Ervaringen met Pantoprazol

pantoprazol

Bij  MaagzuurX

Maagbeschermer (43 meningen)
Maagklachten (34 meningen)
Maagzuur (brandend) (31 meningen)
Reflux (22 meningen)
Middenrifsbreuk (16 meningen)
Maagzweer (10 meningen)
Maagontsteking (10 meningen)
Barrett's slokdarm (9 meningen)
Slokdarmontsteking (4 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

07-12-2018 | Man | 62
Maagzuur
Ik slik sinds mei 2018 dagelijks 1 tablet Pantoprazol Pensa 40 mg tegen maagzuur. Mijn huig of strootehoofd was geetst door het maagzuur. Het middel werkt goed. Daar staat tegenover dat mijn fysieke gesteldheid merkbaar is afgenomen. Mijn geestelijke gesteldheid is in geringe mate afgenomen. Ik ben ontzettend stram geworden en heb behoorlijke spier- en schouder/knieklachte[lees meer...]n. Mogelijk zit dit in de genen. Een zuster van mij heeft ook knieklachten. Maar het verband met Pantoprazol lijkt dat de voorgenoemde klachten toegenomen zijn sinds ik het constant slik. Het lijkt dat ik iets vergeetachtiger ben geworden. Herkent iemand deze klachten?

04-09-2014 | Vrouw | 62
Maagzuur
Na zeker 10 jaar pantoprazol 40mg. te hebben geslikt voor de maag, voorgeschreven door internist na vast stellen van breukje in middenrif waardoor ik heel erg maagzuur had, heb ik nu zware bloedarmoede gekregen, had bijna een bloedtransfusie nodig. Was verschrikkelijk moe en kon geen stukje meer lopen. Internist zegt dat het niet van de pantoprazol kan komen. Heb nu na 2[lees meer...] scooponderzoeken te te horen gekregen dat er in de overgang van slokdarm naar de maag allemaal adertjes zitten die er niet horen te zitten. Was bij het eerste onderzoek (10 jaar geleden) niet te zien. Vraag mezelf af of het toch niet door de pantoprazol komt. Binnenkort worden deze adertjes dicht gebrand onder narcose. Slik nu ijzertabletten en heb een ijzerinfuus gehad. Ik vraag me nu af of meer mensen dit hebben gehad.

13-06-2012 | Man | 63
pantoprazol
Maagzuur
snachts maagzuur waardoor keelpijn en regelmatig erg verkouden en zelf ook longontsteking. Na en galsteen aanval geopereerd galblaas weg, moest toch noog pantoprazol blijven slikken. Krijg de laatste tijd blaasjes op mijn armen die jeuken en ben abnormaal moe. In de bijsluiter staat dat het van deze pillen kan komen. ik zal het nu even afbouwen. en kijken hoe het verder[lees meer...] gaat.

06-06-2023 | Man | 67
pantoprazol (20mg)

30-03-2016 | Man | 70
Maagzuur
Zeer effectief, eerste twee maanden 2 x 40mg per dag, daarna om de dag 1 en 2 x 40 mg daarna verder afbouw tot 1 x per dag 40 mg. De bedoeling is om daarna overstappen naar Omeprazol. Dit moet nog gebeuren, uiteraard in overleg met de huisarts.

09-05-2023 | Man | 71
pantoprazol (20mg)

25-01-2017 | Man | 74
Maagzuur
Ook gekregen vanwege het gebruik van Atorvastatine, dat weer nodig is om het cholesterol te verlagen.

12-04-2014 | Man | 80
Maagzuur
ik had eerst Losec hielp prima,werd niet meer vergoed door C.Z. daarom omeprazol was iets minder effectief, alweer bezuinigingen dan Pantoprazol, langzaam aan bemerkte ik dat ik weer last kreeg van maagzuur en begon flink te hoesten tot de dag van vandaag. Ik ga terug naar de huisarts en ga vragen om mijn eerste maagzuurremmer.