Ervaringen met Pantoprazol

Bij  MaagzuurX

Maagbeschermer (43 meningen)
Maagklachten (34 meningen)
Maagzuur (brandend) (31 meningen)
Reflux (22 meningen)
Middenrifsbreuk (16 meningen)
Maagzweer (10 meningen)
Maagontsteking (10 meningen)
Barrett's slokdarm (9 meningen)
Slokdarmontsteking (4 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

13-10-2016 | Vrouw | 35
Maagzuur
Heb de medicijnen 2 maand gebruikt. Ik voelde me steeds beroerder, maar had niet in de gaten dat het door deze medicijnen kon komen. Ik had trillende benen, ontzettend opgejaagd gevoel, erge paniekaanvallen en zeer depressieve gedachten. De arts wilde me zelfs laten opnemen op een crisis afdeling. Toen gestopt met deze pillen en binnen een week waren bovenstaande klachten [lees meer...]verdwenen. Bijzonder slecht dat dit soort medicijnen zomaar zonder controle voorgeschreven mogen worden en dat er bij een arts geen lichtje gaat branden over deze bijwerkingen.

12-10-2016 | Vrouw | 48
Maagzuur
Overgestapt ivm combi bloedverdunnermedicijn van omeprazol naar pantoprazol. Ondanks 40 mg nog heel veel last van zuurbrand. Verder veel maag en darmklachten en hoofdpijn. Na 2 weken gebruik ineens enorme uitslag met jeuk over hele lichaam. Ik vermoed van dit medicijn. Volgende week hoop ik weer over te mogen stappen naar omeprazol, want met deze ga ik absoluut stoppen.

07-04-2016 | Vrouw | 50
Maagzuur
jaren omeprazol 40, na ziekenhuis bezoek over op pantoprazol ging 3 weken goed. Toen veel ellende, mag nu terug naar omeprazol, om te proberen krijg ik omecat. Ik word er knettergek van, de bijwerkingen liegen er niet om, werd ik moe van omeprazol incl nachtmerries, begin ik te hoesten van pantoprazol tot ik me verslikte tot paar keer, en dan denk ik wat moet ik, omecat h[lees meer...]eeft ook veel bijwerkingen, ik wacht tot morgen, zie wel wat ik ga doen, ben zat van dit gedoe.

04-09-2014 | Vrouw | 62
Maagzuur
Na zeker 10 jaar pantoprazol 40mg. te hebben geslikt voor de maag, voorgeschreven door internist na vast stellen van breukje in middenrif waardoor ik heel erg maagzuur had, heb ik nu zware bloedarmoede gekregen, had bijna een bloedtransfusie nodig. Was verschrikkelijk moe en kon geen stukje meer lopen. Internist zegt dat het niet van de pantoprazol kan komen. Heb nu na 2[lees meer...] scooponderzoeken te te horen gekregen dat er in de overgang van slokdarm naar de maag allemaal adertjes zitten die er niet horen te zitten. Was bij het eerste onderzoek (10 jaar geleden) niet te zien. Vraag mezelf af of het toch niet door de pantoprazol komt. Binnenkort worden deze adertjes dicht gebrand onder narcose. Slik nu ijzertabletten en heb een ijzerinfuus gehad. Ik vraag me nu af of meer mensen dit hebben gehad.

17-04-2014 | Vrouw | 52
Maagzuur
opgelet!!! na 3 jaar pantoprazol te hebben geslikt, ben ik er zelf achter gekomen dat mijn ernstig en hevig bloedvloeien (vaginaal) door dit medicijn veroorzaakt werd. heb zelfs een operatie aan mijn baarmoeder gehad. Daarna bleef ik nog veel vloeien. Nadat ik op de bijsluiter gekeken had, ben ik accuut gestopt. Na 2 dagen is het bloedvloeien gestopt. Ik heb het doorgegev[lees meer...]en o.a. bij Lareb. nu slik ik ranitidine; geen bijwerkingen. Ik heb een maagbeschermer nodig vanwege een openstaand maagklepje. waardoor ik reflux heb en daardoor jarenlange onverklaarbare hoest en heesheid. Dat is door deze medicijnen overgegaan.

07-09-2013 | Vrouw | 48
Maagzuur
Door een lange inname van pijnstiller diclofenac vond de huisarts het beter om een maagbeschermer erbij te nemen om maagbloedingen te voorkomen

13-11-2012 | Vrouw | 39
Maagzuur
Ik vermoed dat de klachten die ik had van depantozol komen. Ik kreeg dit ivm magzuurklachten na pijnstillergebruik. Ik ben nu circa 2 weken erg beroerd, waarvan voor mezelf het zwaartse weegt dat ik een gevoel van zwelling van de hals/keel heb. Dit voelt erg vervelend en zorgt soms voor benauwdheid. Op het toppunt van klachten was ik extreem vermoeid, nauwelijks concentrat[lees meer...]ievermogen hoofdpijn, misselijk, geen eetlust, veel last van hals/keel en nek. Pijn en zwelling, niet aan kunnen raken etc. Ineens besefte ik dat het is begonnen nadat ik met pantozol ben begonnen.Ik ben direct gestopt en dat is nu 5 dagen geleden. Inmiddels is mijn keel/hals nog niet goed, maar zijn de andere klachten grotendeels verdwenen.

04-11-2012 | Vrouw | 39

10-05-2012 | Vrouw | 24
Maagzuur
Ik had een beste buikgriep, overgeven, diaree. Hier van leek ik al snel op te knappen. Maar ik kreeg last van brandend maagzuur en oprispingen, dus dacht dat een pantoprazol zou helpen. Maagzuur verdwenen, nergens meer last van, bijna weer beter. Na 12 uur kreeg ik er weer behoorlijk last van, dus weer een genomen. Het brandend maagzuur verdween weer netjes. Maar toen bego[lees meer...]n de ellende al snel, eerst duizeligheid, hoofdpijn, misselijk. En daarna braken en diaree. Dus last van een aantal van de veel (1 tot 10 op 100 gebruikers, als ik het goed heb) voorkomende bijwerkingen.

17-04-2012 | Vrouw | 38
Maagzuur
Ik heb pantoprazol gedurende een maand gebruikt, de pijnlijke klachten verdwenen. Na 2 maanden heb ik weer last van oprispen, keelpijn en lichte maagpijn. Ben weer begonnen met pantoprazol, maar heb last van borrelige buik, darmkrampen, duizelig gevoel, loomheid, suf en slaperig. En ik voel me zeer vermoeid. Tevens heb ik last van hoofdschilfers, jeuk en branderige ogen. I[lees meer...]k kom maar niet van die hoofdschilfers en jeuk af.

26-10-2023 | Man | 49
Maagzuur
Ik had in de avonden veel maagzuur en opboeren daardoor slapeloze nachten na veel onderzoeken scope en verschillende medicijnen gebruik onderanderen omeprazol gaviscom etc… heeft geen effect voor mij gehad na 6 weken ging ik uit mezelf panazol gebruiken binnen paar dagen was van deze hinderlijke maagzuur af.

06-06-2023 | Man | 67

09-05-2023 | Man | 71

09-02-2022 | Man | 32
Maagzuur
Is slechte pil hoofdpijn misselijkheid slecht invloeden ik drink niet meer na 3 dagen voel ik mijn zieke person slecht beter mag pijn als die 💊

25-09-2019 | Man | 39
Maagzuur
Bij de apotheek kreeg ik een briefje waarop stond: "geen veel voorkomende bijwerkingen bekend"... en volgens de MDL arts waren maagbeschermers / -remmers zo ongeveer de meest gebruikte medicijnen in nederland; Na een dag of 3 begon ik me erg verward te voelen. Dat werd steeds erger, en ik kreeg plots paniek aanvallen en werd erg onrustig/gespannen de hele dag. De klacht[lees meer...]en werden steeds heftiger (brandend/prikkelend gevoel over hele lichaam en bijv. in de slokdarm) tot na 1 week het kwartje viel dat het door deze tabletten komt. Ik was op het verkeerde been gezet door de info van de apotheek omdat er "geen bijwerkingen" stond, en de MDL arts die zei dat half nederland deze tabletten gebruikt. Na 1 week gestopt, en na 1 a 2 dagen ging het al meteen beter. Het was erg heftig allemaal, bizar dat zo'n medicijn verstrekt wordt zonder waarschuwingen vooraf.

07-12-2018 | Man | 62
Maagzuur
Ik slik sinds mei 2018 dagelijks 1 tablet Pantoprazol Pensa 40 mg tegen maagzuur. Mijn huig of strootehoofd was geetst door het maagzuur. Het middel werkt goed. Daar staat tegenover dat mijn fysieke gesteldheid merkbaar is afgenomen. Mijn geestelijke gesteldheid is in geringe mate afgenomen. Ik ben ontzettend stram geworden en heb behoorlijke spier- en schouder/knieklachte[lees meer...]n. Mogelijk zit dit in de genen. Een zuster van mij heeft ook knieklachten. Maar het verband met Pantoprazol lijkt dat de voorgenoemde klachten toegenomen zijn sinds ik het constant slik. Het lijkt dat ik iets vergeetachtiger ben geworden. Herkent iemand deze klachten?