Omeprazol

omeprazol

Bij  MaagzuurX

Maagzuur (brandend) (140 meningen)
Maagklachten (73 meningen)
Middenrifsbreuk (36 meningen)
Maagbeschermer (22 meningen)
Reflux (19 meningen)
Maagzweer (16 meningen)
Maagontsteking (14 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

26-03-2016

Maagzuur

Nadat ik vanaf 12 januari tot 11 maart deze medicijnen zonder problemen had geslikt, kreeg ik hartritmestoornissen, die snel in frequentie toenamen. Eerst zat er een halve week tussen, toen was het om de dag en al gauw was het iedere dag uren lang en ik kon het alleen met extra flecainide weer onder controle krijgen. Op internet gelezen, dat de opname van magnesium door d[lees meer...]it medicijn bemoeilijkt wordt en hartritmestoornissen kan veroorzaken. Ik ben meteen gestopt met het nemen van dit medicijn en heb ook magnesiumrijk voedsel gegeten zoals cacao, noten en abrikozen. De hartritmestoornissen zijn niet meer terug gekomen.
17-09-2015

Maagzuur

ik had hevige scheenbeen krampen en in de voet, zeer zeer heftig allemaal. Dit bijna elke avond en een aantal keer per nacht. Totdat de (nieuwe) huisarts aanraadde om met omeprazol te stoppen. Wel langzaam afbouwen. Het resultaat is prima. Ik ga nu over tot maalox.
09-12-2015

Maagzuur

Maandag ben ik begonnen met het slikken van de capsules. Ik had een zure smaak in mijn mond, elke dag moest ik wel kokhalzen en heel veel hoesten om het kokhalzen tegen te gaan. Een uur na inname van de capsule viel ik in slaap. Sinds maandag slaap ik al, en het is nu woensdagavond. Overdag kan ik mijn ogen ook niet open houden. Uiteraard kom ik uit bed om te ontbijten en [lees meer...]avondeten, maar vlak daarvoor moet ik alweer mijn nieuwe capsule innemen en beginnen de bijwerkingen weer van voor af aan. Gisteren heb ik er ook hoofdpijn bij gekregen. Ik ben 29 jaar en de laatste keer dat ik hoofdpijn had was in mijn kinderjaren. Het is dat ik nu vakantie heb, maar als ik maandag weer naar mijn werk moet dan kan ik het niet maken om in slaap te vallen. Ik heb geen griep dus het is alleen maar in slaap vallen. De doktersassistente zei aan de telefoon dat het een zeldzame bijwerking is, maar dat ik het nog maar even moet aankijken. Ik vind het maar vreemd dat ik inmiddels niet ben uitgerust van al dat slapen... Ik hoef in principe niet meer te kokhalzen, maar voel mijn maag wel continu borrelen..
23-02-2015

Maagzuur

Een half jaar geleden ben ik overgegaan op een dubbele dosis vanwege toenemende pijn op mijn borst door het maagzuur. Maar door deze medicijnen werd ik ernstig vermoeid waardoor ik mijn werk niet meer kon uitvoeren en soms zelfs de zorg voor de kinderen niet aan kon. In het ziekenhuis helemaal doorgelicht maar men heeft niks kunnen vinden. Volgens de artsen kon het niet d[lees meer...]oor het medicijn komen. Nu heb ik 2 weken geleden mijn dosis kunnen halveren en vanaf dat moment is mijn energie weer aan het terug komen!!! (pantoprazol en esomeprasol hadden bij mij ongeveer dezelfde vermoeidheidsklachten) Het is dat ik deze medicatie nodig heb om het zuur/ de pijn onder controle te houden, maar het liefste wil ik ze niet meer slikken!
06-07-2017

Maagzuur

Chronisch maagzuur probleem. Huisarts zeer gemakkelijk omeprazol voorgeschreven, verder geen onderzoek. Op 1 januari 2014 voor een flinke bijholteontsteking een breed spectrum antibiotica gekregen. Vanaf toen van alle problemen af. Altijd onderzoek laten doen bij maagzuurproblemen.
30-03-2016

Maagzuur

Omeprazol bleek niet sterk genoeg om de beschadiging door reflux te genezen. Ook bij een hogere doses van 2 x 20 mg bleek niet voldoende, immers na endoscopisch onderzoek bleek dat circa 2 cm van het onderste deel van de slokdarm geen slokdarmslijmvlies aanwezig was , maar dat een deel was vervangen door maagslijmvlies. Daartussen zat een lacune dat de pijn veroorzaakte, m[lees meer...]et zowel het gebruik van zurige produkten als ook na een reflux.
21-03-2016

Maagzuur

Helpt zeer goed voor maagzuur. Nieuw merk gekregen Omecat (3 maanden geleden), voorheen had ik van Actavis en had ik minder bijwerkingen.
12-09-2014

Maagzuur

Eerst omeprazol van phc voorgeschreven gekregen. Zonder reden kreeg ik ineens omeprazol sandoz. Heftige maagpijn, 4 dagen stoppen en na 10 dagen gebruik weer die heftige maagpijn. Na drie keer dit ervaren te hebben ging ik naar huisarts, die nam geen risico en stuurde me voor maagonderzoek: niets bijzonders te zien. Ik kreeg pantazol voorgeschreven, maar ook daar maagpijn[lees meer...], zij het veel lichter. De apotheek zei phc, inmiddels teva, niet meer te kunnen leveren. Dat bleek niet juist te zijn. Nu voer ik elke drie maanden strijd om toch het juiste produkt geleverd te krijgen, aan de balie bij de apotheek controleer ik de inhoud van het geleverde produkt en het is nu al weer 3 keer fout geweest. Zou dat nou liggen aan die paar centjes?
16-11-2017

14-09-2017

Maagzuur

Slik dit middel nu ruim 19 jaar i.v.m maagzuur klachten en een slecht sluitende maagklep. het medicijn werkt voor mij goed...verder geen klachten meer na gebruik hiervan
01-03-2017

11-06-2016

09-02-2015

Maagzuur

Ik kreeg in eerste instantie omeprazol voorgeschreven door de huisarts. Ik kwam erachter dat het middel pantoprazol voor een habbekrats te koop was bij de Etos. Helaas sinds kort niet meer. Ik heb pantoprazol de laatste jaren dagelijks geslikt zonder problemen, simpelweg omdat het goedkoper was maar omeprazol werkte bij mij net zo goed.
08-05-2019

Maagzuur

Af en toe veel last van overtollig maagzuur, oprispingen e.d. en pijn in de hartstreek. Bij cardioloog werden geen hartafwijkingen vastgesteld. Pijn in de borststreek zou heel goed een gevolg kunnen zijn van juist maagklachten. Omeprazol werkt uitstekend tegen de maagklachten en ook de pijn in de borststreek is verdwenen. Ik gebruik de omeprazol alleen als ik maagklachte[lees meer...]n heb. In verleden was dat 1-2 maandelijks voor een bepaalde periode. Sinds mijn dagelijkse ontbijt van een hap zuurkool en gember/kurkuma/zwarte peper/citroen-thee nauwelijks of geen last meer van de maag. Omeprazol wordt dan ook nog maar incidenteel gebruikt
07-10-2018

Maagzuur

Na slechte ervaring met omecat hielp dit middel me binnen enkele dagen van mijn klachten af
29-12-2017

Maagzuur

Sinds mijn 14e maagzuurklachten en heftige krampen. Steeds mee gesukkeld en veel last van. Door dit medicijn leef ik weer zonder pijn ☺

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum