Ervaringen met Pantoprazol

pantoprazol

Maagbeschermer (43 meningen)
Maagzuur (37 meningen)
Maagklachten (34 meningen)
Maagzuur (brandend) (31 meningen)
Reflux (22 meningen)
Maagzweer (10 meningen)
Maagontsteking (10 meningen)
Barrett's slokdarm (9 meningen)
Slokdarmontsteking (4 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

04-09-2016 | Man | 37
Middenrifsbreuk
ik gebruik sinds 2010 pantoprazol 40 mg 2 keer per dag omdat ik een middenrifsbreuk heb. de medicijnen hebben mij altijd goed geholpen, maar de laatste tijd krijg ik pantoprazol in een potje( eerst in doordrukstrips) sindsdien heb ik weer last van maagzuur! dat komt waarschijnlijk doordat iedere keer dat het potje open gaat er weer zuurstof bij komt, en dus de werking oo[lees meer...]k minder word. ik moet morgen weer naar de huisarts omdat ik mij steeds beroerder voel, hoop dat ik pantoprazol weer in doordrukstrips krijg want toen had ik geen last van maagzuur.

17-05-2015 | Vrouw | 43
Middenrifsbreuk
Het gebruik begonnen met 1x daags 1 tablet. Inmiddels gebruik ik 2x daags 1 tablet. Maar ook dat geeft niet meer voldoende werking.

17-09-2015 | Vrouw | 49
Middenrifsbreuk
Ineens af en toe last van mijn maag, had ik voorheen niet.Schor praten , misselijk, duizelig, hoofdpijn, hevige tussen schouderbladen . 2x naar de spoedhulp waarbij de laatste x de arts zei stop er maar mee dit zijn bij werkingen . Van de omeprozal kreeg ik dit ook.

30-07-2015 | Vrouw | 49
Middenrifsbreuk
Gebruik dit pas een paar dagen, dus nog geen resultaat, maar word hier misselijk van en krijg er diarree van, en af en toe pijn in mijn maag, ik hoop wel dat dit tijdelijk is, want ik moet dit de rest van mijn leven blijven slikken. Eerder Omeprazol gehad, maar daar had ik wel heel veel bijwerkingen en voelde ik me echt beroerd. Iets anders is er geloof ik niet.

15-01-2020 | Vrouw | 50
Middenrifsbreuk
Door longarts voorgeschreven voor middenrifsbreukje. Na 4 weken klachten, oedeem wangen ,lippen, verdoofd gevoel gehemelte, prikkeling mond kortademig, spierkrampen, slapeloosheid,steken bij het oog, hoofdpijn, duizeligheid, diaree misselijkheid.Longarts gebeld nee kan niet van de pantoprazol komen! Wel dus, huisarts zei stop er mee en kijk wat er gebeurt, ja hoor alle k[lees meer...]lachten verdwenen! Bizar dat een longarts dit stellig kan zeggen, kan niet.

04-02-2016 | Man | 56
Middenrifsbreuk
Hierbij een paar belangrijke tips die bij mij pas na twee weken goed hielpen: goed rechtop zitten voor, tijdens en na het eten, (dus niet op de bank zittend eten!); 6x per dag kleine hoeveelheden ipv 3x daags veel eten; na het eten wat bewegen, gewoon even door het huis lopen oid 5 minuten. Zie ook: erasmusmc.nl/chirurgie/AbdominaleChirurgie/ziektebeeldenabdominalechiru[lees meer...]rgie/middenrif/laparoscopie/

01-08-2019 | Man | 62
Hernia diafragmatica
sinds ik deze gebruik zwaar pijn en maag krampen voorheen medicatie van Pensa Pharma ging jarenlang goed maar het moet goedkoper van de verzekering...

05-08-2017 | Man | 66
pantoprazol (50mg)
Middenrifsbreuk
Na een maagperforatie tijdens kijkoperatie voor hernia op het middenrif in mei 2010. Mijn familie en goede vrienden, zijn tot twee keer opgeroepen omdat men verwachtte dat ik de volgende ochtend niet zou halen. Ik gebruik sindsdien Pantoprazol 50 mg, Losartan kalium 40 mg en Amlopdine 5mg. Sinds September 2016 krijg ik van een goede familievriend, een sporttraining, en[lees meer...] leef gezonder. Neem dagelijks Mulivitaminen van A tot Z, naast mijn medicijnen in. Nu val ik telkens in slaap; OV-trips, autoritten, thuis of elders. Heeft iemand hiermee ook ervaring?

28-06-2014 | Man | 66
pantoprazol
Middenrifsbreuk
Kreeg 2 keer 40 mg per dag voorgeschreven voor langere tijd. Na 2 dagen werd ik erg duizelig. Liep als een dronken man door het huis. Misselijk en voelde me ziek. Het pijnlijke gevoel achter het borstbeen bleef. Daarom gestopt en omeprazol gaan gebruiken. Dat veroorzaakt na een paar dagen erge diarree. Zoek nu naar alternatief....ga in overleg met huisarts.

27-06-2015 | Man | 70
Middenrifsbreuk
Sedert 1,5 jaar meer last van bijwerkingen. Prikkelend gevoel van de tong slechte smaak. Begin 2014 te weinig ijzer in het bloed, met behulp van tabletten weer op pijl gebracht en nu een jaar later weer hetzelfde probleem.

10-06-2017 | Vrouw | 71
Middenrifsbreuk
Langdurig gebruik. Zelden door huisarts gecontroleerd. Moet daar zelf om vragen. Niet gebruiken geen optie door scheurtje in middenrif. Eerst ander merk. Kon ik gelijk eten na inname. Nu naar Sandoz en ik moet een uur voor het ontbijt de pil innemen. Jammer, maar helaas.

03-11-2016 | Man | 76
Middenrifsbreuk
Ik gebruikte verschillende prazolen, al veel meer dan twee decennia in een dosis van 40mg/dag. 's Nachts bleek dat echter niet helemaal toereikend, ondanks verhoging van het bed. Aanvulling met Maalox bleek nodig. Na een nachtelijke, explosieve toename van klachten en daardoor consult op de SEH adviseerde de ziekenhuisarts verdubbeling van de dosis plus maximale dosis para[lees meer...]cetamol. Bij gastroscopie werden kleine poliepen gevonden.

18-02-2018 | Man | 78
Middenrifsbreuk
diarree en heel veel klachten zoals moeheid, spierpijn. Na bloedonderzoek bleek dat ik van vele mineralen (magnesium, calcium, fosfaat, kalium) en vitamines (vit.B12, B6) te weinig had. Ik denk dat mijn maag deze niet meer op nam.

26-02-2019 | Man | 79
Hernia diafragmatica