Clusterhoofdpijn (22 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)

Migraine en de impact van DNA

29-12-2014 | Man | 49
sumatriptan
Al van mijn vijftiende migraine. Aanvallen van 24 tot 48 uur, sommige periodes van mijn leven tot 3/4 maal per week. Alles geprobeerd van de bestaande medicatie, ook alle alternatieve methodes zijn reeds de revue gepasseerd, zonder blijvend resultaat. Sumatriptan helpt, meestal na een dik uur verbetering, maar ik ben bang dat ik er teveel neem. Zeker 5× per week neem ik [lees meer...]een halve tablet van 100mg. Mensen met migraine hebben volgens de statistieken al veel meer kans op o.a. een trombose en als je dan nog regelmatig medicatie ertegen neemt vergroot de kans nog tientallen keer. Dat doet me toch wel even nadenken, maar helaas, zonder kan ik niet normaal functioneren ik lig ik meer dan de helft van mijn tijd ziek in bed

02-07-2014 | Man | 49
sumatriptan
Ik heb sinds mijn kindertijd last van hoofdpijn/migraine...ik heb zowat alles ingenomen, aspirine enz enz niets helpte, als ik ging werken en ik kreeg een aanval moest ik me soms even in de zetel leggen, wat eigenlijk ook niet hielp maar goed... tot in 2006/2007 toen mijn huisarts me toevallig Sumitriptan gaf, als monster/staal, en het werkte !!! in het begin kostten deze[lees meer...] stukken van mensen (60eur voor 12 pilletjes), nu betaal ik nog 20 eur in Belgie, alleen verkrijgbaar op doktersvoorschrift. Kan iemand me zeggen of deze in Nederland zo (dus zonder voorschrift) verkrijgbaar zijn?? danku Stefaan(Belgie)

11-02-2013 | Vrouw | 49
sumatriptan
Ik heb jaren maxalt gebruikt, ik had het idee dat het niet meer effectief aansloeg. Heb daarom om een andere pijnbestrijder gevraagd. Ze heeft me imigran gegeven. Het helpt in ieder geval, ik had liever gehad dat men erachter zou komen waarom ik zoveel aanvallen heb.

20-07-2021 | Man | 50
sumatriptan (100mg)
Clusterhoofdpijn
Ik loop nu 5 jaar met middelmatige clusterhoofdpijn,vaak de pijn geaccepteerd maar de laatste cluster heeft me echt genekt,ben niet iemand die snel naar medicijnen grijpt maar het was nu echt klaar voor me. Gelukkig werkte me huisarts mee ( ik hoor vaak andere verhalen ),sumatriptan gekregen en nu 2 aanvallen als sneeuw voor de zon zien verdwijnen ik heb me leven en me g[lees meer...]limlach weer terug. Natuurlijk zijn er wat bijwerkingen ,zweten,een beetje wappie een beetje verstrooid zeg maar. Ik kan gewoon weer werken en deelnemen aan het leven

29-02-2020 | Man | 50
Clusterhoofdpijn
Wauw ! Wat fijn om eens een ervaring te lezen over een neuroloog die begrijpt dat deze clusterpijn, zelfmoordziekte, ondraaglijk is !! De Sumatriptan injectie is ook voor mij de enige optie. Iedere keer als ik aanval krijg. Niet 2x per 24 uur, maar iedere aanval !! Ook ik heb dit kado 3 a 4 weken per jaar. Ieder jaar weer en na deze periode is het weer verdwenen. Onbegrijp[lees meer...]lijk en niet te verklaren door medici . . . . Ik zou heeel graag de naam van deze neuroloog willen weten.

13-02-2019 | Man | 50
Clusterhoofdpijn
Ik had jaren last van clusterhoofdpijn aanvallen. Zuurstof hielp een beetje als ik op tijd begon. (als ik de aanval voel aankomen) Op een dag sprak ik de man die mijn zuurstof flessen om de zoveel tijd omwisselde. Hij zei, oh clusterhoofdpijn, moet jij je neuroloog vragen voor sumatriptaninjecties.  Al die jaren had die vrouw (neuroloog) nooit tegen me gezegd dat het[lees meer...] zelfs bestond. Dus bij een volgende afspraak vroeg ik haar het voor te schrijven. Beetje moeilijk doen, zijn gevaarlijk spul, allemaal rare moeilijk doen verhalen. Ik heb gezegd maakt mij niet uit of ik dood neerval, het is nog altijd beter dan die pijn. Met heel veel pijn en moeiten het toch gekregen.  Eerstvolgende aanval had ik die spuitjes klaar liggen in mijn nachtkasje. Dus ik pakte een, spoot het in mijn been, en ging liggen. Dacht ben benieuwd. Voelde eerst niets, en dacht leuk, weer een dood vogeltje. Maar na ongeveer 2 minuten voelde ik opeens een hele rare warme gevoel achter langs mijn rug omhoog kruipen. Dacht wat is dat. Ik kon het letterlijk voelen omhoog komen, achter langs mijn nek, links langs mijn slaap, en opeens poef, weg hoofdpijn. Ik lag echt met mijn mond open van verbazing. Er was nog een rare tinteling voor een paar minuten, maar de pijn was weg. Niet iets minder of zo, gewoon weg.  Ik ben geen watje, maar ik begon echt te huilen van de opluchting dat er eindelijk iets was die echt werkte. Ik stond er vaak gedurende een periode van aanvallen aan te denken er een einde aan te maken. Was het gewoon meer dan zat. Als ik geen kinderen had om voor te zorgen had ik het waarschijnlijk al lang gedaan.  Heb daarna een paar jaar elke paar maanden weer een periode gehad van 2 of 3 maanden, met in het begin 1 aanval per dag, dan 2 etc tot 5 of 6 op een dag, en dan weer afbouwen tot het weer stopte voor even. Maar het werd steeds minder, en die tijd tussen periodes steeds langer. Ik heb (even afkloppen) nu al een jaar geen aanvallen meer gehad. Heb nog steeds die spuitjes klaar liggen, maar ben er niet meer bang voor. Het enige wat ik kan zeggen, is dat deze sumatriptaninjecties zonder overdrijven mijn leven heb gered.

26-06-2013 | Vrouw | 50
sumatriptan
ik ben al sinds mijn puberteit mirgrainepatient. alles al gedaan en gebruikt wat mogelijk was om dit te verhelpen , maar niets helpt. sumatriptan helpt wel om mijn aanvallen dragelijk te maken . maar ik merk ook dat ik meer en meer nodig heb om te kunnen functioneren . sommige maanden zelfs dagelijks. ik heb wel heel veel last van maagpijn en druk op de keel . juist a[lees meer...]lsof er constant iemand mijn keel toeknijpt.

16-09-2012 | Vrouw | 50
sumatriptan
Ik heb migriaine met aura. In het begin heb ik steeds bij de eerste verschijnselen (zien van flikkeringen) een tablet ingenomen en na 12 uur nog een. Later ook geprobeerd pas tijdens de hoofdpijn een tablet te nemen maar dan het gevoel dat het dan minder goed helpt. Ik probeer nu me te beperken tot 1 tablet per aanval. Het aantal aanvallen is wisselend, meestal 1 of enkele[lees meer...] aanvallen vlak achter elkaar en dan weer weken of soms maanden niet. De afgelopen 2 halve week 4 aanvallen gehad. Als bijwerking alleen lichte duizeligheid/zwaar hoofd verder niets. Ben blij met dit middel.

20-04-2015 | Vrouw | 51
sumatriptan (100mg)
verslavend, depressief, suf

27-08-2012 | Vrouw | 51
sumatriptan
Ik heb in toenemende mate last van migraine en heb nu eindelijk de stap gezet om er iets voor in te nemen. Omdat ik had gehoord dat ook een halve effectief kan zijn heb ik dat gedaan en dat hielp heel goed. Hoofdpijn voelde ik wegzakken en ik voelde me überhaupt heel goed daarna. Wel wat last van hartkloppingen, maar die gingen over. Beetje slaperig maar dat vind ik niet e[lees meer...]rg. Nu heb ik het zelfs geprobeerd met een kwart tabletje en ook dat hielp goed genoeg. Soms lukt het me om een beginnende migraine zelf weer kwijt te raken, maar een andere keer knalt hij er doorheen en dan is het fijn om hierop terug te kunnen vallen.

15-07-2020 | Man | 52
sumatriptan (10mg)
Clusterhoofdpijn
Al ruim 27 jaar tot 10 keer op een dag aanvallen van clusterhoofdpijn in verschillende periodes van 2 tot 6 maanden. Ik gebruik dus extreem veel injecties. Nu vandaag de dag ben ik elke dag zeer vermoeid ik sta werkelijk iedere dag geradbraakt op uit mijn bed. Ben zo slap als een een tot en mijn lichaam voelt aan a alsof alles gebroken is en het bloed vervangen is door [lees meer...]cement. Veel verschillende vreemde steken en pijnen. Geestelijk achteruitgang. Zie het allemaal niet meer zitten. Mijn lichaam is een grote puinhoop. Toen ik 18 was werd ik geïnfecteerd met de bacterie ziekte van Weil. Scheelde niet veel of ik was er aan overleden door uiteindelijk hersenvliesontsteking. Wat in ontdekt heb is dat bij iedere aanval een pees achter het hoofd aan rechterzijde zich verkrampt en dit de uitstralende pijn geeft. En dat met name alcohol vooral bier een grote trigger is. Alsook stress!!! Ik heb met LSD goede resultaten geboekt vanwege dat er in lsd een stof zit die de bloedvaten 600X sneller de bloedvaten verkrampt. Met micro doseringen heb ik een periode van 1,5 jaar pijnvrij geleefd. Echter nu heb ik weer een kuur gedaan maar dit heeft het niet doen stoppen. Maar misschien is dit gekomen doordat ik het niet consequent heb volgehouden. Met lsd krijg je wel slaap problemen wat natuurlijk ook voor oververmoeidheid zorgt. Waardoor ik dus ermee stopte. Enfin dit zijn mijn bevindingen.

13-10-2021 | Man | 53
Spanningshoofdpijn
Ik gebruik best veel sumatriptan gemiddeld 4 a 5 per dag en af en toe als de 1e niet werkt meteen de 2e erachteraan. Ik gebruik sumatriptan injectie nu ongeveer 10 jaar laatste jaren wat meer als op het begin.

02-02-2013 | Man | 54
Hoofdpijn

27-10-2012 | Vrouw | 54
sumatriptan
had jarenlang ernstige migraine tot ik iemand ontmoette die geneeskunde in china had gestudeerd. hij zei; STOP MET AL HET RAUWE VOEDSEL. heb ik gedaan, nooit meer migraine gehad. Gebruik nog wel af en toe sumatriptan omdat ik wel regelmatig hoofdpijn heb en de gewone paracetamol bij mij niks meer doet.

25-03-2021 | Man | 55
sumatriptan (50mg)
Dit medicijn krijg ik per 6 aangeleverd. De ene keer doe ik er langer mee dan de andere keer. Maar is zeer effectief. Na inname op bed liggen is het beste. Behalve duf gevoel geen bijwerkingen. Werkt bij mij super.

25-10-2019 | Vrouw | 55
sumatriptan (25mg)
Migraineaanvallen paar keer per week, bij het wakker worden. Halve tablet van 25 mg TEVA werkt dan meestal binnen een uur en is redelijk effectief: kan daarna de gewone dingen van de dag doen gelukkig. Andere medicijnen van Aurobindo en Sandoz werken niet en lijden tot verergering van de aanval hoewel de werkzame stof hetzelfde zou zijn. Ga niet zonder pillen de deur uit.[lees meer...]

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum