Sumatriptan

sumatriptan

Clusterhoofdpijn (16 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (1 mening)

Migraine en de impact van DNA

19-11-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Vanaf de allereerste sumatriptan, tien jaar geleden, tot de laatste deze week, ben ik ontzettend blij met dit medicijn. Het werkt snel, meestal binnen een half uur, en het werkt bij mij heel goed. Ik heb wel altijd het gevoel of ik mijn mond verbrand heb en zware lome benen. Maar dit vind ik zelfs bijna prettig, want dan weet ik dat de migraine weg gaat.
13-03-2017

Sumatriptan (sumatriptan)

Heb 10 jaar lang tot tevredenheid sumatriptan geslikt...Had elke maand rond m n menstruatie migraine, maar had het niet op hetzelfde moment, dus of ervoor of erna...als het rond hetzelfde tijstip zou zijn kon ik een middeltje krijgen die ervoor zorgde dat je het niet kreeg, ben ff de naam kwijt...soms kon ik het wel 3 dagen hebben en slikte dan wel 10 pilletjes ,het ging w[lees meer...]el weg maar kwam ook weer terug...erna was ik 1 dag gesloopt van de ellende..Totdat de overbuurvrouw zei, misschien moet je maar eens stoppen met de pil,want de overgang en de pil is erg slecht...ik heb het op m n 48 e gedaan en heb nagenoeg geen migraine meer,kan nu met 1 doosje van 6 pilletjes wel 3 maanden doen ipv 10 in 1 maand,wat een verademing!!
20-10-2015

Clusterhoofdpijn

Sumatriptan is een goed middel om aanvallen van clusterhoofdpijn af te breken. Ik heb al ruim 30 jaar clusterhoofdpijn en heb zoveel medicijnen geslikt, dat ik er een paar keer een maagzweer van gekregen heb. Niets scheen te helpen en de artsen hielden vol dat het een psychisch was. Je zou er wel een psychopaat van worden af en toe, want de pijn is gewoon niet te harden. T[lees meer...]ot ik in 2003 voor het eerst door een neuroloog Imigran voorgeschreven kreeg. later zijn we over gegaan op Sumatriptan. De werking is gelijk, maar Sumatriptan schijnt goedkoper te zijn dan het originele Imigran. Het enige nadeel van de spuiten zijn de bijwerkingen. Ik heb chronische clusterhoofdpijn en moet soms 6 tot 8 keer per dag spuiten en mijn benen voelen aan het eind van de dag als lood. Als je ergens een wond hebt voel je na het spuiten ook bijna gelijk de wond drie tot 5 maal erger dan voor de injectie, maar dat is toch te verkiezen boven een aanval van clusterhoofdpijn. Het werkt tot mijn verbazing nog steeds en in het begin mocht ik maar 1 á 2 maal daags spuiten, maar dat is volgens artsen al achterhaald. Het schijnt dat het geen nadelige invloeden heeft op je gezondheid. Ik ben ook zo goed als nooit ziek, alleen wel dagelijks geveld door de aanvallen van clusterhoofdpijn. Ben blij dat Sumatriptan bestaat!
29-12-2014

Sumatriptan (sumatriptan)

Al van mijn vijftiende migraine. Aanvallen van 24 tot 48 uur, sommige periodes van mijn leven tot 3/4 maal per week. Alles geprobeerd van de bestaande medicatie, ook alle alternatieve methodes zijn reeds de revue gepasseerd, zonder blijvend resultaat. Sumatriptan helpt, meestal na een dik uur verbetering, maar ik ben bang dat ik er teveel neem. Zeker 5× per week neem ik [lees meer...]een halve tablet van 100mg. Mensen met migraine hebben volgens de statistieken al veel meer kans op o.a. een trombose en als je dan nog regelmatig medicatie ertegen neemt vergroot de kans nog tientallen keer. Dat doet me toch wel even nadenken, maar helaas, zonder kan ik niet normaal functioneren ik lig ik meer dan de helft van mijn tijd ziek in bed
02-07-2014

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb sinds mijn kindertijd last van hoofdpijn/migraine...ik heb zowat alles ingenomen, aspirine enz enz niets helpte, als ik ging werken en ik kreeg een aanval moest ik me soms even in de zetel leggen, wat eigenlijk ook niet hielp maar goed... tot in 2006/2007 toen mijn huisarts me toevallig Sumitriptan gaf, als monster/staal, en het werkte !!! in het begin kostten deze[lees meer...] stukken van mensen (60eur voor 12 pilletjes), nu betaal ik nog 20 eur in Belgie, alleen verkrijgbaar op doktersvoorschrift. Kan iemand me zeggen of deze in Nederland zo (dus zonder voorschrift) verkrijgbaar zijn?? danku Stefaan(Belgie)
11-02-2013

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb jaren maxalt gebruikt, ik had het idee dat het niet meer effectief aansloeg. Heb daarom om een andere pijnbestrijder gevraagd. Ze heeft me imigran gegeven. Het helpt in ieder geval, ik had liever gehad dat men erachter zou komen waarom ik zoveel aanvallen heb.
13-02-2019

Clusterhoofdpijn

Ik had jaren last van clusterhoofdpijn aanvallen. Zuurstof hielp een beetje als ik op tijd begon. (als ik de aanval voel aankomen) Op een dag sprak ik de man die mijn zuurstof flessen om de zoveel tijd omwisselde. Hij zei, oh clusterhoofdpijn, moet jij je neuroloog vragen voor sumatriptaninjecties.  Al die jaren had die vrouw (neuroloog) nooit tegen me gezegd dat het[lees meer...] zelfs bestond. Dus bij een volgende afspraak vroeg ik haar het voor te schrijven. Beetje moeilijk doen, zijn gevaarlijk spul, allemaal rare moeilijk doen verhalen. Ik heb gezegd maakt mij niet uit of ik dood neerval, het is nog altijd beter dan die pijn. Met heel veel pijn en moeiten het toch gekregen.  Eerstvolgende aanval had ik die spuitjes klaar liggen in mijn nachtkasje. Dus ik pakte een, spoot het in mijn been, en ging liggen. Dacht ben benieuwd. Voelde eerst niets, en dacht leuk, weer een dood vogeltje. Maar na ongeveer 2 minuten voelde ik opeens een hele rare warme gevoel achter langs mijn rug omhoog kruipen. Dacht wat is dat. Ik kon het letterlijk voelen omhoog komen, achter langs mijn nek, links langs mijn slaap, en opeens poef, weg hoofdpijn. Ik lag echt met mijn mond open van verbazing. Er was nog een rare tinteling voor een paar minuten, maar de pijn was weg. Niet iets minder of zo, gewoon weg.  Ik ben geen watje, maar ik begon echt te huilen van de opluchting dat er eindelijk iets was die echt werkte. Ik stond er vaak gedurende een periode van aanvallen aan te denken er een einde aan te maken. Was het gewoon meer dan zat. Als ik geen kinderen had om voor te zorgen had ik het waarschijnlijk al lang gedaan.  Heb daarna een paar jaar elke paar maanden weer een periode gehad van 2 of 3 maanden, met in het begin 1 aanval per dag, dan 2 etc tot 5 of 6 op een dag, en dan weer afbouwen tot het weer stopte voor even. Maar het werd steeds minder, en die tijd tussen periodes steeds langer. Ik heb (even afkloppen) nu al een jaar geen aanvallen meer gehad. Heb nog steeds die spuitjes klaar liggen, maar ben er niet meer bang voor. Het enige wat ik kan zeggen, is dat deze sumatriptaninjecties zonder overdrijven mijn leven heb gered.
26-06-2013

