Ervaringen met Pantoprazol

versuft gebrek aan vitamine D

Maagbeschermer (43 meningen)
Maagzuur (37 meningen)
Maagklachten (34 meningen)
Maagzuur (brandend) (31 meningen)
Reflux (22 meningen)
Middenrifsbreuk (16 meningen)
Maagzweer (10 meningen)
Maagontsteking (10 meningen)
Barrett's slokdarm (9 meningen)
Slokdarmontsteking (4 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

02-01-2019 | Man | 68
pantoprazol (40mg)
Al jaren slik ik Pantoprazole i.v.m. een acute maagzuur probleem en opgezwollen gevoel. Eerst was het door de MDL arts voorgeschreven (± 3 mnd) en daarna werd het gevolgd door de huisarts. Probleem is dat al jaren (sinds 2015), heb ik last van een soort paniekaanvallen/verwardheid symptomen. Eerst was het een paar dagen in de ± drie maanden maar sinds een jaar werd het vee[lees meer...]l meer frequent, tot dat rond midden 2018 de problemen waren om de week aanwezig en dan drie tot vier dagen per week. Eind oktober, de problemen gaven mij ook veel meer last en pijn. Toen heb ik zelf besloten om deze medicijn meteen te stoppen (na het lezen op internet van alle mogelijke bijwerkingen). Meteen na een dag of twee, stopten de problemen. Ik ging ook om het dagelijks te noteren op een agenda, en kon merken dat precies zes en dertig dagen (36) achter elkaar geen enkele symptomen terugkwamen! Toen dacht ik om opnieuw de tabletten te gaan slikken i.v.m. maagzuur (op december 05) en meteen, ± acht uur later kreeg ik de eerste aanval, gevold door nog twee de volgende dag. De aanvallen heb ik tot zaterdag 08 december gehad, daarvoor ben ik meteen gestopt met deze Pantoprazole. Sindsdien, na 23 dagen, weer geen enkele problemen weer gehad. Vandaag ben ik geswitcht naar Ranotidine na een bezoek aan de huisarts.

18-03-2018 | Man | 68
Hartinfarct

06-06-2023 | Man | 67
Maagzuur

26-09-2020 | Vrouw | 67
Reflux
Ongeveer tien jaar geleden heb ik een kuur Pantopac, een cocktail van muugzuurremmer en antibiotica gebruikt. Ik heb daaraan blijvende slapeloosheid overgehouden. Ik gebruik sindsdien medicatie om te kunnen slapen. Terwijl ik een hele goede slaper was. Na vier dagen gebruik van Pantropazol kon ik weer helemaal niet slapen, ondanks de slaapmedicatie. Overgestapt naar and[lees meer...]ere maagzuurremmer.

13-03-2018 | Man | 67
Ademhalingsproblemen

31-08-2020 | Vrouw | 66
Bloedverdunning
Slik het sinds 21 april en merkte de eerste maanden niet veel, maar sinds een paar weken merkte ik steeds meer spierpijn af en toe duizelig enorme droge mond in de nacht en alsmaar meer vermoeidheid. Dacht dat het van de brilique kwam, maar lees nu de bijwerkingen van deze maagzuurremmer en het lampje ging branden en het alarm ging daarbij ook af. Ik stop. Ben bijna 67 ja[lees meer...]ar en ben kennelijk 1 van de mensen, die enorm gevoelig is voor bijwerkingen medicijnen. Ze doen meer kwaad dan goed bij mij. De bril;ique mag gestopt in oktober,omdat ik die maar een half jaar hoefde te slikken vanwege eem stentplaatsing. Vraag me af waarom ik dit middel moet slikken Heb altijd een oersterke maag gehad en over 2 maanden hoef ik enkel nog maar kinderasperine te slikken. Ik eet geen enkel welvaartsvoedsel meer zoals gebak of snoep of andere troep. Gewoon zelf eten klaar maken met veel groenten. Ik stop met deze pil, die me net als de statine 40mg kapot maakte en waar ik ook mee gestopt ben.Ik probeer in oktober nog 1 keer een lage dosis statine van 5 mg en als ik daar ook maar iets van vervelende bijwerking merk gaat die ook de deur uit.Als je zo leven zo slecht word door de bijwerkingen van de medcijnen dan is het dat risico waard om er mee te stoppen. Althans die medicijnen, waar ik ziek van word

19-02-2019 | Man | 66
Bloedverdunning
Na een tia in februari 2015 werd tijdens een hartecho een aneurisma geconstateerd in de aortabocht bij mijn hart. IK kreeg toen o.a. bloeverdunners en bloeddrukverlagers, mocht zo ongeveer niets meer doen. Uiteraard moest ik geopereerd worden aan die aorta. Er werden zoveel mogelijk onderzoeken voor die tijd gedaan. In april ben ik geopereerd en kreeg daarna Xarelto als b[lees meer...]loedverdunner (20 mg) en Sotalol als bloeddrukverlager (aanvankelijk 240 mg per dag, na een jaar terug naar 160 per dag) Verder kreeg is daarbij Pantoprazol als maagbeschermer (40 mg) Al deze medicijnen gebruik ik nog steeds en zal dat ook moeten blijven doen. Pantoprazol geeft bij mij voor geen bijwerkingen. Nu heb ik het onlangs via Santos gekregen dus ik hoop dat er nu niet alsnog bijwerkingen komen. We gaan het afwachten.

28-01-2024 | Vrouw | 65
Maagklachten
Ik had bij het eten van wat drogere producten last en pijnlijk gevoel bi het doorslikken , bij het tweede maagonderzoek bleek mijn slokdarm te zijn beschadigd en als je daar niets aan doet kan het kanker ontwikkelen , bij het begin van het slikken van 1 tablet pantoprazol van 40 mg is het gevoel verdwenen. Heb nog wel geregeld gevoel alsof er een blok beton in mijn maag[lees meer...] zit en boert veel ,winderig bij vlagen en magnesium slikte ik al vanwege krampen , dus weet niet hoe het zou zijn zonder ook slik ik vitaminen D omdat ik al wat ouder ben en ik lees in de bijsluiter dat je botontkalking kunt krijgen .

06-11-2023 | Vrouw | 65
Maagbeschermer
Helaas ontkom ik door de hoeveelheid medicijnen niet aan het slikken van dit medicijn. Bij mij is er al snel een tekort aan magnesium ontstaan waardoor ik er nu elke dag Magnesium-400 van Orthica bij slik. Dit helpt tegen de vooral nachtelijke beenkrampen. Zou handig zijn als de voorschrijver dit erbij vermeldt.

19-04-2022 | Vrouw | 65
Reflux

06-12-2020 | Man | 65
pantoprazol (140mg)
Hartfalen
Effectief en gemakkelijk zelf te injecteren. Geen hinderlijke stijve benen en zo.

30-08-2020 | Man | 65
pantoprazol (20mg)
Refluxziekte, pijn op borst door slokdarmproblemen, voedsel zakt niet

06-04-2020 | Man | 65
Angina pectoris
combinatie met sterke bloedverdunners (Ticagrelor 90 mg)

31-12-2019 | Vrouw | 65
Overspannen/burn-out
Eerst lange tijd Ranitidine, geen problemen, november 2019 op verzoek apotheek ingeleverd en nu Pantoprazol

11-07-2018 | Man | 65
pantoprazol (40mg)
MDL-arts constateerde een slokdarm/maag vernauwing , vanwege passage problemen van vast voedsel van de slokdarm / maag en mij werd verteld dat het veroorzaakt werd door overmatige maagzuur productie. De maanden voor het onderzoek had ik echter geen enkele last van maagzuur problemen ondervonden en ook niet tijdens en na het onderzoek.

07-06-2022 | Vrouw | 64
Maagbeschermer
ivm tijdelijk slikken van bloedplaatjesremmers heb ik de pantaprozol voorgeschreven gekregen in dosis 40. Zelf opgezocht op internet en omdat ik geen klachten had zou dosis 20 genoeg zijn. In overleg met arts en apotheker overgestapt naar 20. Had ernstige slaapproblemen en kwam er maar niet achter wat het was. even gestopt met maagbeschermer en sliep weer beter. Helaas to[lees meer...]ch de maagbeschermer weer moeten nemen. Na 5 maanden van ellende uiteindelijk de maagbeschermer s avonds ingenomen een uur voor de avondmaaltijd. (Voorheen deed ik dat voor het ontbijt en ook een tijd geprobeerd voor de lunch.) Vanaf dat moment kon weer gewoon slapen . Dus nu tevreden over dit medicijn . Jammer dat ik niet wist dat het moment vaan inname van belang kan zijn op je klachten. Heb er 1 stuk over gelezen op internet dat ieder zn eigen bioritme heeft en anders reageert. Ik wilde dit graag delen en hoop dat een ander er wat aan heeft.