omeprazol

Maagbeschermer (25 meningen)
Reflux (23 meningen)
Maagzweer (17 meningen)
Maagontsteking (14 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

22-10-2019 | Man | 61
Maagzuur (brandend)
Ik heb ruim twee jaar omeprazol gebruikt tegen brandend maagzuur en zuur oprispingen, werkt perfect. Eerste jaar 1x dag 20mg, daarna 1x 20mg om de dag. Maar door veel bijwerkingen ben ik een maand geleden mee gestopt. En ja hoor, weer na elke maaltijd die vervelende brandende maagzuur terug. Ik probeer nu van alles en nog wat, behalve medicijnen. Maar jammer genoeg n[lees meer...]og geen resultaat.... Wel en gelukkig maar geen bijwerkingen meer.

14-02-2018 | Man | 67
perfecte ervaring

27-01-2018 | Man | 57
Maagzuur (brandend)
Na enkele maanden geregeld maagzuur aanvallen te hebben gehad na vet eten en/of alcohol en/of te grote porties ben ik sinds n week aan de Nexium, onder andere vanwege de ervaringen op dit forum. Ik kreeg namelijk het idee dat er wat schade in mn maag zat, wat niet goed herstelde door teveel zuur. Kreeg het zuur dan alleen weg met natriumbicarbonaat, maar dat werkte dan m[lees meer...]aar kort. En wat n supermiddel zeg ! Ik gebruik slechts n halve pil per dag (20 mg) en alle zuurscheuten meteen de eerste dag al helemaal weg, en ook geheel geen bijwerkingen. Ik geef mn maag nog n extra week rust met deze pillen, eet dan ook wat kleinere porties, en probeer dan weer af te bouwen. Kijken of ik dan weer zonder pillen kan.

06-10-2017 | Man | 52
omeprazol (10mg)
Maagzuur (brandend)
Soms als ik te veel eet of te laat alcohol drink krijg ik last van maagzuur. Ik neem dan een Omeprazol met een rennie, en kan d nacht door zonder wakker te worden van brandend maagzuur

11-05-2017 | Man | 58
Maagzuur (brandend)
Neem sinds een half jaar Omeprazol. Eén capsule van 20 mg om de twee dagen. Nam vroeger bijna elke dag Gaviscon tablet. Maagzuur klachten volledig verdwenen. Nog geen bijwerkingen ondervonden. Buiten iets gewichtstoename. Maar dat komt niet door het medicijn zelf maar door het feit dat ik nu meer goesting heb om te eten. Voordien meed ik vooral zoetigheden omdat dit gegara[lees meer...]ndeerd maagzuur opleverde. Mijn leven is veranderd met Omeprazol !

23-04-2017 | Man | 60
omeprazol (10mg)
Maagzuur (brandend)
Nadat mijn maagklepje defect was geworden, jarenlang Rennies gebruikt voor slapengaan. Dit hielp niet meer. Na ong een half jaar maagzuur branden nachts omeprazol gaan gebruiken. Vanaf dat moment nooit geen last meer gehad. Wel af en toe proberen te minderen, maar dan begon maagzuur branden weer. Geen bijwerkingen.

15-04-2017 | Vrouw | 64
omeprazol (40mg)
Maagzuur (brandend)
na bestraling ernstige maagzuur klachten (reflux). Door de huisarts omeprazol voor geschreven. gebruik dit middel nu ruim 2 jaar en heb geen maagzuur klachten meer.

14-04-2017 | Man | 51
Maagzuur (brandend)
Gebruik het medicijn al 10 jaar en het werkt goed. Enkele malen getracht te stoppen, maar dat ging niet goed. In het allereerste begin wel enkele bijwerkingen, maar zoals met bijna alle medicijnbijwerkingen, verdwijnen die vanzelf na enkele weken gebruik.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum