Ervaringen met Omeprazol

omeprazol

pijn in de onderbuik pijn op de borst

Maagzuur (brandend) (158 meningen)
Maagzuur (129 meningen)
Maagklachten (85 meningen)
Middenrifsbreuk (46 meningen)
Reflux (35 meningen)
Maagzweer (23 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (8 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

05-07-2023 | Vrouw | 80
Maagbeschermer
Ik krijg al na vele maag en darm onderzoeken om de 3 maanden een ijzerinfuus en lees in de bij sluiter van de Omeprasol dat je lichaam te weinig ijzer en Vitm. B 12 enz. opneemt bij langdurig gebruik , wat ik dus al jaren slik , maar de MDL arts geloofd mij niet ????? ik weet het gewoon wel zeker .

05-07-2023 | Vrouw | 80
Maagbeschermer
Sandoz word niet meer gemaakt volgens mijn Centraal apotheek in Haarlem , ook ik kreeg vandaag een onbekend ander middel dus ben benieuwd wat dit nu weer gaat worden ...pfff wat vervelend steeds weer een ander merk ...te erg allemaal !!!

10-07-2017 | Man | 71
Maagbeschermer
Overgestapt naar Esomeprazol caps.

19-04-2017 | Man | 71

14-04-2016 | Vrouw | 71
Maagbeschermer
omeprazol is voor mij een goede maagbescherming geweest, zonder bijwerkingen. Ik kreeg laatst Pantoprazol. Ik kreeg maagpijn en huiduitslag.

24-07-2023 | Vrouw | 70
omeprazol (10mg)
Maagbeschermer
Sandos maandje geleden gekregen daar reageerde ik slecht op…van omeprazol Focus Farma nagenoeg geen klachten

23-04-2019 | Man | 70
Maagbeschermer
Bijwerkingen zoals schimmelinfecties, gist-infectie op de huid,

12-02-2017 | Man | 70
omeprazol (10mg)

15-06-2018 | Vrouw | 69

12-08-2019 | Vrouw | 66
Maagbeschermer
Ik lees dat iemand anders Sandoz niet meer kreeg van de apotheek. Ik had ooit ook zo iets, wilde absoluut mijn oude merk medicijnen. Die zou ik dan zelf moeten betalen volgens de apotheek. Dat vond ik prima en Ik ging ging akkoord....hoefde nooit te betalen dus houd vol !! en eis je oude merk ook al zeggen ze dat het de zelfde werkzame stoffen heeft.

01-06-2016 | Vrouw | 66
Maagbeschermer
maagzuurremmers gekregen i.v.m. refluxklachten. Erg tevreden over het gebruik alhoewel je wel op je voeding moet letten. Te vette voeding is 1 capsule omeprazol niet altijd voldoende.

11-09-2019 | Man | 65
Maagbeschermer
ik kreeg maag - darmproblemen. werd duizelig, nare dromen, slecht slapen. na verhoging dosis werd het nog erger. Nu gestopt en het wordt beter

25-11-2016 | Vrouw | 64
Maagbeschermer
Voor mij geen omeprazol meer vanwege vervelende bijwerkingen en het niet geheel oplossen van het maagzuurprobleem. Het gebruik van omeprazol is in vele gevallen slechts symptoombestrijding. Het bleek (na maagonderzoek) dat ik deze medicatie niet nodig had maar op een andere manier van mijn maagzuurklachten af kon komen. Ik had niet een teveel aan maagzuur maar eerder te we[lees meer...]inig.. Sinds enige weken neem ik 2x per dag een glas water gemengd met een eetlepel Appelciderazijn en gebruik een glas voor de lunch en een glas voor het avondeten. Tijdens het drinken gebruik ik een rietje omdat de appelciderazijn het gebit kan aantasten wegens de zuurgraad van het product. Ik voel me nu veel beter en ben verlost van hinderlijke maagklachten en onnodige kosten. Bovengenoemd product is te koop bij een Ecoplaza/natuurwinkel of een reformwinkel. Mogelijk ook bij de betere supermarkt. Let op: Bij eventueel gebruik uitsluitend een gefermenteerd product nemen en geen gewone tafelazijn! Ik heb hierin niet op eigen houtje gehandeld maar in overleg met de MDL arts en huisarts besproken.

29-10-2023 | Vrouw | 62
Maagbeschermer
Ik gebruik het al jaren, (omeprazol 40mg) kreeg ze van cardioloog, nu echter in eens kreeg ik anderen, kleiner andere kleur, zou het zelfde zijn… nu buikpijn en hoofdpijn… Ik wil gewoon mijn eigen voorgeschreven medicijnen, weer terug, waarom wat anders, en wie bepaalt dat? Wat moet ik doen?

25-12-2016 | Vrouw | 61
Maagbeschermer
ik moest eerst omeprazol gebruiken van de huisarts, maar had nog erg veel klachten. na een onderzoek kreeg ik pantoprazol voorgeschreven

29-03-2022 | Vrouw | 58
Maagbeschermer
Ik slik omeprazol al 2 jaar en kom er nu pas achter dat ik zieker word,bij mij word het gebruikt als maagbeschermer. Ik heb veel klachten zoals krampen in mijn voeten,onverklaarbare zweren over mijn lichaam oorzuisen misselijk vooral in de avond mijn been slaapt en dat merk je niet opgezwollen vingers hoofdpijn jeuk. Ik kwam toevallig op deze pagina. Ik moet nog naar de[lees meer...] internist om mij te onderzoeken omdat ik nu al haaruitval heb ik durf het niet te kammen alle slechte bijwerkingen heb ik. Ook wat de mensen schrijven hier waar ik echt van schrik omdat ik alles heb wat er geschreven staat. Sins een korte tijd ook mijn haar het laat gewoon los bij het haarzakje ik hoor het gewoon kraken bij de zijkant waar het haar loslaat. Nooit gedacht dat dit middel zoveel bijwerkingen heeft. Ik zoek nou al 2 jaar waar mijn klachten van komen ik kan in de morgen nog niet gelijk opstaan omdat ik eerst moet voelen of mijn been slaapt anders rol ik zo van het bed af. Ik ben zo ook van de bank gevallen en kneusde 2 ribben ik viel namelijk tegen mijn koffietafel op,dit is echt een akelig gevoel. Het oorzuisen word er gek van ik hoop als ik stop dat ik weer mezelf ben. Ik heb wel een tip voor degene wat last hebben van zuurbranden op opstoten maagzuur, Ik heb een pakje zuiveringzout ( maagzout ) 1 theelepeltje maagzout met een glas water Doet wonderen voor mijn maag,je moet wel het maagzout eerst lepeltje zout in je mond en dan met gelijk een glas water drinken je merkt het gelijk dat het zuurbranden weg is.