omeprazol

Bij  MaagzuurX

Maagzuur (brandend) (149 meningen)
Maagklachten (78 meningen)
Middenrifsbreuk (42 meningen)
Reflux (28 meningen)
Maagbeschermer (26 meningen)
Maagzweer (19 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (7 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

06-02-2022 | Vrouw | 29
Maagzuur
Ook ik heb maagpijn bij omeprazol. Bij (40mg ) kreeg ik hele erge spierpijn tussen mijn schouderbladen tot dat ik stopte, was het weg. Ik neem nu pas een pilletje van 20mg als ik maagzuur heb, niet van te voren. Snachts word ik wakker van de maagpijn (als ik niet genoeg eet) houd het uren aan, een pijnlijk knagend gevoel in de maag. Als ik teveel eet word ik benauwd onder [lees meer...]het eten, slik problemen (kortademig soms) door mijn opgezette buik. Ik vind omeprazol dan wel weer fijn als je heftige darmkrampen hebt. Werkt daar wel prima tegen maar voor de rest.. nee hoef ze niet meer.

15-04-2021 | Vrouw | 62
Maagzuur
Heeft niet veel effekt...

09-12-2015 | Vrouw | 29
omeprazol (40mg)
Maagzuur
Maandag ben ik begonnen met het slikken van de capsules. Ik had een zure smaak in mijn mond, elke dag moest ik wel kokhalzen en heel veel hoesten om het kokhalzen tegen te gaan. Een uur na inname van de capsule viel ik in slaap. Sinds maandag slaap ik al, en het is nu woensdagavond. Overdag kan ik mijn ogen ook niet open houden. Uiteraard kom ik uit bed om te ontbijten en [lees meer...]avondeten, maar vlak daarvoor moet ik alweer mijn nieuwe capsule innemen en beginnen de bijwerkingen weer van voor af aan. Gisteren heb ik er ook hoofdpijn bij gekregen. Ik ben 29 jaar en de laatste keer dat ik hoofdpijn had was in mijn kinderjaren. Het is dat ik nu vakantie heb, maar als ik maandag weer naar mijn werk moet dan kan ik het niet maken om in slaap te vallen. Ik heb geen griep dus het is alleen maar in slaap vallen. De doktersassistente zei aan de telefoon dat het een zeldzame bijwerking is, maar dat ik het nog maar even moet aankijken. Ik vind het maar vreemd dat ik inmiddels niet ben uitgerust van al dat slapen... Ik hoef in principe niet meer te kokhalzen, maar voel mijn maag wel continu borrelen..

10-03-2021 | Man | 69
Maagzuur
Het middel werkt bij mij absoluut niet wat het moet doen.

06-06-2020 | Vrouw | 40

08-03-2020 | Man | 51
Maagzuur
Ik heb bijna een jaar lang omeprazol gebruikt en kreeg er reumatische pijnen in gewrichten van en ik voelde me als een bejaarde oude man. Ik ben zelfs naar ziekenhuis doorverwezen voor reuma onderzoek. Geen reuma. Toen ging ik bijsluiters lezen van medicijnen die ik gebruik en zag bij omeprazol dat deze reden kon zijn voor pijn in gewrichten. In overleg met arts gestopt me[lees meer...]t Omeprazol voor 14 dagen, maar na 3 dagen was ik weer als herboren. M.a.w. Omeprazol was desastreus voor mij. Ik heb nu Esomeprazol en nergens last van.

26-03-2016 | Vrouw | 61
Maagzuur
Nadat ik vanaf 12 januari tot 11 maart deze medicijnen zonder problemen had geslikt, kreeg ik hartritmestoornissen, die snel in frequentie toenamen. Eerst zat er een halve week tussen, toen was het om de dag en al gauw was het iedere dag uren lang en ik kon het alleen met extra flecainide weer onder controle krijgen. Op internet gelezen, dat de opname van magnesium door d[lees meer...]it medicijn bemoeilijkt wordt en hartritmestoornissen kan veroorzaken. Ik ben meteen gestopt met het nemen van dit medicijn en heb ook magnesiumrijk voedsel gegeten zoals cacao, noten en abrikozen. De hartritmestoornissen zijn niet meer terug gekomen.

17-09-2015 | Vrouw | 64
Maagzuur
ik had hevige scheenbeen krampen en in de voet, zeer zeer heftig allemaal. Dit bijna elke avond en een aantal keer per nacht. Totdat de (nieuwe) huisarts aanraadde om met omeprazol te stoppen. Wel langzaam afbouwen. Het resultaat is prima. Ik ga nu over tot maalox.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum