Ervaringen met Pantoprazol

versuft gebrek aan vitamine D

Maagbeschermer (43 meningen)
Maagzuur (37 meningen)
Maagklachten (34 meningen)
Maagzuur (brandend) (31 meningen)
Reflux (22 meningen)
Middenrifsbreuk (16 meningen)
Maagzweer (10 meningen)
Maagontsteking (10 meningen)
Barrett's slokdarm (9 meningen)
Slokdarmontsteking (4 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

06-08-2020 | Vrouw | 53
Maagklachten
Voorgeschreven als maagbeschermer en voor maagklachten. Vanaf begin gebruik werden klachter erger , 1 tablet minder per dag maar steeds zwaardere klachten . Volgens ha ben ik helaas 1 vd 1000 mensen waarbij dit middel averechts werkt, nog nooit zo beroerd geweest.

29-05-2020 | Man | 53

29-12-2019 | Vrouw | 53
pantoprazol (40mg)
Sinds 5 jaar geleden een kleine herseninfarct gehad, zonder bijverschijnselen er aan over te houden. Kreeg grepid, atorvastine voorgeschreven. Na 2 jaar kreeg ik maagproblemen van de medicijnen en de dokter schreef pantoprazol voor. Ging heel goed totdat ik dit jaar verschijnselen kreeg. Overmatig zweten,hartkloppingen overal spierpijn. Opgeblazen gevoel, weinig tot ve[lees meer...]el plassen. Waar dit vandaan kwam geen idee. Ben gaan experimenteren met pantoprazol en ben gestopt. De klachten werden gelukkig minder. een paar dagen later toch weer tabletje geprobeert, maar werd weer zo beroerd, dat ik helemaal gestopt ben, ben nu 1 week eraf en het gaat gelukkig weer heel goed zonder bijwerkingen. Ik snap er niets van zo kon ik gelukkig er tegen en nu helemaal niet meer.

30-07-2023 | Vrouw | 54
Maagontsteking
Na een helicobactor bacterie in mijn maag pantoprozol 40 mg voorgeschreven gekregen. Dit ongeveer 2 jaar geslikt. Enorm veel vage klachten. Naast de maagbeschermer ook bloeddruk verlagers en cholesterol verlagers geslikt. Na vele klachten bloeddruk medicatie en cholesterol medicatie gestopt. Ik kreeg aanvallen van opgezet rood gezicht, duizeligheid, pijn op de borst (zelfs[lees meer...] vanuit de huisarts met ambulance naar hartafdeling vervoerd). Ik had dikke enkels, blauw opgezette handen, kon niet slapen, paniekaanvallen, oorsuizingen, aanvallen van hoge bloeddruk ,overal spierpijn. Enorm beroerd. Bij verschillende artsen werd het aan stress gerelateerd. Zelf geloofde ik dat niet. Aangedrongen om te stoppen met pantoprezol. Nu 3 weken gestopt na afbouw. Ik ben een heel ander mens. Bloeddruk is nu perfect ( zonder medicatie), niet meer opgezet, niet meer duizelig, normale enkels en handen etc. Veel klachten waren gerelateerd aan deze medicatie naar mijn mening.

03-08-2021 | Vrouw | 54
Maagzweer
Ik moest dit medicijn gaan gebruiken ivm een zware antibiotica kuur. Ik werd almaar zieker en op een gegeven moment kon ik alleen nog maar als een zombie in bed liggen. Ook na de antibiotica kuur moest ik nog 4 weken doorgaan met dit middel om mijn ontstoken maag te beschermen. Ik heb dit drie dagen volgehouden tot ik er achter kwam dat ik zo beroerd werd door dit medicijn[lees meer...]. Ben onmiddellijk gestopt en begon me vrij snel weer goed te voelen. Puur vergif dit …

28-01-2019 | Vrouw | 54
pantoprazol (2)
Reflux
Nu is het 28 januari. Sinds 4 december hoesten en piepende longen. Longfunctietest gedaan:geen astma.Nu wordt er gedacht aan reflux waardoor ik in de problemen zou komen. Gebruikte wel eens rennies ivm. zuurbranden. Nu 2 weken pantoprazol gebuik vanaf afgelopen donderdag, hoge dosis 2x40mg,dan weer evalueren. Maar zoals ik mij de afgelopen 2 dagen gevoeld heb ga ik dat nie[lees meer...]t uithouden. Klachten:Ontzettend moe. Slaap overdag ook telkens een paar uur. Verhoging tot 38.6//38.8 met hoofdpijn en spierpijnen van benen en rug. Hang de gehele dag wat op bed omdat ik te beroerd ben om iets te ondernemen. Opboeren en weinig eetlust. Slik ondertussen weer paracetamol om mij nog iets beter te kunnen voelen. Ik heb net besloten om het medicijn morgen niet meer in te gaan nemen. Ik ben op de hoogte van het rebound effect, maar ik zal proberen dit met andere medicatie op te vangen.

13-03-2021 | Vrouw | 55
Maagbeschermer
Moest maagbeschermer gaan gebruiken i.v.m. publicatie voor gewrichtsklachten en operatie. Naproxen, Ibuprofen, Diclofenac gehad met wisselend succes. Eerst Omeprazol gebruikt, daarop helemaal heftige klachten . Over op Pantoprazol maar nooit klachtenvrij. Vraag mij af wat erger is het middel of de kwaal?

21-06-2020 | Vrouw | 55
Artrose

24-08-2020 | Man | 56
Maagzuur (brandend)
Slik al lang Pantoprazol. Eind 2019 opeens ondanks slikken toch veel last van brandend maagzuur. Eind maart ging het weer beter maar drie maanden later plotseling weer heel slecht. Bij toeval ben ik nu achter de hoogstwaarschijnlijke oorzaak gekomen. Eind 2019 kreeg ik Pantoprazol van Pensa, en daarvoor van Sandoz. In april kreeg ik wederom van Sandoz en eind juli kreeg ik[lees meer...] weer van Pensa. Het is geen wetenschappelijk bewijs maar dit is gewoon te toevallig. Vooral omdat ik al vier jaar lang nauwelijks klachten meer had. Detail: het gaat steeds om Lot 200473 (kan dus een slechte batch zijn geweest) Andere klacht over Pensa is dat ze die hele kleine pilletjes in een potje stoppen en niet zoals het eigenlijk hoort in doordrukstrips.

07-02-2020 | Man | 56
Maagbeschermer
Had last van maagzuur. Na twee dagen al last van paniekaanvallen en een heel warm en tintelend gevoel op mijn borst. Na vier dagen rode huid en allergische reactie en pijn in mijn maag, opgeblazen gevoel en slecht slapen. Ben gestopt, dit is puur vergif.

08-02-2018 | Man | 56
pantoprazol (40mg)
omdat mijn maag meer zuur aanmaakte dan normaal is deze tablet voorgeschreven en werkt goed naar tevredenheid

25-09-2023 | Vrouw | 57
Maagzuur (brandend)
Ik slik ze 2 weken 2 x per dag 40 mg en heb nu paar dagen borrelend gevoel op borst en rug alsof ballon leeg loopt zo erg pff ben gestopt maar merk nog niks nu 2 dagen graag mening of jullie ook deze klachten en hoelang duurt dat klachten weggaan nu 2 dagen gestopt

09-04-2022 | Vrouw | 57
Maagzuur (brandend)
Ik neem deze medicate sinds twee jaar en heb nog nooit zo slecht gevoeld, refluxis veel erger en ik heb zeer zwaredarmkrampen en ernstige pij in borst en schouders, ik was veel beter met ranitidine , maar dat is niet meerverkrijgbaar in Belgie.

29-05-2021 | Vrouw | 57
Maagzuur (brandend)
Ik kreeg propantozol 40 mg vanwege maagbranden. De 1 dagen leek het wel te werken, maar wel steeds moe. Ben hier na 1 week mee gestopt, maar kreeg na 4 dagen weer zuurbranden, heb toen weer 1 week een halfje ingenomen. Vond het toch vreemd dat ik lichamelijke klachten kreeg en zuur kwam omhoog. Ben eens gaan googelen en ik heb volgens mij niet teveel, maar te weinig maagzu[lees meer...]ur, wat meer voorkomt dan teveel maagzuur. Ik gebruik nu 1 betaine pil met pepsine bij de maaltijd een supplement en schijnt te werken. Ik neem geen remmer meer.

17-01-2023 | Vrouw | 58
Slokdarmontsteking
Na een jaar accuut gestopt na 3 dagen enorm braken en niet verterende voedselbrij, ook diarree en heel veel spierpijnen gehad. Heb ontdekt dat ik teveel water drink rond de maaltijd en daardoor het maagzuur telkens verdunde waardoor een slechte vertering en dus gisting van de voedselbrij met oprispingen. Daardoor vol gevoel en 6 jaar ontsteking onder in slikdarm gehad. Ik [lees meer...]kwam erop iets bitters toe te voegen en las adviezen. Ik heb absint alsem in de tuin staan, her bitterste kruid ooit. Kun je thee van trekken of een paar blaadjes voor de maaltijd nuttigen. Ik eet dan vervolgens eiwitbrood (soort roggebrood met allerlei pitten en zaden) met kaas en drink weinig rond de maaltijd. Ook kleinere porties. In 2 dagen ben ik enorm opgeknapt. Absint ontgift de lever, brengt maagsappen op gang zodat de eiwitstofwisseling weer werkt en de problemen snel verdwijnen. Bijvoet is ook een bekend bitter, stimuleert ook lever dus gal dus eiwitstofwisseling. De enorme spierpijnen in rug en onderrug en benen zijn ook plotseling verdwenen. Anbsint niet meer dan 800 mg per dag. Bepaald voedsel wek of niet. Was ik hier maar eerder op gekomen. Voor mij nooit meer, maagzuur heb je niet voor niks, je hebt het dringend nodig.

13-07-2022 | Man | 58
Barrett's slokdarm
Ik slik al jaren Pantoprazol in verband met Barrett's slokdarm. Ook mij is verteld dat ik mijn levenslang dit medicijn moet slikken. Veel last van spierpijn en spierkramp. Het fosfaat gehalte in mijn bloed is onder niveau. Een van de bijwerkingen schijnt een tekort aan fosfaat te veroorzaken en dat zou de spierpijn etc. verklaren. Neuroloog en MDL arts geven aan dat [lees meer...]het gebruik van Pantoprazol geen invloed heeft. Heb hier geen vertrouwen in en ben opzoek naar een adequate oplossing.