Borstkanker (81 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

14-01-2012 | Man | 51
anastrozol
Ik heb gevoeligehormoon borstkanker al 3 jaar gekregen en ik slik anastrozole 1 mg 1x per dag en ik last van slaaploosheid en heb altijd honger en ik opvliegen veel keren per dag en bijna elke dag erg hoofdpijn en bovendien ik Ben aangekomen bij 40 kg

20-12-2011 | Vrouw | 57
Borstkanker
hallo , ik heb voor de eerste keer borstkanker gehad op 40 jarige leeftijd .borstamputatie gehad heb gemo en bestraling gehad vaak voor controle geweest en was na 5 jaar genezen hoefde geen medicijnen op mn 55 ste jaar kreeg ik het voor de tweede keer en heb toen een borstbesparende operatie gehad vervolgens moest ik ook aan de medicijnen \ de eerste partij vo[lees meer...]or 2en half jaar kon ik niet goed verdragen door dat ik veel kuitkrampen kreeg zodoende zijn we overgestapt naar de tweede helf arimidex 2 jaar terug en nu heb ik hele zere polsen en opgezette handen dus ik kan niks doen als ik naar de wc moet lijd ik veel pijn maar al met al heb ik toen naproxen voor de spieren en een maag bescherming gekregen .omeprazol. maar het heeft niet veel geholpen . ik wil jullie alleen zeggen om te vragen aan de arts als die wat voor schrijft dat het wel bij die ameridex kan want zo krijg je veel te veel wat tegen gaat werken dus ik ben gestopt met de naproxen en maag beschemers maar heb nu prednisolon erbij voor in de plaats bloed wordt onderzocht maar alles is goed alleen mensen pas op als je bloedxinksel wat te laag is kijk dan eerst even wat je allemaal slikt en bespreek het met je arts want dat scheeld een hele boel ellende ook ik wilde met al die medicijnen stoppen maar wacht het nu nog even af wat de specialist er van vindt groetjes een lotgenoot

09-11-2011 | Man | 51
Gevoeligehormoon borstkanker
Ik wist niet dat ik borstkanker gehad maar ik was afgevallen 10 kg kilogram na kilogram en ik was blij want ik kon gedragen maar het was niet een goede tekenen en opeens ik heb tijdens douchen een grote knobbiltje en snel heb ik naar mijn hiusarts gegaan en met verwijsbrief naar zkh gestuurd en het was gevoeligehormoon borstkanker envna eerste chemokuur ben ik ongesteld en[lees meer...] na chemokuur en radiotherapie en operatie voor mijn linker borst te verwijderen want het knoobiltje was heel groot en zij heeft all mijn lymefklieren verwijderen dus ik adviseer elke vrow om haar borsten te zelf conteleren enhaar gewicht ook zelf controleren als het is gedeeld . Ik heb anastrozol accord 1 mg geslikken al voor een jaar en voor 5 jaar aldus mijn internest in het zkh en geeft geen bijerkingen

09-11-2011 | Man | 51
Gevoeligehormoon borstkanker
Mijn internist heeft in zkh aramedix voorgeschrven en het was heel erg en kon ik niet mijn bed verlaten en daarna mijn apotheek heeft deze medicijn veranderet naar anastrozol accord 1mg,in het eerste was ik nog niet in de overgang dus tijdens stoppen aramedix ik was ongesteld voor de laateste keer in october vorig jaar en ik heb nu al een jaar anastrozol geslikken en voor [lees meer...]5jaar aldus mijn internist in het zkh en ik ben aangekomen van 85 naar 93kg en het is niet anastrozole bijwerking maar ik beweeg niet genoeg en ik heb niet twee litters water gedronken elke dag en ik heb veel keer per dag opvliegers en het kan overgangsklachten kunnen zijn en ik adviseieer elke vrouw die zelfde bijwerkingen om veel bewegen en veel water drinken en veel fruit en melk eten en drinken om te goed gezondheid hebben

06-11-2011 | Man | 51
Ik heb gevoeligehormoon borstkanker
Ik heb anastrozol al voor een jaar geslikken tegen gevoeligehormoon borstkanker en ik opvlieg veel keer per dag met overgewicht want ik beweeg niet genoeg maar mijn lichaam vocht vasthoudt en dat is niet anastrozole bijwerkingen want mijn schildklier te traag werking en ook ze zijn overgangsklachten dus ik heb nog 6 medcijnen 5per dag en 1 elke vier weken. Ik denk dat het[lees meer...] goed medicijn is tegen gevoeligehormoon borstkanker

13-08-2011 | Vrouw | 68
Mammacarcinoom
Na chemo,ok en bestraling, volgen hormoontabletten ivm borstkanker HER2+. Na 2mnd tamoxifen overgestapt op anastrozol Vier maanden gebruikt. Sinds 14 dagen gestopt ivm toenemende vermoeidheid en ernstige moedeloosheid gepaard gaande met steeds toenemende gewrichts en spierpijnen. Wilde alleen nog maar op de bank. Gisteren voor het eerst een fitte/gewone dag meegemaakt.[lees meer...] Ook vandaag een fitte dag, anders had ik deze boodschap niet kunnen schrijven. In september weer naar de oncoloog. Het is mij onbekend of er in mijn geval alternatieven zijn. Zo nee dan doe ik het zonder hormoonpillen. Anastrozol; nooit meer! Heb ik collegaas in deze nood?

14-07-2011 | Vrouw | 67
Borstkanker
De huisarts schreef mij Arimidex voor maar ik krijg van de apotheek nu Anastrozol Accord 1mg. De werkzame stof is hetzelfde dus vond ik dat niet erg maar nu zit ik onder de galbulten en krijg ik enorm veel meer opvliegers, dus ook veel meer zenuwpijn (zie ervaring Arimidex). Ben terug gegaan maar de Apotheek wil mij niets anders geven. Heeft mij het prijsverschil laten z[lees meer...]ien. Arimidex 30 x duurder x € 360.- per 3 mnd tegen Accord € 12.- p.3 mnd Verschil is ook veel te groot. Ik word opgezadeld met het probleem van de fabrikanten. Ben best bereid mee te helpen aan het betaalbaar houden maar ik heb al zoveel bijwerkingen. Door de extra zenuwpijn zal ik medicatie nodig hebben (middel tegen epilepsie schijnt hier goed tegen te werken volgens mijn oncoloog). Dat gaat ook weer geld kosten. Dit houd ik geen paar jaar meer vol op deze manier. Lekker voordelig dan.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum