tamoxifen

Borstkanker (239 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

17-11-2018 | Vrouw | 63
Borstkanker
In januari 2018 is er bij mij borstkanker ontdekt, gelukkig ziet het er goed uit, 1e graad, hormoon gevoelig, kleine tumor. Ik heb de mamaprint gehad een laag risico van terugkeer, dus borstbesparende operatie gehad en 16 bestralingen. In april begonnen met Tamoxifen, de bijwerkingen waar ik het meeste last van had, waren opvliegers, nachtzweten, stemmingswisselingen... [lees meer...] Maar helaas kwam er 6 november een hele ernstige bijwerking bij... Trombose in mijn been en een dubbele longembolie. Nu dus ook aan de bloedverdunners die ik de komende 2 jaar moet slikken evenals een steunkous die ik ook 2 jaar moet dragen. Ik twijfel of ik door moet gaan met de Tamoxifen. Zie af en toe ook slechter en heb last van een zeurende hoofdpijn...

12-09-2018 | Vrouw | 60

12-06-2018 | Vrouw | 69
tamoxifen (40mg)
Borstkanker
Heb eerst anastrozol geslikt. Was ruim een jaar effectief. Maar lymfeklier in oksel werd steeds onrustiger. Dus overstap op Tamoxifen. Eerste 2 weken voelde ik me goed. Daarna dus de bijwerkingen. En eind mei-begin juni realiseerde ik me dat ik steeds sterker depressief werd. Toen ik echt alles zwart begon te zien ben ik direct gestopt. Nu een week na beeindiging medicat[lees meer...]ie gaat het beter. Ik kan weer wat vanzelfsprekender bewegen en mijn depressie vermindert. Smaak, muziek en mooie dingen komen weer wat beter door.

06-06-2018 | Vrouw | 45
Borstkanker
Ik was heel angstig om te starten met dit medicijn vanwege de lange lijst aan bijwerkingen. Het valt mij 100% mee. Ik menstrueer bijna niet meer (!) en heb geen last meer van PMS. ( en mijn gezin dus ook niet) al met al heel goed te doen voor de komende 5 jaar. Jammer dat ik zo jong in de overgang raak maar als dat alles is!

15-05-2018 | Vrouw | 64
Borstkanker
Neem elke ochtend stipt om 08:00 uur mijn pil in. In het begin zag ik daar tegen op maar ben er nu aangewend. Bij verschijnselen zijn: vergeetachtig: snel moe: erg emotioneel etc etc. Door de Medapp (geweldig app trouwens) vergeet ik nooit om op tijd de pil in te nemen op een vaste tijd gaat er een signaal af dat ik de pil moet innemen en noteer het is de Medapp door de[lees meer...] dag aan te vinken. De app heeft nog meer voordelen je kunt je apotheek opgeven en aantal doosjes nog je hebt. Als de voorraad dan bijna thuis op is krijgt de apotheker een seintje.

31-03-2018 | Vrouw | 60
Borstkanker
Ik ben gestart in januari, dus gebruik het nog maar kort. Na twee weken begonnen de bijwerkingen. Ik nam de tablet om 12 uur in en was twee uren later totaal uit balans, kreeg angstaanvallen en huilbuien. Ik had dat ook toen ik 50 was en heb toen hulp gezocht. Nu neem ik de tablet in voordat ik ga slapen daardoor slaap ik wat minder goed maar merk niet zoveel van de onbal[lees meer...]ans. Wel is mijn conditie ondanks elke dag fitness, erg achteruit gegaan en ben ik nog steeds erg moe. Sinds een dag krijg ik zwarte vlekken in mijn linker oog en is mijn linkeroog regelmatig geïrriteerd. Verder is gewichtstoename een minder prettige bijwerking.

04-03-2018 | Vrouw | 50
Borstkanker
Borstkanker in vroeg stadium, geopereerd, bestraling en nu tamoxifen. Zag er erg tegenop door alle verhalen. Weinig problemen. Wat stijfheid en droge mond, maar veel bewegen en veel drinken helpt prima. Nog gewoon ongesteld. Goed te doen.

16-12-2017 | Vrouw | 53
tamoxifen (40mg)
Borstkanker
Tamoxfen vind ik een fijn middel, de bijwerkingen waren goed te onderdrukken. Het maakte me wel tam, dus ik was niet meer zo spontaan enzo

12-12-2017 | Vrouw | 61
Borstkanker
Ik heb er alleen slechte ervaringen mee. In overleg met mijn oncoloog ben ik er nu 2 weken mee gestopt. Ik heb mijn leven weer terug en wat belangrijker is dat ik het niet meer benauwd heb. Ik mis een halve long door eerdere longkanker. Ik ga volgende week naar mijn oncoloog om te bespreken hoe het verder moet.

03-11-2017 | Vrouw | 41
Borstkanker
Sinds 2010 hormoonkuur zoladex en tamoxifen. Zoladex december 2016 gestopt. Menstruatie hoorde weer terug te komen volgens specialist. Maar na bijna een jaar gebeurd er niks. Volgens bloedonderzoek kan het wel volgens hormoonspiegel. Nu weer last van opvliegers, pijnlijke borst, mopperen, vervelend moe, emotioneel. Lees dat tamoxifen je ook kunstmatig in overgang houd, [lees meer...]dus snap ik er niks van dat ze zeggen dat alles weer op gang moet komen. Wie heeft hier ervaring mee??

24-10-2017 | Vrouw | 50
Borstkanker
Last van opvliegers,hartkloppingen,slecht slapen extreme krampen in de benen en stijve gewrichten.... Tevens heel erg moe! De hele dag trillingen op mijn linkeroog.

17-10-2017 | Vrouw | 51
Borstkanker
Sinds oktober gebruik ik dit medicijn. In het begin geen bijwerkingen maar nu ... opvliegers, spierpijn, emotioneel, benauwdheid, vergeetachtig en moe. Of het effectief is zal moeten blijken. Eigenlijk geen idee of dit nog door de behandelingen of de Tamoxifen komt. Morgen maar even naar de huisarts.

09-10-2017 | Vrouw | 52
Borstkanker
Op wat stijve gewichten na (maar die had ik ook al toen ik in de overgang kwam), geen enkel probleem gehad met dit medicijn.

09-10-2017 | Vrouw | 68
tamoxifen (10mg)

29-09-2017 | Vrouw | 67
Borstkanker
stijve gewrichten, veel pijn bij lopen, vooral de trap. Fitheid neemt af.

25-09-2017 | Vrouw | 51
Borstkanker
In november 2012 gestart met tamoxifen. In het begin veel last van opvliegers, heeft ongeveer een half jaar geduurd, toen ging dat stukken beter. Wel al heel snel last van gewichtstoename. Na 1 jaar geprobeerd om over te stappen op anastrozol. Toen heel veel last van stijve spieren en gewrichten. Exemestaan geprobeerd, klachten bleven. Toen weer terug naar 20 mg tamoxifen.[lees meer...] Nu bijna 5 jaar verder en mag bijna stoppen. Borstkanker is weggebleven, gelukkig. Ik heb tussendoor nog wel eens tabletten van een ander merk geslikt en daar kreeg ik veel last van oorsuizen van. Daarom in overleg met de apotheker altijd hetzelfde merk kunnen gebruiken.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum