Endometriose (55 meningen)
Prostaatkanker (7 meningen)
Borstkanker (5 meningen)
Onvruchtbaarheid vrouw (1 mening)

Tamoxifen (261 meningen)
Femara (94 meningen)
Anastrozol (87 meningen)
Zoladex (81 meningen)
Arimidex (55 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

20-03-2018 | Man | 65
Prostaatkanker
In 2006 helaas blaasontsteking in 2007 ook en de huisarts had helaas niet getoucheerd daarna antibiotica gehad ging niet over, toen door sturing naar uroloog ik had een PSA van 320 en glason score van 8 en uitgezaaid door lymfe na operatie 25 % besmet, meteen lucrin en casodex of bicalutimide 1 pil per dag. dit alles heeft nu 10 jaar gewerkt, moet helaas overstappen. ook h[lees meer...]eel lang elke 4 weken APD infuus gehad voor de botten daarna exiva werkte goed maar nieuw middel en daar ik een uitzaaiing in rechterbovenbeen had werd dat ook bestraald, is 2 jaar geleden doormidden geknapt en loop nu al 2 j. hinkelend door het leven, het is heel wat, maar wat brengt de toekomst?? Opvliegers na lang gebruik word het minder, niet of geen koffie en alcohol, veel brokolie en gezonde groente, helaas geen erecties meer, ge deze week over naar andere spuit omdat de testosteron oploopt en die voedt de kanker.

03-10-2017 | Man | 70
Prostaatkanker
Zwaar uitgezaaide en kwaadaardige prostaatkanker. Met Gleason 9 en PSA> 100 is na 4 maal inspuiten mijn PSA gedaald naar 10 binnen 1 jaar tijd. Mogelijk daalt deze nog door. Hierdoor zijn mijn tumoren geslonken. Er kan zelfs een blaasafsluitende tumor, waardoor suprapubische katheter noodzaak, worden opengemaakt en verruimd. Als dit zo blijft, kan ik mogelijk zelfs nog 3 j[lees meer...]aar verder leven. Dit middel is geweldig! We gaan zelfs proberen om nu al ZONDER INGRIJPEN het zelfstandig plassen weer aanleren. Mocht het PSA toch oplopen, dan kunnen er nog andere hormonen bij. Ik kreeg te horen, dat zelfs die blaashals tumor de plas doorlaat nu mogelijk maakt. Moet worden geoefend. Door dit middel wordt mijn overlijden, dat snel zou komen, uitgesteld met 3-5 jaar. Dat is heel veel tijd als je krijgt te horen: u geneest niet en alles gaat erg snel, grilige ziekte! Regel je euthanasie maar vast. En u gaat dood met Oudjaar 2016. Nee dus! Met dodelijke kanker, niet te genezen!, kan ik nog in theorie zo,n 4 jaar leven. Ik leef dus gewoon verder. Dat had niemand gedacht en ikzelf ook niet.

27-10-2015 | Man | 69
Prostaatkanker
In aanvang ging het 6 maanden goed, de voorgestelde bijwerkingen: Borstvorming, opvliegers, baardverlies, emotioneler en dergelijke, vielen reuze mee. De bijwerkingen waar geen melding van was gemaakt, waren ernstiger: spier- en gewrichtsaandoeningen, nekklachten, oorsuizingen, tarwe-intolerantie dat leek op copd. De gewrichts- en spierpijnen werden door prednison opgelos[lees meer...]t, de tarweintolerantie en oorsuizingen zijn gebleven. Ik vermoed dat mijn lichaam flink protesteerde. Ik ben dan ook voortijdig gestopt met de injecties, helaas. Nu 4 jaar na de laatste injectie, is de kanker weer terug.

27-07-2015 | Man | 68
leuproreline (30mg)
Prostaatkanker
december '13 uitslag bloedonderzoek ( i.v.m. liesoperatie): PSA 56. Nader onderzoek (MRI, botscan etc.): uitzaaiingen in het onderlichaam (niet in de botten). Lymfklieren uit de onderbuik verwijderd, eerste maand hormoontabletten, vanaf 18 maart 2014 zesmaandelijkse Lucrin (hormoon)-injecties. PSA-waarde deze week: 0,3! Ik ben dagelijks vijf kwartier in de sportschool (om [lees meer...]spierverlies tegen te gaan), eet weinig koolhydraten (om groei van buikspek af te remmen) en voel me fysiek uitstekend. Af en toe lichte opvliegers, wel iets vaker hoofdpijn, maar .... ik leef!

17-04-2015 | Man | 63
Prostaatkanker
Na 3 jaar lang elke 3 maanden depot injectie, vandaag de laatste. De bijwerkingen zijn niet misselijk. Ze komen en gaan, de ene periode heftiger dan de andere. Vooral naar het einde van de therapie toe, merkte ik sterkere toename van vermoeidheid en pijnlijke botten en spieren. De grootste moeilijkheid die ik had, was eigenlijk het accepteren dat ik heel snel (lichamelijk)[lees meer...] aan 't veranderen/verouderen was; geen uithoudingsvermogen meer. Heb wel fulltime kunnen blijven werken, maar moest regelmatig, zeker naar het einde toe, voor een paar dagen de handdoek in de ring gooien. Het is geen kattenpis, maar hou voor ogen dat je 't voor "een goed doel" doet.

18-03-2015 | Man | 73
Prostaatkanker
Er moet worden vertelt wat de nadelen zullen zijn en niet de kans daarop want het is in principe zo dat je alle nadelen krijgt en soms de kans hebt dat het wat gunstiger uitvalt bij enkele patienten, nu verwacht je er teveel van en krijg je het te verwerken dat het dan nog twee jaar door gaat.

12-02-2015 | Man | 68
Prostaatkanker
Heb in december 2014 mijn tweede injectie gehad. Vanaf januari heel veel bijwerkingen. Het dagelijks leven wordt daar erg door beinvloed.

14-09-2010 | Man

17-04-2022 | Vrouw | 27

22-03-2022 | Vrouw | 35
Endometriose
Na 4 x hebben geopereerd heb ik spuiten gekregen Hoe langer gebruikt heb ik nergens meer last van en kan alles weer doen Zonder kan ik niet werken enz ontsteking zit bij mij bij de navel elk x na operatie kwam het terug Wauw het help echt goed moet wel melk producten eten en drinken met vitamine D 😌 Je wordt niet meer maandelijks problemen Volgende stap is [lees meer...]eistokken er uit halen dan proberen zonder medicatie 😇 Geen probleem kan alles weer doen!

15-02-2022 | Vrouw | 49
Endometriose
Kamp al zeven jaar met vermoeidheidsklachten, ernstige menstruatie door vleesbomen, vorig jaar conclusie dat ik ernstige endometriose heb, ook de flinke bult in mijn navel is endometriose zeer pijnlijk tijdens de menstruatie. 5 maanden geleden twee keer klaplong gehad. Kijkoperatie in het umc utrecht gehad. Oorzaak endometriose in rechter long. Op het rechter middenrif. Da[lees meer...]ardoor komt tijdens de menstruatie mijn long los te zitten en klapt in. Inmiddels longvlies verwijderd om de long vast te zetten dmv litteken weefsel en een matje op mijn middenrif geniet. En Lucrin spuiten om mijn hormonen plat te leggen, zodat ik hopelijk geen klaplong meer krijg. Tot nu toe geen klaplong meer gehad. De Lucrin is wel heftig qua bijwerkingen. Zie hierboven. Maar voor mijn gevoel niet zoveel keus. Wil ook geen klaplongen meer. Pluspunt is de ernstige menstruatie is weg en door de opvliegers geen koude voeten meer. Maar de bijwerkingen zijn wel heftig. Ga dit gebruiken tot de overgang in mijn lichaam is geweest. Ben nu 49 jaar, dus hopelijk maar 1 of 2 jaar denkt de gynaecoloog.

09-12-2021 | Vrouw | 46
Endometriose
In Mei 2021 begonnen met de Lucrin voor de zware endometriose (niveau 5)die ik al 30 jaar heb. De complexe operatie stond gepland maar moest eerst minimaal 3/6 maanden de lucrin spuiten.(doe ik zelf omdat het zo makkelijk is 1x p/maand). Door de lange wachtlijst moest ik het wat langer spuiten. Doordat ik me zo goed voelde in September heb ik een MRI (December) aangevr[lees meer...]aagd ivm of de operatie nog wel nodig is. De uitslag is dat er 30 % minder endometriose is geconstateerd!! de endometriose is op meerder plekken significant minder geworden. De operatie is in samenspraak met de gynaecologe afgezegd! Ik slik 1x per dag wel Tibolon (Livial) erbij. Ik mag tot dat ik in de overgang ga de Lucrin spuiten. Ik ben nu 46 jaar. Ik hoop meer dames te kunnen overtuigen om dit te gebruiken

25-11-2021 | Vrouw | 43
Endometriose
Ik kreeg lucrin als voorbereiding op mijn OK voor endo op mijn darm. In overleg met gyn gaan gebruiken en het was vooral pijnstillend (hierdoor geen morfine meer nodig) maar de bijwerkingen heb ik als heftig ervaren. Hoofdpijn, geen concentratie, moodswings, opvliegers namen in de loop van de tijd ook steeds meer toe. Na 6e maanddepot kunnen stoppen na de OK. Nu afwachten [lees meer...]hoe lang de naweeën nog zullen doorgaan. Herstel van OK is hierdoor ook moeizaam.

25-09-2021 | Vrouw | 46
Endometriose
Op voorbereiding op een zware gecompliceerde operatie met endometriose, waarbij baarmoeder en eierstokken verwijderd wordt en endometriose in en op mijn darm en blaas. Spuit ik zelf de lucrin. Ik had het altijd steenkoud maar nu heb ik het qua temp. prima. Ik val af maar weet niet of het alleen door de Lucrin komt. Geen opvliegers geen emotie bui zoals bij Zoladex! Vagina[lees meer...]le droogheid maar dat is goed op te lossen. Ik gebruik het nu 4 maanden. Dit is super heb nergens geen last van misschien dat ik hierdoor mijn operatie kan uitstellen tot dat ik in de overgang ga (46 jaar).

21-08-2021 | Vrouw | 30
Endometriose
Om een heel lang verhaal redelijk kort te maken, ben ik nu bijna op de helft van de kuur lucrin ivm endometriose. Het is een kuur van een halfjaar en het is best wel heftig. Eindelijk het menstrueren stop gekregen na heel veel hormonen. En de pijn hebben we kunnen onderdrukken, maar komt soms toch weer te voorschijn ( voornamelijk zere onderrug en onderbuik, wordt ook wa[lees meer...]rm en straalt pijn uit maar niet zo ernstig als voor de lucrin). Dus ja het werkt redelijk goed, maar ben er wel een heel ander mens door. Mn leven staat echt wel op z'n kop, en ook mn baan kwijt. Heb gelukkig super lieve mensen om mij heen, lieve man en een mooie dochter van 3 jaar (wondertje) en veel praten en uithuilen doet mij er doorheen slepen. En bij jezelf maar denken dat deze bijwerkingen ook weer weg gaan na de behandeling. Maar makkelijk is het zeker niet, zit echt vaak met mij zelf in de knoop. Iedereen heel veel sterkte gewenst!

04-01-2021 | Vrouw | 52
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Leeftijd 52 jaar. Start juni 2019. Was nog niet in de overgang en had zeer heftige onregelmatige menstruatie die de kwaliteit van leven enorm beïnvloede. Daarbij ook een vleesboom van 12 cm die niet verwijderd kon worden zonder ook verwijderen van de baarmoeder. Lycrin moest er voor zorgen dat de vleesboom zou krimpen en de menstruatie zou stoppen. Laatste is zeer succesv[lees meer...]ol. Erg blij mee. Vleesboom nu +/- 7 cm . Laatste injectie in oktober gehad. Aankijken of alles zo goed blijft gaan ook zonder lucrin.