Ervaringen met Pantoprazol

Bij  RefluxX

Maagbeschermer (43 meningen)
Maagzuur (37 meningen)
Maagklachten (34 meningen)
Maagzuur (brandend) (31 meningen)
Middenrifsbreuk (16 meningen)
Maagzweer (10 meningen)
Maagontsteking (10 meningen)
Barrett's slokdarm (9 meningen)
Slokdarmontsteking (4 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

13-04-2021 | Man | 70
Reflux
Ik weet niet of het ook echt afdoende werkt

20-02-2021 | Man | 50
Reflux
Ik was overgestapt van omeprazol naar pantoprozol ivm de bijwerkingen die omeprazol bij mij geeft. De eerste 2 dagen ging het goed. Daarna kreeg ik heel veel last van boeren, opgeblazen gevoel in de maag en darmen, buikpijn, buikkrampen. Ook kreeg ik een onaangenaam tintelend en trekkend gevoel op mijn borst waardoor ik dacht dat het maagzuurbranden was. Daarnaast veel wi[lees meer...]llekeurig spierspasmen in de (boven-) buik. Ik werd daar extreem angstig en depressief door waardoor ik last had van slapeloosheid. Nu toch maar weer overgestapt op de omeprazol en na 2 dagen was de buikpijn weg.

29-11-2019 | Man | 59
Reflux
Anno Domini: Nov 2019. Ik had al jaren Ranitidine, maar omdat die vervuilt was met NMDA kreeg ik Pantoprazol voor geschreven, na 4 weken begon ik bijwerkingen te krijgen, dan weer dagen heel veel plassen en dan weer dagen heel weinig plassen. In de NL bijsluiters is dit fenomeen weggelaten, maar als men in het engels zoekt op Pantoprazole dan vind je het bij common side e[lees meer...]ffect: increased or decreased need to urinate Ook kreeg ik na 4 weken een vreemde kots ( overgeefsel) smaak in de keel en rook dit ook door mijn neus. Dus ik voel niks in de slokdarm van zuur, maar proef en ruik het wel. Zekers na het eten, maar als ik dan 1 or 2 Rennies DUO neem is het vrij snel weg, dus het komt echt uit de maag vandaan. Ik vermoed dat de 4 weken waarin ik Pantoprazol gebuikt heb, de maag ernstig veel maagzuur is gaan produceren, het zelfde fenomeen als in december 2017 , toen heb ik ook een aantal dagen Pantoprazol voorgeschreven gekregen ipv Ranitidine en ik had dagen lang afschuwelijk veel maagzuur, totdat het weer door Ranitidine 75mg werd vervangen en toen was ik van de maagzuur klachten af.

22-09-2016 | Man | 39
Reflux
Overgestapt op Losec Mups deze is de beste.

22-08-2016 | Man | 81
Reflux
Na zeer lang gebruik is er nu eindelijk een tekort aan B12 geconstateerd, ondanks dat er voldoende in de literatuur bekend is. Nog artsen, nog specialisten, nog apotheker hebben mij hierop gewezen of controles uitgevoerd. Hierdoor is nu Polyneuropathie ontstaan met talrijke voor deze ziekte bekende verschijnselen van dien. Het medicijn werkte voor mijn reflux goed (hernia [lees meer...]in de slokdarm)! Dit medicijn voorgeschreven duurt begeleid te worden door regelmatige B12 controle. Dit medicijn is afkomstig van fa. Pensa! Anders gaat het van kwaad tot erger! Attentie dus bij het gebruik van Pantoprazol !!!

25-11-2015 | Man | 66
Reflux
Via een gastroscopie is bij mij een niet goed sluitende maagklep ontdekt. Zodoende helpt geen enkele maagzuurremmer, dus ook deze niet.

26-07-2015 | Man | 38
Reflux
Begonnen vanwege reflux, dat wil zeggen pijn met slokdarm. Medicijn helpt goed. Echter, na langere tijd fase van diarree en buikkrampen. Erkende bijwerking. Dus even gestopt, en ja hoor diarree en buikkrampen opeens weg. Echter reflux met slokdarm kwam terug. Nu 1 keer in de 2 dagen dit medicijn, kijken of ik af kan bouwen. Er zit wel manitol in dit medicijn maar begrijp n[lees meer...]iet waarom ik er diarree van krijg. Ik zoek dus een medicijn wat hetzelfde doet maar dan zonder diarree en buikkrampen.

21-04-2014 | Man | 29
pantoprazol
Reflux
Ik gebruik al 8 jaar pantoprazol. Elke dag moet ik 20 mg innemen, anders heb ik na een halve dag pijn. Maar als ik het goed gebruik, kan ik eten en drinken wat ik wil. Geen bijwerkingen.

19-04-2022 | Vrouw | 65

21-01-2022 | Vrouw | 39
Reflux
Al jaren last van een terugkerende maagontsteking/slokdarmontsteking. Gebruikte voorheen pantoprazol kortdurend. Om eens en voor altijd verlost te zijn van een ontsteking in overleg met huisarts besloten om pantoprazol dagelijks in te nemen. Eerst een tijdje van het merk Sandoz en daarna Pensa. Achteraf gezien begon na de merkverandering de ellende; paniekaanvallen, slape[lees meer...]loosheid, concentratieproblemen, “watten in het hoofd” , snel overprikkeld en af en toe wazig zien. Omdat ik overspannen thuiszit dacht ik dat dit bij de overspannenheid hoorde. Bijna op het punt gestaan om aan de anti depressiva te gaan. Nu inmiddels 2 dagen gestopt en de klachten zijn verdwenen als sneeuw voor de zon! Voel me weer zoveel beter! Ongelofelijk…..

05-11-2021 | Vrouw | 75
Reflux
Neem ik het niet, dan weer maagzuur en bloedarmoede

26-09-2020 | Vrouw | 67
Reflux
Ongeveer tien jaar geleden heb ik een kuur Pantopac, een cocktail van muugzuurremmer en antibiotica gebruikt. Ik heb daaraan blijvende slapeloosheid overgehouden. Ik gebruik sindsdien medicatie om te kunnen slapen. Terwijl ik een hele goede slaper was. Na vier dagen gebruik van Pantropazol kon ik weer helemaal niet slapen, ondanks de slaapmedicatie. Overgestapt naar and[lees meer...]ere maagzuurremmer.

28-01-2019 | Vrouw | 54
pantoprazol (2)
Reflux
Nu is het 28 januari. Sinds 4 december hoesten en piepende longen. Longfunctietest gedaan:geen astma.Nu wordt er gedacht aan reflux waardoor ik in de problemen zou komen. Gebruikte wel eens rennies ivm. zuurbranden. Nu 2 weken pantoprazol gebuik vanaf afgelopen donderdag, hoge dosis 2x40mg,dan weer evalueren. Maar zoals ik mij de afgelopen 2 dagen gevoeld heb ga ik dat nie[lees meer...]t uithouden. Klachten:Ontzettend moe. Slaap overdag ook telkens een paar uur. Verhoging tot 38.6//38.8 met hoofdpijn en spierpijnen van benen en rug. Hang de gehele dag wat op bed omdat ik te beroerd ben om iets te ondernemen. Opboeren en weinig eetlust. Slik ondertussen weer paracetamol om mij nog iets beter te kunnen voelen. Ik heb net besloten om het medicijn morgen niet meer in te gaan nemen. Ik ben op de hoogte van het rebound effect, maar ik zal proberen dit met andere medicatie op te vangen.

09-04-2018 | Vrouw | 63
Reflux
Gebruik al jaren maagbeschermers voor reflux eerst omeprazol enkele maanden geleden maagzuur gaat niet over .heb een endoscopie gehad niks gevonden maar maag zuur blijft.nu sinds enkele weken pantoprazol gebruikt helpt ook niet. Iemand enig idee wat ik moet doen eet al geen vet meer en geen koffie of frisdrank

08-03-2017 | Vrouw | 39
Reflux
Na gebruik eerste tablet maagpijn gekregen, daarbij veel boeren. Gedurende 2 weken hebben de klachten aangehouden. Toen heb ik het ziekenhuis gebeld, waarna ik mocht stoppen. Het brandende gevoel trok weg al was de maagpijn nog niet direct over (logisch).

30-05-2016 | Vrouw | 56
Reflux
Vanwege scheurtje in middenrif heb ik last van reflux. b.v. 's nachts proestend wakker worden van een zuuraanval die tot in mijn longen loopt. Met dit medicijn heb ik er geen last meer van. Kan niet zonder!