Sumatriptan (sumatriptan)

ik ben al sinds mijn puberteit mirgrainepatient. alles al gedaan en gebruikt wat mogelijk was om dit te verhelpen , maar niets helpt. sumatriptan helpt wel om mijn aanvallen dragelijk te maken . maar ik merk ook dat ik meer en meer nodig heb om te kunnen functioneren . sommige maanden zelfs dagelijks. ik heb wel heel veel last van maagpijn en druk op de keel . juist a[lees meer...]lsof er constant iemand mijn keel toeknijpt.
16-09-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb migriaine met aura. In het begin heb ik steeds bij de eerste verschijnselen (zien van flikkeringen) een tablet ingenomen en na 12 uur nog een. Later ook geprobeerd pas tijdens de hoofdpijn een tablet te nemen maar dan het gevoel dat het dan minder goed helpt. Ik probeer nu me te beperken tot 1 tablet per aanval. Het aantal aanvallen is wisselend, meestal 1 of enkele[lees meer...] aanvallen vlak achter elkaar en dan weer weken of soms maanden niet. De afgelopen 2 halve week 4 aanvallen gehad. Als bijwerking alleen lichte duizeligheid/zwaar hoofd verder niets. Ben blij met dit middel.
21-04-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Al een aantal jaren last van migraine-achtige hoofdpijn. Omdat huisarts niets wilde voorschrijven altijd maar gerommeld met paracetamol en ibuprofen. Uiteindelijk via nieuwe huisarts toch dit medicijn gekregen en ik ben er echt ontzettend blij mee. Werkt echt perfekt. Neem meestal een 1/2 tabletje. Af en toe een hele maar heb dan wel last van bijwerkingen zoals akelig voel[lees meer...]en en duizeligheid, moet dan echt een uurtje gaan liggen. Gelukkig zakt dit daarna en voel ik me weer fit.
20-04-2015

verslavend, depressief, suf
27-08-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb in toenemende mate last van migraine en heb nu eindelijk de stap gezet om er iets voor in te nemen. Omdat ik had gehoord dat ook een halve effectief kan zijn heb ik dat gedaan en dat hielp heel goed. Hoofdpijn voelde ik wegzakken en ik voelde me überhaupt heel goed daarna. Wel wat last van hartkloppingen, maar die gingen over. Beetje slaperig maar dat vind ik niet e[lees meer...]rg. Nu heb ik het zelfs geprobeerd met een kwart tabletje en ook dat hielp goed genoeg. Soms lukt het me om een beginnende migraine zelf weer kwijt te raken, maar een andere keer knalt hij er doorheen en dan is het fijn om hierop terug te kunnen vallen.
17-08-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Enige jaren geleden begonnen met immigran ivm hevige migraine aanvalen. eerst via pen-injectie maar lter als tablet. Via apotheek sinds vorig jaar sumatriptan gekregen. Zelfde als immigran alleen veel goedkoper. Middel werkt prima alleen hou ik de hele volgende dag een loom gevoel in mijn lichaam. Hoofdpijn blijft ook een beetje hangen. Bijwerkinenzijn gering. Alleen na de[lees meer...] migraine aanveen enorme trek in aleswatzout is ( cips, drop etc.)
02-02-2013

Hoofdpijn

27-10-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

had jarenlang ernstige migraine tot ik iemand ontmoette die geneeskunde in china had gestudeerd. hij zei; STOP MET AL HET RAUWE VOEDSEL. heb ik gedaan, nooit meer migraine gehad. Gebruik nog wel af en toe sumatriptan omdat ik wel regelmatig hoofdpijn heb en de gewone paracetamol bij mij niks meer doet.
25-10-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Migraineaanvallen paar keer per week, bij het wakker worden. Halve tablet van 25 mg TEVA werkt dan meestal binnen een uur en is redelijk effectief: kan daarna de gewone dingen van de dag doen gelukkig. Andere medicijnen van Aurobindo en Sandoz werken niet en lijden tot verergering van de aanval hoewel de werkzame stof hetzelfde zou zijn. Ga niet zonder pillen de deur uit.[lees meer...]

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum