Ervaringen met Lucrin

leuproreline

opvliegers Lichte hoofdpijn vermoeidheid opgezette buik

Endometriose (60 meningen)
Prostaatkanker (9 meningen)
Borstkanker (5 meningen)
Onvruchtbaarheid vrouw (1 mening)

Tamoxifen (267 meningen)
Femara (100 meningen)
Anastrozol (98 meningen)
Zoladex (93 meningen)
Letrozol (72 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

19-08-2013 | Vrouw | 29
Endometriose
2,5 maand geleden geopereerd aan een endocyste (8+cm) en endohaarden. Daarna twee Lucrin injecties gehad. De eerste maand viel mee, maar vanaf de tweede injectie werd het vreselijk. Soms gedurende 5 achtereenvolgende nachten geen oog dichtgedaan. Mijn bijwerkingen zijn: slapeloosheid (minstens 8 keer per nacht wakker worden, bezweet), opvliegers, misselijkheid (vooral na h[lees meer...]et eten), gewichtsverlies (plas heel veel ineens), extreme dorst (verband met veel plassen?), vermoeidheid, concentratieproblemen, geheugenverlies, moodswings, angst. Het ergste is het slechte slapen. Wanneer ik een nacht beter doorslaap voel ik me al een stuk beter. Met de opvliegers valt te leven voor een paar maanden, maar slapeloze nachten breken je op en maken de bijwerkingen erger. Ik krijg binnenkort de 3e injectie maar ben er bang van. Hopelijk helpt het tegen de endo want dit is bijna niet te doen.

27-07-2013 | Vrouw | 25
Endometriose
Gebruik nu 8 jaar Lucrin. 2 keer geprobeerd hiermee te stoppen maar 2 keer binnen twee maanden zoveel Endometriose cystes in mijn buik dat ik door moest naar de OK. Verder wordt wel heel goed mijn botten in de gaten gehouden. Het werkt voor mij niet volledig als pijnstiller dus plak wel BuTrans pleisters elke week. Deze combinatie is voor mij perfect.

25-07-2013 | Vrouw | 30
Endometriose
Er is in 2010 endometriose bij mij ontdekt. De pijn was echt niet meer te doen. Heb diverse middelen geprobeerd als microgenon, orgametril, maar dat was waardeloos. Had op een gegeven moment om de twee weken een doorbraakbloeding. Ik kon werkelijk helemaal niks meer. Wist soms niet eens meer hoe ik van de bank af moest komen om naar de wc te gaan of op de bank moest gaan l[lees meer...]iggen. Toen gaf ze aan dat ik het best met Lucrin kon starten met daarbij tegen de bijwerkingen livial en tegen botontkalking calci D3. Het medicijn is niet mild, maar merkte na een paar maanden wel verlichting. Nu is het echt helemaal weg en wil niet meer zonder. Het vervelende vind ik wel dat ik aankom, maar dat is altijd nog beter dan alleen maar op de bank kunnen liggen en zelfs dat was al te veel voor me. Af en toe last van opvliegingen als ik de Livial ben vergeten, maar ik heb mijn leven terug. Ik kan zelf bepalen wat ik doe en kan er zijn voor mijn gezin.

24-07-2013 | Vrouw | 42
leuproreline
ik gebruik al jaren lucrin ben heel te vreden,maar als de drie maanden om zijn merk ik dat de oude klachten terug komen buikpijn pijnlijke borsten,stemmingswisselingen enz en dan ben ik zo blij dat ik weer een injectie krijg ben wel 15kilo aangekomen en heb veel last van vocht in de benen,verder gaat goed ik had de keuze injectie s of baarmoeder verwijderen keuze was dus d[lees meer...]it en mijn klachten wegen niet op tegen de pijn.

16-07-2013 | Vrouw | 32
leuproreline (3,75mg)
Endometriose
Omdat orgametril onvoldoende hielp kreeg in een injectie lucrin. Ik belandde hierdoor met hevige hartkloppingen op de eerste hulp. Daarna ben ik nog een tweede keer opgenomen en moest een nacht ter observatie blijven.

05-03-2013 | Vrouw | 35
Endometriose
Gebruik nu al 5 jaar Lucrin samen met Livial. Om te zorgen dat er geen Osteoporose onstaat slik ik elke 1ste van de maand 1 ml vitamine-D en elke dag een calciumtablet. Door de Livial geen bijwerkingen meer van de Lucrin, de eerste 3 maanden wel last van gehad. Ik zet de injecties zelf, gewoon thuis. Dit gaat prima. Geen Endometrioseklachten meer en het belangrijkste, pijn[lees meer...]vrij!

14-01-2013 | Vrouw | 30
Endometriose
Tegen de pijnklachten van endometriose werkt t erg goed. heb ernstige endometriose op mijn blaas, baarmoederbanden, eileider. om mogelijk zwanger te kunnen worden moest ik hiermee. starten om te zien of de endometriose zou afnemen. heb nu net mijn 4e injectie gehad! Tijd gaat snel voorbij gelukkig maar heb wel veel last gehad van bijwerkingen. gelukkig niet in extreme vorm[lees meer...] maar vervelend was t wel. veel hoofdpijn, stemmingen, opvliegers (vielen reuze mee zelfs in een klimaat van 30gr, waar ik woon) en voelde me vaak emotioneel erg vlak... maar al 4 maanden geen pijn!! Heel fijn en.hopelijk straks kans om zwanger te worden..had t er dus zeker voor over ondanks de bijwerkingen..

10-10-2012 | Vrouw | 47
Endometriose
Eenmaal heb ik een injectie gekregen om tijdelijk in de overgang te komen en misschien wel voor altijd. Ik had last van een grote vleesboom, deze is geslonken d.m.v. een lucrin injectie. Daarna ben ik geopereerd aan mijn baarmoeder. Ik had totaal geen opvliegers en de daarbij behorende vervelende kwalen die daarbij horen gehad.

14-09-2012 | Vrouw | 36
Endometriose
Hallo ik ben een moeder met 2 kids en gebruik een jaar de lucrin en dat bevalt prima, in combinatie met livial en een lichte dosis antidepressivia. Ik ben hier heel blij mee, want ik had zoveel last van buikpijn en stemmingwisselingen dat ik alleen maar in bed lag en er niet kon zijn voor mijn kinderen. Ook het huishouden lag stil,contact met familie en vrienden had ik nie[lees meer...]t meer. Maar nu ben ik weer gedeeltelijk aan het werk breng de kids naar school, wel ben ik nog erg moe en moet de dag goed indelen en opvliegers. Maar deze bijwerkingen neem ik voor lief. Ook het lichamelijke contact tussen mijn patner en mij is er weer terwijl dat 2 jaar lang niet meer mogelijk was ivm de pijn. Dus ik ga nog wel even door met de lucrin en de andere medicatie. Wie weet kan dat voor meer mensen een goede combie zijn.

05-09-2012 | Vrouw | 28
Endometriose
Ik heb sinds 7 weken Lucrin. De eerste weken geen enkele bijwerking, daarna begonnen de opvliegers ( vooral s'nachts ) en sinds een paar dagen ook hartkloppingen ( vind ik erg eng ) en duizeligheid. Ik ge overleggen met de dokter om met livial te beginnen om de bijwerkingen te onderdrukken. Ondaks de bijwerkingen werkt het wel heel erg effectief voor de buik. Ik heb nog ma[lees meer...]ar 1 eileider en 1 eierstok waarin 3 chocoladecystes zaten, maar door de lucrin zijn ze gesprongen ( wat enorm veel pijn deed ). Hierdoor heb ik wel veel meer kans om een positief resultaat via Ivf te bereiken.

23-02-2012 | Vrouw | 22
Endometriose
Ik ben gestart met lucrin depot injecties omdat het door slikken van de pil, niet meer het gewenste doel heeft.... Had veel pijn en mijn dagelijkse leven lag op zijn gat. Nu bijna 1 jaar bezig met de injecties en gaat super nu! Op de echo was ook alles voor het eerst rustig dus zeker erg blij mee. Bijwerkingen daar in tegen waren in het begin heel heftig! Krijg livial te[lees meer...]gen de overgangsverschijnselen. Veel opvliegers, stemmingswisselingen, wat krachtverlies, hoofdpijn.. Maar niet iets wat ik neit aan kan! Ik neem de verschijnselen voor lief, en ik merk nu ook als ik 1 keer vergeet de livial te nemen ben ik terug bij af.. en anders merk ik het na 1 uur al dat ik te laat ben!.. Dus livial + lucrin is voor mij de oplossing.. Bijna geen pijn meer.. nu afwachting op de operatie wat de lucrin nou daadwerkelijk heeft gedaan

23-02-2012 | Vrouw | 28
Endometriose
Gebruik van juli 2011 Lucrin tegen mijn klachten voor Endometriose. De klachten blijven gelukkig grotendeels weg. Wel last van opvliegers gehad. Eerste maand niets erbij gebruikt, daarna om de dag livial slikken (tegen de opvliegers) en calciumtabletten tegen botontkalking.. Sta voor eind dit jaar op de lijst voor een operatie.. Hopelijk krijgen ze alle endo weg en hoef ik[lees meer...] daarna niet meer elke maand hormonen te spuiten.. Bij mij werkt t prima.. Ook orgametril gehad voor de endo maar dat hielp niet goed en daar kwam ik erg van aan.. Lucrin zorgt er tot nu toe bij mij nog niet voor dat mijn gewicht aanneemt.. Elk lichaam reageert anders op medicatie, denk daar goed om..

21-02-2012 | Vrouw | 31
Endometriose
In 2011 al 4 maanden Lucrin gekregen voor de IVF behandeling, dat was pittig. Veel bijwerkingen zoals opvliegers, veel hoofdpijn, stemmingswisselingen, aankomen in gewicht ( deed mij niet zoveel als ik maar zwanger zou worden ) en moeheid. Door de slechte weerstand kreeg ik een virus-infectie. Maar na 1 maand geen krampen meer door de endometriose. Nu na 2 IVF pogingen de [lees meer...]volgende poging. 2e spuit van de drie nu gehad en griep gekregen door de slechte weerstand. Wat een bocht. Maar nu alweer pijnvrij, wel weer alle bijwerkingen. Komende poging gaat gewoon lukken want ik weet op dit moment! niet of ik nog doorga hierna. Misschien is dat wel weer anders als ik me beter voel. Al met al het doet zijn werk waar het voor is. Alleen die bijwerkingen.. Gelukkig heeft niet iedereen het zo erg.

10-02-2012 | Vrouw | 42
Endometriose
Na meer dan een jaar doorlopend bloedingen ten gevolge van Endometriose had ik nog maar 2 keuzes: baarmoeder verwijderen of starten met Lucrin. De keuze was wat mij betreft eenvoudig, liever tijdelijk in een kunstmatige overgang dan een drastische operatie. Ik heb gisteren de tweede Lucrin injectie ontvangen, ik krijg het om de 3 maanden. De injectie is absoluut nie[lees meer...]t onaangenaam, in tegendeel, ontspan je gewoon, een prik om bloed af te nemen is vergelijkbaar. Waak er wel voor dat de verpleegkundige die je de injectie toedient de Lucrin goed schud! Het is een redelijk dikke vloeistof, als er niet goed wordt geschud kan de injectie wat last geven. Het is ook goed om op de temperatuur te letten, kamertemperatuur is het beste. De injectie zelf gaf bij mij de 1e en nu ook de 2e keer een blauw plekje en wat stijfheid op de huid, niets om je zorgen over te maken :) Wat betreft overige bijwerkingen: Ik heb 1 tot 2 opvliegers per dag, maar die vind ik niet zo erg, want ik ben nogal een koukleum ;-) Ze zijn niet heftig, maar okay, ik ben best een bikkel...wat voor mij niet heftig is, kan voor andere vrouwen zeker als zeer onaangenaam worden ervaren. Ik heb ook wat stemmingswisselingen, maar dames, die zijn te overleven hoor, door je eigen instelling! Denk positief! Focus je er niet te veel op, maar meer op hoe je jezelf even kunt verwennen :) Lief zijn voor jezelf dus, genoeg rust nemen, niet in paniek raken, het hoort erbij en je kunt het aan! Ik wel in ieder geval :) Resultaat is dat er geen spoor van endometriose meer over is, geen bloedingen meer, een verademing... De "bijwerkingen" van de bloedingen waren ernstiger dan die ik nu ervaar van Lucrin. Samenvattend: Als het niet nodig is begin er niet aan... onderschat de bijwerkingen niet... Je eigen instelling bepaalt een boel. De bijwerkingen zijn zeker niet ernstig. Als de bijwerkingen ernstiger zijn dan je endometriose dan is Lucrin niet geschikt voor jou... Ik ben er heel blij mee. Geen bloedingen meer! Endometriose is verleden tijd. Mijn gynaecoloog grapt dat ik een mens van uitersten ben: van ernstige endometriose naar plots niets meer....

18-12-2011 | Vrouw | 24
Endometriose
Met af en toe een pauze van 3 maanden gebruik ik nu al 6 jaar Lucrin tegen Endometriose. En tegen de bijwerkingen slik ik Activelle. Lucrin helpt heel goed tegen de pijn van de Endometriose maar ik heb helaas wel erg veel last van bijwerkingen. Opvliegers, last van stemmingswisselingen, en begin nu sinds een maand of 4 ook last van mijn botten te krijgen. Maar nogmaals, zo[lees meer...]nder Lucrin kan ik niet normaal functioneren van de pijn, en met Lucrin wel!

27-11-2011 | Vrouw | 38
Endometriose
38 jaar en al 6 jaar last van lichte endometriose met bijna dagelijks buikpijn.. Alles al geprobeerd maar ben nogal hormoon gevoelig. Vanaf september heb ik weer een lucrin injectie gekregen. Deze injectie werkt 3 maanden. Ik reageer hier goed op. Ik overweg nu een operatie om mijn baarmoeder en eierstokken er uit te laten halen. Mocht ik hier vooer kiezen dan moet ik stak[lees meer...]s Livial gebruiken tegen botontkalking. Livial slik ik nu 2 weken. Het lijkt dat ik nu al merk dat ik in gewicht toeneem. Wie heeft hier ervaring mee ?