Clusterhoofdpijn (22 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)

Migraine en de impact van DNA

26-10-2012 | Vrouw | 45
sumatriptan
heeft iemand naast die druk op de borst ook blauwe lippen?

16-09-2012 | Vrouw | 50
sumatriptan
Ik heb migriaine met aura. In het begin heb ik steeds bij de eerste verschijnselen (zien van flikkeringen) een tablet ingenomen en na 12 uur nog een. Later ook geprobeerd pas tijdens de hoofdpijn een tablet te nemen maar dan het gevoel dat het dan minder goed helpt. Ik probeer nu me te beperken tot 1 tablet per aanval. Het aantal aanvallen is wisselend, meestal 1 of enkele[lees meer...] aanvallen vlak achter elkaar en dan weer weken of soms maanden niet. De afgelopen 2 halve week 4 aanvallen gehad. Als bijwerking alleen lichte duizeligheid/zwaar hoofd verder niets. Ben blij met dit middel.

27-08-2012 | Vrouw | 51
sumatriptan
Ik heb in toenemende mate last van migraine en heb nu eindelijk de stap gezet om er iets voor in te nemen. Omdat ik had gehoord dat ook een halve effectief kan zijn heb ik dat gedaan en dat hielp heel goed. Hoofdpijn voelde ik wegzakken en ik voelde me überhaupt heel goed daarna. Wel wat last van hartkloppingen, maar die gingen over. Beetje slaperig maar dat vind ik niet e[lees meer...]rg. Nu heb ik het zelfs geprobeerd met een kwart tabletje en ook dat hielp goed genoeg. Soms lukt het me om een beginnende migraine zelf weer kwijt te raken, maar een andere keer knalt hij er doorheen en dan is het fijn om hierop terug te kunnen vallen.

18-08-2012 | Vrouw | 33
sumatriptan
sinds enkele maanden neem ik sumatriptan en ben ik eindelijk verlost van mijn maandelijkse migraineaanvallen. Alleen jammer van de bijwerkingen: stijve tong, gezwollen keel wat het slikken bemoeilijkt, zware rechterarm met tintelingen,.. Heeft hier nog iemand last van? Heb aan de huisarts gevraagd of dit kwaad kan maar hij weet het niet..

20-07-2021 | Man | 50
sumatriptan (100mg)
Clusterhoofdpijn
Ik loop nu 5 jaar met middelmatige clusterhoofdpijn,vaak de pijn geaccepteerd maar de laatste cluster heeft me echt genekt,ben niet iemand die snel naar medicijnen grijpt maar het was nu echt klaar voor me. Gelukkig werkte me huisarts mee ( ik hoor vaak andere verhalen ),sumatriptan gekregen en nu 2 aanvallen als sneeuw voor de zon zien verdwijnen ik heb me leven en me g[lees meer...]limlach weer terug. Natuurlijk zijn er wat bijwerkingen ,zweten,een beetje wappie een beetje verstrooid zeg maar. Ik kan gewoon weer werken en deelnemen aan het leven

19-06-2021 | Vrouw | 38
sumatriptan (10mg)
Ik ben ontzettend blij met dit middel. De laatste tijd had ik 2 keer per week een migraine aanval. Dit middel helpt mij direct van mijn migraine af. De bijwerkingen duren bij mij ongeveer anderhalf uur en daarna voel ik mij prima, daarom heb ik de bijwerkingen er voor over. Ik krijg druk op mijn borst en een druk op mijn keel. Verder niets. Super middel.

04-04-2021 | Vrouw | 27
sumatriptan (12mg/ml)
Clusterhoofdpijn
Ik heb dit medicijn voor chronische cluster hoofdpijn. Het werkt voor mij enorm goed en kijkende naar de korte duur van de bijwerkingen, dan heb ik deze er prima voor over als mijn hoofdpijn weg gaat.

25-03-2021 | Man | 55
sumatriptan (50mg)
Dit medicijn krijg ik per 6 aangeleverd. De ene keer doe ik er langer mee dan de andere keer. Maar is zeer effectief. Na inname op bed liggen is het beste. Behalve duf gevoel geen bijwerkingen. Werkt bij mij super.

09-04-2020 | Man | 70
sumatriptan (100mg)
ben nu 70 jaar en heb al migraine vanaf m,n 20e. van alles al geprobeerd. zelfs imigraninjecties…...hielpen wel maar gingen op het laatst pijn doen.....gebruik nu sumatriptan 100 mg tabletten.....bij voelen aankomen van aanval neem ik die in...meestal binnen 30 min. weer het ventje....zelden hoef ik er 2 per dag te nemen......heb totaal geen last van bijwerkingen...ha[lees meer...]d ik bij de injecties wel (ging m,n hele lijf tintelen).

02-03-2020 | Man | 69
Clusterhoofdpijn
Ernstige hoofdpijn. Gemiddeld gebruik van 9 tabletten per maand al 4 jaar lang 50 mg. Alles al onderzocht, div. Mri van hersenen en nek. Pijnpoli geweest. Niets gevonden. Gek word ik ervan. Ben bang verlaafd te geraken en dat het medicijn averechts gaat werken.

29-02-2020 | Man | 50
sumatriptan (6mg)
Clusterhoofdpijn
Wauw ! Wat fijn om eens een ervaring te lezen over een neuroloog die begrijpt dat deze clusterpijn, zelfmoordziekte, ondraaglijk is !! De Sumatriptan injectie is ook voor mij de enige optie. Iedere keer als ik aanval krijg. Niet 2x per 24 uur, maar iedere aanval !! Ook ik heb dit kado 3 a 4 weken per jaar. Ieder jaar weer en na deze periode is het weer verdwenen. Onbegrijp[lees meer...]lijk en niet te verklaren door medici . . . . Ik zou heeel graag de naam van deze neuroloog willen weten.

28-10-2019 | Vrouw | 26
sumatriptan (50mg)
Al sinds mijn jeugd last van extreme hoofdpijn met misselijkheid, hierdoor gedurende de hele dag uit de running. Sinds vorig jaar steeds erger, ook door stress en vermoeiheid van het werk. Dit medicijn heeft voor mij wonderen verricht. Vandaag ook weer, ik word doodziek wakker, ik neem een pil en na een uur ben ik er weer. De bijwerkingen (extreme sufheid en spiersla[lees meer...]pheid) neem ik voor lief.

12-08-2019 | Vrouw | 48
sumatriptan (50mg)
In 1997 heb ik een lichte tia gehad en daarna werd de migraine erger. Daarvoor had ik het als ik ongesteld moest worden en als ik in zwembaden had gezwommen,door de chloor waarschijlijk. Sinds 2002 slik ik sumatriptan van 50mg. Ik ga niet de deur uit zonder me pilletjes mee tenemen, ik ga ervoor terug, al ben ik een uur van huis of even na de supermarkt, ik moet ze bij me[lees meer...] hebben, ik raak nog net niet in paniek zeg maar. Wel moet ik om de 3mnd bloeddruk meten,voor te hoge of lage bloeddruk(weet niet welke) . Een jaar geleden moest ik stoppen met de sumatriptan omdat me bloeddruk,euh denk te hoog was.ik kreeg daar pillen voor,die ik na een week gestopt ben,elke dag migraine en het knalkende koppijn en geen licht en kotsen,dikke vochthanden van de bloeddruk pillen,na week nam ik me migrainepil weer en die andere niet meer,dus geen vochthanden meer en niet meer kotsen,koppijn,het licht. Als ik achter me oog harde steken krijg of ik ga lijkwit worden enraar uit me ogen ga kijken,dan neem ik me pilletje,en dat rare kijken(aura)komt wel,dat duurt 20/30min,maar daar blijft het bij,geen barstende koppijn,geen probleem met licht,geen gekots,soms blijft het wazige gevoel in me hoofd nog uurtje,maar daarna heb ik nergens geen last van. Al gebruik ik ze zolang,het werkt bij mij nog steeds als het allereerste pilletje,en ik laat me pilletje me niet weer afnemen,iedereen die me kent,kent mijn kleine doosje met me naam erop en 6pilletjes erin en ze weten allemaal,dat ik ervoor terugga as ik ze niet bij me heb. De migraine komt bij stress en als ik ongestekd moet worden en op het momet dat ik me ontspannen voel na stressmoment of as ik rust heb.

29-06-2019 | Vrouw | 19
sumatriptan (25mg)
Ik heb al sinds mijn 4j ernstige migraine weinig helpt wanneer ik een erge aanval heb. Dit helpt wel al probeer ik het toch zo lang mogelijk uit te stellen om dit pilletje te nemen. De smaak is ook echt verschrikkelijk! Verder zijn er echt wel wat bijwerkingen mogelijk dus liever niet...

13-02-2019 | Man | 50
sumatriptan (6mg)
Clusterhoofdpijn
Ik had jaren last van clusterhoofdpijn aanvallen. Zuurstof hielp een beetje als ik op tijd begon. (als ik de aanval voel aankomen) Op een dag sprak ik de man die mijn zuurstof flessen om de zoveel tijd omwisselde. Hij zei, oh clusterhoofdpijn, moet jij je neuroloog vragen voor sumatriptaninjecties.  Al die jaren had die vrouw (neuroloog) nooit tegen me gezegd dat het[lees meer...] zelfs bestond. Dus bij een volgende afspraak vroeg ik haar het voor te schrijven. Beetje moeilijk doen, zijn gevaarlijk spul, allemaal rare moeilijk doen verhalen. Ik heb gezegd maakt mij niet uit of ik dood neerval, het is nog altijd beter dan die pijn. Met heel veel pijn en moeiten het toch gekregen.  Eerstvolgende aanval had ik die spuitjes klaar liggen in mijn nachtkasje. Dus ik pakte een, spoot het in mijn been, en ging liggen. Dacht ben benieuwd. Voelde eerst niets, en dacht leuk, weer een dood vogeltje. Maar na ongeveer 2 minuten voelde ik opeens een hele rare warme gevoel achter langs mijn rug omhoog kruipen. Dacht wat is dat. Ik kon het letterlijk voelen omhoog komen, achter langs mijn nek, links langs mijn slaap, en opeens poef, weg hoofdpijn. Ik lag echt met mijn mond open van verbazing. Er was nog een rare tinteling voor een paar minuten, maar de pijn was weg. Niet iets minder of zo, gewoon weg.  Ik ben geen watje, maar ik begon echt te huilen van de opluchting dat er eindelijk iets was die echt werkte. Ik stond er vaak gedurende een periode van aanvallen aan te denken er een einde aan te maken. Was het gewoon meer dan zat. Als ik geen kinderen had om voor te zorgen had ik het waarschijnlijk al lang gedaan.  Heb daarna een paar jaar elke paar maanden weer een periode gehad van 2 of 3 maanden, met in het begin 1 aanval per dag, dan 2 etc tot 5 of 6 op een dag, en dan weer afbouwen tot het weer stopte voor even. Maar het werd steeds minder, en die tijd tussen periodes steeds langer. Ik heb (even afkloppen) nu al een jaar geen aanvallen meer gehad. Heb nog steeds die spuitjes klaar liggen, maar ben er niet meer bang voor. Het enige wat ik kan zeggen, is dat deze sumatriptaninjecties zonder overdrijven mijn leven heb gered.

08-04-2018 | Man | 66
sumatriptan (50mg)
Aangegeven gebruik is een gemiddelde, inname tijdens een aanval.