Ervaringen met Sumatriptan

Clusterhoofdpijn (26 meningen)
Hoofdpijn (4 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

02-04-2014 | Vrouw | 34
sumatriptan
Al ruim 20 jaar last van hormonale migraine. Alleen tijdens mijn 2 zwangerschappen aanzienlijk minder migraine-aanvallen (3x in de 9 maanden). Verder heb ik elke 5 weken een kleine en een grote migraine-aanval. Dit hangt samen met mijn mentruatiecyclus en eisprong. Immigran/ sumatriptan gebruik ik naar volle tevredenheid. Het werkt snel en effectief. De bijwerkingen (suf[lees meer...]fig, dof gevoel in vingers, slappe benen) neem ik te koop toe!

28-03-2014 | Vrouw | 28
sumatriptan
Gebruik al minstens 10-15 jaar 100 mg Sumatriptan en zeker minstens 10 per maand. Mag er ook niet meer van de neuroloog. Helaas kom ik daar soms door omstandigheden overheen. Dit medicijn maakt mijn leven een stuk dragelijker. Het werkt bij mij erg goed, heb wel wat bijwerkingen als zware armen en benen enz maar die neem ik echt voor lief! Al met al een wondermiddel. Ben [lees meer...]al in verschillende ziekenhuizen binnenste buiten gekeerd, scans, ruggenprikken ALLES is geprobeerd ook qua preventieve medicatie en op Sumatriptan na helpt helaas niks,.

31-01-2014 | Vrouw | 46
sumatriptan (100mg)
Heb al jaren migraine en heftige pijn. Sinds een jaar Sumatriptan voorgeschreven gekregen. De pijn is na een half uur weg!! Ongelofelijk! Maar de bijwerkingen zijn best heftig (duizelig, warrig hoofd, pijn op de borst, trekkend gevoel in de buik). Ik merk dat het iets beter gaat als ik ga liggen zodra ik Sumatriptan inneem. Krijg nu vanwege de bijwerkingen iets anders voo[lees meer...]rgeschreven door de Neuroloog.

07-11-2013 | Vrouw | 23
sumatriptan (50mg)
Heb vanaf jongs af aan al migraine. Ik ben nu 23 en mijn aanvallen werden steeds erger en vaker. ik gebruikte eerst een tijdje maxalt, maar deze hielp niet ivm het vele overgeven. overgegaan op de sumatriptan injectie, maar hierna kreeg ik dagelijkse migraine/ hoofdpijnklachten. tot het uit de hand liep, na 5 weken lang elke dag. bij neuroloog gekomen en bleek dat [lees meer...]ik zwaar verslaafd was en dat ik hartinfarct kon oplopen door deze spuiten, omdat ik ze dus dagelijks moest gebruiken om het dragelijk te maken. Zonder kon ik gewoon niet, want liep met de kop tegen de muur en gilde het uit. nu moet ik dus afkicken van dit medicijn en er is niemand die me hiervoor heeft gewaarschuwd. Dus pas op met dit middel..

06-11-2013 | Vrouw | 48
Hoofdpijn
Ik heb volgens mij geen migraine, maar wel heel vaak barstende pijn wat mij belet om mijn werk (kantoor) te doen. Sumatriptan is het enige wat helpt, met ongeveer een uur zakt bijna altijd de hoofdpijn. Ik gebruik er wel heel veel per maand, zo'n 10 tot 15 stuks, soms wel 7 dagen achter elkaar. Af en toe zelfs 2 per dag omdat de hoofdpijn dan weer terugkomt. Ik vraag me af[lees meer...] hoeveel je er maximaal per maand of per week mag nemen, dat staat niet in de gebruiksaanwijzing.

03-11-2013 | Vrouw | 29
sumatriptan
Na jaren toenemende hoofdpijn en migraine aanvallen ben ik bij de hoofdpijnpoli terecht gekomen. Hier schreven ze mijn bloeddrukverlagers voor. Mijn bloeddruk is goed, echter de bijwerking van het medicijn moet een gunstig effect op de hoofdpijn hebben. De dosis moet ik zeer langzaam opbouwen om bijwerkingen te voorkomen. Sumatriptan kreeg ik voor aanvallen. De tabletten [lees meer...]hielpen niets, ik kreeg wel last van de bijwerkingen. Nu overgestapt op de injecties en deze werken als sneeuw voor de zon. De bijwerkingen zijn heftiger, maar op dit punt is alles beter dan die vreselijke hoofdpijn. Nu hopen dat de andere medicijnen hun werk doen en de sumatriptan niet vaak meer nodig is.

10-09-2013 | Vrouw | 22
sumatriptan
Heb deze medicijnen voorgeschreven gekregen van de huisarts omdat ik wel erg vaak rare, stekende hoofdpijn had. De medicijnen werken goed maar had erg veel last van bijwerkingen. Erg moe en liep overal tegenaan. Kon niet eens normaal een glas optillen met 1 hand, veel te zwaar. Toen ik mijn hoofdpijn klachten moest gaan bijhouden voor de praktijkondersteuner bij de huisart[lees meer...]s vertelde ze mij dat ik dan beter over kon stappen op een ander medicijn waarbij ik waarschijnlijk minder bijwerkingen zou hebben. Dit is Maxalt geworden en werkt net zo goed alleen veel minder bijwerkingen.

30-07-2013 | Vrouw | 24
sumatriptan
Sumatriptan werkt fantastisch! Eindelijk iets dat werkt. Metropolol gebruikt en andere dingen, maar dit werkt het best! De bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Heel veel spierpijn, kramp in mijn nek en kaken, etc. Maar alles is beter dan migraine, dus ben er wel blij mee!

26-06-2013 | Vrouw | 34
sumatriptan
Helpt vrij snel, binnen een uur neemt de hoofdpijn duidelijk af. Af en toe ineens wat heviger maar dat zijn echt korte momenten. Wel na ongeveer 20 min na het innemen hele zware armen en benen. Durf dan bv niet auto te rijden. Dit wordt geleidelijk aan wel weer minder en dan ben ik blij dat ik dit medicijn heb!

26-06-2013 | Vrouw | 50
sumatriptan
ik ben al sinds mijn puberteit mirgrainepatient. alles al gedaan en gebruikt wat mogelijk was om dit te verhelpen , maar niets helpt. sumatriptan helpt wel om mijn aanvallen dragelijk te maken . maar ik merk ook dat ik meer en meer nodig heb om te kunnen functioneren . sommige maanden zelfs dagelijks. ik heb wel heel veel last van maagpijn en druk op de keel . juist a[lees meer...]lsof er constant iemand mijn keel toeknijpt.

09-05-2013 | Vrouw | 21
sumatriptan
Het heeft mij ruim een jaar goed geholpen tegen migraine. Nadeel is dat ik het steeds vaker kreeg tot 3 a 4 maal per week! En nu werkt het middel helemaal niet meer! Het geeft alleen nog maar die nare bijwerkingen die 3 uur duren! Maar de migraine blijft! Ik raad sumatriptan niemand aan. Je lichaam raakt er te snel aan gewend en raakt dan verslaafd!

04-05-2013 | Vrouw | 46
sumatriptan
Help ik slik naar mijn idee veel te veel sumatriptan maar niets anders helpt ,heb ook al propanalol gehad en metropolol maar helaas. Wie heeft nog adviezen

31-12-2023 | Man | 53
sumatriptan (6mg)
Clusterhoofdpijn
Clusterhoofdpijn al ruim 11 jaar. Laaste 8 jaar spuit ik mijzelf in met sumatriptan 1 maand geleden is een neurostimulator geplaatst. Werkt niet naar behoren. Dus zet ik injecties erbij. Zonder deze injecties was ik al eerder uit het leven gestapt. Dit is écht het beste wat werkt én voorhanden is.

26-10-2023 | Man | 30
sumatriptan (50mg)
Super blij met deze medicatie. Voorheen gebruikte ik rizatripzan maar na enkele keren gebruik werd de werkzaamheid minder. Ik gebruikte het hooguit 3 keer in de maand. Toen een hele tijd toch maar weer op de nurofen over gegaan, maar dit was het allemaal net niet voor mijn migraine. De aanvallen kwamen er toch altijd wel doorheen zetten. Toen weer terug naar de HA gega[lees meer...]an en die schreef toen sumatriptan voor. Nou wat een top spul! Ik ben er zo vreselijk blij mee. Mijn aanvallen worden gelukkig met de jaren minder ( ik ben nu 30 ). Maar de aanvallen die ik heb 3/4 keer per maand kan ik super opvangen met deze medicatie. Ik neem het in, en na 3 kwartier even rustig op de bank liggen ben ik er vanaf. Ik hoef er eigenlijk nog niet eens voor me bed in te gaan. Wat ik vaak wel doe hoor want de pijn is ondraaglijk. Ik had dit 15 jaar geleden moeten uitvinden. In de leeftijd van 13e tot 26e wekelijkse aanvallen.

13-08-2023 | Man | 61
sumatriptan (100mg)
Heb sinds 5 jaar last van onregelmatig voorkomende migraine. Wordt door mijn ogen getriggerd. Naar iets kijken zonder bril op bijvoorbeeld.Ook naar felle LED lampen kijken kan een aanval veroorzaken. Ook het kijken naar te felle beeldschermen kan bij mij migraine veroorzaken. Heb er eigenlijk jaren mee rondgelopen zonder er iets mee te doen. Sumatriptan werkt bij mij uits[lees meer...]tekend en zonder bijwerkingen, na een uurtje is de hoofdpijn weg .

30-12-2022 | Man | 62
sumatriptan (50mg)
Heb van kinds af aan al migraine, he(e)l soms ook clusterhoofdpijn. Ik gebruik al heel lang sumatriptan 50 mg, werkt effectief, helaas heb ik daarna vaak een stekende en zeurderige pijn onder mijn rechter schedel wat wel 2 a 3 dagen kan aanhouden en ontneemt mij alle fitheid en motivatie iets te ondernemen, vervolgens daardoor vaak weer migraine krijg en nogmaals sumatrip[lees meer...]tan moet nemen. Een halve tablet is voor mij effectief! Alcohol of stress is dan sowieso uit den boze. Paracetamol werkt bij mij nauwelijks. Advies huisarts is max 2 tabletten per week.