Ervaringen met Pantoprazol

Bij  MaagzuurX

Maagbeschermer (43 meningen)
Maagklachten (34 meningen)
Maagzuur (brandend) (31 meningen)
Reflux (22 meningen)
Middenrifsbreuk (16 meningen)
Maagzweer (10 meningen)
Maagontsteking (10 meningen)
Barrett's slokdarm (9 meningen)
Slokdarmontsteking (4 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

25-01-2017 | Man | 74
Maagzuur
Ook gekregen vanwege het gebruik van Atorvastatine, dat weer nodig is om het cholesterol te verlagen.

08-06-2016 | Man | 57
Maagzuur
heb er goede ervaringen mee. Als ik teveel last heb van opkomend maagzuur, neem ik een augurk waardoor je het maagzuur voelt wegtrekken.

30-03-2016 | Man | 70
Maagzuur
Zeer effectief, eerste twee maanden 2 x 40mg per dag, daarna om de dag 1 en 2 x 40 mg daarna verder afbouw tot 1 x per dag 40 mg. De bedoeling is om daarna overstappen naar Omeprazol. Dit moet nog gebeuren, uiteraard in overleg met de huisarts.

12-04-2014 | Man | 80
Maagzuur
ik had eerst Losec hielp prima,werd niet meer vergoed door C.Z. daarom omeprazol was iets minder effectief, alweer bezuinigingen dan Pantoprazol, langzaam aan bemerkte ik dat ik weer last kreeg van maagzuur en begon flink te hoesten tot de dag van vandaag. Ik ga terug naar de huisarts en ga vragen om mijn eerste maagzuurremmer.

12-04-2014 | Man | 29
pantoprazol (20mg)
Maagzuur
Totaal geen last van bijwerkingen. het lijkt wel een wondermiddel tegen zware maagzuur Maar is het dan wel zo goed voor je lever? daar is helaas weinig over te vinden.

04-03-2013 | Man | 57
Maagzuur
na onregelmatig 20 mg genomen te hebben , op controle , zware slokdarmontsteking vastgesteld (wel geen probleem mee gehad ) nu 40 mg tabletten , altijd voor ontbijt , 30 minuten wachten en dan eten , s,nachts wel oprispingen gehad maar na verhoging van hoofdeind , geen last meer .

01-03-2013 | Man | 24
Maagzuur
Al jaren last van maagzuur in allerlei gekke vormen. Gezien mijn "jonge" (;-)) leeftijd daardoor de kwaliteit van het leven sterk achteruit gegaan. Vanalles geprobeerd, goede voeding, veel sporten (sport 3-6x per week), veel water, geen alcohol etc. Maar niks helpt er tegen. Allerlei onderzoeken verder kan men niks vinden en krijg ik sinds november 2012 Pantoprazol. Zo[lees meer...]als eerdere reviewers ook al aangaven is het voor mij echt een wondermiddel, ik kan weer doen wat ik wil, eten wat ik wil (met mate) en af en toe een drankje lukt ook gewoon zonder gelijk enorme krampen/maagzuren ervan te krijgen. Of het de eindoplossing is betwijfel ik, maar het is een stuk fijner dan voorheen. Tip voor anderen: Stop met OTC medicijnen en GA naar de dokter. Al die OTC troep werkt maar tijdelijk/half en laat je onderzoeken.

13-06-2012 | Man | 63
Maagzuur
snachts maagzuur waardoor keelpijn en regelmatig erg verkouden en zelf ook longontsteking. Na en galsteen aanval geopereerd galblaas weg, moest toch noog pantoprazol blijven slikken. Krijg de laatste tijd blaasjes op mijn armen die jeuken en ben abnormaal moe. In de bijsluiter staat dat het van deze pillen kan komen. ik zal het nu even afbouwen. en kijken hoe het verder[lees meer...] gaat.