Ervaringen met Pantoprazol

versuft gebrek aan vitamine D

Maagbeschermer (43 meningen)
Maagzuur (37 meningen)
Maagklachten (34 meningen)
Maagzuur (brandend) (31 meningen)
Reflux (22 meningen)
Middenrifsbreuk (16 meningen)
Maagzweer (10 meningen)
Maagontsteking (10 meningen)
Barrett's slokdarm (9 meningen)
Slokdarmontsteking (4 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

26-10-2023 | Man | 49
Maagzuur
Ik had in de avonden veel maagzuur en opboeren daardoor slapeloze nachten na veel onderzoeken scope en verschillende medicijnen gebruik onderanderen omeprazol gaviscom etc… heeft geen effect voor mij gehad na 6 weken ging ik uit mezelf panazol gebruiken binnen paar dagen was van deze hinderlijke maagzuur af.

19-09-2023 | Man | 71
Maagbeschermer
Ik kreeg pantoprazol na een zware buikoperatie voorgeschreven. Ging twee weken goed maar langzamerhand voelde ik me steeds beroerder. Kreeg ook last (pijn) van de dikke darm en oedemateuse voeten en onderbenen. Gestopt en over gegaan op omeprazol . Na twee dagen waren de klachten weg. Ook de dikke voeten en onderbenen meer, waren weer als normaal. Ongeveer 10 jaar gel[lees meer...]eden kreeg ik ook pantoprazol voorgeschreven. Ook toen eigenlijk het zelfde verhaal als boven omscheven

30-08-2023 | Man | 63
Maagzweer
Vertel dit namens mijn man, (vnl. Spaanstalig) hij kreeg enkele jaren geleden pantoprazol voorgeschreven bij een maagzweer. vanaf de 2de dag gebruik werd hij zwaar depressief, en agressief : zette alle ramen en deuren van het appartement open, terwijl onze dwergpapegaaitjes los vlogen.( ze zijn niet naar buiten gevlogen, gelukkig) Heb de arts van dienst gebeld, en[lees meer...] het mogelijke verband met deze medicijnen vermeld, maar de arts was hiermee niet bekend ,verwees me naar politie. heb de pantoprazol weggedaan, en na een dag was deze gemoedstoestand volledig bijgetrokken; in overleg met huisarts overgegaan op omeprazol.

06-06-2023 | Man | 67

09-05-2023 | Man | 71

27-04-2023 | Man | 69
Hartklep aandoening
Openhart operatie gehad,

20-01-2023 | Man | 30
Maagklachten
Ivm maagzuurklachten bij de huisarts geweest. Gelijk pantoprazol gekregen 20mg. 1 week 2 stuks per dag en week 2 moest ik 1 stuk per dag nemen. Ik voelde me er gelijk slecht door alleen wist ik niet waardoor het kwam omdat ik ook herstellende was van een burnout. Na 2 weken toch maar mee gestopt want de klachten waren nog niet voorbij en juist erger. Weer opnieuw naar de h[lees meer...]uisarts en toen 2x per dag 40mg gekregen. Ik heb zulke erge klachten gehad dat zelfs de ambulance is geweest en de volgende dag een spoed maagonderzoek heb gehad. Niks uitgekomen.. toen ik eenmaal ging opzoeken over mensen met pantoprazol ervaringen ging er een lampje branden. Nu 2 dagen gestopt en voel me gelukkig al een stuk beter . 5 weken lang geslikt en heb me nog nooit zo slecht gevoeld. Nooit meer pantoprazol voor mij.

17-10-2022 | Man | 68
Maagzuur (brandend)

11-10-2022 | Man | 69
pantoprazol (40mg)
Vanwege een tumor in de alvleesklier kreeg ik Kreon capsules. Na een Whipple operatie kwam daar Pantoprazol 40mg bij. Heb er goed baat bij. Een tijdje gestopt en een tijdje 20mg gebruikt maar beide keren had dat onmiddellijk invloed op de ontlasting. Nu weer 40mg. Enige probleempje is een soort van neuropathie in de voeten. Pantoprazol kan magnesium tekort veroorzaken w[lees meer...]at deze klachten geeft. Nu dagelijks een tablet multivitamine en probleem lijkt aardig opgelost. Verder geen klachten over Pantoprazol.

13-07-2022 | Man | 58
Barrett's slokdarm
Ik slik al jaren Pantoprazol in verband met Barrett's slokdarm. Ook mij is verteld dat ik mijn levenslang dit medicijn moet slikken. Veel last van spierpijn en spierkramp. Het fosfaat gehalte in mijn bloed is onder niveau. Een van de bijwerkingen schijnt een tekort aan fosfaat te veroorzaken en dat zou de spierpijn etc. verklaren. Neuroloog en MDL arts geven aan dat [lees meer...]het gebruik van Pantoprazol geen invloed heeft. Heb hier geen vertrouwen in en ben opzoek naar een adequate oplossing.

09-02-2022 | Man | 32
Maagzuur
Is slechte pil hoofdpijn misselijkheid slecht invloeden ik drink niet meer na 3 dagen voel ik mijn zieke person slecht beter mag pijn als die 💊

02-11-2021 | Man | 69
Maagbeschermer
In eerste instantie gekregen als maagbeschermer samen met Acetylsalcyzuur. Werking leek goed tot allerlei pijntjes opkwamen zoals hoofdpijn, maagpijn, maar vooral pijn in bovenbuik. Tijdelijk gestopt en bijwerkingen verdwenen. Na wat lichte maagklachten door Acetylsalcyzuur toch weer een paar genomen en alle bijwerkingen kwamen in alle hevigheid terug. Direct weer gestopt [lees meer...]en nu op zoek naar oplossing voor Acetylsalcyzuur. Wat een troep zeg …

04-10-2021 | Man | 52
Hartinfarct
Na een klein hartinfarct in november deze medicatie gaan slikken samen met bloedverdunners en staties. Vanaf dag 1 duizelig en paniekaanvallen etc. cardioloog zegt dat het niet van de medicijnen kan zijn maar ik heb daar zo mijn twijfels bij.

18-08-2021 | Man | 70
Maagontsteking
Onbegrijpelijk en schandalig !!!! dat huisartsen en o.m. cardiologen dit VERGIF nog steeds durven voorschrijven. Er zijn zoveel klachten bekend en ze doen net of je de eerste bent die met klachten an komt zetten, gewoon misdadig. Slikte eerst gedurende 8 maanden 1 tablet vanwege cardio medicatie, daarna vanwege slijmvliesontsteking in de maag 2 tabletten per dag. Gedur[lees meer...]ende 14 dagen word ik met de dag slechter. Ernstige duizeligheid tot bijna op de grond kletteren aan toe. Misselijkheid , depressie enz. Slik nu nog 1 tablet per dag en overweeg zelfs om er helemaal mee te stoppen . Dit is geen leven met die troep. Volgens mij slikte ik jaren geleden pantoprazol van Sandoz en kan me daar absoluut geen klachten van herinneren,wellicht was dit een beter merk. Of het heeft te maken met het feit dat je naarmate je langer slikt steeds ,eer kans op ernstige bijwerkingen krijgt. Wordt nu door de huisarts naar een neuroloog gestuurd , ipv dat ze zegt stop maar met die rotzooi, ze zouden beter beter moeten weten ……….

29-07-2021 | Man | 68
Maagklachten
Voorgeschreven gekregen samen met Acetylsalicylzuur als bloedverdunner, preventief denk ik. Ik heb al eens eerder op dit forum gereageerd op dit pure vergif en ruggespraak met neuroloog bracht de raad op te stoppen met Dipyridamol, maar klachten bleven en bleken dus Pantoprazol gerelateerd. Ik ben direct gestopt met dit vergif en als je hier geen ernstige bijwerkingen va[lees meer...]n hebt zoals hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid, desoriëntatie en depressief, angstig gevoel, dan zoek op betrouwbare sites op internet maar eens op wat dit spulletje allemaal voor schade aan kan richten in je lichaam op korte én lange termijn… Tip bij maagzuur: lepeltje baking soda (géén bakpoeder) in beetje water oplossen 👍👍👍👍👍

22-07-2021 | Man | 68
Maagbeschermer
Na lichte Tia en slechte ervaring met clopidogrel, door neuroloog overgezet naar Acetylsalicylzuur en Dipyridamol met maagbeschermer Pantoprazol. Eerste weken weinig klachten, maar daarna doffe ellende met zware hoofdpijn, buikpijn en duizeligheid. Zelfs desoriëntatie!! Het duurde even voor ik wist waar het aan lag, maar testend tot de conclusie gekomen dat Pantoprazol [lees meer...]de boosdoener was… Wat een vergif !!! Helemaal gestopt met deze troep en het leven is weer leefbaar ‼️