Ervaringen met Tamoxifen

tamoxifen

artritis in veel gewrichten die beweegt depressie

Borstkanker (247 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

17-04-2014 | Vrouw | 50
Borstkanker
In juli 2013 borstbesparende operatie gehad, daarna 28x bestraald, en nog 8 chemo's . 2 wkn na laatste chemo met Tamoxifen gestart ( voor 5 jaar) Heb vanaf het begin al veel bijwerkingen. Zeer pijnlijke botten, gewrichten en spieren, m'n ogen gaan nog steeds achteruit, veel concentratie problemen, erg moe. Sinds een half jaar Arcoxia pijnstillers gekregen en dat helpt rede[lees meer...]lijk goed voor de pijn, zonder kan ik niet functioneren. En wat ik ook heel erg vind is dat ik 10 kilo bent aangekomen. Heb me voor genomen als ik eind van het jaar nog meer gegroeid ben dat ik overweeg om er mee te stoppen.

10-04-2014 | Vrouw | 51
Borstkanker
In augustus een borstbesparende operatie gehad met daarna 28 bestralingen. Nu nog 5 jaar hormoontherapie , slik 1x per dag tamoxifen. Mijn diagnose was zeer gunstig geen uitzaaiingen en een tumor van 1,8 cm. De mammaprint gaf aan dat ik tot de laag risico groep behoorde. Van de tamoxifen heb ik veel last van bijwerkingen. Moe, stijf en down. Soms twijfel ik om te stoppen, [lees meer...]maar wat is wijsheid? Zo nog 4 jaar lang door te moeten gaan, is ook om moedeloos van te worden. Wie herkent dit en heeft wel de stap durven zetten om te stoppen?

04-02-2014 | Vrouw | 60
Borstkanker
Voordat ik dit medicijn ging gebruiken, zat ik al niet positief in mijn vel. Na 15 jaar teruggekeerde borstkanker; een borst geamputeerd en de volgende moet nog volgen. Zat inmiddels in een uitgebluste relatie na 39 jaar huwelijk. Daarnaast heb ik twee schoondochters, waarmee de relatie niet warm is, terwijl mijn relatie met mijn zonen altijd heel hecht is geweest. Kortom,[lees meer...] niet de meest positieve perspectieven. Financiën (of liever gezegd gebrek hieraan) staan mij niet toe uit mijn relatie te stappen. De effecten van de tabletten hieraan toegevoegd, voelde ik me bijna suïcidaal depressief.

30-01-2014 | Vrouw | 56

19-01-2014 | Vrouw | 52
Borstkanker
halverwege 2011 geopereerd geweest van BK. Was toen 49. lymferuiming, waarbij 1 klier besmet was. Viel dus wel mee. na 6x chemo aan de slag met tamox. Kon niet op mijn voeten staan, vanwege zenuwuiteinde ellende, dat herstelt superlangzaam (of helemaal niet), maar dat was nog een restklacht van de chemo. wat tamox betreft. wel dunner haar, giga veel opvliegers (giga hinder[lees meer...]lijk) en was snel geirriteerd. Maar kan ook van (sowieso kunstmatige overgang komen). Al met al geen superblij verhaal maar ook niet dieptriest. Binnenkort over op Arimidex. Ik zal wel zien.

07-01-2014 | Vrouw | 56
tamoxifen (10mg)
Borstkanker
Ik heb van tamoxifen ook bijwerkingen. De reden dat ik moest stoppen zijn er twee. Ik had veel bloedverlies en kreeg een verdikking in mijn baarmoeder, was gelukkig niet kwaadaardig, maar moest toen wel meteen stoppen met inname van de tamoxifen. Door bloedonderzoek bleek ik ook niet meer in de overgang te zijn en ben toen overgestapt op de Anastrozol Accord.

21-12-2013 | Vrouw | 56
Borstkanker
ik mocht even 1 maand stoppen om te kijken of de klachten minder werden, maar helaas. Ik ben daarna weer begonnen met Tamoxifen 20mg. Pijn in been, moeheid, vergeet dingen, ogen worden wat slechter.

19-11-2013 | Vrouw | 49
Borstkanker
Januari 2011 borstsparende operatie gehad, eind april 2011 eierstokken verwijderd en in mei 2011 begonnen met tamoxifen. Bijwerkingen voor mij: slecht slapen , heel veel last van opvliegers, gewichtstoename voornamelijk in mijn buik, momenteel pijnlijke gewrichten, concentratie problemen en moe.

04-11-2013 | Vrouw | 43
Borstkanker
het is alweer een tijdje geleden, maar toch wil ik melden wat eventuele bijwerkingen kunnen zijn van het gebruik van Tamoxifen. Ik was 34 toen er borstkanker met uitzaaiingen in de lymfeklieren werd geconstateerd. Na chemo, amputatie, bestraling begon ik met Tamoxifen. Ik ben nu 43, heb vanaf mijn 35ste tot mijn 40ste dit medicijn moeten slikken met als gevolg dat ik op [lees meer...]mijn 40ste een herseninfarct heb gekregen door gebruik van tamoxifen. Ik ben er gelukkig goed vanaf gekomen maar na alles wat je al hebt doorgemaakt is dit niet waar je op zit te wachten. Pas dus op met te lang slikken van tamoxifen! naast de andere ongemakken van dit medicijn kan dit dus ook nog gebeuren.

24-10-2013 | Vrouw | 68
Borstkanker
Na borstamputatie en chemo's in 2011 gebruik ik Tamoxifen 20mg 1x daags. voor een periode van 5 jaar. Ik ervaar de volgende bijwerkingen; Overdag en s'nachts opvliegers, haar wordt fijner en dunner, gewicht toename, pijnlijke gewrichten. vooral handen, voeten en heupen. Oogklachten branden en tranen, concentratie problemen. Sinds kort maagdarm ongemak, krampen en soms d[lees meer...]iarree, snelle veroudering van huid. Slechte nagels maar dat kan nog een overblijfsel van de chemo zijn. Wel ervaar ik door minder/of helemaal geen vlees en suikers te gebruiken de opvliegers afgenomen zijn!!

16-10-2013 | Vrouw | 40
Borstkanker
Ik slik nu twee en een halve maand tamoxifen. In het begin waren mijn opvliegers (die ik al kende sinds de chemotherapie) best hevig en storend. Na een paar weken werd dit al minder. Ik heb ze nu nog steeds, maar niet meer zo hevig, ik kan ze goed hanteren en het stoort me nauwelijks in mijn dagelijks functioneren. Ik heb regelmatig een lichte gewrichtspijn in beide sc[lees meer...]houders, maar ook hier valt goed mee te leven. Geen stemmingswisselingen, ben nog steeds even vrolijk sinds de laatste chemo uit mijn lijf is. Ook geen enkele gewichtstoename, maar ik sport wel regelmatig intensief en ben een stuk gezonder gaan leven (o.a. minder suiker, minder brood). Som s is mijn zicht ineens wat wazig of slechter, ik geloof dat dat wel van de tamoxifen komt, maar het gaat ook steeds weer weg. Ten slotte: libido heeft een knauw gekregen, en droge slijmvliezen (dus ook vaak droge ogen). Ik kan het allemaal wel aan, en doe er zelf ook wel wat voor om me goed te blijven voelen.

09-10-2013 | Vrouw | 45
Borstkanker
Slik tamoxifen nu ruim 2 jaar, na borstamputatie. In het begin vooral duidelijk toegenomen vermoeidheid en pijn in gewrichten. Het went en is even wat rustiger geweest. Toch nu toenemende klachten na 1.5jr. Ik heb oogproblemen gehad, beginnende staar, en loslatend netvlies. Nu toenemende pijn in handen en vingers, pijn in voeten en rug. Nu overgangsverschijnselen, somber[lees meer...]heid en weer die enorme vermoeidheid. Ik eet gezond maar merk dat ik meer maagklachten krijg. Lastig om werk, kind en bijwerkingen soms te combineren. Ben soms zo ontzettend moe....maar durf niet te stoppen want wat is alternatief?

23-09-2013 | Vrouw | 55

12-09-2013 | Vrouw | 46
Borstkanker
Nou, ik lees een hoop overeenkomsten. Ik slik nu 1 jaar tamoxifen en ik moet zeggen dat de bijwerkingen helaas niet minder worden. Ik heb beide borsten moeten laten amputeren, lymfe uitzaaiingen links, bestraling en chemo gehad. Wat ik van de chemo over heb gehouden, wat de overgang met zich meeneemt, prednison aangericht heeft en wanneer de tamoxifen zijn werking is begon[lees meer...]nen weet ik niet echt maar het is een lijst : opvliegers, stemmingswisselingen, stijfheid, vaginale droogte, gewichtstoename, geheugenverlies, onverschilligheid, veel willen maar weinig daadwerkelijk doen en nog veel meer ongemakkelijkheden. Maar ...... Alles is beter als kanker!!! Hier kan ik 100 mee worden, dus klaag ik niet (heel soms stiekem in mezelf) en hou ik me vast aan wat de chirurg tegen me zei : je hebt zoveel geld gekost, we laten je nu niet meer dood gaan!! I

27-08-2013 | Vrouw | 68
tamoxifen
Sinds 29 mei. 2012 gebruik ik tamoxifen , dit na mijn borstkanker. aanvankelijk ging het wel goed. Toen kreeg ik 90 dagen geleden een goedkoper middel van deze variant, het zou hetzelfde zijn.... Te lang heb ik gewacht met klagen. Ik kreeg een dikke maag mijn haren vielen opnieuw weer uit ook mijn wimpers gingen er aan. Elke ochtend misselijk. Totdat ik weer plukken haa[lees meer...]r in mijn bed vond, ik was echt in paniek en ben gaan bellen met mijn artsen. Kreeg gelijk mijn "oude" medicijn terug van fabr. Sandoz. Twee dagen later was mijn misselijkheid weer over, nu maar hopen dat mijn haren weer wat bijkomen, het is erg dun met kale plekken, help. Waarom experiment eren met zo' n belangrijk medicijn, ongelofelijk , of het al niet erg genoeg is allemaal.

08-08-2013 | Vrouw | 58
tamoxifen (20mg)
heb geen leuke ervaringen met tamoxyfen erg moe stemmingswisselingen en er komt weinig uit m'n handen mijn gebid is aangetast m'n hoofd wil te veel en er komt niks uit geen energie om wat dan ook te doen en dames deze medicijn maakt je hitzig wat voor je partner niet altijd leuk is. veel groetjes en doe er jullie voordeel mee. Ineke.