Ervaringen met Lucrin

opvliegers opgezette buik

Endometriose (60 meningen)
Prostaatkanker (9 meningen)
Borstkanker (5 meningen)
Onvruchtbaarheid vrouw (1 mening)

Tamoxifen (267 meningen)
Femara (100 meningen)
Anastrozol (97 meningen)
Zoladex (93 meningen)
Letrozol (71 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

19-10-2017 | Vrouw | 29

03-10-2017 | Man | 70
Prostaatkanker
Zwaar uitgezaaide en kwaadaardige prostaatkanker. Met Gleason 9 en PSA> 100 is na 4 maal inspuiten mijn PSA gedaald naar 10 binnen 1 jaar tijd. Mogelijk daalt deze nog door. Hierdoor zijn mijn tumoren geslonken. Er kan zelfs een blaasafsluitende tumor, waardoor suprapubische katheter noodzaak, worden opengemaakt en verruimd. Als dit zo blijft, kan ik mogelijk zelfs nog 3 j[lees meer...]aar verder leven. Dit middel is geweldig! We gaan zelfs proberen om nu al ZONDER INGRIJPEN het zelfstandig plassen weer aanleren. Mocht het PSA toch oplopen, dan kunnen er nog andere hormonen bij. Ik kreeg te horen, dat zelfs die blaashals tumor de plas doorlaat nu mogelijk maakt. Moet worden geoefend. Door dit middel wordt mijn overlijden, dat snel zou komen, uitgesteld met 3-5 jaar. Dat is heel veel tijd als je krijgt te horen: u geneest niet en alles gaat erg snel, grilige ziekte! Regel je euthanasie maar vast. En u gaat dood met Oudjaar 2016. Nee dus! Met dodelijke kanker, niet te genezen!, kan ik nog in theorie zo,n 4 jaar leven. Ik leef dus gewoon verder. Dat had niemand gedacht en ikzelf ook niet.

30-08-2017 | Vrouw | 31
Endometriose
Ik wil graag mijn verhaal hier delen omdat ik enorm opzag tegen het gebruik van Lucrin mede door de vele negatieve reacties die ik op internet kon vinden. Bij mij valt het echt reuze mee, ik voel me eigenlijk juist veel beter, mijn buikpijn is helemaal weg en heb veel meer energie dan voordat ik de injecties kreeg. Ik heb wel last van opvliegers en s'nachts wat warm en[lees meer...] ook wel pijn in mijn benen (spieren) maar in mijn geval absoluut niet erger dan mijn buikklachten die ik hiervoor had door endometriose

28-08-2017 | Vrouw | 44
leuproreline (7,5mg)
Endometriose
3 wk geleden eerste van de 3 injecties gehad. Door dit forum ook heel bang geworden, twee nachten niet geslapen, leven voor na de prik gepland en volop maandverband ingeslagen, maar de bijwerkingen vallen enorm mee. Eerste 5 dagen moest ik de anticonceptiepil zoely doorslikken om ergste bijwerkingen tegen te gaan. Na 6 dagen kreeg ik wat lichte bloedingen als ik vroeger h[lees meer...]ad tijdens menstruatie, ik heb novasure gehad in 2011. Lichte opvliegers, 3e week 2,5 dag migraine aanvallen om de 4-5 uur, na injectie wat pijnlijk rond de prikplek. Wel enorm moe, maar dat was ik al door endo. Volgende week 2e prik.

20-08-2017 | Vrouw | 29
Endometriose
Ik heb voor 3 maanden Lucrin ingespoten gekregen. Het helpt erg goed tegen de pijn (de endometriose verdwijnt er helaas niet mee). Maar de bijwerkingen zijn erg lastig en vervelend. Vooral de enorme opvliegers die ik gemiddeld 10-12x per 24u heb. Ook onwijs veel last van eczeem en infecties. Hopen dat alles weer rustig wordt nadat ik stop.

01-08-2017 | Vrouw | 40
leuproreline (5mg/ml)
Endometriose
Ik gebruik dit medicijn 3 maanden. Nu vorige week mijn 2e injectie gehad. Ik had van te voren dit forum gelezen en het maakte mij best wel wat huiverig. Echter vallen de bijwerkingen bij mij tot nu toe erg mee. Het enige waar ik echt last van heb is in de nacht enorm warm en slecht slapen. Wel een beetje opvliegers, maar daar kan ik mee dealen. Qua gewicht lijkt het er bij[lees meer...] mij op dat mijn gewicht afneemt ipv toeneemt. Ik heb wel wat vaker hoofdpijn. Al deze klachten zijn niet zo heftig dat ik aan de livial wil gaan. Het positieve is dat ik nu pas besef dat mijn endometriose mij meer last bezorgde dan ik dacht. Bepaalde klachten die voor mij normaal waren (opgeblazen gevoel, buikpijn, niet lekker, last van darmen) lijken nu weg te gaan. Nogmaals ik zit nog niet op de helft, maar ik wil mensen ook even een hart onder de riem steken. Hou vol en laat je niet afschrikken door sommige bijwerkingen. Bij iedereen reageert het medicijn weer anders. Ik zet in ieder geval gewoon even door!

11-01-2017 | Vrouw | 49
leuproreline (11,25mg)
Heel veel bloedverlies en hele dikke stolsels leken wel op ontlasting zo dik en donker. hyroscopie gehad en baarmoederslijmvlies dichtgebrand, veel pijn in buik gehouden. zaten bloedproppen in eileider weggehaald, maar nog steeds pijn dus nu injectie en kijken of de bloedproppen verdwijnen. ik riep haal alles er maar uit, maar dat doen ze niet zo snel. dus nu kijken hoe [lees meer...]deze injectie helpt, vooralsnog last en bijwerkingen helaas (misselijk, veel honger, opgeblazen buik, pijn bij plassen, krampen in buik, tintelingen in voeten, geen zin in seks, afgevlakt gevoel, niet kunnen huilen, geen emotie, vergeetachtigheid). Ben nog niet blij.

05-01-2017 | Vrouw | 36
Endometriose
4 maand lucrin ivm endometriose en ter voorbereiding op IVF. De krampen gingen weg. Maar...ik werd zo duizelig, kreeg de helft van de maand migraine (kostte me veel medicatie) en was veel erg moe dat ik niet meer kon werken. Daarnaast bleef ik gewoon ongesteld (zonder de endo-pijn, dat dan weer wel) maar wel vaker en langer. Hopelijk hoef ik dit nooit weer

03-12-2016 | Vrouw | 53
Endometriose
Omdat de endometriose in mijn longen toch wel zorgde voor vaak deels ingeklapte longen, uiteindelijk 2 jaar lang lucrin gebruikt. De eerste injectie gaf de meest vervelende bijwerkingen (van de injectie zelf): een soort onderhuidse jeuk in mijn handen en voeten die je niet kon krabben. Vanaf de eerste injectie nooit meer ongesteld geweest. Dat was winst. Jammer genoeg ben[lees meer...] ik erg aangekomen, was mijn vagina kurkdroog en had ik absoluut geen zin meer in seks. Veel problemen gehad met mijn gewrichten. Altijd pijnlijk. Nu, 9 maanden na mijn laatste injectie word ik voor het eerst ongesteld. Jammer dat mijn lijf niet gewoon in de overgang is gebleven. Maar ik had nauwelijks opvliegers. Wel had ik het altijd warm. Niet even, maar langdurig (een enkele opvlieger, maar dat mag geen naam hebben).

14-09-2016 | Vrouw | 44
Endometriose
Enige bijwerking die ik heb zijn opvliegers die goed te doen zijn. Erg blij dat ik Lucrin toch ben gaan gebruiken, pijn klachten zijn zo goed als weg. Ik was erg bang voor de vele bijwerkingen. Einddatum is nog niet bekend. Mogelijk komt er een operatie.

11-07-2016 | Vrouw | 48
leuproreline (45mg)
Borstkanker

15-06-2016 | Vrouw | 43
Endometriose
Ernstige endometriose, 9 jaar onbehandeld door missen diagnose.

26-05-2016 | Vrouw | 22
Endometriose
Ik ben in behandeling met eierstok cyste. Ik had een kinderwens. Naar dat ik bij de gynaecoloog ben geweest kwam ik erachter. Heb jaren lang menstruatiepijn gehad. Waar ze niks aan konden doen. Toen ik het wist ware mijn cyste 14 CM ik ben daarna geopereerd. En zijn we begonnen met inseminatie. Voor een kinderwens. Er moet 6 x inseminatie worden gedaan om ivf vergoed te kr[lees meer...]ijgen. Dit was alleen maar tijd verspilling mij cyste zijn weer terug gegroeid naar 5 cm binnen 9 maanden ben ik weer opnieuw geopereerd er is geen eierstok verwijderd omdat ik dit totaal niet wilde, het kon nog gered worden. Na me operatie zoude we beginnen met ivf, ik heb toen aangegeven dat ik weer superveel pijn had bij de menstruatie. En dit de teken was dat me cyste aan het aangroeien was. Vervolgens kreeg ik lucrin voorgeschreven. Eierstokcyste groeien met menstruatiebloed. Na 2de lucrin injectie ben ik niet meer gaan menstrueren me cyste ware niet aangegroeid, moet nog 1x lucrin injectie krijgen, en dan kan ik beginnen met ivf. Het was een hel, je moet echt veel geduld hebben en ook de juiste dokter. Een dokter die je gevoelens kan begrijpen.

21-03-2016 | Vrouw | 34
leuproreline (20mg)
Onvruchtbaarheid vrouw
Ik werd gek van de jeuk en de hoofdpijn. Direct de dag na het beginnen kwam de hoofdpijn opzetten. Gedurende de bijna drie weken dat ik het heb gebruikt heb ik driemaal daags 2 paracetamol gebruikt. Daarmee was het redelijk te onderdrukken. De jeuk was nog erger, maar uiteindelijk gewoon doorgezet :)

27-10-2015 | Man | 69
Prostaatkanker
In aanvang ging het 6 maanden goed, de voorgestelde bijwerkingen: Borstvorming, opvliegers, baardverlies, emotioneler en dergelijke, vielen reuze mee. De bijwerkingen waar geen melding van was gemaakt, waren ernstiger: spier- en gewrichtsaandoeningen, nekklachten, oorsuizingen, tarwe-intolerantie dat leek op copd. De gewrichts- en spierpijnen werden door prednison opgelos[lees meer...]t, de tarweintolerantie en oorsuizingen zijn gebleven. Ik vermoed dat mijn lichaam flink protesteerde. Ik ben dan ook voortijdig gestopt met de injecties, helaas. Nu 4 jaar na de laatste injectie, is de kanker weer terug.

27-07-2015 | Man | 68
leuproreline (30mg)
Prostaatkanker
december '13 uitslag bloedonderzoek ( i.v.m. liesoperatie): PSA 56. Nader onderzoek (MRI, botscan etc.): uitzaaiingen in het onderlichaam (niet in de botten). Lymfklieren uit de onderbuik verwijderd, eerste maand hormoontabletten, vanaf 18 maart 2014 zesmaandelijkse Lucrin (hormoon)-injecties. PSA-waarde deze week: 0,3! Ik ben dagelijks vijf kwartier in de sportschool (om [lees meer...]spierverlies tegen te gaan), eet weinig koolhydraten (om groei van buikspek af te remmen) en voel me fysiek uitstekend. Af en toe lichte opvliegers, wel iets vaker hoofdpijn, maar .... ik leef!