Ervaringen met Pantoprazol

versuft

Maagbeschermer (43 meningen)
Maagzuur (37 meningen)
Maagklachten (34 meningen)
Maagzuur (brandend) (31 meningen)
Reflux (22 meningen)
Middenrifsbreuk (15 meningen)
Maagzweer (10 meningen)
Maagontsteking (10 meningen)
Barrett's slokdarm (9 meningen)
Slokdarmontsteking (4 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

20-10-2020 | Vrouw | 18
Maagklachten
paar dagen na innemen (om maagpijn- en zuur te verminderen) kreeg ik alleen maar meer maagpijn, waarbij duizeligheid, misselijkheid, moeheid, drukkend gevoel op borst en bovenbuik en nog meer klachten die kwamen.. hebben anderen hier last van?

06-07-2020 | Vrouw | 18
pantoprazol (20mg)
Misselijkheid
Ik heb al maanden last van ernstige misselijkheid. Dit veroorzaakte slapeloosheid, gewichtsverlies, depressie en talloze (heftige) paniekaanvallen. Mijn dokter raadde me Phantomed aan. Hij dacht dat ik hoogstwaarschijnlijk last had van maagzuur. Ikzelf geloofde niet dat maagzuur zulke misselijkheid kón veroorzaken. Tóch besloot ik het te proberen. 1 week lang nam ik dageli[lees meer...]jks ‘s ochtens, voor het ontbijt, een tablet in. Na dag 2 merkte ik al verschil. Ik was een pak minder misselijk dan gewoonlijk en had minder last van maagpijn. Ondertussen ben ik twee dagen een tablet vergeten in te nemen. Ik was weldra meteen terug misselijk. Ook vandaag heb ik last van maagklachten. Ik heb de tabletten dus écht nodig om mezelf een hoop misselijkheid te besparen. Zeer effectief dus. (Wel heb ik ‘s nachts last van paniekaanvallen maar dit is blijkbaar een veelvoorkomende bijwerking).

03-12-2020 | Man | 23
Maagbeschermer
Ik slikte al jaren omeprazol maar na de verergerde klachten stapte ik over naar dit medicijn. Een aantal maanden later inname opgehoogd van 1x naar 2x daags 40mg (de laatste verpakking is Aurobindo). Mijn gewicht is tijdens gebruik van dit medicijn erg afgenomen. Ik kreeg steeds langdurige heftige pijn verspreid over mijn zij aan mijn maagkant en had druk op mijn borst. Ik[lees meer...] sliep soms maar 1 uur per nacht. Ik kon op een gegeven moment helemaal geen eten meer verdragen. Ik kreeg veel psychische klachten na hyperventilatie dat ook voorkwam in rust en 's nachts. Door corona liep het inwendig onderzoek vertraging op maar nadat er op de echo en gastroscopie niks gevonden was stopte ik met dit medicijn en ik voelde me een paar dagen erna direct vele malen beter. Na 2 of 3 weken ermee te zijn gestopt heb ik minder pijn en geen hyperventilatie meer. Ik merk dat mijn maag en darmen erg gevoelig voor bepaald eten zijn geworden, dus ik ben nu sterk aan het dieëten en vermijd stress waardoor de pijn verminderd. Ik kan hiermee weer normaal functioneren. Voor mij dus nooit meer dit medicijn.

26-10-2019 | Vrouw | 24
Maagbeschermer
Ik gebruikte dit medicijn al een aantal jaar, als maagbeschermer voor de overige medicatie gebruik. Aan het begin nooit klachten gehad, totdat er hoofdpijn ontstond en steeds meer toe nam. Hoofdpijn nam in dermate toe, dat zelfs mijn zicht vertroebeld werd. Nooit gelinkt aan dit medicijn, maar na zelf onderzoek te doen, toch gestopt. Na drie dagen ging er een wereld voor m[lees meer...]ij open, eindelijk hoofdpijn vrij na zo'n lange tijd!

25-09-2021 | Vrouw | 25
Maagklachten
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven tegen misselijkheid. Na een aantal dagen begon ik me mentaal slechter te voelen: huilen, angst, somber en paniekaanvallen. Ook kreeg ik enorme vermoeidheid, hoofdpijn en duizeligheid. Ik kon alleen maar op bed liggen. Omdat ik niet wist dat het aan het medicijn lag, heb ik het alsnog negen weken geslikt. De dag dat ik ermee stopte voeld[lees meer...]e ik me als herboren!

03-10-2021 | Vrouw | 26
Slokdarmontsteking
Ik gebruik al ongeveer 6 weken dit medicijn voor mijn slokdarm ontsteking en je word er echt ziek mee vermoeiend druk op buik misselijk en hoofdpijn ik kreeg ook gordelroos na dat me gordelroos over was kreeg ik blaasontsteking. Iemand die zelfde heeft gehad?

07-12-2021 | Vrouw | 27
Maagzuur (brandend)
Na alle nare bijwerkingen hier wil ik toch melden dat ik het medicijn als erg prettig ervaar, en dat lang niet iedereen er zoveel last van heeft. Je leest vaak slechte dingen, maar ik wil hierbij melden dat ik er echt baat bij heb. De vreselijke slokdarmkrampen zijn weg en ook mijn maagzuur is volledig onder controle. Ik voel me echt een stuk beter!

23-11-2020 | Man | 28
Maagzweer
Ik heb deze maagbeschermers bij een zware antibiotica kuur. Na de kuur moest ik nog een maand deze tabletjes slikken.. tot zover geen bijwerkingen van dit medicijn.

20-01-2023 | Man | 30
Maagklachten
Ivm maagzuurklachten bij de huisarts geweest. Gelijk pantoprazol gekregen 20mg. 1 week 2 stuks per dag en week 2 moest ik 1 stuk per dag nemen. Ik voelde me er gelijk slecht door alleen wist ik niet waardoor het kwam omdat ik ook herstellende was van een burnout. Na 2 weken toch maar mee gestopt want de klachten waren nog niet voorbij en juist erger. Weer opnieuw naar de h[lees meer...]uisarts en toen 2x per dag 40mg gekregen. Ik heb zulke erge klachten gehad dat zelfs de ambulance is geweest en de volgende dag een spoed maagonderzoek heb gehad. Niks uitgekomen.. toen ik eenmaal ging opzoeken over mensen met pantoprazol ervaringen ging er een lampje branden. Nu 2 dagen gestopt en voel me gelukkig al een stuk beter . 5 weken lang geslikt en heb me nog nooit zo slecht gevoeld. Nooit meer pantoprazol voor mij.

11-01-2024 | Vrouw | 31
Buikpijn
Na maanden kreeg ik steken in mijn gezicht gepaard met verhoging. Ik heb er lang mee gelopen , we wisten niet wat het was aangezien ik ook niet verkouden was en ook niet ziek. Mijn neus werd extreem droog door pantaprazol . Daarna niet gebruikt toen werden mijn klachten minder. Na paar maanden was ik weer begonnen toen kreeg ik weer extreem droge neus met als gevolg op[lees meer...]hoping slijm holtes en ontstekingen. Daarna direct gestopt en ik wist het zeker : deze medicatie triggerd mijn holtes heel erg. Nu heb ik veel minder last en is mijn neus minder droog. Ik heb wel nu een chronische bijholteontsteking omdat heel lang met ontsteking heb gelopen. Verder werkte het prima voor mijn maag , alleen mijn knieën deden pijn omdat je door maagzuuremmers magnesium , fosfor, en b12 tekort krijgt. Het is een gevaarlijke medicatie in mijn ogen. Heb nog steeds soms last van mijn knieën. Gebruik liever sucralfaat.

09-02-2022 | Man | 32
Maagzuur
Is slechte pil hoofdpijn misselijkheid slecht invloeden ik drink niet meer na 3 dagen voel ik mijn zieke person slecht beter mag pijn als die 💊

31-12-2020 | Man | 33
pantoprazol (40mg)
Na een bacterie opgelopen te hebben moest ik 30 dagen 40g sliken dagelijks, nooit meer dacht dat mijn organen vergiftigd worden zoveel bijwerkingen heb dit nooit gehad met een medicatie.

19-04-2020 | Man | 34
Maagbeschermer
Ik heb nu 4 dagen pantoprazol wegens maagzuur dat omhoog komt .maar die klachten gaan niet weg en krijg er alleen maar meer klachten bij . Kortademig , benauwdheid , duizeligheid , warrig , hyperventileren met alle kenmerken daarvan , maagpijn en hoofdpijn. . Ik ben er dan ook onmiddelijk mee gestopt en raad het ook niemand aan het is gewoon vergif

17-11-2023 | Vrouw | 35
Maagklachten
Hoe heb je dit afgebouwd??

12-11-2020 | Vrouw | 36
Maagbeschermer
Ik slik dit als maagbeschermer bij de antibiotica. Doet z'n werk prima. Geen bijwerkingen

04-07-2018 | Vrouw | 37
Maagzuur (brandend)
Sinds mijn 2 zwangerschappen heb ik chronisch maagzuur gekregen. Zo erg dat je het gevoel hebt dat het aan je hart ligt. Dit medicijn neem ik 's ochtends in en heb dan de rest van de dag totaal geen last. Ook heb ik nog nooit last gehad van bijwerkingen. Maar...het blijft toch chemische troep dat je in je lichaam stopt...wat dat op ten duur doet met je.....