste keer in october vorig jaar en ik heb nu al een jaar anastrozol geslikken en voor [lees meer...]5jaar aldus mijn internist in het zkh en ik ben aangekomen van 85 naar 93kg en het is niet anastrozole bijwerking maar ik beweeg niet genoeg en ik heb niet twee litters water gedronken elke dag en ik heb veel keer per dag opvliegers en het kan overgangsklachten kunnen zijn en ik adviseieer elke vrouw die zelfde bijwerkingen om veel bewegen en veel water drinken en veel fruit en melk eten en drinken om te goed gezondheid hebben

06-11-2011 | Man | 51
Ik heb gevoeligehormoon borstkanker
Ik heb anastrozol al voor een jaar geslikken tegen gevoeligehormoon borstkanker en ik opvlieg veel keer per dag met overgewicht want ik beweeg niet genoeg maar mijn lichaam vocht vasthoudt en dat is niet anastrozole bijwerkingen want mijn schildklier te traag werking en ook ze zijn overgangsklachten dus ik heb nog 6 medcijnen 5per dag en 1 elke vier weken. Ik denk dat het[lees meer...] goed medicijn is tegen gevoeligehormoon borstkanker

13-08-2011 | Vrouw | 68
Mammacarcinoom
Na chemo,ok en bestraling, volgen hormoontabletten ivm borstkanker HER2+. Na 2mnd tamoxifen overgestapt op anastrozol Vier maanden gebruikt. Sinds 14 dagen gestopt ivm toenemende vermoeidheid en ernstige moedeloosheid gepaard gaande met steeds toenemende gewrichts en spierpijnen. Wilde alleen nog maar op de bank. Gisteren voor het eerst een fitte/gewone dag meegemaakt.[lees meer...] Ook vandaag een fitte dag, anders had ik deze boodschap niet kunnen schrijven. In september weer naar de oncoloog. Het is mij onbekend of er in mijn geval alternatieven zijn. Zo nee dan doe ik het zonder hormoonpillen. Anastrozol; nooit meer! Heb ik collegaas in deze nood?