Omeprazol

omeprazol

Bij  MaagzweerX

Maagzuur (brandend) (140 meningen)
Maagzuur (115 meningen)
Maagklachten (73 meningen)
Middenrifsbreuk (36 meningen)
Maagbeschermer (22 meningen)
Reflux (20 meningen)
Maagontsteking (14 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

22-08-2017

Maagzweer

Het was effectief in de genezing van de 20 kleine zweertjes, maar de oorzaak werd niet weggenomen. Pas toen ik speciaal water ging drinken (ERW) kon ik stoppen met de laatste omeprazol 10. Maar na 3 jaar nog steeds de oorsuizingen. Bij meerdere mensen deze bijwerking gezien. Nu proberen alle tekorten aan te vullen.
10-05-2016

Maagzweer

Ik slik mijn halve leven al maagzuurremmers, omdat ik door een verslaterde voedselvergiftiging een dertiental maag en slokdarmzweertjes heb opgelopen. Mijn voormalige huisarts dacht dit zelf op te kunnen lossen, maar uiteindelijk na anderhalf jaar een doorverwijzing naar een internist. Je bent jong en je huisarts heeft gelijk, dus slik je eerst bijna 2 jaar Zantax samen me[lees meer...]t Rennies. Na gezien te zijn door de internist andere medicijnen gekregen Losec en later omdat het goedkoper was Omeprazol. Mijn internist heeft mij weer terug verwezen na mijn huisarts en nu slik ik Omeprazal al ruim 25 jaar. Omeprazol 20 mg. Inderdaad wat bijwerkingen, maar dat voor lief genomen. Een aantal nachten rechtop zitten gecombineerd met Rennies en melk drinken is erger denk ik maar. Mijn grootse probleem, waarvan ik sterk het vermoeden heb dat het aan de Omeprazol ligt maar niet kan waarmaken, is dat ik een gigantische gewichtstoename heb sinds ik Omepral gebruik. Eerder woog ik 82 kg met een lengte van 1.86 m, lijkt mij dit keurig. Weeg ik nu 118 kg, ik sport ca. 3 a 4 keer 11,, 5 uur per week intensief en weet daarmee mijn gewicht op peil te houden, stop ik met sporten dan merk ik dat de kilo's eraan komen. Nu heb ik geprobeerd te stoppen met de Omeprazol, maar helaas moest ik dit bekopen met een hevige maagzuuraanval, waardoor ik een extra capsule inneem met gevolg meerdere bijwerkingen.
17-11-2015

Maagzweer

Moest hier aan, omdat ik vermoedelijk een maagzweer heb. Kreeg er meer zuurbranden van dan ik al had en moest constant hikken. Erger was de vermoeidheid en de constante koppijn. Van 20 mg was ik helemaal stuk, van 40mg (de eerste dag moest ik een dubbele dosis) werd ik zo moe dat ik alleen nog maar op de bank kon liggen, en elke beweging kostte teveel moeite. Zelfs mijn ar[lees meer...]m opheffen was zwaar. Kreeg er heel donkere urine van, en moest ineens 2x zoveel drinken om nog hydrated te blijven. Als het effe kan nooit weer...
16-10-2014

Maagzweer

Nadat er bloed in de ontlasting is waargenomen is men verder gaan onderzoeken, pas na een jaar kwamen ze erachter dat het van mijn maag kwam ! Vanaf die tijd , nu ongeveer 10 jaar , dit middel ingenomen. Werkt perfect. Weinig tot geen bijwerkingen. Onregelmatig jeuk aan mijn onderbenen, maar weet niet of het hier vandaan komt.
05-02-2014

Maagzweer

Omeprazol werkt bij mij nauwelijks tot niet. Eerst slikte ik dit middel ter preventie chronisch, dit i.v.m. andere medicatie. Later kreeg ik een maagzweer waarbij (ik en behandelend arts) echt geen idee heb(ben) hoe ik eraan kom en het is niet de bekende bacterie die een maagzweer veroorzaakt heeft en ibuprofen e.d. gebruik ik niet. Op z'n minst is dit vreemd? Omeprazol h[lees meer...]ielp in deze behandeling van de maagzweer helemaal niks. Ik ben ontevreden over dit product. Bijwerkingen had ik nauwelijks, was alleen wat slaperiger dan normaal. Dus dat was oké. Gebruik nu Nexium (de echte, niet generiek/ stofnaam) en ik merk nu pas echt hoe effectief de maagbeschermer is.
14-01-2014

Maagzweer

Sinds een paar weken heb ik veel pijn in mijn buik 's nachts. DAt werd steeds erger en naar de huisarts gegaan. Omeprazol 40 mg voorgeschreven voor de nacht. Het lijkt alsof het daarmee veel erger wordt. Ik krijg last van een heel brandend gevoel in mijn maag. Als het zoutzuur zo wordt losgelaten. Daarna misselijk en duizelig. Vannacht heb ik toen nog 10 mg extra genomen m[lees meer...]et als resultaat dat ik later iom 0200u n de nacht helemaal misselijk en duizelig werd! Huisarts post gebeld. Die zeiden nog een omeprazol van 10 mg en paracetamol innemen. Toen leek ik helemaal in vuur te staan. UIteindelijk zakte de pijn wat. Om 0600u werd ik toch weer wakker van de pijn. Weer omeprazol 10 mg ingenomen. WEer heel ziek en misselijk en zuurbranden. Naar de huisarts. Huisarts verdubbelde de dosering naar twee keer 80 mg. Omdat ik er 's nachts al 30 mg extra had genomen vanmorgen 10 mg weer genomen. MEt hetzelfde verhaal. Ik twijfelde nog aan mezelf. Maar nu ik al deze verhalen lees denk ik toch dat de klachten door de omeprazol komen. Van de regen in de drup. Heb ook antagel gekregen. Hopelijk helpt dat beter.
18-08-2013

03-03-2013

Maagzweer

dor de maagverkleining en maagzuur

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum