Clusterhoofdpijn (19 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (1 mening)

Migraine en de impact van DNA

11-11-2012 | Vrouw | 21
sumatriptan
Sinds een paar week voor mijn eerste ongesteldheid kreeg ik oor het eerst migraine. Toen een paar jaar weinig last van gehad. Rond mijn 16e werd het erger en neem sinds ik 18 ben medicijnen. Sinds een jaar sumatriptan. Ik heb minimaal 1x per week migraine en als ik heftig ongesteld ben kan ik het zo 3 a 4 x in de week hebben. Sumatriptan werkt! Het komt daarna niet meer t[lees meer...]erug. Als ik weer migraine krijg is dat meestal een kleine 2 dagen later. Ik ben blij dat het medicijn werkt maar de bijwerkingen zijn echt geen pretje. Voor een uur of 2,5 lijkt het als of me hoofd aan het ontploffen is, een ziek en drukkend gevoel in me hele lijf. Stijve nek, spierpijn in kaken. Voel me dan echt even helemaal niet lekker. Daarna is gelukkig wel de migraine weg.voel me daarna meestal wel moe.

27-10-2012 | Vrouw | 54
sumatriptan
had jarenlang ernstige migraine tot ik iemand ontmoette die geneeskunde in china had gestudeerd. hij zei; STOP MET AL HET RAUWE VOEDSEL. heb ik gedaan, nooit meer migraine gehad. Gebruik nog wel af en toe sumatriptan omdat ik wel regelmatig hoofdpijn heb en de gewone paracetamol bij mij niks meer doet.

26-10-2012 | Vrouw | 45
sumatriptan
heeft iemand naast die druk op de borst ook blauwe lippen?

16-09-2012 | Vrouw | 50
sumatriptan
Ik heb migriaine met aura. In het begin heb ik steeds bij de eerste verschijnselen (zien van flikkeringen) een tablet ingenomen en na 12 uur nog een. Later ook geprobeerd pas tijdens de hoofdpijn een tablet te nemen maar dan het gevoel dat het dan minder goed helpt. Ik probeer nu me te beperken tot 1 tablet per aanval. Het aantal aanvallen is wisselend, meestal 1 of enkele[lees meer...] aanvallen vlak achter elkaar en dan weer weken of soms maanden niet. De afgelopen 2 halve week 4 aanvallen gehad. Als bijwerking alleen lichte duizeligheid/zwaar hoofd verder niets. Ben blij met dit middel.

07-09-2012 | Vrouw | 25
sumatriptan
Na jaren hevige hoofdpijn toch eens naar de dokter gegaan omdat ik het zat was om zo te leven met 3 dagen in de week hoofdpijn. Door al mijn klachten (slecht zien, tranende ogen, misselijk, alleen maar rust willen en stekende hoofdpijn) is eruit gekomen dat ik migraine heb. Ik kreeg 6 tabletjes sumatriptan mee en als ik het voel opkomen gelijk innemen, dus dat heb ik gedaa[lees meer...]n. Ik voelde de eerste keer een beetje druk op de borst, maar vooral tintelende vingers (vaak de volgende dag nog steeds tintelingen). Maar liever dit dan die vreselijke hoofdpijn, ik ben super blij dat er een medicijn is zoals sumatriptan! Ik was eerst een klein beetje bang voor inname omdat ik SSRI's neem en die zouden niet samen kunnen. Naar de apotheek gebeld en mocht het toch, geen problemen ondergaan tussen die twee medicijnen! Ben wel aan het twijfelen om iets te vragen wat je iedere dag kan nemen omdat het voorkomen ook een prima optie is en sumatriptan lijkt me niet geschikt voor veel gebruik.Iemand ervaring hiermee?

27-08-2012 | Vrouw | 51
sumatriptan
Ik heb in toenemende mate last van migraine en heb nu eindelijk de stap gezet om er iets voor in te nemen. Omdat ik had gehoord dat ook een halve effectief kan zijn heb ik dat gedaan en dat hielp heel goed. Hoofdpijn voelde ik wegzakken en ik voelde me überhaupt heel goed daarna. Wel wat last van hartkloppingen, maar die gingen over. Beetje slaperig maar dat vind ik niet e[lees meer...]rg. Nu heb ik het zelfs geprobeerd met een kwart tabletje en ook dat hielp goed genoeg. Soms lukt het me om een beginnende migraine zelf weer kwijt te raken, maar een andere keer knalt hij er doorheen en dan is het fijn om hierop terug te kunnen vallen.

27-08-2012 | Vrouw | 43
sumatriptan
jaren met hoofdpijn en nekklachten gelopen. laatste jaren met misselijkheid en moeheid. eerst pcm gekregen, toen diclofena, daarna naproxen en toen combi pcm met naproxen en diazepam. toen dit ook niet hielp toch weer terug huisarts...volgens huisarts was het geen migraine maar spanningshoofdpijn. Ik heb gevraagd, om aub toch een keer migraine tabletten voor te schrijven[lees meer...]. hij ging accoord, en benoemde erbij..als ik geen migraine zou hebben zou het middel NIETS doen. wat hij dus dacht ...ik zou er geen baat bij hebbben.. maar .....bij de eerste keer hoofdpijn , heb ik het ingemomen en ...ONGELOOFELIJK....eindelijk snel en doeltreffend van mijn hoofdpijn af. bijwerkingen: speeksel toename, zwaar gevoel in het hoofd en concentratieverlies. dit duurt ook maar circa uurtje. daarna weer helemaal fit.

18-08-2012 | Vrouw | 33
sumatriptan
sinds enkele maanden neem ik sumatriptan en ben ik eindelijk verlost van mijn maandelijkse migraineaanvallen. Alleen jammer van de bijwerkingen: stijve tong, gezwollen keel wat het slikken bemoeilijkt, zware rechterarm met tintelingen,.. Heeft hier nog iemand last van? Heb aan de huisarts gevraagd of dit kwaad kan maar hij weet het niet..

18-08-2012 | Vrouw | 33
sumatriptan
Ik neem sinds enkele maanden sumatriptan na al zovele andere medicijnen geprobeerd te hebben die niets afdeden. Sumatriptan is tot nog toe het enige dat de hoofdpijn wegneemt, eindelijk... Alleen spijtig van de bijwerkingen: ik heb last van een stijve tong, een gezwollen gevoel in mijn keel dat het slikken bemoeilijkt en ik krijg tintelingen en gevoelsproblemen in mijn rec[lees meer...]hterarm. heeft hier nog iemand last van? Heb aan mijn huisarts gevraagd of dit kwaad kan maar hij "denkt het niet"...

07-08-2012 | Vrouw | 43
sumatriptan
Ik heb al 3 jaar erge migraine de huisarts zegt het zijn je hormonen.ik heb er elke maand last van functioneren gaat niet.Mijn werk begint moeilijk te doen.Ik heb sumatritan maar werkt niet,vrijdag ga ik naar de huisarts om te vragen of eierstokken verwijderen een optie is weg met die hormonen,maar ik lees nu over immigran misschien is dat een optie.

06-08-2012 | Vrouw | 24
sumatriptan
Ik ben al jaren bekend met Migraine, en jammergenoeg heeft dit ook effect op je dagelijks leven. Gelukkig heb ik niet dagelijks of wekelijks een aanval, maar 1x of minder in de maand. Dit heeft jammergenoeg veel effect met je job. (frequent verzuim etc) Sinds dit jaar heb ik dan Sumatriptan gekregen van de huisarts. Ik voel een aanval opkomen, dus deze medicijnen kan [lees meer...]ik gebruiken om het tegen te gaan. Paardenmiddel noem ik het. De eerste keer dacht ik het rustig op de bank in te nemen en dan naar bed te gaan. Nou te laat... mijn man heeft mij naar bed moeten tillen. Ik krijg een hele kramp in mijn nek en een erg brandend gevoel in mijn achterhoofd. De migraine lijkt dan ook via je nek te verdwijnen. Uiteindelijk val je wel in slaap, en als ik de volgende morgen wakker wordt is de pijn verdwenen. Wel ben ik dan wat misselijk, maar daar heb ik ander pilletjes voor gekregen (naam even niet bekend) Al met al, een goed medicijn. Alleen jammer dat ik wel erg last heb van bijwerkingen.

12-07-2012 | Vrouw | 46
sumatriptan
Gebruik sinds sept. 2011 sumatriptan tegen de migraine, helpt uitermate goed, zo goed dat ik een soort verslaving heb nu en niet meer zonder kan (helaas)! Kijk uit met inname, weet dat migraine heel erg is en dat deze medicijnen erg goed helpen maar zijn zeer verslavend, ook omdat iets anders echt niet helpt, heb nu medicijnafhankelijke hoofdpijn!

20-06-2012 | Vrouw | 24
sumatriptan
Ik heb al jaren last van migraine. Vroeger durfde ik nooit iets innemen uit angst voor mijn zwakke maag. De laatste maanden kreeg ik echter meer en meer migraine en heviger. Een tweetal maanden geleden ben ik begonnen met Sumatriptan te nemen, en het helpt zeer goed. Ik neem 25 mg wanneer ik de migraine voel opkomen. Een uurtje erna voel ik meestal niets meer. Meestal moet[lees meer...] ik de volgende dag wel nog een nieuwe tablet nemen, maar daarna blijft het over. De bijwerkingen zijn te verwaarlozen, ik heb krampen wanneer ik de medicatie heb ingenomen, maar na ongeveer anderhalf uur gaat dit over.

11-06-2012 | Vrouw | 32
sumatriptan
Hallo, ik neem al jaren sumatriptan en het blijft efficiënt. Alleen heb ik de laatste jaren wel vaker last van "rebound" hoofdpijn, dus de dag nadien krijg ik vaak opnieuw last van migraine. Omdat ik op de duur bijna 3 à 4 dagen per week sumatriptan innnam, ben ik eens 6 weken gestopt met het innemen ervan. Ik had ook de luxe van die periode thuis te zijn, anders was d[lees meer...]it niet mogelijk geweest in combinatie met een job. Sinds januari probeer ik me te beperken tot 3 sumatriptan tabletten ( van 25 of 50mg) per maand. Ik heb nog altijd bijna wekelijks last, maar de intensiteit is sterk afgenomen. Kortom, het is een medicijn dat echt helpt maar na lange tijd wordt het lichaam toch afhankelijk en minder bestand tegen opkomende aanvallen, of dat is toch op zijn minst de theorie die ik er uit afgeleid heb.

07-06-2012 | Vrouw | 38
sumatriptan
zodra ik het voel opkomen neem ik er 1 van 50 mg. inprinciepe moet ik na 2 uurtjes nmog 1 innemen van 50 mg dan zakt de migraine wel goed. ik heb zover ik weet geen bijwerkingen ervan, alee andere migraine medicijnen die ik tot nu toe heb gehad werkten voor geen meter..ik las hier dat je het ook in injectie form heb ? en dat je die dagelijks kan nemen ? buiten minimaal 2 x[lees meer...] per maand migraine heb ik dagelijks clusterhoofdpijn...wie weet werkt dit ook daartegen ? nu slik ik me suf aan ibuprofen..

20-05-2012 | Vrouw | 45
sumatriptan
Gebruik nu een jaar Sumatriptan een wereld medicijn, na inname voel ik de migraine weg trekken na ongeveer een half uur. Wel wat rare kaken en een zwaar gevoel in mijn lichaam maar allemaal goed te doen. Zoveel jaren getobd met medicatie en voeding dit medicijn helpt echt!!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum