Ervaringen met Pantoprazol

Maagbeschermer (43 meningen)
Maagzuur (37 meningen)
Maagzuur (brandend) (31 meningen)
Reflux (22 meningen)
Middenrifsbreuk (15 meningen)
Maagzweer (10 meningen)
Maagontsteking (10 meningen)
Barrett's slokdarm (9 meningen)
Slokdarmontsteking (4 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

07-04-2015 | Vrouw | 75
pantoprazol (20mg)
Maagklachten
Vorig jaar kreeg mijn moeder na een herseninfarct pantoprozol i.p.v. omeprazol. Hierop kreeg zij hevige maagpijn. Na meerdere malen aangeven konden haar klachten hier niet van komen zei men. Helaas, na 4 weken werd zij weer opgenomen (de derde keer) en vroeg men ons of wij bekend waren met de bloedplaatjes afbraak in haar lichaam. Nee, maar dit bleek een bijwerking te zij[lees meer...]n van pantoprazol waarop niemand alarm heeft geslagen. gele verkleuring van de huid, misselijk, vermoeidheid, afbraak bloedplaatjes, zij had ze allemaal.

19-06-2014 | Vrouw | 89
pantoprazol (40mg)
Maagklachten
vrouw 89 jaar eerste 2 maanden minimale bijwerkingen, laatste maand regelmatig diarree. volgens de huisarts kan het wel afkomstig zijn van dit medicijn, maar hij vermoedt een kombinatie van een bepaald voedingsmiddel met de pantoprazol. wie kan mij een tip geven over welk voedingsmiddel dit eventueel kan gaan.

31-01-2014 | Vrouw | 56
pantoprazol (40mg)

30-01-2014 | Vrouw | 46
pantoprazol (20mg)
Maagklachten
Al jaren last van Maag/darm klachten. Na jaren aanmodderen met Omeprazol ( ook hier bijwerkingen bij. ) overgestapt naar Ranitidine. Op een gegeven moment kwam ik met dezelfde pijnklachten aan maag bij een vervangende dokter, omdat op dat moment Ranitidine zijn werk niet deed en kreeg Pantoprazol voor geschreven. Zoals vermeld gebruikt en na nog geen half uurtje kwamen de [lees meer...]bijwerkingen alweer. Geen lucht krijgen, rood aanlopen, Heet, koud overal jeuk en opgezette hals. Ben met spoed na de EHBO gebracht ivm een Anafylactische shock.

21-12-2013 | Vrouw | 64
Maagklachten
na een tijdje dit medicijn geslikt te hebben, ging mijn hele lichaam pijn doen van tenen tot de haarwortels, tevens leek mijn lichaam in brand te staan en lag ik te rollen over de vloer van de pijn, omdat ik meerdere medicijnen moet slikken kreeg ik dit voor geschreven door de specialist, meestal lees ik de bijsluiter maar dit gegeven stond er niet in ; NIET GEBRUIKEN BIJ[lees meer...]. ik ben toen naar de apotheek site gegaan en daar stond het wel , met nog een paar andere ernstige waarschuwingen waaronder botbreuken ernstige blauwe plekken enzv

29-11-2013 | Vrouw | 26
Maagklachten
gebruik ter afwachting van kweek ..lekker klein tabletje wat je makkelijk wegkrijgt en klachten verdwenen uiteindelijk maagbacterie waarvoor pantopac

08-08-2013 | Vrouw | 41
Maagklachten
6 Jaar lang Omeprazol geslikt dat hielp niet voldoende. Na maag/darmonderzoek waar niets bijzonders uit is gekomen van de internist Pantoprazol gekregen en dat bevalt prima. Geen bijwerkingen en veel minder last van maagklachten en reflux.

01-06-2013 | Man | 46
Maagklachten
Helicobacter gehad. Gastroscopie gehad waarbij dit aan het licht kwam. Nav dit probleem pantoprazol gaan slikken. 2 jaar geleden onwel geworden. Zware maagklachten. Dosis verdubbeld. Sindsdien droge keel, slijmprop, algeheel gevoel van malaise, moe, depressief. Benauwd. Arts blijft volhouden dat keelproblemen van maag afkomen en niet van bijwerkingen. Ik heb mijn etenspatr[lees meer...]oon aangepast. Drink geen bier meer, af en toe een witte wijn. Toch ongelofelijk winderig. Het gekke is dat de arts blijft volhouden dat ik het zuur zou hebben, maar ik voel nooit maagzuur opkomen naar boven. Ben er helemaal klaar mee. Ik ga stoppen met deze rommel!