Sumatriptan

sumatriptan

Clusterhoofdpijn (16 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (1 mening)

Migraine en de impact van DNA

16-10-2015

Sumatriptan (sumatriptan)

Sinds vandaag mijn eerste sumatriptan 50mg genomen. Was een beetje sceptisch, omdat ik al jaren de maxalt smelt gebruik. Was hier zeer tevreden over, maar wordt niet meer vergoed. Zelf betalen kost mijn 52 euro voor 12 stuks. Afgelopen mei rizatriptan geprobeerd, maar kreeg nog meer hoofdpijn daardoor. Nu sumatriptan van huisarts gekregen en deze aanval was binnen t uur we[lees meer...]g. Geen bijwerkingen gehad. Nog iets te vroeg om te oordelen, dus kom over een tijdje weer een reactie geven. Wilde dit alvast wel even mededelen. 😊
20-09-2015

Sumatriptan (sumatriptan)

Sinds 1992 gebruik ik imigran /sumatriptan van diverse merken. Ik gebruik zowel de tabletten als de injecties. Bijwerkingen neem ik voor lief, alles beter dan die ellendige hoofdpijn! Met deze medicatie ben ik in staat een redelijk normaal leven te leiden met gezin en partime baan in de gezondheidszorg.
20-08-2015

Sumatriptan (sumatriptan)

Na een kwartier was de hoofdpijn weg, maar ineens brak het zweet me uit, duizelig, kotsmisselijk, alsof ik zo inslaap zou vallen, vooral alsof ik strontzat was. het heeft uren geduurd eer ik me terug wat menselijker voelde en terug uit de zetel durfde komen. Echt alsof ik aan de drugs had gezeten.
13-08-2015

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb last van hormonale migraine, waar een gewone pijnstiller niet meer bij werkte. Ik heb vandaag de eerste tablet ingenomen en moet erbij vermelden, dat de migraine binnen een kwartier verdwenen was. Jammer genoeg heb ik meer dan de helft van de dag het gevoel gehad of ik iets van drugs had gebruikt. Duf gevoel in mijn hoofd, praten met dubbele tong en niet vooruit te [lees meer...]branden. Ik weet niet welk gevoel erger is. Migraine of dit gevoel. Maar het was de eerste keer, dus ik ga het toch nog eens innemen.
12-05-2015

Sumatriptan (sumatriptan)

Als sinds ik klein ben last van migraine en niets hielp, tot ik sumatriptan kreeg voorgeschreven. Als ik een aanval voel opkomen, neem ik het in en al heel snel wordt de hoofdpijn minder/verdwijnt de hoofdpijn. Helaas wel heel veel bijwerkingen: stijve en pijnlijke nek, bij eten en drinken trekken alle spieren in mijn mond samen, "zware" ledematen, duf/van de wereld. Maar [lees meer...]ondanks dat zou ik niet meer zonder kunnen!
11-05-2015

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik gebruik deze medicijnen nu een aantal jaar en neem het in wanneer ik een aanval voel opkomen. Het is meestal binnen een uur over. Ik krijg wel een raar gevoel in mijn armen en ben eventjes volledig van de wereld. Als de aanval voorbij is ben ik wel enigszins instabiel met name snel emotioneel en wiebelig. Verder wel super effectief.
20-04-2015

verslavend, depressief, suf
20-04-2015

Sumatriptan (sumatriptan)

sumatriptanen werken al sinds de diagnose 7 jaar geleden, erg goed bij mijn migraine. Als ik een aanval voel aankomen, neem ik een halve pil, als dat niet afdoende is, de andere helft erbij. Vrij snel verdwijnt dan de hoofdpijn. Ik blijf me dan wel wat 'off' voelen, uit balans, maar daar valt prima mee te leven. Het werkt beter als ik na het innemen even plat ga en een [lees meer...]dutje probeer te doen. Anders zeurt de hoofdpijn wat langer door. Ik heb geen last van bijwerkingen. Overigens heb ik ook acupunctuur gehad, dat 'genas' de migraine niet, maar zorgde er wel voor dat ik geen zware aanvallen met scherpe hoofdpijn en misselijkheid meer heb. Voor de minder zware aanvallen die ik nu nog wel heb 1-2x per maand een dag of 3 gebruik ik sumatriptanen.
15-04-2015

Sumatriptan (sumatriptan)

Al vaker heb ik af en toe last van migraine meestal is dat na een dagje op bed en rustig aan doen weer weg. Nu dus niet na al 2 dagen heftige migraine van de huisarts sumatriptan gekregen. Ingenomen smaakte heel vies werd er misselijk van. Beetje wat gegeten ed. Na 45 min werd de hoofdpijn gelijk al minder nu 4 uur later zelfs bijna helemaal weg. Wat een verademing. Gee[lees meer...]n last van bijverschijnselen.
05-01-2015

Sumatriptan (sumatriptan)

Sinds mijn 15e last van hoofdpijnen. Die steeds erger werden. Al veel medicijnen geprobeerd. Loop nu ook bij fisio. Slik nu half jaar sumatriptan. Nare bijwerkingen als stijve nek en zware ledematen. En ik ben bang dat ik er inmiddels verslaafd aan ben omdat ik het afgelopen 1,5 week bijna elke dag een in moest nemen.
29-12-2014

Sumatriptan (sumatriptan)

Vanaf mijn 15e hoofdpijn gehad, kronkelend naar huis en dan zo snel mogelijk naar bed in een pikdonkere kamer liggen en wachten en hopen dat je in slaap valt om er na 10 uur uit te kunnen kruipen met een beetje hoofdpijn. Altijd kwam het opzetten met de allerleukste dingen, vakantie, feestjes en ja je eigen trouwdag bijna aan diggelen gelukkig 2 dagen ervoor gekregen dus w[lees meer...]ist dat mijn trouwdag gelukkig geen gevaar liep. Na diverse medicijnen geprobeerd te hebben via de huisarts Sumatriptan injecties gekregen... mijn god wat een verademing. Tijdens mijn 2 zwangerschappen en de periode van borstvoeding geen DAG hoofdpijn gehad en daarna, begon de ELLENDE weer. Ik kan zelf weer normaal functioneren op werk en met en rondom mijn gezin. Inmiddels 47 dus hoop gauw in de overgang zodat ik straks hoop ik ook vaarwel tegen de migraine kan zeggen ;-)
17-11-2014

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb hormonale migraine. Het zit in de familie en helaas weten we geen andere oplossing dan wachten op de overgang (wat ook niet veel beter is). Gelukkig werkt de medicatie heel goed bij dit soort aanvallen. Ik heb er meestal 2x per maand last van, maar door stress van mijn studie heb ik vaker aanvallen. (Bij stage was het minder, omdat dit een vast patroon is. Ik denk d[lees meer...]at werken een uitkomst zal zijn). Ik ben heel tevreden over deze medicijnen. Ik heb verschillende triptanen geprobeerd, maar deze lijkt mij het beste te helpen. Helaas moet ik wel aan de zwaarste dosis (100mg), maar het werkt en daar ben ik blij mee. Zonder medicatie kan ik niet functioneren en moet zelfs begeleid naar het toilet. De bijwerkingen ervaar ik soms als wat onprettig, en ik verkramp ook heel erg dus krijg last van spierpijn. Ook de druk in mijn keel is wat vervelend en mijn benen voelen als 1 grote blauwe plek. Maar het ik heb dat liever dan die migraine.
23-09-2014

Sumatriptan (sumatriptan)

Al jaren last van hevige migraine aanvallen. Paracetamol heeft nooit geen effect gehad en ibuprofen 600 ook nauwelijks, deze onderdrukt de migraine niet voldoende. Dankzij een tip van een vriend voor sumatriptan ben ik naar de huisarts gegaan, en deze heeft het medicijn voorgeschreven. Nu gebruik ik al bijna 4 jaar sumatriptan tijdens migraine aanvallen, en ik vind het sup[lees meer...]er. Het enige nadeel zijn de bijwerkingen. Ik krijg namelijk last van tintelingen in mijn handen en voeten, pijn op de borst, benauwdheid, duizelig en aanraking met warm water bijvoorbeeld doet erg pijn. Gelukkig zijn deze bijwerkingen verdwenen wanneer het medicijn op zijn "hoogtepunt" is, na ongeveer 2 uur. En is de migraine verdwenen, dit is waar het uiteindelijk om gaat.
22-08-2014

Sumatriptan (sumatriptan)

Na ruim 25 jaar migraine en net zo lang een tocht langs artsen, alternatieve genezers en zelfmedicatie heb ik de huisarts gevraagd om een effectief middel omdat de aanvallen steeds frequenter kwamen. Ik kreeg Sumatriptan 50 mg voorgeschreven en dat werkt bij mij geweldig: Aanval zakt na ca 30 minuten. In het begin kwam het dan weer terug na 1 á 2 dagen. Daarom heb ik er Ca[lees meer...]ndesartan Cilexetil 4 mg bij gekregen ter voorkoming van de aanvallen en dat werkt goed. Nu, na een maand heb ik nog eens per week een lichte aanval (vaak zonder misselijkheid), die ik soms wel en soms niet bestrijd met Sumatriptan. Ik ben er g blij dat ik nu leef zonder die constante angst voor een aanval!
10-04-2014

Sumatriptan (sumatriptan)

Werkt soms wel en soms niet. Heb geen aura verschijnselen dus ben daardoor soms te laat met innemen en dan werkt het middel niet goed. Als het wel werkt dan werkt het vrij snel en is de pijn stukken minder heftig. Bijwerkingen alleen in de vorm van rare tintelingen en een zwaar gevoel in mijn nek wat omhoog kruipt. Nu een tijdje via neuroloog aan de amitriptyline wat ec[lees meer...]ht super goed helpt tegen hoofdpijn! Enige nadeel is dat ik zwaar aankom van dit middel.
02-04-2014

Sumatriptan (sumatriptan)

Al ruim 20 jaar last van hormonale migraine. Alleen tijdens mijn 2 zwangerschappen aanzienlijk minder migraine-aanvallen (3x in de 9 maanden). Verder heb ik elke 5 weken een kleine en een grote migraine-aanval. Dit hangt samen met mijn mentruatiecyclus en eisprong. Immigran/ sumatriptan gebruik ik naar volle tevredenheid. Het werkt snel en effectief. De bijwerkingen (suf[lees meer...]fig, dof gevoel in vingers, slappe benen) neem ik te koop toe!

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum