Ervaringen met Pantoprazol

versuft gebrek aan vitamine D

Maagbeschermer (43 meningen)
Maagzuur (37 meningen)
Maagklachten (34 meningen)
Maagzuur (brandend) (31 meningen)
Reflux (22 meningen)
Middenrifsbreuk (16 meningen)
Maagzweer (10 meningen)
Maagontsteking (10 meningen)
Barrett's slokdarm (9 meningen)
Slokdarmontsteking (4 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

28-06-2018 | Man | 79
pantoprazol (40mg)
heb een stoma en lichte vorm van psoriasis en heb 12 jaar geleden spierreuma gehad en nu in behandeling bij reumatoloog vandaar deze medicijnen...….pantoprazol 1 x per dag maag en 2 x per dag naproxen accord voor ontsteking...…. nu 2 maal explosie gehad van dunne ontlasting uitAS stoma in 3 jaar niets gehad dus ik denk door deze medicijnen .

27-05-2018 | Man | 70
pantoprazol (40mg)
Een keer in de drie maanden haal ik mijn medicijnen op.. daar zit dan ook pantoprazol penza 40 mg 90 stuks bij. Geen idee waarvoor het is. Mijn huisarts is al enige maanden met pensioen. mijn nieuwe huisarts ken ik nog niet goed. IK heb bij de apotheek gezegd dat ik deze medicijnen niet nodig heb. Ik slik ze ook niet. De apotheek zegt uw arts wil echt dat u ze inneemt. E[lees meer...]n hup daar krijg ik weer 90 stuks. Geen idee wat ze kosten...maar het is weggegooid geld. ik zet de potjes netjes naast elkaar. Ik weet nu al dat ik volgende maand weer een potje me 90 stuks krijg. Vreemd!!!!

18-03-2018 | Man | 68
Hartinfarct

13-03-2018 | Man | 67
Ademhalingsproblemen

18-02-2018 | Man | 78
Middenrifsbreuk
diarree en heel veel klachten zoals moeheid, spierpijn. Na bloedonderzoek bleek dat ik van vele mineralen (magnesium, calcium, fosfaat, kalium) en vitamines (vit.B12, B6) te weinig had. Ik denk dat mijn maag deze niet meer op nam.

08-02-2018 | Man | 56
pantoprazol (40mg)
omdat mijn maag meer zuur aanmaakte dan normaal is deze tablet voorgeschreven en werkt goed naar tevredenheid

05-04-2024 | Vrouw | 40
Middenrifsbreuk

gebrek aan vitamine D

Echt voor mij ideaal medicijn, onzettend last van maagzuur en maag pijn en sinds ik dit medicijn gebruikt nergens last van en geen nare bijwerkingen

06-03-2024 | Vrouw | 61
Maagzuur (brandend)

versuft

Ik werdt tijdens het gebruik, niet lekker. Alsof ik alles droomde & niets echt leek. Ook erg moe, misselijk, suf & duf

28-01-2024 | Vrouw | 65
Maagklachten
Ik had bij het eten van wat drogere producten last en pijnlijk gevoel bi het doorslikken , bij het tweede maagonderzoek bleek mijn slokdarm te zijn beschadigd en als je daar niets aan doet kan het kanker ontwikkelen , bij het begin van het slikken van 1 tablet pantoprazol van 40 mg is het gevoel verdwenen. Heb nog wel geregeld gevoel alsof er een blok beton in mijn maag[lees meer...] zit en boert veel ,winderig bij vlagen en magnesium slikte ik al vanwege krampen , dus weet niet hoe het zou zijn zonder ook slik ik vitaminen D omdat ik al wat ouder ben en ik lees in de bijsluiter dat je botontkalking kunt krijgen .

11-01-2024 | Vrouw | 31
Buikpijn
Na maanden kreeg ik steken in mijn gezicht gepaard met verhoging. Ik heb er lang mee gelopen , we wisten niet wat het was aangezien ik ook niet verkouden was en ook niet ziek. Mijn neus werd extreem droog door pantaprazol . Daarna niet gebruikt toen werden mijn klachten minder. Na paar maanden was ik weer begonnen toen kreeg ik weer extreem droge neus met als gevolg op[lees meer...]hoping slijm holtes en ontstekingen. Daarna direct gestopt en ik wist het zeker : deze medicatie triggerd mijn holtes heel erg. Nu heb ik veel minder last en is mijn neus minder droog. Ik heb wel nu een chronische bijholteontsteking omdat heel lang met ontsteking heb gelopen. Verder werkte het prima voor mijn maag , alleen mijn knieën deden pijn omdat je door maagzuuremmers magnesium , fosfor, en b12 tekort krijgt. Het is een gevaarlijke medicatie in mijn ogen. Heb nog steeds soms last van mijn knieën. Gebruik liever sucralfaat.

17-11-2023 | Vrouw | 35
Maagklachten
Hoe heb je dit afgebouwd??

06-11-2023 | Vrouw | 65
Maagbeschermer
Helaas ontkom ik door de hoeveelheid medicijnen niet aan het slikken van dit medicijn. Bij mij is er al snel een tekort aan magnesium ontstaan waardoor ik er nu elke dag Magnesium-400 van Orthica bij slik. Dit helpt tegen de vooral nachtelijke beenkrampen. Zou handig zijn als de voorschrijver dit erbij vermeldt.

25-09-2023 | Vrouw | 57
Maagzuur (brandend)
Ik slik ze 2 weken 2 x per dag 40 mg en heb nu paar dagen borrelend gevoel op borst en rug alsof ballon leeg loopt zo erg pff ben gestopt maar merk nog niks nu 2 dagen graag mening of jullie ook deze klachten en hoelang duurt dat klachten weggaan nu 2 dagen gestopt

30-07-2023 | Vrouw | 54
Maagontsteking
Na een helicobactor bacterie in mijn maag pantoprozol 40 mg voorgeschreven gekregen. Dit ongeveer 2 jaar geslikt. Enorm veel vage klachten. Naast de maagbeschermer ook bloeddruk verlagers en cholesterol verlagers geslikt. Na vele klachten bloeddruk medicatie en cholesterol medicatie gestopt. Ik kreeg aanvallen van opgezet rood gezicht, duizeligheid, pijn op de borst (zelfs[lees meer...] vanuit de huisarts met ambulance naar hartafdeling vervoerd). Ik had dikke enkels, blauw opgezette handen, kon niet slapen, paniekaanvallen, oorsuizingen, aanvallen van hoge bloeddruk ,overal spierpijn. Enorm beroerd. Bij verschillende artsen werd het aan stress gerelateerd. Zelf geloofde ik dat niet. Aangedrongen om te stoppen met pantoprezol. Nu 3 weken gestopt na afbouw. Ik ben een heel ander mens. Bloeddruk is nu perfect ( zonder medicatie), niet meer opgezet, niet meer duizelig, normale enkels en handen etc. Veel klachten waren gerelateerd aan deze medicatie naar mijn mening.

07-04-2023 | Vrouw | 44
pantoprazol (20mg)
Maagklachten
In maart 22 pantoprazol gekregen ivm maagklachten. Dat ging goed. Na 6 mnd begonnen de klachten zoals hierboven genoemd. Maandelijks naar huisarts. Link mee pantoprazol werd niet gelegd. Tot ik artikel las van kassa. Ik heb afgebouwd en de klachten zijn verdwenen.

17-01-2023 | Vrouw | 58
pantoprazol (20mg)
Slokdarmontsteking
Na een jaar accuut gestopt na 3 dagen enorm braken en niet verterende voedselbrij, ook diarree en heel veel spierpijnen gehad. Heb ontdekt dat ik teveel water drink rond de maaltijd en daardoor het maagzuur telkens verdunde waardoor een slechte vertering en dus gisting van de voedselbrij met oprispingen. Daardoor vol gevoel en 6 jaar ontsteking onder in slikdarm gehad. Ik [lees meer...]kwam erop iets bitters toe te voegen en las adviezen. Ik heb absint alsem in de tuin staan, her bitterste kruid ooit. Kun je thee van trekken of een paar blaadjes voor de maaltijd nuttigen. Ik eet dan vervolgens eiwitbrood (soort roggebrood met allerlei pitten en zaden) met kaas en drink weinig rond de maaltijd. Ook kleinere porties. In 2 dagen ben ik enorm opgeknapt. Absint ontgift de lever, brengt maagsappen op gang zodat de eiwitstofwisseling weer werkt en de problemen snel verdwijnen. Bijvoet is ook een bekend bitter, stimuleert ook lever dus gal dus eiwitstofwisseling. De enorme spierpijnen in rug en onderrug en benen zijn ook plotseling verdwenen. Anbsint niet meer dan 800 mg per dag. Bepaald voedsel wek of niet. Was ik hier maar eerder op gekomen. Voor mij nooit meer, maagzuur heb je niet voor niks, je hebt het dringend nodig.